Ga naar inhoud

De platvloerse jaren 70 en 80 programma's voor mannen.


Aanbevolen berichten

Een korte intropost.

Maar zijn hier nog mannen(en vrouwen ;)) die nog herinneringen hadden aan de typische programma's voor mannen die metname door Veronica, de Vara en de VPRO werden uitgezonden.

Zelf was ik destijds te jong voor bijvoorbeeld de Pinup club, maar omdat ik zo goed mijn best deed op school en ook nog mijn zakgeld had opgespaard had ik voor mijn verjaardag mijn eerste kleuren televisietje gekocht, een onbekend Chinees merk met 8 voorkeuze zenders en een 37cm beeldbuis, en de nodige bekabeling om het tv'tje van signaal te voorzien.

Op jonge leeftijd zat ik al stiekem naar dat programma te kijken en kwam met de stoerste verhalen aan op school.

Ook was ik niet voor de buis weg te slaan als er weer eens Pisa(hier heb ik een verzamel DVD van, jammer dat er van Verona nog geen verzamel is) was, later Verona met Henk Spaan en Harry Vermegen, dat was echt humor van de bovenste plank.

Maar ook programma's zoals de Fred Hashjee Show, Van Oekels Discohoek, (dergelijke programma's ken ik helaas alleen van videobanden omdat ik toen nog in mijn vader zijn verrekijker zat)kortom als het maar platvloers was :D

En dan op de zaterdagavond in de jaren 80 op Sky Channel altijd dat WNF worstelen met o.a. die maffe Hulk Hogan, elke week zat ik aan de buis gekluisterd :D

Hebben jullie nog herinneringen aan dat goede gouden televisie tijdperk???

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vond de glazenwasser en de verpleegster met Arie Boksbeugel (die maffe Ferry de Groot, hij had ook een rol in de glazenwasser) helemaal het einde en ook heb ik in een deuk gelegen om die pipo de clown persiflage en wat ik helemaal erg vond was de gewone man :D

Bij Verona de klusjesman, dat met die boerderij(sloan pa) en die Roger Rabbit persiflage. Ik zoek beeldmateriaal hiervan.

Van Sjef van Oekel en dergelijke aanverwante programma's zoek ik overigens nog beeldmateriaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vond de glazenwasser en de verpleegster met Arie Boksbeugel (die maffe Ferry de Groot, hij had ook een rol in de glazenwasser) helemaal het einde en ook heb ik in een deuk gelegen om die pipo de clown persiflage en wat ik helemaal erg vond was de gewone man :D

Bij Verona de klusjesman, dat met die boerderij(sloan pa) en die Roger Rabbit persiflage. Ik zoek beeldmateriaal hiervan.

Van Sjef van Oekel en dergelijke aanverwante programma's zoek ik overigens nog beeldmateriaal.

Mwah, Sjef van Oekel is toch allemaal op DVD verschenen in de Wim T. Schippers DVD-collectie? REEDS! _O-
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vond de glazenwasser en de verpleegster met Arie Boksbeugel (die maffe Ferry de Groot, hij had ook een rol in de glazenwasser) helemaal het einde en ook heb ik in een deuk gelegen om die pipo de clown persiflage en wat ik helemaal erg vond was de gewone man :D

Bij Verona de klusjesman, dat met die boerderij(sloan pa) en die Roger Rabbit persiflage. Ik zoek beeldmateriaal hiervan.

Van Sjef van Oekel en dergelijke aanverwante programma's zoek ik overigens nog beeldmateriaal.

Met dat konijn, volgens mij is die op dvd uitgebracht hoor.

Slaon Poa vond ik zelf minder sterk. Ik vond vooral BEL TV erg tof, met die trainingspakken van ze en dat er van alles mis ging _O-

Maar Noordzee TV was het beste, met Arie "belofte maakt nog geen schuld" Boksbeugel _O_ Helaas werd hij te populair en er uit geschreven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vond als kind volwassenen programma's stoerder als de programma's die oorspronkelijk voor mijn leeftijd waren bedoeld. :O

Ik vond ook vroeger als kind al snel iets te kinderachtig :D

Maar sommige tekenfilm series vond ik vroeger ook gewoon leuk zo vond Johan en Pierewiet en de Smurfen een leuke serie, de Mask, uiteraard de Looney Tunes, The Muppets, De Fabeltjeskrant(schitterend), de Bluffers zeker niet te vergeten, Jacobus en Corneel :D en ga zo maar door. en nu nog steeds kan ik ervan genieten.

Maar je had ook van die tekenfilms zoals de troetelbeertjes en nog een aantal waarvan ik doe:.......: :r :r :r

Maar de programma's voor grote mensen vond ik veel stoerder. Twee programma die altijd wel zijn gebleven: Het Nos Journaal en Studio Sport op de zondagavond(vroeger had je na studio sport altijd de lotto balletjes), elke week vaste prik :D

.....

En nu ben ik volwassen, kijk ik amper nog maar tv en zit ik liever achter mijn pc of ben ik wel aan het sporten :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Die is ooit eens her-uitgezonden begin 80er jaren en staat niet op de DVD box.
En heb ik in goede kwaliteit op Betamax ;)

Wat ik heb van dat genre:
- Van Oekels Discohoek 3 uitzendingen zijn hier sowieso aanwezig, compleet.
- Barend is weer bezig de eerste 2 delen van 4 (Barend Servet)
- Harry Touw - Bakken aan de Bar, veel leuker zonder die teksten van Wim T. Schippers

Harry Touw speelde als Otto Kolkvet in de serie Barend is weer bezig de kwade wasserij eigenaar.

 

Inmiddels heb ik weer 200 VCR banden afgetakeld alsmede een slordige 50 betamaxjes,
Dus er kan weer gezapt worden, wie weet wat daar allemaal tussen zit ;)
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...