Ga naar inhoud

De kringloopwinkel


Aanbevolen berichten

Hier in NY heb je een aantal verschillende grote organisaties met kringloopwinkels (www.goodwill.org, www.svdpusa.org, www.salvationarmyusa.org, www.amvetsnsf.org). Dat zijn liefdadigheidsinstellingen. Er zijn ook veel onafhankelijke (vaak erg kleine) commerciele en liefdadige kringloopwinkel(tjes).

De grote organisaties accepteren CRTs / computers meestal gratis voor hergebruik (die zie je dus niet in de schappen). LCDs/TFTs/LEDs zijn vaak $5 - $10. Computerspellen zie je ook wel eens. Diskettes heel soms. Andere computerapparatuur (kaarten in doos, joysticks enzovoorts) ook. Best Buy en andere zaken accepteren ook zaken gratis voor hergebruik. Er zijn ook computerspellenwinkels waar je oude spullen kunt inruilen (geen idee wat er met die dingen gebeurd). Ook betaal je vastrecht voor afval en kun je vaak oude electronica enzovoorts laten afhalen of bij de gemeentewerf afgeven. Dus dat gebeurt ook heel erg veel.

Er is alleen super veel verkeer in die zaken (er zijn heel erg veel armen hier) dus alles wordt vrij vlot verkocht. Deze zaken hebben ook een voorkeur voor kleding, schoenen en meubels dus vaak is er maar weinig plek voor oude electronica en aanverwanten.

De winkels liggen ook erg verspreid en het is erg lastig om je te verplaatsen met verkeersopstoppingen hier dus ik bezoek er 2 maar een keer per maand gemiddeld. Ik heb dan vaak donaties die ik aflever.

aangepast door PeterNY
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 234
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er zijn wel meer NL-ers die in de VS wonen. Ik ken er verder geen. Ik woon op 45 / 60 minuten van NYC maar ik ga er vrijwel nooit heen. Het is nogal duur om er te geraken met tolbruggen/tunnels en parkeren. Ook zijn de verkeersopstoppingen heel erg. En de trein is ook best duur. En als Limburger kan ik niet zo goed met westerlingen door een deur in het echte leven.

In de VS zijn er in de lente / zomer / herfst trouwens heel veel yard / garage / tag / estate sales (oftewel: privé rommelmarkten) waar je wel eens wat zou kunnen vinden. Alleen kost dat ook weer heel veel tijd en benzine helaas. En meestal hebben ze weinig tot geen computerspullen. Veel oude meubels, kleding, speelgoed en andere rommel. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben Student en zoek gebruikte of nieuwe radiobuizen en of radio apparatuur kunt u mij daar bij helpen? Dit voor projecten en studie!

Het liefst gratis of tegen een studentenprijs! of miscchien kan ik voor u vrijwilligerswerk doen??

Hoop dat u wat kan betekenen voor me, de nood is hoog!

Alvast hartelijk bedankt!

Jeroen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Jeroen,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om je voor te stellen in het voorsteltopic ?

Tevens hebben we voor dit soort vragen een Marktplaats-sectie: http://www.retroforum.nl/forum/66-marktplaats/

Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,

Uw Moderator.

P.S. Mocht een post niet goed zijn gegaan, contacteer dan even een crewmember, maar edit wel zelf de tekst er even uit. De vorige twee posts heb ik voor je verwijderd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben Student en zoek gebruikte of nieuwe radiobuizen en of radio apparatuur kunt u mij daar bij helpen? Dit voor projecten en studie!

Het liefst gratis of tegen een studentenprijs! of miscchien kan ik voor u vrijwilligerswerk doen??

Volgens mij zijn radiobuizen gewoon weer te koop. Vertel er eens wat meer over, dat project. Kan bij het voorsteltopic zoals Ross al schrijft, maar je zou ook een nieuw topic kunnen openen. Ben zeer benieuwd, hoewel ik niet zoveel radio meer luister.

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Volgens mij heeft deze machine een aantal geheugenplaatsen waar je teksten in kunt programmeren. Er zal een aantal KB geheugen in zitten voor dit doel. Je voert de teksten in in de geheugenbanken/pagina's. Daar kies je ook kleur, waar ze staan, wat ze moeten doen (als dat kan), lettertype, grootte.

Dit doe je allemaal 'off line'.

