Ga naar inhoud

Teletekst browser werkt niet meer


Aanbevolen berichten

post-598-0-30447700-1359816415.gif

Het programmaatje doet het niet meer!

De NOS teletekstbrowser functioneert niet meer.

Vandaag, 31 januari 2013, heeft de NOS een nieuwe layout van de teletekstpagina's in gebruik genomen. Als gevolg hiervan functioneert de NOS teletekstbrowser niet meer.

Aangezien de NOS enige tijd geleden de volledige rechten heeft verworven van dit softwareprogramma, zijn wij als makers van het programma niet meer in de positie om het programma weer werkend te maken.

Onze excuses voor het ongemak.

XSO.

Bron: http://www.teletekstbrowser.nl/

Voortaan alleen nog maar op Internet kijken:

http://nos.nl/teletekst/#100_01

Mijn WinTV2000 kaart met teletekst werkt lekker nog wel via de kabel ... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn inmiddels een 2-tal oplossingen om weer direct teletekst pagina's te bekijken zonder je browser.

Meer info in dit forum : http://www.nucia.eu/forum/threads/69684-NOS-teletekst-werkt-niet-meer-op-computer

Mijn oplossing (via TeletekstProxy, een interne proxy server), kun je vinden op https://www.dropbox.com/sh/x1n8eaoedc74ny5/nwoilhObWu

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn inmiddels een 2-tal oplossingen om weer direct teletekst pagina's te bekijken zonder je browser.

Meer info in dit forum : http://www.nucia.eu/...eer-op-computer

Mijn oplossing (via TeletekstProxy, een interne proxy server), kun je vinden op https://www.dropbox....4ny5/nwoilhObWu

Bedankt voor je melding.

De teletekstbrowser werkt inderdaad, mooi. Jouw proxy ding werd tegengehouden door mijn firewall. Ja, ik weet het, het is in te stelllen dat ... Met een snelkoppeling op mijn bureaublad gaat het ook snel ... ;)

Hou er wel rekening mee, dat Javascript aan moet staan, anders werkt de teletekstbrowser niet. (Bij mij doet hij het niet op Win9*).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij vonden dat programma zelf ook erg handig. Nadeel was dat de weergave van de pagina's vaak incompleet was (halve of lege pagina's). We hebben daarom een Teletekstbrowser gemaakt die de pagina's van de NOS (ongewijzigd) weergeeft. De pagina's zijn op te halen door het inypen van het paginanummer (zonder Enter of muisklik), de knopjes op het scherm, + en - of enkele sneltoetsen N(ieuws), W(eer), A(ex). De pagina's kunnen ook worden opgeslagen (voor eigen gebruik). Een tooltip geeft hulp bij de knopjes. Hiet is niet mogelijk om pagina's uit 101 direct aan te klikken (daarvoor zou de pagina moeten worden gemodificeerd en dat is niet toegestaan). Ook is het (nog) niet mogelijk om een waarschuwing te geven als een pagina veranderd is.

Het programma is gratis te installeren via tt.ic2.com

Dick

IC2

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij vonden dat programma zelf ook erg handig. Nadeel was dat de weergave van de pagina's vaak incompleet was (halve of lege pagina's).

Dat ligt niet aan de teletekstbrowser, maar aan de nos teletekstpagina's zelf. Het overkomt ons ook regelmatig bij het lezen van de teletekstpagina's op de TV.

Het programma is gratis te installeren via tt.ic2.com

Downloaden van de programma's ging niet met IE8, wel met sea monkey.

Door het gebruik van een witte achtergrond komt het teletekst beeld van de pagina's nogal flikkerig over (het beeld lijkt te flikkeren). Ik vind niet veel verschil zitten tussen de .net versie en de classic. De eerste is wel sneller, maar zoals je al meldt: het programma is nog niet af.

Voorlopig prefereer ik die van Vaandragers met zwarte achtergrond.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Asterorid,

Dank voor je opmerkingen.

Dat ligt niet aan de teletekstbrowser, maar aan de nos teletekstpagina's zelf. Het overkomt ons ook regelmatig bij het lezen van de teletekstpagina's op de TV.

