Ga naar inhoud

[centraal] Bassie & Adriaan #3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 262
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

De tienduizend VHS/DVD-(her)uitgaves waren geldklopperij. De optredens waren geldklopperij. De productie van alle merchandise was geldklopperij. Maar in 2003/2004 zouden ze daarmee stoppen. Op 1 juli 2004 kwam Adriaan zelfs niet in pak omdat het 'klaar' was.

Klaar, me hol. Het was leuk om te zien, de Honda-reclame, de tweede versie van de museumexpositie, niet te vergeten de Nuon-reclame, enzovoort... Maar het is gewoon een voortzetting van de geldklopperij die in 2004 gestopt werd. Gróóts gestopt werd.

Ik had 1 januari 2004 gewoon een toto moeten starten. De 'hoelang zullen Bassie & Adriaan niet samen in pak verschijnen'-toto. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

http://www.marktplaa...s/19741798.html bassie verkoopt spullen uit zijn serie en apparatuur uit Bassie & Adriaan.

Wist trouwens niet of dit het juiste topic was waar ik dit kon plaatsen, kwam het toevallig tegen.

Ik vraag me af of ie die spullen wel verkocht krijgt, 't zijn nou niet echt bepaald dingen waarvan je denkt: Dat zou ik wel willen hebben, en zeker niet voor het bedrag wat ie er voor vraagt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is niet zo erg dat ze geld willen verdienen (zeker met het verleden in je achterhoofd is het begrijpelijk), maar het is gewoon pijnlijk dat het zo duidelijk is. Serie en circus en theater, dat was... nou ja. Leuk. Daar leek het nog of ze het voor de kindertjes deden. Dit niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vraag me af of ie die spullen wel verkocht krijgt, 't zijn nou niet echt bepaald dingen waarvan je denkt: Dat zou ik wel willen hebben, en zeker niet voor het bedrag wat ie er voor vraagt

Hij is zijn opnamerecorders anders al kwijt hoor. Ik heb wel een vermoeden wie die heeft opgekocht. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

In 2003 zijn ze gestopt, in 2004 was de laatste keer B&A samen. Dat ze die belofte braken was alleen maar om geld te verdienen.

Nounou zeg, het is me wat. Dat zou jij natuurlijk niet doen, een 'belofte' breken zodat je geld kan verdienen met iets wat je leuk vindt om te doen. Daarnaast zijn er ook een hele hoop mensen (fans) die het wél leuk vinden dat ze zo nu en dan nog eens terug zijn en die niet hier op dit forum zitten.

En het is me wat zeg, toegang tot de fandag maar liefst €0,50 duurder maken dan de gewone entree van het museum. Wat een diefstal! Daar lig je echt wakker van, die €0,50.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nounou zeg, het is me wat. Dat zou jij natuurlijk niet doen, een 'belofte' breken zodat je geld kan verdienen met iets wat je leuk vindt om te doen. Daarnaast zijn er ook een hele hoop mensen (fans) die het wél leuk vinden dat ze zo nu en dan nog eens terug zijn en die niet hier op dit forum zitten.

En het is me wat zeg, toegang tot de fandag maar liefst €0,50 duurder maken dan de gewone entree van het museum. Wat een diefstal! Daar lig je echt wakker van, die €0,50.

Jij snapt er echt helemaal niets van. Dat is niet erg, ga er maar gewoon heen, gezellig.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap het prima hoor, ik ben het alleen totaal niet met je eens (dat maakt een discussie nou juist leuk). Ik vind het nogal jammerlijk om in een discussie dan maar gewoon te roepen 'jij snapt er echt helemaal niets van', zonder daar verder op in te gaan en uit te leggen zodat ik het volgens jou dan wel zou snappen.

Ik heb ook sterk het gevoel dat jouw eerdere (negatieve) ervaringen wel heel erg meespelen en dat vind ik jammer. Logisch natuurlijk dat je een mening hebt naar aanleiding van wat er gebeurd is, maar een iets neutralere kijk zou niet misstaan :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een discussie is prima, maar ik sta hier volledig objectief in. Wij hebben als fans hemel en aarde verzet om de allerlaatste keer dat ze samen kwamen bij te wonen. Dat was een fantastische middag en het was supergezellig met z'n allen.

Het was een afsluiting van een periode, het einde van een tijd.

En dan nu gaan we dat toch nog maar een paar keer doen om de zakken te vullen, daar pas ik voor, want voor hun eigen plezier, voor ons of om de kinderen doen ze het al lang niet meer. Dat staat me tegen, heeft geen enkele ervaring iets mee te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weer een locatie bezoek gedaan. De gids wist jammer genoeg niks over B&A en we zijn ook voor mijn gevoel niet echt langs de locaties gegaan. Maar het lijkt daar binnen allemaal op elkaar dus het zou ook zomaar van wel kunnen zijn.

