Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verdwenen kroon


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

*japie* Baas! Baas! Baas!

*baron* Ja, wat is er Japie.

*japie* Die clown en die acrobaat staan bij die auto die ik gepikt heb.

*baron* Drommels, drommels en nog eens drommels. Ze hebben de auto herkent. Ze zijn ons op het spoor!

*b2* Wat je zegt; We gaan ervandoor!

*baron* Ik zeg; Ze zijn ons op het spoor!

*b2* Ja, daarom zeg ik: Ik ga ervandoor!

*baron* Jij blijft hier en je blijft rustig, rustig, kalm, kalm. Geen paniek! Rustig, rustig...

*b2* Wat zeggie?

*baron* Ik zeg RUSTIG!

*b2* Wat je rustig noemt.

*baron* Japie, jij gaat er naartoe en kijkt of ze hierheen komen.

*japie* Okee, baas.

*baron* Maar zorg ervoor dat ze je niet zien!

Meesterlijke scène! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu die scene uitgschreven staat zou ik hem meesterlijker hebben gevonden met de aad-baron !

En waarom dat? Ik kan mij niet voorstellen hoe Aad die zou kunnen zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En waarom dat? Ik kan mij niet voorstellen hoe Aad die zou kunnen zeggen.

Ik kan het me wel voorstellen, in mijn hoofd, maar RUSTIG! is typisch Paul. Kweenie, kan allebei denk ik. Het eerste stukje zou wel leuk klinken met Aad-Baron maar het laatste stuk weer niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit die serie is volgens mij de beste B2 scène als B&A voor het eerst het kasteel onderzoeken

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Wat zeg je?

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Ma wat zeg je nou?

*baron* ( Kwaad en luider ) Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn

*b2* Dus stil nou, anders horen ze ons nog!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uit die serie is volgens mij de beste B2 scène als B&A voor het eerst het kasteel onderzoeken

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Wat zeg je?

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Ma wat zeg je nou?

*baron* ( Kwaad en luider ) Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn

*b2* Dus stil nou, anders horen ze ons nog!

Ja, dat is zeker een klassieker :Y. Dat fragment staat ook op bassieenadriaan.nl.....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uit die serie is volgens mij de beste B2 scène als B&A voor het eerst het kasteel onderzoeken

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Wat zeg je?

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Ma wat zeg je nou?

*baron* ( Kwaad en luider ) Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn

*b2* Dus stil nou, anders horen ze ons nog!

Geweldig fragment maar je mist de stukjes "Anders horen ze ons" achter de eerste twee regels van de Baron ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uit die serie is volgens mij de beste B2 scène als B&A voor het eerst het kasteel onderzoeken

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Wat zeg je?

*baron* Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn. Dus, stil nu!

*b2* Ma wat zeg je nou?

*baron* ( Kwaad en luider ) Dat was de poort, dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn

*b2* Dus stil nou, anders horen ze ons nog!

Geweldig fragment maar je mist de stukjes "Anders horen ze ons" achter de eerste twee regels van de Baron ;)

De essentie staat er toch op hé ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
:@ I stand corrected ;)

Beter dan erec... eh, ja, okay. *fluit onschuldig* O-)

Ik vind het wel tof met die icoontjes ervoor, beter dan gewoon de namen. Ons forum is het beste :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een ander fragment uit deze serie:

Je hebt die draad weer los getrokken! *)

Je hebt trouwens een geweldig fragment van 'toem, toem, toem, diedietie.' (Spannend3) DJ Koelkast zou trots zijn! _O_

Ik vind dat ook de mooiste muziek scene die er is. ^O^

Het is een soort combinatie van spannend en sfeervol. Bepaalde sferen in de series werden met die deuntje enorm versterkt :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Deze serie is zeer geniaal.

*b2* Wie is er kaal.

*baron* Ik zeg geniaal.

*b2* Oh, zeg dat dan.

*baron* Dat zeg ik toch.

*b2* Wat zeggie?

Dit zou tof geweest zijn met de Aad-Baron, ik hem er al op antwoorden met een klop op B2's hoofd. Met daar dan bij

*b2* O wat is er gebeurt, het laatste dat ik herriner is dat ik zeg Wat zeggie.

*baron* Ik krijg hoofdpijn van die man.

*japie* Hij zelf ook

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Ik zie die acrobaat. Hij heeft zich vermomd als sleepboot

Ook meesterlijk ^O^

*baron* : He kijk, daar heb je die acrobaat!

*japie* en *b2* : Die acrobaat? Waar waar?

*baron* : Daar! Hij heeft zich vermomd als sleepboot

*japie* : ghieieieieghieieie, da's een goeie baas, die houden we erin! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Ik zie die acrobaat. Hij heeft zich vermomd als sleepboot

Ook meesterlijk ^O^

*baron* : He kijk, daar heb je die acrobaat!

*japie* en *b2* : Die acrobaat? Waar waar?

*baron* : Daar! Hij heeft zich vermomd als sleepboot

*japie* : ghieieieieghieieie, da's een goeie baas, die houden we erin! :)

Hij is zo simpel, maar zo geweldig!! _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Opvallend in deze serie is dat de *baron* even erg verstrooid lijkt.

Als *b2* voor de zoveelste keer een woord niet goed verstaat, slaat de Baron hem tegen de vlakte, waarop hij zegt "Drommels, volgens mij ben je doof". Maar dat wist ie dus al.

