Ga naar inhoud

Arcadekasten


Aanbevolen berichten

  • Reacties 127
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik denk dat je de vurtual boy (winkel module) bedoelt, deze zie je namelijk na 45 seconden

Deze staat bij de 3ds omdat dit toen ook al 3d was.

Wij hebben veel geluk dat we nu deze ruimte kunnen huren maar dit is nog te klein, we hebben nog meer arcade kasten.

Ik woon in een voormalig hotel, ook hiervan staan filmpjes op onze site, en toen al geluk dat we ruimte genoeg hadden anders hadden we dit nooit kunnen verzamelen (en ook deze ruimte staat bomvol).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat je de vurtual boy (winkel module) bedoelt, deze zie je namelijk na 45 seconden

Deze staat bij de 3ds omdat dit toen ook al 3d was.

Wij hebben veel geluk dat we nu deze ruimte kunnen huren maar dit is nog te klein, we hebben nog meer arcade kasten.

Ik woon in een voormalig hotel, ook hiervan staan filmpjes op onze site, en toen al geluk dat we ruimte genoeg hadden anders hadden we dit nooit kunnen verzamelen (en ook deze ruimte staat bomvol).

Je hebt gelijk, ik dacht even de R-Zone te herkennen, maar het is de Virtualboy.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een andere leuke cab is deze 4 player Simpsons. Ik bewaar hem voor een vriend die niet zoveel ruimte heeft. Zelf heb ik er ook eentje maar die werkt op dit moment (nog) niet en staat in mijn kelder.. Vroeger was dit echt een van mijn favoriete kasten, helaas is gaat hij snel vervelen als je hem eenmaal hebt uitgespeeld...

18020501.jpg

IMAG5372.jpg

IMAG5377.jpg

IMAG5389.jpg

IMAG5374.jpg

aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een andere toffe cab in mijn collectie is Moon Patrol, deze kast hebben we samen met nog 10 andere opgehaald in Engeland, vooral de art vind ik helemaal geweldig en het spel zelf is ook erg leuk..

imag4692.jpg

imag4703.jpg

imag4696.jpg

imag4705.jpg

imag4707.jpg

imag4684.jpg

imag4724.jpg

aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn laatste aanwinst is een Taito Egret II aka Candy Cab, dit is een moderne Japanse kast en perfect voor de wat nieuwere games, op dit moment heb ik er een Neo Geo 108-in-1 cassette inzitten...

egret2foto_zpsfe994a03.jpg

IMAG5678-1.jpg

IMAG5555.jpg

P1000321.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zijn ook echt allemaal schitterende kasten, zelfs die moderne plastic kasten zijn gewoon mooi :D

Simpsons heb ik helemaal niks mee, ik had vroeger Bart vs. the Space Mutants op de Amiga maar echt een tof spel was dit ook niet en de serie vind ik helemaal niks.

Moon Patrol ken ik volgens mij van de Atari XL serie en de Atari 2600, dat was voor zover ik me herinner wel een tof spel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ben ik helemaal met je eens. De meeste verzamelaars van jaren '80 cabs (woodies) vinden die nieuwere Japanse kasten (candy's) helemaal niets, maar ik kan beide waarderen, zo heb je bijvoorbeeld bijna nooit technische problemen met candy's en je beschikt over een gigantische monitor..

Over jaren '80 cabs gesproken, wat denken jullie van de art van de klassieker Galaxian? Echt een van de mooiste kasten ooit imo, het is dat ik de opvolger (Galaga) al heb anders stond hij zeer hoog op mijn verlanglijstje:

galaxian.jpg

DSC_2509.JPG

aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Gisteren een nieuw kastje opgehaald. :) Het is een sega mega-tech, de arcade versie van een mega drive..

Er zitten 8 spellen in waaronder Sonic, op dit moment werken 6 buttons niet maar dat probleem is zo opgelost door de microswitches te vervangen... dan nog even een nieuwe sticker laten drukken en hij is weer zo goed als nieuw....

