Ga naar inhoud

Hoe kom je makkelijk op de TV/Radio?


Aanbevolen berichten

Hoi! Wat de meeste van jullie waarschijnlijk niet zullen weten: Ik ben een Youtube-vlogger. Wat een Youtube-vlogger is, is moeilijk uit te leggen..

Een voorbeeld is bijvoorbeeld: BanjoMovies, Theaumes, etc. (zoek op Youtube)

Maar goed, wat mijn punt is: Hoe kan je makkelijk op de TV of Radio komen? Ik ben namelijk een Youtube-vlogger van 11 jaar oud en 133 abonnees en ik dacht dat je daar opzich wel makkelijk op TV/Radio zou kunnen komen?

Weten jullie het antwoord daarop?

- Melki

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je bent inderdaad nog erg jong, en hoewel 133 abonnees nog niet echt indrukwekkend is, kun je natuurlijk gewoon eens naar een zender mailen/bellen lijkt me? Eerst klein beginnen (lokaal, regionaal) en daarna landelijk.

Ah ja, dat is misschien wel een goed begin om regionaal te beginnen. Bedankt voor de tip!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verkapt 'Hoe krijg ik aandacht'-topic, maar laat ik je hulp aanbieden:

Hoe makkelijk op TV/Radio te komen? Simpel. Blaas iets op en/of schiet iemand neer, maar zorg dat je niet gepakt wordt. Politie-bericht van half negen zal dan geheel aan jou besteed zijn, samen met enkele nieuwsprogramma's. :)

Hahahaha, die ga ik proberen! (Nee grapje :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je "iets" te vertellen hebt en er van overtuigd bent dat je dat in een vast tijdsbestek kunt doen (iedere week een uur of twee uur voor radio, en een half uurtje voor TV) kun je het beste eens aankloppen bij de lokale omroep. In Dordrecht heb je bijvoorbeeld RTV Dordrecht en Drechtstad FM.

Ik wil niet direct je droom in duigen laten vallen, maar regionaal hoef je nog niet eens te proberen. RTV Rijnmond is een heel hecht clubje die niet zitten te wachten op jongeren (hier spreekt ervaring ;-) heb het zelf ook geprobeerd)

Ik zou gewoon eens de stoute schoenen aantrekken en bij RTV Dordrecht aankloppen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar goed, wat mijn punt is: Hoe kan je makkelijk op de TV of Radio komen? Ik ben namelijk een Youtube-vlogger van 11 jaar oud en 133 abonnees en ik dacht dat je daar opzich wel makkelijk op TV/Radio zou kunnen komen?Weten jullie het antwoord daarop?

- Melki

Als het valt onder 'iets bijzonders doen met de computer' zou je ook kunnen proberen om in de Computer Idee (computerblad) te komen. Die hebben daar een speciale pagina voor, achterin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als het valt onder 'iets bijzonders doen met de computer' zou je ook kunnen proberen om in de Computer Idee (computerblad) te komen. Die hebben daar een speciale pagina voor, achterin.

Ja, maar dan moet je dus wel iets kunnen of iets doen.

Daarover gesproken, als je écht gewoon makkelijk op TV wil komen moet je zorgen dat je in een panel van een spelshow komt en het meeste opvalt met uitspraken. Zie Britt Dekker, Ymke nogwat en al die Cherso'tjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, maar dan moet je dus wel iets kunnen of iets doen.

Vlog

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Vlog (een afkorting voor video weblog) is de benaming van een dagboek (Engels: log) op internet, waarbij het grootste deel van het dagboek bestaat uit videobeelden. De vlog is een variant op het blog (afkorting voor weblog), waarbij de inhoud voornamelijk tekst is.

Het "vloggen" is in opmars geraakt sinds het door de toenemende snelheid van computers en internet mogelijk is om videobestanden te verspreiden via internet. Een vlog wordt meestal vergezeld door tekst, afbeeldingen en metadata om de context van het filmfragment verder te verduidelijken en kan, in zijn zuiverste vorm, goed worden vergeleken met een persoonlijk journaal met video als het belangrijkste medium. Met de mogelijkheden geboden door RSS Syndication (distributie) en het creëren van aggregator software – zogenaamd RSS-lezers – begint de vlog hetzelfde traject te volgen als de audioblog die zich nu tot podcasting heeft ontwikkeld.

Zou kunnen ... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vlog

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Vlog (een afkorting voor video weblog) is de benaming van een dagboek (Engels: log) op internet, waarbij het grootste deel van het dagboek bestaat uit videobeelden. De vlog is een variant op het blog (afkorting voor weblog), waarbij de inhoud voornamelijk tekst is.

Het "vloggen" is in opmars geraakt sinds het door de toenemende snelheid van computers en internet mogelijk is om videobestanden te verspreiden via internet. Een vlog wordt meestal vergezeld door tekst, afbeeldingen en metadata om de context van het filmfragment verder te verduidelijken en kan, in zijn zuiverste vorm, goed worden vergeleken met een persoonlijk journaal met video als het belangrijkste medium. Met de mogelijkheden geboden door RSS Syndication (distributie) en het creëren van aggregator software – zogenaamd RSS-lezers – begint de vlog hetzelfde traject te volgen als de audioblog die zich nu tot podcasting heeft ontwikkeld.

Zou kunnen ... ;)

Alleen jammer dat tegenwoordig 12 van de 16 miljoen Nederlanders loopt te vloggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen jammer dat tegenwoordig 12 van de 16 miljoen Nederlanders loopt te vloggen.

