Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Robbedoes

Begin jaren '90 werd er van Robbedoes een tekenfilmserie gemaakt, in opdracht van Dupuis, in Nederland geproduceerd door Wim Pel Productions. Veel bekende stemmen waren hier in terug te horen, waaronder Tony Neef, Paul van Gorcum en Hero Muller.

http://www.youtube.com/watch?v=7x2Fye-NAj4

Cast:

Tony Neef - Robbedoes

Wiebepier Cnossen - Kwabbernoot

Paul van Gorcum - diverse stemmen (o.a. Graaf van Rommelgem)

Edna Kalb - diverse stemmen (o.a. Spip)

Lucie de Lange - diverse stemmen (o.a. Cyanide)

Fred Muller - diverse stemmen

Just Meijer - diverse stemmen

Fred Meijer - diverse stemmen

Hero Muller - diverse stemmen (o.a. Vito)

In 1992 werden er 26 afleveringen gemaakt (seizoen 1), en in 1995 wederom 26 afleveringen (seizoen 2).

In 1993 verschenen er 3 videobanden en 2 videocd's van Robbedoes en in 2004 werden er 3 dvd's uitgebracht door Unilever, als onderdeel van een actie.

In 2006 verscheen een nieuwe serie van Robbedoes (genaamd Robbedoes & Kwabbernoot), daar gaat dit topic niet over.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ik zag zojuist in de TV gids van Nederland 3 staan dat er morgenochtend tussen 05.00 uur en 06.00 uur "Spirou en Fantasio" wordt uitgezonden.

In de beschrijving staat heel duidelijk tekenfilm vermeld en detectives.

ik heb dus zeer sterk het vermoeden dat er morgenochtend wel eens 2 afleveringen van deze serie uitgezonden zouden kunnen gaan worden!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag zojuist in de TV gids van Nederland 3 staan dat er morgenochtend tussen 05.00 uur en 06.00 uur "Spirou en Fantasio" wordt uitgezonden.

In de beschrijving staat heel duidelijk tekenfilm vermeld en detectives.

ik heb dus zeer sterk het vermoeden dat er morgenochtend wel eens 2 afleveringen van deze serie uitgezonden zouden kunnen gaan worden!

Dat is de nieuwe versie uit 2006, die heet Robbedoes & Kwabbernoot in plaats van Robbedoes. Ik heb het even gecheckt op Uitzending Gemist, en daar blijkt het inderdaad de 2006-versie te zijn. Overigens grappig aangezien ze daar per ongeluk de Franse dub versie hebben geplaatst. _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is de nieuwe versie uit 2006, die heet Robbedoes & Kwabbernoot in plaats van Robbedoes. Ik heb het even gecheckt op Uitzending Gemist, en daar blijkt het inderdaad de 2006-versie te zijn. Overigens grappig aangezien ze daar per ongeluk de Franse dub versie hebben geplaatst. _O-

Haha en zelfs met Franse ondertiteling ook :P

Het blijkt ook al 3 weken bezig te zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...