IMAG5957.jpg

IMAG5995.jpg

IMAG6002.jpg

IMAG5956.jpg

aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites

€175,-... komt nog z'n €50,- bij voor nieuwe microswitches en een control panel sticker.

Grappige is dat je dus games kan wisselen... ga nu op zoek naar Shinobi, Streets of Rage, Golden Axe en Moonwalker... :P

IMAG5983.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, deze zijn inderdaad niet zo duur, helaas kunnen er geen gewone mega drive games in, er is wel een soort van converter maar die is erg kostbaar.

Dit is trouwens de tegenhanger van Nintendo, de Playchoice10. Echt een super tof ding, helaas wel erg prijzig. Ik zit eraan te denken om wat cabs te verkopen en hem met dat geld te importeren, lijkt me erg tof om ze naast elkaar te hebben staan in mijn gameroom..

DSC00247.jpg

1030056.jpg

000_0076.jpg

Dit is de Europese versie, vind ik persoonlijk minder mooi...

PlayChoice-10.jpg

En als bonus de Playchoice10 tabletop, helaas onbetaalbaar en behoorlijk zeldzaam!

l.jpg

playchoice-tabletop.jpg

aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja inderdaad.

Geld ook voor zeldzamere consoles, is maar net wat jij ervoor over hebt.

Moet ik wel zeggen dat de prijzen de afgelopen 3 jaar absurd gestegen zijn.

Kasten kan je wel goedkoper kopen maar meestal is er dan wat mee, dan moet je ze wel helemaal zelf kunnen opknappen.

En zoveel kasten zijn er niet geweest in Nederland vergeleken met Amerika en Japan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn heel veel mensen die opeens weten wat iets waard kan zijn, het nadeel is alleen dat ze de hoofdprijs vragen.

Een mint boxed NES levert natuurlijk behoorlijk wat op, maar dan gaat opeens iedereen die een NES in een doos heeft, hoe afgeragd ook, er 120+ euro voor vragen. Dat soort dingen krijg je, ze zoeken alleen wat er ooit voor betaald is, of wat er voor gevraagd wordt.

Het leukste om te vinden zijn zoals ik mijn Commodore 128 + VIC20 vond: bij een man die het altijd zelf had gebruikt, ik mocht alles meenemen voor € 12.50 en uiteindelijk bleek het een boxed C128 te zijn + boxed diskdrive (met bonnetje van de V&D Fl. 799,= voor de diskdrive), een monitor, diskettes en een verdwaalde VIC20.

Uiteraard ga ik zoiets nooit verkopen, het komt in de collectie.

Zodra mensen "zeldzaam" of "voor de verzamelaar" of "bieden naar waarde" neerzetten hoeft het van mij al niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Erg leuk topic dit :D Een erg toffe kast was toendertijd die met het spel Thayer's Quest:

Je bestuurde het spel met je stem :P Best revolutionair.

Ik heb die tijd dan wel niet meegemaakt, maar als kind heb ik de PC remake van dit spel in de 90s gespeeld (Kingdom: The Far Reaches).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een tijd geleden heb ik samen met een vriend deze Taito Westergun opgehaald en verstuurd naar een arcade collecter in de uk.

De cab is afkomstig uit 1975(!) en is prachtig vormgegeven (imo).

28145601.jpg

IMAG5363.jpg

IMAG5360.jpg

IMAG5364.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Ik kom zeler kijken 14 of 15 september in hilversum, super gaaf. Hall of Game is een aanrader, inderdaad het een echte arcadehal, al heeft het nog wel wat lege ruimte. Er kan nog wel wat bij. Ik ben er vorige week geweest, top of my mind

Daytona 2

Neogeo multicab (alle spellen)

Mame multicab

MortAl kombat (weet iet of het 1 of 2 is)

Crazy taxi

Een of andere DDR game

Virtua soccer

Super tof is ook F-Zero AX sit-down, al pas ik er met mijn 1.96 moeilijk tussen.