Daarna sluit je aan de ene kant je videocamera aan (of je afgemonteerde video bijvoorbeeld) en aan de andere kant je videorecorder.

Dan druk je op het moment dat titelpagina 1 in beeld moet komen op knopje 1, daarna op 2, 3, etc.

Het werkt bij elke machine anders, maar je kunt het een beetje vergelijken met een Powerpointpresentatie. Je stelt van tevoren alles in en je klikt zodra je iets wil zien tijdens het opnemen van het eindresultaat.

Ik heb zelf een vergelijkbare machine van Sony staan, ik kan er eens een demovideo van maken als je wil. Ik heb er alleen nog helemaal niet mee gewerkt tot nu toe :P Dat is een machine waarmee je ook meteen kunt monteren, maar er zit dus ook zo'n titelgenerator in.

Het hele systeem werkt door middel van superimposing, hetzelfde als de door mij op YouTube getoonde MSX-computer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Vandaag gevonden, een oude Philipsversterker met zo heel mooi TAPE TUNER PU (Pick Up) en knoppen als CONTOUR (loudness), SCRATCH (hi-cut filter) en RUMBLE (low-cut filter).

Precies deze versterker hadden wij vroeger op de basisschool, in een verrijdbaar meubel met bovenop de pick-up en onderin de boxen die tegen elkaar stonden (speakers naar buiten, het meubel was tweezijdig). Als er een feestje was dan konden de boxen er uit worden gehaald en ergens anders worden neergezet. Nostalgie O+

 

Vraagprijs € 20,00 

Ik heb hem laten staan.

 

post-8-0-58981600-1401715622_thumb.jpg

 

post-8-0-11796800-1401715622_thumb.jpg

 

post-8-0-00548700-1401715623_thumb.jpg

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Da's een mooie ^O^ 

Ik heb onlangs een XBOX (origineel) en Playstation 1, beide met 2 controllers en kabels, de PSX ook met memorycard en voor beide consoles 1 spel gevonden bij de kringloop. Kosten totaal € 20

Ook een GBA SP rood, met opbergtas, lader en 12 games in gamehouder. Totaal € 25

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zijn leuke prijzen :D

Leuke consoles ook!

Zitten er nog wat interessante spellen bij de gba?

 

Kao the kangaroo, Zapper, Snood, Doom, Lucky Luke wanted!, Salt Lake 2002, Donkey Kong Country 2, Medabots, Spyro Fusion, Pokemon Fire Red, Pokemon Leaf Green, Pokemon mystery dungeon red rescue team

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ie het doet is het een leuk apparaat, wel zijn vaak de koppen erg vuil en kun je die schoonmaken met alcohol.

Als er helemaal niks gebeurd is het misschien een slecht contact makende schakelaar o.i.d. in ieder geval de moeite waard om eens naar te kijken!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Afgelopen weekend een kringloopwinkel in Zandvoort bezocht.

Leuk, rommelig, nagenoeg geen prijzen op de artikelen, maar wel lekker goedkoop uiteindelijk.

Wat gezelschapsspellen, boxed pc games, spindle cd-r, een videoband en een audio-cd meegenomen.

 

post-8-0-90967000-1412255459_thumb.jpg

 

post-8-0-12804600-1412255461_thumb.jpg

 

post-8-0-12620800-1412255462_thumb.jpg

 

post-8-0-13483200-1412255463_thumb.jpg

 

post-8-0-13382600-1412255464_thumb.jpg

 

post-8-0-13683200-1412255465_thumb.jpg

 

post-8-0-13798200-1412255466_thumb.jpg

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zaterdag ben ik bij 3 kringloopwinkels geweest en alleen een dinosaurus voor mijn oudste zoontje gekocht. Ze hadden verder niets waar mijn interesse naar uit ging. Gisteren een kofferbak vol spullen naar een kringloopwinkel gebracht als donatie. Zo nu en dan ruimen we flink op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Er zijn twee kringlopen waar ik voornamelijk kom, een in het dorp, een in Appingedam. Best wel veel gevonden daar (kom er al een langere tijd), maar hier is het meest interessante voor jullie Retroheads  :P

-Sega MegaDrive, eerste model, met twee originele controllers, stroom- en RF-adapter (ook origineel), Tientje.

-De originele XBOX, bleek thuis ook nog eens XMBC er al op te hebben! €17,50.