992913_378411998948510_1516460213_n.jpg

972017_378412175615159_1940961650_n.jpg

aangepast door jeugdmemories
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje. Bij de tentoonstelling in het ''Oude ambachten en speelgoedmuseum'' lagen talloze merchandise artikelen. Maar daar lag ook een videoband van ''Wie zijn Bassie & Adriaan,'' een presentatievideo. Wie weet wat er op staat en wanneer het bij wat uitgegeven is? Want ik heb er nog nooit van gehoord.

KtMDhF4l.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een vraagje. Bij de tentoonstelling in het ''Oude ambachten en speelgoedmuseum'' lagen talloze merchandise artikelen. Maar daar lag ook een videoband van ''Wie zijn Bassie & Adriaan,'' een presentatievideo. Wie weet wat er op staat en wanneer het bij wat uitgegeven is? Want ik heb er nog nooit van gehoord.

FOTO

Whehe, die video ken ik ja. Heb ik al terug in 2005 een post aan besteed op dit forum by the way, omdat ik dezelfde vraag als jij stelde ;) Was ook op de 1 juli-tentoonstelling te zien én was ook kort te zien in de reportage van 'De 10 beste duo's' van RTL4.

Het is een presentatietape om het programma aan andere zenders te verkopen. Er is geloof ik ook een exemplaar met 'WIE ZIJN?' om de foto van B&A heen in andere talen geschreven, maar daar ben ik niet zo heel zeker van, zou ook een schim in mijn herinnering kunnen zijn :) Ik dacht iig díe versie in Dieren te hebben zien staan.

Zie ook het Adrina-Producties logo rechtsonder op de cover, zeer interessant :D

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben ook geweest vandaag. Op de foto geweest en handtekeningen gekregen. Echt zo blij als een kind. :D

Jij niet alleen! Ik stond ik de rij voor de handtekeningen, ik had de single hoes van ''Altijd blijven lachen'' bij me, en Aad keek toen verbaasd op. Hij riep me naar hem toe en begonnen een praatje te maken :) Ook Bas vond het grappig, echt zo'n Bassie lachje :) (Ook de eerste CNR band cover van Europa 1 laten signeren)

Aad dacht dat die single ouder was dan 1982 toen ik zei dat ik dat dacht, dat staat zijn site, maar hij zei van nog ouder :P

Ach, zijn geheugen is niet al te best, ''Daar komen de banken, die bouwen we op...'' Of tijdens het Abacadabra lied, waar ze allebei iets anders begonnen te zingen :P

Waar heb jij handtekeningen opgekregen :)

EDIT: Ook opgevallen dat ze ook Klaris muziek gebruiken voor en na de show? O.a Duitste les en Engelse les, de Klaris versie :D

aangepast door Samsonfan101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jij niet alleen! Ik stond ik de rij voor de handtekeningen, ik had de single hoes van ''Altijd blijven lachen'' bij me, en Aad keek toen verbaasd op. Hij riep me naar hem toe en begonnen een praatje te maken :) Ook Bas vond het grappig, echt zo'n Bassie lachje :) (Ook de eerste CNR band cover van Europa 1 laten signeren)

Aad dacht dat die single ouder was dan 1982 toen ik zei dat ik dat dacht, dat staat zijn site, maar hij zei van nog ouder :P

Ach, zijn geheugen is niet al te best, ''Daar komen de banken, die bouwen we op...'' Of tijdens het Abacadabra lied, waar ze allebei iets anders begonnen te zingen :P

Waar heb jij handtekeningen opgekregen :)

EDIT: Ook opgevallen dat ze ook Klaris muziek gebruiken voor en na de show? O.a Duitste les en Engelse les, de Klaris versie :D

Ik heb ze gewoon laten zetten op die fandag poster. :P

Er waren ook mensen die zowat de hele verzameling hadden meegenomen voor handtekeningen, dat is ook weer overdreven.

En inderdaad, Klaris liedjes. Werd helemaal vrolijk toen Duitse Les begon. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

In ieder geval is er één man minder die zijn foto met Bassie en Adriaan zal (kunnen) verkopen.

Ik bedoelde meer de gesigneerde video's. Er zijn echt lui die daar heen gaan en meer meenemen speciaal om straks te verkopen, want zij hebben dan een video met handtekening. B&A waren natuurlijk altijd al commerciële mannen van zichzelf en dat is logisch, het merk B&A is hun voornaamste bron van inkomsten geweest, bijna hun hele leven lang.

