Ga naar inhoud

ID Contest Muziek Met Connectie 3


Aanbevolen berichten

Beste,

Hierbij alweer het derde deel van de reeks muziek met connectie;

Nieuwe opgaven, een nieuwe connectie en dezelfde opzet.

Van elk nummer wil ik weer graag weten: artiest - titel van de plaat

Als je de connectie dan levert dat 5 punten op

Er zit in deze 30 opgaven ook een "fout" nummer (een nummer die geen connectie heeft met de andere 29 opgaven).

Als je dit nummer vindt dan krijg je ook 5 punten.

Het maximaal te behalen punten is 70 punten (30x2 + 5 + 5)

De winnaar en de runner-up krijgen uiteraard een award.

SUCCES!

ID Contest Muziek Met Connectie 3.zip

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hierbij plaats ik de hints voor deze contest;

Dit zijn de 30 covers van de singles van deze contest, of de covers van de albums waar ze op staan.

De covers staan niet op volgorde van opgave, maar zijn door elkaar gehusseld.

post-206-0-44409600-1351440324.jpg

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Klein vraagje, tot wanneer loopt deze? :P

Ai, vergeten mee te nemen bij het opstellen van de nieuwe OP... :P

Maar in het eerste topic werd een voorstel gedaan van 4 weken na het openen van een tweede deel.

We zitten nu in de tweede week dat deze contest opnieuw is geopend, dus laten we dan als einddatum aanhouden:

17 november

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Even een kick voor dit topic, nog een week om in te zenden :) !

Jep, zaterdag is de laatste dag dat er ingezonden kan worden.

En om iedereen extra antwoorden te kunnen laten vinden geldt vanaf morgen tot en met zaterdag het volgende;

Iedere user (deelnemer of niet) mag vanaf morgen een vraag stellen over 1 van de opgaven, zodat met dit antwoord verder kan worden gezocht.

Uiteraard geldt dat er slechts 1 vraag per user per dag mag worden gesteld.

Het zal ook voor zich spreken dat ik geen antwoorden ga weggeven, dus vragen als "wie is de artiest van die opgave" of "wat is de titel van die opgave zal ik niet beantwoorden".

Vragen kunnen gewoon hier in dit topic worden geplaatst, de antwoorden zal ik dan ook hier posten.

Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb geen vraag :) ik weet wel welk plaatje erbij hoort...

Je mag over een willekeurige opgave een eigen bedachte vraag stellen he ;)

Dus als je een opgave nog niet weet dan kun je er iets over vragen, behalve wat de artiest of titel is uiteraard.

Wellicht ten overvloede: het is natuurlijk niet de bedoeling om appjes/sites te gebruiken die het fragment beluisteren en de artiest/titel zoekt voor je.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wellicht ten overvloede: het is natuurlijk niet de bedoeling om appjes/sites te gebruiken die het fragment beluisteren en de artiest/titel zoekt voor je.

Lijkt me logisch toch, maakt het er niet leuker op & is daarbij ook onsportief :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de muziek trouwens met 6en gedaan , sorry , komt omdat mijn computer beneden aan de tv hangt :)

Iedereen deed leuk mee :) wij hadden eerst een soort spel gedaan wie de meeste goed had :)

Nou die hoop combineerde ik en daarna zijn we nog de plaatjes gaan bekijken van welke we niet wisten...

Link naar bericht
Delen op andere sites

gelukkig :) anders was ik er ook niet doorheen gekomen, die covers hebben me trouwens wel heel erg geholpen.

Ik had er natuurlijk al een heleboel zonder de foto goed, ik alle covers zitten nummeren haha

Daarna echt gaan zoeken op degene die ik nog niet had :) (en alles wat we wel hadden nog even nagelopen op youtube)

Was wel uren werk hahaha :) en met 6 gaat het stukken sneller ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen mag toch 1 vraag per dag doen? Dan zou ik nu een nieuwe vraag mogen stellen.

Als je het niet zo bedoelde mag je deze 2e vraag overslaan, maar ik stel hem toch :P

Welk plaatje hoort bij opgave 1?

Antwoord: zie hieronder ;)

Klopt inderdaad: Elke dag mag je een vraag stellen.

post-206-0-26027900-1352906685.jpg

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

gelukkig :) anders was ik er ook niet doorheen gekomen, die covers hebben me trouwens wel heel erg geholpen.

