Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag in mijn archief twee afleveringen gevonden van de Engelse/Duitse serie 'Captain Peters'. Dit werd uitgezonden door schooltelevisie eind jaren '70. Deze serie speelt zich af in een plaatsje waar een man een eigen bakkerij runt. Deze man is zeer populair bij de kinderen en daarmee beleeft hij ook vele spannende avonturen. Maar wie kan deze serie zich herinneren, het vreemdste is dat op Google/Wikipedia/Youtube helemaal niks te vinden is over deze jeugdserie.... :{

aangepast door Omroepersnl
Link naar bericht
Delen op andere sites

EDIT: Door omroepers' edit een waardeloze post geworden.

Ik ken het programma verder niet. En gezien het waarschijnlijk ook absoluut niet integraal op YouTube terecht gaat komen of bekeken kan worden via een ander medium, betwijfel ik of iemand het gaat leren kennen. :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze serie is uitgezonden in twee delen door Duitsland 1 (ARD) in 1979. In voorjaar 1980 zond Schooltelevisie de serie uit (4 afleveringen). De hoofdrol wordt gespeeld door Howard Lang, Patsy Kensit en Russell Lewis. Het is een Engelse serie maar voor de Duitse televisie gemaakt. De aftiteling is in het Duits. In najaar 1980 heeft schooltelevisie deze uitzendingen herhaald. Ook zijn er twee boeken geschreven door Jan Walschot, voor leerlingen en docenten. Dat is ook de reden waarom de serie in Engeland niet bekend is.

aangepast door Omroepersnl
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze serie is uitgezonden in twee delen door Duitsland 1 (ARD) in 1979. In voorjaar 1980 zond Schooltelevisie de serie uit (4 afleveringen). De hoofdrol wordt gespeeld door Howard Lang, Patsy Kensit en Russell Lewis. Het is een Engelse serie maar voor de Duitse televisie gemaakt. De aftiteling is in het Duits. In najaar 1980 heeft schooltelevisie deze uitzendingen herhaald. Ook zijn er twee boeken geschreven door Jan Walschot, voor leerlingen en docenten. Dat is ook de reden waarom de serie in Engeland niet bekend is.

Als je in Google 'Schulfernsehen' en 'Captain Peters' intikt kom je al gauw bij wat info. De serie blijkt voor het eerste jaar Engels op de Duitse schooltelevisie te zijn geweest.

Ik heb een paar PrtSc's gemaakt.

post-598-0-72188400-1350818673.gif

post-598-0-14629700-1350818702.gif

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog een keertje: 'schulfernsehen' en 'capitan peters'. Ik probeerde het op z'n duits, zo gaat het anders... ;)

Dan krijg ik deze als 3e -PDF Im Fokus - LWL en 4e keuze -Moglichkeiten zur Förderung elementarer rezeptiver und diskursiver

http://www.ism-info....9727cc5566eb5be

In de bestanden kun je zoeken naar peters, dan kom je er vanzelf. Het zijn maar kleine stukjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...