Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Op 1 november 1987 werd KinderNet opgericht. De eerste uitzending was op 1 maart 1988. Het is opgericht door Dennis Livson. In 1983 begint hij samen met Jos Kaandorp zijn bedrijf genaamd Telecable Benelux B.V. als producent en distributeur voor kinderprogramma’s. Daarvoor werkt hij als producent en programmamaker in Finland.KinderNet was de eerste die een horizontale programmering uitzond met op elke dag de tekenfilms op de zelfde tijdstip.

Ik kan mij ook herinneren dat voor de uitzending begon een still was te zien met de tekst 'Deze uitzending begint om 07.00 uur'. Bij ons was het te ontvangen via BRTN TV2, later kreeg het een eigen kanaal op NET5 als ik het goed hebt. In ieder geval nostalgische jeugdsentiment met leuke tekenfilms zoals Dommel

aangepast door Omroepersnl
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nederland 3 is in februari 1988 begonnen met een proef en begin april 1988 echt gestart, zo ver loopt het niet uit elkaar.

Ik zou liever zien dat je het topic wat uitgebreider maakt in plaats van te linken naar een andere site, nu is het min of meer een linkdumptopic in plaats van een zelfgeschreven artikel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan pomp ik de link even terug, mede vanwege het feit dat er écht heel veel geschiedenis op de site geplaatst wordt; Één van de founding fathers van destijds zit er namelijk achter en dumpt daar alles wat hij nog uit de eerste jaren heeft liggen. Linkje met Bassie en Adriaan; Onder andere dit.

(Zie 2:00 voor een leuk gastoptredentje :))

http://kindernet-the-early-days.blogspot.nl/

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Dit was vroeger echt mijn zender. _O_

Daar kwam ik mijn bed nog voor uit. :P

Het nieuwe Kindernet heeft wel weer enkele leuke programma's uit die tijd, maar er zit ook veel troep tussen van Studio 100.

Prachtig om deze dingen te zien. Sommige dingen van begin jaren 90 kan ik me ook nog echt herinneren. Maar van die theme weet ik niks. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan me ook nog herinneren, dat ik en mijn broers al vroeg voor de buis zaten te wachten tot kindernet begon. Eerst had je geloof ik testbeeld, en daarna beeld waarin je tekst zag, en dan begon kindernet. En in de tijd dat ik keek begon kindernet geloof ik altijd met Bassie en Adriaan, maar al die andere programma's van dat filmpje in de post van Hinse, die kan ik me ook herinneren. Sommigen herinner ik me heel goed. Anderen een beetje vaag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kent iemand de serie Finders Keepers nog?

Het ging over een Australische 10-jarige jongen die in staat was om 'de barrière' over te steken en zo in een andere wereld terechtkwam. Daar waren ze wel op de hoogte van het bestaan van onze wereld en dingen die kwijt raakten kwamen daar terecht en vice versa. Het was aan de jongen door middel van een vreemde quiz in andere spullen terug te laten keren. Het gezin waarin hij leeft bestaan uit zijn ouders, zijn zus, zijn broertje en een oppas van in de 20. Zij blijkt geen vrienden en familie te hebben verder en het blijkt dat zij ooit per ongeluk in onze wereld is terechtgekomen. De eerste 5 afleveringen gaan hierover.

In de tweede en laatste 5 afleveringen is barrière instabiel geworden aan de andera kant van de barrière, onze wereld merkt niks raars. Het blijkt dat een klok in het winkelcentrum een 'time keeper' is die niet alleen de tijd weergeeft, maar het ook stabiel houdt. De regulator is echter eruit gevallen en technici hebben de klok verplaatst. Het is nu aan de jongen, zijn zus en zijn vrienden aan de andere kant van de barrière dit alles weer te herstellen.

Ik vond het een leuke serie uit het fantasiegenre, gek genoeg herkent bijna niemand het meer. Heel karakteristiek is een grote klok met een ingewikkeld mechanisme waar een dummy uitkomt (die later een levend wezen blijkt te zijn) die de tijd slaat:

Op 4.58 zie je de klok en direct daarna het passeren naar de andere kant, ik benieuwd of iemand het herkent. ;)

aangepast door Heer_van_Bartolhoven
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...