-Doos met Commodore 64 (had al een jaren 90 C64G model, niet de originele '84 versie), twee Datasette drives, 1541 Floppy Drive, Stekker, twee dozen met floppies (ik heb daar wel een la mee vol  :P), en een map met een index van de floppies, alles werkend. Kostte ook maar een tientje, terwijl er laatst nog een Commodore met alleen een (niet originele) Datasette drive, voor iets van 30 euro ging. Niet eens een stroomadapter erbij!

-NES met controller, stroom- en RF adapter, €6.

-Losse NES, €3.

-Een aantal PS1's. Sommige met alles erbij + spellen voor €20, sommige los voor €2.

-Een Sony XV-T550 Video Titler, en een Sony XV-T33F Video Sketch Titler, beide voor €2. Het leuke eraan is dat het beide MSX computers zijn in disguise. De XV-T550 gebruikt dan ook een MSX muis, de XV-T33F heeft uiteraard een drawing tablet. Gebruik het overigens wel gewoon voor video.

Verder: Een hoop LPs, Singles, CDs, cassettebandjes, en een groot gedeelte van m'n audiozooi, als het niet van MP komt  :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat van die titlers wist ik niet, leuke info :D 

Ik had zo'n sketch ding maar die spoorde niet, heb hem nooit goed gekregen, heb hem inmiddels niet meer. Ik heb nog wel een titler/montagetael van Sony, zit een ps/2 toetsenbord bij, dus zal wel een generatie later zijn. Die heb ik van iemand gekregen die de zolder aan het uitmesten was.

 

Bij de kringloop hier stond laatst een NES (alléén de console, geen adapter, geen controllers, geen games, geen boekjes, geen doos) voor 20 euro. Lekker laten staan.

We hebben hier zo'n kringloop die op MP kijkt naar 'vraagprijzen' van handelaars en daar dan iets onder gaat zitten.

 

 

Laserdisc/DVD combo wel voor 70 euro gescoord daar (en die gaan op MP voor 300+ euro, uiteindelijke verkoopprijs). Dus je moet eigenlijk net mazzel hebben en de juiste persoon om een beetje af te dingen af en toe.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij hebben verschillende mensen de prijzen bepaald in de kringloop in Appingedam. Eerst was al het audiospul rond de 10-20 euro, nu zijn CD-spelers, cassettedecks, VHS decks en zelfs Video2000 recorders, allemaal 1 euro, en ongetest. Voordelig, zou je denken. Maar de versterkers kosten nu rond de 30 tot 60 euro, en wel getest en werkend. En die heb je uiteraard nodig om het muziek naar je speakers te krijgen! Ik had nog geluk met m'n Technics SA-104, die was "kapot". Zat een stukje plastic vast tussen de Aux selector en de front, even weghalen en hij doet het prima. Het frontje is wat vervaagd hier en daar (bijna alle volume levels zijn eraf), maar hij doet het prima en dat is het belangrijkste. Voor 5 euro maakt het ook weinig uit.

 

Die Sketch Titler doet het nog prima, maar er zat geen stylus bij. Een DS stylus werkt, maar laat strepen achter. En zo'n stylus voor moderne apparaten, met een rubberen tip, laat rubber achter... Weet niet wat ik daar mee aanmoet, met de vinger is het oncomfortabel omdat je zo hard moet drukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou nog wel de pen moeten hebben liggen, de punt was van hard plastic en de pen van gecoat metaal. Als ik hem vind dan mag je hem hebben.

 

Hier staan versterkers ook vaak voor 60+ euro. Ik had geluk met 2 videorecorders in een andere kringloop voor 7,50 en 10,00. VHS modellen met TBC/DNR en S-Video. Gaan ook meestal voor een stuk meer op MP.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je 'm nog hebt, heel erg graag!

Dan is 'ie ook weer compleet.

 

Qua VHS recorders heb ik voor twee euro daar nog een Panasonic NV-H65 HiFi recorder kunnen kopen. VU meters voorop, prima geluid! 240 minuten HiFi audio op z'n max, dat is toch wel wat! Alleen wordt 'ie ongelooflijk warm na een tijdje, hoef je de verwarming ook niet aan te zetten  :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je 'm nog hebt, heel erg graag!

Dan is 'ie ook weer compleet.

