Ga naar inhoud

Wachtwoorden


Aanbevolen berichten

Gisteravond bij Reporter van de KRO een 'schokkende' uitzending gezien over apparaten verbonden met Internet, zoals printer/scanners en beveiligings-camera's die voorzien zijn van een standaard wachtwoord, die men niet volgens handleiding wijzigt in een eigen wachtwoord zodat iedereen mee kan lezen en kijken via Internet. Ook zijn er apparaten verbonden met Internet zonder wachtwoord, zelfde probleem.

Zie: http://www.uitzendin...eringen/1311089

Wijzig je standaard wachtwoord!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja :)

ww van router ook zoiets...

Ach de buren hebben nog een onbeveiligd netwerk, ook simpele beveiliging zie je nog wel eens.

Tja maar bij bedrijven vind ik dit wel erg raar hoor.

Net zoals mijn zus die was haar wachtwoord van windows vergeten, ik even op haar systeem ww gewijzigd, zij dacht dus echt je wat meer moeite moest doen (toch minimaal de harddisk eruit halen) om bij de data te kunnen.

Ik heb truecrypt aanbevolen mocht ze haar data echt willen beschermen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb truecrypt aanbevolen mocht ze haar data echt willen beschermen...

Maar als ze dan haar wachtwoord vergeet is ze waarschijnlijk alles kwijt. Of zit er een achterdeurtje in? Dagenlang heeft hier een programmaatje gelopen om het wachtwoord van een encrypted zipbestand te vinden, maar niks ...

Man heeft hier een harde schijf met wachtwoord liggen. Weet iemand waar dat wachtwoord opgeslagen wordt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

zip/rarbestanden kraken kun je vrijwel vergeten, tenzij het wachtwoord aaa ofzo is.

Je hebt voor elk teken namelijk zo'n beetje 95 mogelijkheden (alle tekens op je toetsenbord + 2x alle letters (hoofdletter/klein) + alle cijfers). Stel dat het wachtwoord 8 karakters heeft dan zijn er 958 mogelijkheden, ofwel 6634204312890625 mogelijkheden alléén voor wachtwoorden met 8 karakters, je moet er ook nog 957 en 956 etc. etc. bij optellen, want zo gaat een passwordkraakprogramma aan de slag. Begint met 1 karakter (95 mogelijkheden) dan 2 karakters (9025 mogelijkheden), dan 3 karakters (857375 mogelijkheden) etc.

Kortom: gaat niet lukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, maar het is alleen wel zo dat veel mensen geen random wachtwoord gebruiken maar iets als fiets84 of dorpstraat12. Die kun je middels dictionary attacks wel makkelijker kraken, maar brute force is inderdaad ondoenlijk bij een hoog aantal karakters.

De paar grootste struikelblokken zijn:

Hoofdletters

(Lees)tekens

Je weet het aantal karakters niet

Daarom kun je je pc 3 weken 24/7 aan laten staan maar de kans dat het dan gekraakt is is nihil.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...