Ga naar inhoud

The Legend of Zelda Tijdlijn, drie versies?


Aanbevolen berichten

Tijdlijnen in een gameserie, er wordt altijd veel over gesproken. Hoe loopt die lijn nou door, en nog belangrijker, kloppen de tijdlijnen nu wel of niet? Er is één gameserie die bij veel gamers tot de verbeelding spreekt, The Legend of Zelda. Er zijn al veel voorbeelden en meningen gegeven welke game volgt op de ander. Lange tijd werd gesproken over twee tijdlijnen, al lopen de meningen daarover nog altijd uiteen. Er is nu een versie opgedoken die de andere tijdlijnen op hun kop zetten. Hierin wordt nu gesproken over drie tijdlijnen. Nintendo zou dit ook bevestigd hebben.

zelda_timeline_massive.jpg

'Gametrailers' heeft een half uur durend filmpje gemaakt waar het verhaal haarfijn uit de doeken wordt gedaan. Niet alleen de muziek is de moeite waard om naar te luisteren, er wordt op een leuke manier uitgelegd hoe de legende tot stand is gekomen. Als grote fan van de hele Zelda-serie maakt het mij eigenlijk niets uit of de tijdlijn een rol speelt, elke game is een pareltje op zich, maar het is interessant om de discussie hierover voort te zetten.

ZeldaTimeline3.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Behalve de muziek en de geflopte CD-i versies weet ik heel weinig van Zelda, maar wat een goed topic ^O^

Dan wordt het hoog tijd dat je je er eens aan gaat wagen. :P Mijn persoonlijke favoriet is Twilight Princess. Ondanks al die tijdlijnen kun je elke Zelda game spelen, of je nou met Skyward Sword begint of The Minish Cap.

@Hinse. Aan het eind van filmpje zegt de Game-nerd iets wat ik al wilde zeggen; De games zijn in de eerste plaats niet ontwikkeld om een discussie over een tijdlijn te beginnen, maar bevatten elk een eigen unieke story. Nintendo had nooit kunnen vermoeden dat de fans dit in het leven zouden roepen. De tijdlijn raakt kant noch wal, daarom is er zoveel verwarring. Nintendo gaat er op in met als gevolg allemaal games waarvan er eigenlijk niet één vloeiend in een tijdlijn past. De verwarring is er alleen maar groter door geworden.

aangepast door Jannie
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...