Nou, weten, weten... B2 houdt tot in den treure vol dat er met zijn gehoor niets aan de hand is. Misschien had ie de Baron wel overtuigd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is zeker 1 van de beste serie''s.

Beetje Actie, Veel humor.

enz. Volgens mij ben ik trouwens een beetje in de war dacht altijd dat deze serie met de Aad Baron was.

Foutje moet kunnen. Ik was met de schatkaart in de war.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is zeker 1 van de beste serie''s.

Beetje Actie, Veel humor.

enz. Volgens mij ben ik trouwens een beetje in de war dacht altijd dat deze serie met de Aad Baron was.

Foutje moet kunnen. Ik was met de schatkaart in de war.

Ik ben het met je eens, kan ook niet wachten tot de dvd uitkomt.

maar ja, dat duurt nog even.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar heb je wel gelijk in. De verzonken Stad en de Verdwenen Kroon lijken best op elkaar. Al is de locatie natuurlijk wat anders, heeft het wat weg van elkaar, net als De Geheimzinnige Opdrachtgever en De reis vol verrassingen. Toch gaat mijn voorkeur uit naar De Verzonken Stad.

Ze lijken op elkaar? Eens kijken:

In de Kroon jatten de boeven een kroon en ze gebruiken die kroon om B&A terug te pakken. B&A gaan achter de boeven aan om de kroon terug te vinden.

In de Stad vinden B&A een "schat" en weten ze niet eens dat de boeven op Kreta zijn.

M.i. lijken de Stad en de Schatkaart op elkaar en de Kroon en de Diamant. Maar niet de Kroon en de Stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gezien die feiten heb je gelijk. En toch heb ik het gevoel dat het qua steil op elkaar lijkt. Misschien wel de manier van reggiseren ofzo, ik weet het niet. Ik heb het gevoel, deelt iemand die mening?

Ja, qua stijl ben ik het wel met je eens. De acteurs zijn hetzelfde en de interactie van de onderlinge karakters ook. De sfeer is ook ongeveer hetzelfde, het is wat grimmig, zelfs in de Griekse zon.

Sorry, ik dacht dat jullie het over het plot hadden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

mij viel wat op gister, toen ik naar die arrestatie van adriaan keek, toen zei robin toch van HELP HELP HELP HELP ADRIAAN HELP LAAT MIJ NIET ALLEEN HELP HELP

toen zag ik dat die robin ook kan huilen want de gordel was vochtig in een lijntje en er hongen druppels aan de ogen van robin.

ik vond het wel een beetje zielig maar ik vind deze robin niet echt een mensachtig typ, hij is veel te mechanies, dat is een beetje lelijk als je naar de robin in de schatkaart kijkt zie je dat ie een beetje de uitdrukkingen van een mens heeft!!

(OGEN)

Link naar bericht
Delen op andere sites
mij viel wat op gister, toen ik naar die arrestatie van adriaan keek, toen zei robin toch van HELP HELP HELP HELP ADRIAAN HELP LAAT MIJ NIET ALLEEN HELP HELP

toen zag ik dat die robin ook kan huilen want de gordel was vochtig in een lijntje en er hongen druppels aan de ogen van robin.

ik vond het wel een beetje zielig maar ik vind deze robin niet echt een mensachtig typ, hij is veel te mechanies, dat is een beetje lelijk als je naar de robin in de schatkaart kijkt zie je dat ie een beetje de uitdrukkingen van een mens heeft!!

(OGEN)

Het klopt dat Robin in de Verdwenen Kroon zat te huilen. Robin in de Schatkaart is wel wat meer bewegelijker dan in de Verdwenen Kroon. En Robin in de Verdwenen Kroon heeft flikker-oogjes! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vond het wel een beetje zielig maar ik vind deze robin niet echt een mensachtig typ, hij is veel te mechanies, dat is een beetje lelijk als je naar de robin in de schatkaart kijkt zie je dat ie een beetje de uitdrukkingen van een mens heeft!!

Uitdrukkingen van een mens overbrengen naar een robot is moeilijk hoor. Ik vind de Robin van deze serie zeker wel het leukst. Alles is perfect in deze serie...

Link naar bericht
Delen op andere sites
volgens mij is voor de schat en de kroon dezelfde robot gebruikt, b&a hebben namelijk maar drie robots (professor, schat+kroon, stad). dat zie je op de foto's van de b&a tour

Prof en schat waren dezelfde robot, voor de kroon en de verzonken stad is een nieuwe gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
volgens mij is voor de schat en de kroon dezelfde robot gebruikt, b&a hebben namelijk maar drie robots (professor, schat+kroon, stad). dat zie je op de foto's van de b&a tour

In de Huilende Professor is de eerste Robin gebruikt. Volgens mij is in de Schatkaart hetzelfde lichaam met een nieuw hoofd gebruikt en in de Kroon is onder dat hoofd weer een nieuw lichaam gemaakt.

In het archief van Adrina producties staan dus de volgende Robins: De versie uit de Huilende Professor (met schoongemaakt origineel hoofd), de versie uit de Kroon (met het hoofd dat eerder in Schatkaart gebruikt is) en de extra grote uit de Verzonken Stad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...