Maar dat anderen nu zo doorgekookt commerciëel aan het doen zijn met hun merchandising vind ik echt super sneu.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat natuurlijk ook wel een leuke vraag is aan de mensen die zich gisteren naar de tentoonstelling hebben begeven: zijn er nog interessante weetjes voorbij gekomen, of niets dat wij oudgedienden nog niet wisten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een leuk weetje over Lara. Voor de eerste opnames leerde Aad Lara te blaffen op commando. Eerst doet hij zijn hand in de lucht, doet hij dan één keer zijn hand dicht, betekende dat Lara één keer moest blaffen, bij twee keer dicht twee keer en bij drie drie. Jourie was het tegenovergestelde van Lara, geen actieve hond, maar een luie hond.

Ook zei Aad dat er drie Robins werden gebruikt. De eerste had 1 motor, de tweede 2 en de derde 3 :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een leuk weetje over Lara. Voor de eerste opnames leerde Aad Lara te blaffen op commando. Eerst doet hij zijn hand in de lucht, doet hij dan één keer zijn hand dicht, betekende dat Lara één keer moest blaffen, bij twee keer dicht twee keer en bij drie drie. Jourie was het tegenovergestelde van Lara, geen actieve hond, maar een luie hond.

Ook zei Aad dat er drie Robins werden gebruikt. De eerste had 1 motor, de tweede 2 en de derde 3 :P

Mja maar dat van Robin was ook wel te zien... De eerste was een klein vaag ding met klep-mondjes (die heerlijk klepperden), de tweede werd voor Schatkaart en de kroon gebruikt en de derde was een joekel van een ding die achter de computer werd geschoven in de Verzonken Stad :P

Wel geinige weetjes, though :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mja maar dat van Robin was ook wel te zien... De eerste was een klein vaag ding met klep-mondjes (die heerlijk klepperden), de tweede werd voor Schatkaart en de kroon gebruikt en de derde was een joekel van een ding die achter de computer werd geschoven in de Verzonken Stad :P

Wel geinige weetjes, though :)

Leuke weetjes, maar niets nieuws ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook vroeg er iemand welke series ze het leukst vonden. Ik dacht altijd dat Bas zei dat ''De diamant'' zijn favoriete serie was. Maar nu plots niet meer. Want nu is de serie met ''Dos Calvados'' zijn favoriet

EDIT: En volgens dit filmpje is het ''De kroon (bij 3:03)''

aangepast door Samsonfan101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook vroeg er iemand welke series ze het leukst vonden. Ik dacht altijd dat Bas zei dat ''De diamant'' zijn favoriete serie was. Maar nu plots niet meer. Want nu is de serie met ''Dos Calvados'' zijn favoriet

EDIT: En volgens dit filmpje is het ''De kroon (bij 3:03)''

Op één of andere manier heb ik het idee dat wat Bas ook zegt, hij nog steeds de Diamant als zijn favoriet bedoelt aan te wijzen :P

Immers, de Kroon en de Diamant haalt hij waarschijnlijk gewoon door elkaar, wat niet zo vreemd is aangezien Aad dat zelfs in zijn draaiboeken nog doet ("Zij waren het, die toen ik een diamant wilde stelen..."). Dos Calvados is dan weer moeilijker te verklaren, maar misschien zit 'ie daarbij wel met de verloren aflevering van de Sleutel in zijn hoofd (hoewel het daar Sangria was) in plaats van met de gerecyclede versie van die grap dertien jaar later in Frankrijk, en in die beginjaren liepen de opnames volgens mij zo snel in elkaar over dat het allemaal één grote vlek in zijn geheugen is geworden en hij vermoedt dat die grap in de Diamant zat...

Een aardige theorie...of misschien is het zo dat hij inderdaad gewoon maar zegt wat er op dat moment in 'm opkomt ;):P

aangepast door warboel
Link naar bericht
Delen op andere sites

In 1980 ook nog maar 2 zenders? Ik dacht toch dat rond die tijd er al wat meer zenders waren bijgekomen.

Buitenlandse zenders, ja. De Duitser, De Belg en de Engelse. Nederland 1 en 2 waren tot 1988 de enige Nederlandse, toen kwam Nederland 3. In '89 kwam de eerste onofficieel Nederlandse commerciële zender, RTL-Veronique. En in 1995 werd aangegeven dat Nederlandse commerciële TV mocht, dus kwamen zenders als SBS6, Veronica, en Euro7.

Link naar bericht
Delen op andere sites

EDIT: Ook opgevallen dat ze ook Klaris muziek gebruiken voor en na de show? O.a Duitste les en Engelse les, de Klaris versie :D

Ik was er die dag ook, en het viel mij ook op dat ze van de engelse en Duitse les de klaris versie gebruikten. Behalve van Portugeese les, die je hoorde bij het wachten op dat je met B&A op de foto mocht, dat was een smorenburg versie
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...