Waaronder ik! Best jammer ja.. het enige wat ik wel weet is dat er een keer een vlogger op tv is gekomen, omdat hij zo'n goede parodie had op Justin Bieber - Baby. Hij kwam op 25 meest (iets met internet).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lekker muziekje. Geluid is wat minder. Was dit een repetitie of een echte uitvoering?

Was een uitvoering, (maar dat is niet de enige video die ik heb he ;p) alleen we hadden ZEER amateuristische mensen als het om het geluid ging en ook was de cameraman niet al te goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

In "mijn tijd" had je bij dit soort dingen tijdens de generale repetitie gewoon 1 moeder (lees: mijn moeder) die een camera op statief zette en dat was het dan :P

Er was ook maar 1 microfoon en dus als jouw stuk kwam moest je naar voren en bij de microfoon staan en je stukje doen :+

Aha.. ja, wij hadden twee microfoons, waarvan er dus eentje in het begin uit was. En onze school had een cameraman ingehuurd, maar nogmaals: zo goed was het niet echt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha, het wordt duidelijker. De basis (de film/video) maak je niet altijd zelf, maar je voegt muziek en eigen tekst toe en zo ontstaat een nieuw geheel.

Ja, zoiets ;p

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben een beetje aan het rondbellen met 3FM, Slam FM en Q-Music.. Tot nu toe heeft 3FM nog alleen gereageerd dat ze het interessant vonden en dat ik zo snel mogelijk met de studio kon bellen, maar tot nu toe nog niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben een beetje aan het rondbellen met 3FM, Slam FM en Q-Music.. Tot nu toe heeft 3FM nog alleen gereageerd dat ze het interessant vonden en dat ik zo snel mogelijk met de studio kon bellen, maar tot nu toe nog niks.

Al eerder heb ik je Computer Idee aangeraden en nu helemaal. Ze hebben een klein stukje gewijd aan videobloggen.

<quote>

Een videoblog is niet zozeer een maildienst als wel een soort sociaal netwerk waarbij video de boventoon voert. Gebruikers houden er bv een videodagboek bij en posten er filmpjes die door iedereen te bekijken zijn.

</quote>

Dus als je iets bijzonders met je pc doet ....schrijf ze!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Trollface-kop erbij is mijn gezicht bij deze video. :') Leuk dat er ook een stukje op Q-Music gedraaid wordt :D

Om overigens zelf ook wat te promoten... Een eerste proefafleveringetje van mijn nieuwe reeks "Casa di Samba" staat online! :) Hierin probeer ik wekelijks weer met een leuk verhaaltje van achter de schermen een mooi tv-fragment uit het verleden in te leiden. Vandaag (of gister, eigenlijk), begonnen met de beruchte zwanenzang van Paul de Leeuw als Anneke Grönloh in 'Herberg de Leeuw':

http://www.youtube.com/watch?v=MqIRyjaTXiE

(Er zitten overigens nog wel enkele sync- en volumeproblemen in deze eerste proefuitzending; Het is een pilotje, dus dan mogen zulke kinderziektes nog toch ;))

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Vlogs vind ik nooit zo interessant, sketches en dergelijke vind ik op z'n tijd wel goed..

Zoals Melki hierboven benoemde over die parodie van Theaumes is ook niet een vlog maar eerder een sketch :P

Vaak hebben hun een tweede kanaal waarop hun vertellen hoe ze de dag beleefd hebben, een vlogkanaal dus..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vlogs vind ik nooit zo interessant, sketches en dergelijke vind ik op z'n tijd wel goed..

Zoals Melki hierboven benoemde over die parodie van Theaumes is ook niet een vlog maar eerder een sketch :P

Vaak hebben hun een tweede kanaal waarop hun vertellen hoe ze de dag beleefd hebben, een vlogkanaal dus..

Vlogs vind ik nooit zo interessant, sketches en dergelijke vind ik op z'n tijd wel goed..

Zoals Melki hierboven benoemde over die parodie van Theaumes is ook niet een vlog maar eerder een sketch :P

Vaak hebben hun een tweede kanaal waarop hun vertellen hoe ze de dag beleefd hebben, een vlogkanaal dus..

Een vlog kan ook een video zijn, waarin ook een sketch voorkomt, hetgene wat ik veel maak. Maar wat jij bijvoorbeeld zegt, dat mensen zo'n 2e kanaal hebben om te vertellen hoe ze de dag hebben beleefd, valt ook onder de categorie vlogs. :)

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Even offtopic & bedoeld voor melki; ken ik jou niet al sinds de tijd dat ik nog video's uploadde op youtube onder de naam Logitech2608 etc. ?

Dat we toendertijd via privemail op youtube nog een heletijd overlegd hadden enzovoort & later op msn daar nog over doorgingen? :P

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Even offtopic & bedoeld voor melki; ken ik jou niet al sinds de tijd dat ik nog video's uploadde op youtube onder de naam Logitech2608 etc. ?

Dat we toendertijd via privemail op youtube nog een heletijd overlegd hadden enzovoort & later op msn daar nog over doorgingen? :P

Nope, niet ik ;p
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nope, niet ik ;p

Hmm toch hebben wij alwel eens eerder gesproken, jij uploadde volgens mij ook iets van B&A op youtube en later ben je over gegaan op vloggen, kan me nog vaag een filmpje herinneren dat je samen met je tante naar de film ging :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...