Trouwens, hier in Utrecht-terwijde/vleuten langs de A2 heb je een foodcourt welke "foodspot" heet en daar zit een klein arcade halletje bij. Daar staat Exhaust Heat, Daytona USA, T2 the arcade game, 60-in-1 multi cab, 3 pinballs, airhockey en een pooltafel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toegegeven; ik ben in mijn leven wel eens een enkele keer een arcadehal binnen gelopen.. maar heb er nooit zo heel gek vaak opgespeeld (vond het meestal zonde van het geld, ondanks dat ik toen ook al een spelletjesfreak was).. Maar onder andere door dit topic door te kijken, besef ik dat het eigenlijk toch ook heel erg toffe hobby is. Het is niet zozeer alleen de spellen zelf, of de hardware ervan, maar ook de artwork van de kasten zelf, die soms echt awesome is. Is eigenlijk hetzelfde met flipperkasten.. hoe krijgen ze soms zo'n ding gemaakt, met al die mechanieken etc?

Komt deels ook door mijn bezoekje aan de VIP-dag op 16 juni, daar ook heel wat arcadekasten bespeeld, grotendeels omdat het daar 'gratis' is. Dat verlaagt de drempel voor mij enorm. (oke, ik weet dat ik nu misschien gierig over kom, maar ik weet niet, vond het altijd zonde om voor maar een paar minuten gamen steeds een gulden / euro over te hebben..;))

Ik denk niet dat ik zelf een dergelijke kast in huis zou willen (ook al heb ik genoeg ruimte voor enkele).. maar het heeft toch wel iets ja :)

Een collega van me maakt zelf ook tabletopkastjes, ook bewust met een bol scherm, en ook met prints op de zijkant.. maar dan wel met een pc erin met allerlei emulators erop, zodat je echt honderden/duizenden spellen erop hebt. Hij laat me wel eens foto's zien van zijn projectjes.. Misschien eens wat navragen, of ik eens zon kastje uit mag proberen, en of ik er niet ook eentje wil hebben.. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn er in Nederland nog (toffe) arcadehallen? Waar o.a ook claw machines e.d staan?

Ik kan ze iig niet meer vinden, en zo wel dan staat er 1 apparaat vol met kauwgom :')

Ik zal straks even een foto maken van mijn mame kast (O)

Bij deze dus :) Slechte kwaliteit ivm mobiele camera :')

En voor de mamekast moet ik nog een nieuwe marquee en side art voor arcade cabinet. En ik twijfel of ik side art op de claw ga doen..

Maar, dat kan helaas nog even duren.

Het werkt iig, en daar gaat het om :D

5JHDNJi.jpg

KBpnbnO.jpg

Fms4dfi.jpg

LRqw8CB.jpg

aangepast door Lt.Surge
Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks voor de tip mbt HoG :) Ik zal maandag op werk maar even onderzoekje doen waar zoal nog (leuke) arcadehallen zijn in NL/BE.

En weet iemand hier wellicht een goed adresje voor side art en/of marquees voor een arcade?

En ik ben enkele vakantieparken afgeweest, maar dat is echt niets. Net zoals die in Walibi. Met die claw wordt je opgelicht waar je bij staat. Enkele arcade games daar zijn wel tof, maar echt veroudert of defect helaas..

Link naar bericht
Delen op andere sites

http://www.funland.nl/index.html

in Scheveningen. Ben er een paar jaar geleden even doorgelopen, was toen wel leuk (echter niet al te groot).

De website geeft niet echt heel veel info helaas, en woon zelf ook niet echt in de buurt om even te kijken.

Edit:

http://www.funhouserenesse.nl/

http://www.funhousevlissingen.nl/kermis.html

zelf nooit geweest, geen idee wat ik me er bij voor moet stellen..wie weet meer? :D

aangepast door Lt.Surge
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...