Dat weet ik maar er waren wel dagelijks pagina's (deels) onzichtbaar en met "mijn" browser heb ik dat nog niet gezien. Op TV ook zelden. Dus kennelijk is er toch verschil in aanvoer.

Downloaden van de programma's ging niet met IE8, wel met sea monkey.

Dat moet dan wel aan lokale instellingen liggen. Het is een simpele downloadlink naar een setup die het normaal overal in doet.

Door het gebruik van een witte achtergrond komt het teletekst beeld van de pagina's nogal flikkerig over (het beeld lijkt te flikkeren). Ik vind niet veel verschil zitten tussen de .net versie en de classic. De eerste is wel sneller, maar zoals je al meldt: het programma is nog niet af.

We zullen er nog wel het e.e.a. in verbeteren. Ik zou zelf ook heel graag de achtergrond zwart hebben maar binnen .Net is dat helaas niet in te stellen in de webbrowser. Dat het beeld flikkert kan eigenlijk alleen een PC probleem zijn.

Voorlopig prefereer ik die van Vaandragers met zwarte achtergrond.

Ja, ook slim gedaan. Zelf vond ik het grote voordeel van de oude (en onze) teletekstbrowser dat je direct 3-cijferige paginanummers kunt intypen. Bij ons kun je dus ook nog enkele sneltoetsen en + en - gebruiken. Dat kan de browser op de NOS site niet en dus ook de "Vaandragers" browser niet. Dus als iemand een alternatief zoekt, dan is het aan diegene om te kijken wat het zwaarst weegt.

Dick

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat moet dan wel aan lokale instellingen liggen. Het is een simpele downloadlink naar een setup die het normaal overal in doet.

Nou, zo simpel is het met Windows en gebruik van IE niet. Op diverse computers in huis geprobeerd. Je kunt het downloadlinkvakje wel aanklikken, maar er gebeurt niets. Bill zegt ook niet dat het niet mag, dat downloaden.

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook onder Windows 7 in IE8 werkt die downloadknop niet, het is ook een ongelooflijk vreemde manier van het aanspreken van een download.

Normaal doet een button namelijk een submit van een form en dat form heeft een action, bijvoorbeeld downloaden. Deze button is in een anchorlink gezet en dat werkt dus niet onder IE8.

Het is nog vreemder: het is een paragraph met daar in een span, daar in een anchor en daar in een button. De button value heeft absoluut geen zin hier omdat er niets wordt gesubmit.

Misschien is dan de directe link handiger: www.ic2.com/teletekst/tt2.php

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo "djkoelkast" en "Keetie". Jullie hebben gelijk met de download, bedankt. Ik had het zelf even in elkaar geknutseld maaar dat is eigenlijk mijn werk niet. In Firefox werkte het wel en dat gebruik ik zelf. Nu staat er een knop die het wel doet in de gebruikelijke browsers.

Ik heb vandaag nog een aangepaste versie van de IC2 Teletekstbrowser neergezet van de "niet klassieke" (.net) versie. Deze start veel sneller op en je kunt met 1 toetsindruk een sneltoets toewijzen. Op tt.ic2.com staat de uitleg en kun je de laatste versie (ook in IE <g> dus) ophalen.

Dick

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik was ook een heel vervent gebruiker van de teletekstbrowser.

Mijn standaard internet browser is Firefox en nu heb ik Chrome ook in het snelstartmenu gehangen en daarin http://nos.nl/teletekst/#101_01 startpagina en homepage gemaakt. Je kunt daarna ook nog het window verkleinen tot je bijna alleen het teletekst scherm ziet. Zo heb je een snelle teletekstbrowser met alle functionaliteiten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was ook een heel vervent gebruiker van de teletekstbrowser.

Mijn standaard internet browser is Firefox en nu heb ik Chrome ook in het snelstartmenu gehangen en daarin http://nos.nl/teletekst/#101_01 startpagina en homepage gemaakt. Je kunt daarna ook nog het window verkleinen tot je bijna alleen het teletekst scherm ziet. Zo heb je een snelle teletekstbrowser met alle functionaliteiten.

Dat doen beide nieuwe teletekstbrowsers ook voor jou, hoef je zelf niets te doen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...