Ik had er natuurlijk al een heleboel zonder de foto goed, ik alle covers zitten nummeren haha

Daarna echt gaan zoeken op degene die ik nog niet had :) (en alles wat we wel hadden nog even nagelopen op youtube)

Was wel uren werk hahaha :) en met 6 gaat het stukken sneller ook.

Maar dat is in feite wel de bedoeling van een contest;

Dat je er plezier aan beleeft en je echt moet zoeken voor de antwoorden ;)

Leuk om te horen dat je er van hebt genoten ;)

Nieuwe tussenstand:

1. Berleas

2. Logitech

3. TMP

4. djkoelkast

5. Hinse

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja zo doe ik het ook, als ik een nummer in de kop heb zitten welke het kan zijn controleer ik het altijd nog even via spotify of het wel diegene is :P

Zie nu ook dus dat ik van de nummer 1 positie ben verstoten, dat word dus nog even flink aan de bak! O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

DE ANTWOORDEN

1.

2.

3.

4.

5. Sheena Easton - 9 To 5 (Morning Train)

6.

7. 4Fun - Overal

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15. Kim Wilde - Four Letter Word

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24. Luniz - I Got 5 On It

25.

26.

27. Train - 50 Ways To Say Goodbye

28.

29.

30.

Connectie: Cijfers in ofwel de naam van de artiest, ofwel in de titel van het liedje

Opgave zonder connectie: Nummer 21

DE UITSLAG

1. Berleas (70 punten)

2. Logitech (64 punten)

3. TMP (51 punten)

4. djkoelkast (40 punten)

5. Hinse (35,5 punten)

Berleas is dus de winnaar van deze contest en wint daarmee de gekleurde Graaf Tel: post-206-0-46372200-1353273263.png

Logitech is de runner-up en wint daarmee de zwart-witte Graaf Tel: post-206-0-19280700-1353273256.png

Iedereen bedankt voor het meedoen en voor het mogelijk maken van de doorstart!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij was erg tof! Ik heb er helaas niet meer van kunnen maken en nu ik de antwoorden zie had ik Steps nog moeten kunnen raden, maar de rest had ik echt nooit geweten, dus voor mij heb ik er alles uit gehaald. Leuke puzzelopdracht, want het was flink zoeken.

De link heb ik niet gevonden omdat ik het missende nummer niet had, ik zocht in een compleet verkeerde hoek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gefeliciteerd, winnaars!

Natuurlijk had ik ook graag mee willen doen, maar bij het beluisteren herkende ik niks. Nu met de antwoorden erbij komen me ook nog maar een paar namen bekend voor. En er kwamen in deze frisse tijd maar weinig bezoekers langs die ik kon vragen om hulp en degenen die ik wel kon vragen wisten het ook niet.

Wel een mooie contest geweest, zoals alle die RM organiseert. Ik heb 'm wel gevolgd ... ;)

Wat is de beste zoekmethode voor muziekfragmenten die je niet herkent? Gewoon, voor de volgende poging.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als er teksten te horen zijn google gebruiken om de tekst te vinden en zo via youtube alle mogelijke versies van dat nummer horen tot je de goeie hebt.

Als je een tijdsbeeld weet kun je zoeken op hits of the 80's bijvoorbeeld, maar dat is best een long-shot.

Als je echt niks herkent wordt het moeilijk.

Berleas mag een nieuwe contest maken, mocht hij daar zin in hebben. Uiteraard staat het sowieso iedereen vrij een contest aan te maken, maar de animo hangt sterk af van de moeilijkheidsgraad.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als er teksten te horen zijn google gebruiken om de tekst te vinden en zo via youtube alle mogelijke versies van dat nummer horen tot je de goeie hebt.

Als je een tijdsbeeld weet kun je zoeken op hits of the 80's bijvoorbeeld, maar dat is best een long-shot.

Als je echt niks herkent wordt het moeilijk.

Wat bij mij wel eens helpt is als ik een melodie herken deze in mijn hoofd proberen te verlengen en de daarbij behorende tekst te herinneren. Daarmee kun je dan weer verder zoeken.

Tevens leuk om te vermelden. Op het moment dat deze contest liep heb ik ook vaak de radio aan gehad en ik hoorde redelijk vaak de nummers uit deze contest voorbij komen, dus dat zou je ook kunnen helpen :P

Ook al eens eerder gezegd; het helpt vaak ook als je de smaak van de organisator een beetje kent. Dit kun je bijvoorbeeld achterhalen door te kijken naar voorgaande georganiseerde contests. Dit helpt je ook vaak om de juiste invalshoek te vinden. Probeer te bedenken waar de interesses liggen van de organisator ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...