Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Zoals al eerder aangekondigd, had ik alweer een nieuwe vorm van een contest klaar staan.

Ditmaal weer een plaatjescontest;

ID CONTEST COMIC BOOKS

Hieronder staan 25 plaatjes.

Deze plaatjes zijn sinppers; Ik heb van 25 bekende stripreeksen een voorkant gepakt en die vervolgens kapot geknipt;

Deze voorkanten zijn naar mijn eigen idee redelijk goed herkenbaar voor de stripreeks (gelet op eventuele achtergronden en de manier van tekenen).

Graag wil ik van iedereen die mee wilt doen;

- de naam van de stripreeks

- de naam van de titel van album

Elk goed geraden stripreeks levert 1 punt op, elk goed geraden titel van het album levert ook een punt op.

- In totaal kun je dus 50 punten verzamelen

- Uiteraard mag je gebruik maken van internet

- De winnaar van de contest mag voor de award zijn/haar favoriete stripfiguur noemen

- De contest wil ik (gezien de feestdagen) 3 weken na openen laten duren

SUCCES!

post-206-0-27153500-1354367934.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

En een nieuwe wijziging in de tussenstand;

1. Hinse

2. Keetie

3. Berleas

4. TMP

5. djkoelkast

En direct ook meteen hieronder de foto's van de 25 tekenaars (op de juiste volgorde afgebeeld).

Let op:

Dit zijn de tekenaars van de albums die ik zoek; Er zijn in de loop van de jaren al heel wat tekenaars overleden (dit geldt ook voor 13 van de 25 afgebeelde tekenaars hieronder) en in sommige gevallen is hun werk door andere tekenaars voortgezet.

Dus indien er hier sprake van is dan is dus de tekenaar van het te zoeken album van de reeks afgebeeld.

post-206-0-09852700-1355692022.jpg

Laatste tip: De namen van de stripreeksen en de te zoeken albumtitels zijn niet zomaar in deze volgorde neergezet; alles heeft te maken met de nummering.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DE EINDSCORE

1. Keetie [50 punten]

2. Hinse [34 punten]

3. Berleas [26 punten]

4. TMP [14 punten]

5. djkoelkast [5 punten]

UITLEG VAN DE GEGEVEN HINTS

Hint gegeven op 15-12:

  • Een stuk metaal met de letters AG, verwijst naar Zilver
  • De dolfijn is in dit opzicht "gewoon" een dolfijn

Door combineren van deze 2 woorden vind je: zilveren dolfijn, ofwel: http://www.zilverendolfijn.nl/

TIP: alles heeft te maken met de nummering:

De nummers van de albums waren oplopend, dus als opgave 5 albumnummer 6 van de te zoeken stripreeks was, dan waren de opgaven 1 t/m 4 kleiner of gelijk aan albumnummer 6 van de te zoeken stripreeksen en de opgaven 6 t/m 25 allemaal gelijk aan of hoger dan albumnummer 6 van de te zoeken stripreeksen.

DE ANTWOORDEN VAN DE OPGAVEN

post-206-0-03210600-1356382955.jpg

WINNAARS

Keetie is dus de winnaar van deze contest en mag een stripfiguur naar keuze uitzoeken. Van dit stripfiguur zal ik een award maken.

Hinse, de runner-up krijgt dan van dit stripfiguur een zwart-wit variant

EDIT: Iedereen bedankt voor het meedoen! :)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...