 

Qua VHS recorders heb ik voor twee euro daar nog een Panasonic NV-H65 HiFi recorder kunnen kopen. VU meters voorop, prima geluid! 240 minuten HiFi audio op z'n max, dat is toch wel wat! Alleen wordt 'ie ongelooflijk warm na een tijdje, hoef je de verwarming ook niet aan te zetten  :P

 

De meeste voedingen zijn berekend op 220V, maar tegenwoordig komt er 230V uit het stopcontact.

Veel oude recorders (bijvoorbeeld de Video 2000) kun je omzetten naar 240V en dat scheelt een heleboel in warmte. Bij die moderne recorders is het maar de vraag of dat ook kan. Ik zelf wissel vaak van recorder als ik veel moet cappen. Dan draai ik een uur of 6 max op 1 recorder, dan gaat die uit en ga ik verder op een andere. Handig bij grote digitaliseerklussen. Ook staan ze nu allemaal in een rek met ruimte tussen de recorders, stapelen worden ze niet gelukkiger op (heb dat een tijd gehad, maar dat is niet de oplossing).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat is inderdaad het probleem, de recorders voeding staat op 220V, en er is geen schakelaar om dat te veranderen. 

Maar het maakt niet vreselijk veel uit. Als het te warm wordt, gaat het raam gewoon open. En omdat de verwarming het hier niet doet, is een warmte bron niet erg!  :P

Je kunt 5 LPs op één 240 Minuten VHS band proppen met HiFi geluid. Zoals Van Gaal zou zeggen, "that's another biscuit!"  :+

Gebruik het ook als backup formaat voor LPs.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat is inderdaad het probleem, de recorders voeding staat op 220V, en er is geen schakelaar om dat te veranderen. 

Maar het maakt niet vreselijk veel uit. Als het te warm wordt, gaat het raam gewoon open. En omdat de verwarming het hier niet doet, is een warmte bron niet erg!  :P

Je kunt 5 LPs op één 240 Minuten VHS band proppen met HiFi geluid. Zoals Van Gaal zou zeggen, "that's another biscuit!"  :+

Gebruik het ook als backup formaat voor LPs.

 

Dan zou je eens achter een PCM recorder aan moeten. Zijn er in zowel VHS als in Betamax. Die nemen de audio over de volledige bandbreedte van de band op.

Met deze decoder kun je het geluid dat als beeld is opgenomen weer terug naar een heel hoge kwaliteit geluid terugzetten, met behoud van je analoge karakteristieken:

 

post-8-0-00527400-1414339063_thumb.jpg

 

Of in VHS:

 

post-8-0-23965400-1414339101_thumb.jpg

 

En er zijn ook multitrackrecorders die op Hi8-bandjes audio opnemen, bijvoorbeeld de PCM800:

 

post-8-0-39566500-1414339169_thumb.jpg

 

Er is zo veel meer dan VHS HiFi tape. Betamax Hifi vind ik trouwens vaak mooier dan VHS HiFi.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, het analoge geluid wordt wel opgenomen met zo'n PCM-F1, maar gaat eerst door een Analog-to-Digital converter, die het omzet in PCM Digital geluid, en dat gaat door een converter om naar een videosignaal die op de band komt. Dat signaal wordt bij afspelen dan weer omgezet in het PCM formaat, dan naar de Digital-to-Analog converter. Dan blijft het toch een van analoge bron opgenomen digitale bron... Niet dat het niet leuk spul is, of dat ik er niet een zou willen, maar VHS HiFi wil ik niet meteen dumpen. Zo'n Technics SV-P100 is super zeldzaam! Hi8 Multi-Track PCM is geinig, maar niet echt handig om gewone opnames mee te maken. Voor elke opname moet je dan weer terugspoelen, en je moet de juiste tracks aanzetten om naar het juiste album te luisteren. Heb wel een Sony SLV-T2000 Hi8 en VHS recorder, die claimt "HiFi Stereo" op Hi8 te hebben, maar dat is dan waarschijnlijk AFM en niet PCM.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Vandaag weer eens langs de kringloopwinkel gegaan. Ha, een oude homecomputer. Er staat Video Genie op, wat me niks zei, maar ook een boek over TRSDOS en Basic, dus daar zal het wel mee te maken hebben. Met ingebouwde cassetterecorder. Heeft de grootte van een P2000..

 

post-598-0-76739600-1418140327_thumb.jpg

 

O ja, er zit ook een user's manual van de/het Video Genie system bij. Nog niets geprobeerd, eerst de batterij controleren.

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...