Ga naar inhoud

Commodore 64 SID chip defect?


Aanbevolen berichten

Ik heb een C64 (het model met de Australische case, zie 'show je nieuwste retroaankoop') waarvan vermoedelijk de SID chip niet goed is, ik heb een voorbeeld gemaakt van hetzelfde stukje muziek (geflimd met telefoon dus verwacht er niet te veel van) op een werkende C64 (met andere problemen) en de defecte:

Goede chip:

Slechte chip:

Iemand dit wel eens meegemaakt? Alleen SID wisselen uit een 'donor' C64? Of beter het hele mobo? Ik heb nog een C64 met slecht toetsenbord (knop mist, knoppen werken niet) die wel een goede SID heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier kunnen ze je verder helpen, ik ben hier al jaren lid van, daar kunnen ze je zo aan een vervangende sidchip helpen of voor een habbekrats een goed werkende c64. Ik heb via die site mijn SD card reader die ik op mijn C128D gebruikt vandaan. ;)

http://commodore-gg.hobby.nl/

Idd is een sid over te zetten, maar je moet wel rekening houden met ESD, die chips zijn behoorlijk kwetsbaar.

Waarom rust je de c64 niet uit met een 2e sid, jawel het is mogelijk en hoewel de meeste spellen dit niet ondersteunen, een 2e sid is wel programmeerbaar en is stereo geluid op een c64 mogelijk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...