Ga naar inhoud

De Thunderbirds zijn terug in Thunderbirds Are Go!


Aanbevolen berichten

post-598-0-55509200-1360070769.jpg

Foto: ANP

De Thunderbirds zijn terug in Thunderbirds Are Go!

De populaire jeugdserie Thunderbirds keert terug op de televisie. Thunderbirds Are Go! gaat de remake heten. De serie moet volgens de bekende Britse krant The Guardian vanaf 2015 worden uitgezonden op de commerciële Engelse zender ITV. Thunderbirds Are Go! wordt een animatieserie van 26 afleveringen van elk een half uur. De nieuwe afleveringen worden samen gemaakt met Weta Workshop. Die producent verzorgde ook de special effects in onder meer The Hobbit en Avatar.

In de nieuwe reeks animaties komen dezelfde karakters voor als in de oude serie uit de jaren 60. Thunderbirds ging toen over de organisatie International Rescue die in de 21e eeuw met geavanceerde raketten, voertuigen, vaartuigen en machines te hulp schoot bij rampen. Er zijn 32 afleveringen en 3 films van gemaakt. De eerste aflevering werd in 1965 uitgezonden. De populaire serie werd ook in ons land uitgezonden. Het is niet bekend of dat nu ook weer zal gebeuren.

De Brit Gerry Anderson, bedenker van de Thunderbirds, overleed in december op 83-jarige leeftijd.

Bron: Telegraaf / Metronieuws.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd of ze in staat zijn de oude serie eer aan te doen, want als het allemaal om special effects gaat draaien haak ik bij voorbaat af.

Om mijn geheugen wat op te frissen heb ik wat meer info op Internet gezocht, ik was ook wat namen vergeten ...

post-598-0-55131100-1360325968.jpg

Personages

De familie Tracy

Jeff Tracy

Ex-astronaut, multimiljonair en de vader van de gebroeders Tracy. Jeff is het brein achter de organisatie en coördineert alle reddingsacties van achter zijn bureau.

Scott Tracy

De oudste van de broers. Hij is piloot van de Thunderbird 1 en coastronaut van de Thunderbird 3. Bij afwezigheid van Jeff neemt Scott de leiding over de organisatie.

John Tracy

De op een na oudste. Hij bemant meestal de Thunderbird 5 maar wordt af en toe afgewisseld door Alan.

Virgil Tracy

De middelste van de broers en piloot van de Thunderbird 2. Virgil bestuurt ook vaak de andere reddingsmachines. Zijn hobby's zijn schilderen en pianospelen.

Gordon Tracy

De aquanaut (kapitein) van de Thunderbird 4.

Alan Tracy

De jongste van de gebroeders Tracy en astronaut van de Thunderbird 3.

Oma

De moeder van Jeff en oma van de gebroeders Tracy. Haar echte naam is onbekend.

De titelfilm van elke aflevering toont de broers Tracy ook in deze volgorde, gevolgd door Brains en Lady Penelope (als Londense agente). Oma, Kyrano, Tin-Tin en Jeff worden niet in de titelfilm genoemd.

Andere leden van de organisatie

Brains

De geniale ontwerper van alle Thunderbirdmachines. Hij stottert en draagt een grote bril. Hij gaat soms ook mee op een reddingsmissie. Zijn echte naam is onbekend. In aflevering 29 gebruikte hij de schuilnaam Hiram K. Hackenbacker, en in de film Thunderbird 6 was het Mr. X. In de film uit 2004 was Hiram ook zijn echte naam.

Lady Penelope Creighton-Ward

Een adellijke dame en geheim agente van de organisatie. Ze woont in een villa net buiten Londen en gaat vaak voor International Rescue op een missie.

Parker

Lady Penelopes butler en een ex-inbreker. Hij is een meester in het kraken van sloten en kluizen, iets dat tijdens zijn werk voor International Rescue nog wel eens van pas komt. Heeft de bijnaam "de Neus".

Kyrano

Halfbroer van the Hood en butler van de familie Tracy.

Tin-Tin

Kyrano's dochter.

Wat ik me nog wel herinner was de palmboom die aan de kant schoof als er een Thunderbird de lucht in ging. Magisch toen ... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Heb de gehele reeks op DVD liggen thuis. Zn tijd ver vooruit! Blijft indrukwekkend om te zien allemaal..

En ook leuk dat de makers van South Park een soort van eerbetoon hebben gemaakt aan TB met hun film Team America :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook hier. Een feit is wel dat het niet meer zo spannend is als toen! ;)

Denk dat dat voor heel wat jeugdsentimenten geldt.. in je herinnering benadruk je toch vaak de leukere / toffere dingen, in combinatie met je belevingswereld als kind..

Ik merk bijvoorbeeld ook als dat ik films kijk, ik soms meer naar de technische dingen kijk, bijv sommige effecten. Gaat dan eigenlijk ten koste van het verhaal / spanning ofzo.. Soms wel irritant, maar gaat onbewust.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ook hier, complete DVD-collectie in huis.

Wat betreft de remake? Ik wil het wel een kans geven, maar ik denk niet dat het de sfeer van de klassiekers gaat overtreffen ;-)

Trouwens; waar is The Hood in de OP?? Is toch wel één van de meer geniale baddies uit de geschiedenis in zijn enge Indiase tempel en oplichtende hypnotiserende ogen? ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

post-598-0-25635300-1376131003.jpg

The Hood

Op verzoek enige aandacht voor The Hood, de grote schurk in de Thunderbirds afleveringen. In de trailer is ie al even te zien.

The Hood dus, die met een hypnotiserende blik door enge geel oplichtende ogen iedereen in zijn macht kan krijgen. Zo ook zijn halfbroer Kyrano, de butler van de familie Tracy, zelfs al zijn ze kilometers van elkaar gescheiden. Vermoed wordt dat deze krachten het gevolg zijn van voodoo en zwarte magie.

Erg herkenbaar is hij niet altijd, omdat hij gebruik maakt van maskers, vele maskers. Op deze manier kan hij zich als iedereen voordoen. Waarschijnlijk dankt hij daar zijn naam The Hood aan.

Overigens werd hij in de televisieserie nooit “The Hood” genoemd, deze naam kreeg hij pas in de strips gebaseerd op de serie, en in de film uit 2004.

Hoofddoel van The Hood is International Rescue, daar hun machines de tijd ver vooruit zijn en er tal van (criminele) organisaties zijn die fors willen betalen voor de geheime technologie achter de Thunderbirdraketten. Hij creëert dan ook vaak ongevallen in de hoop dat International Rescue opduikt en hij foto's van de vliegtuigen en/of vaartuigen kan maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 years later...

Thunderbirds are go!

Na het lezen van een review in de krant door Marcel Peereboom Voller over Thunderbirds are go! bekroop mij een gevoel van iets gemist te hebben en ik ben op zoek gegaan, want als er een review is, dan moet er iets te zien zijn geweest en wel gisteren - nou ja, dat schreef hij ook:
 ... en wel gisteravond. De legendarische poppenserie is met een  remake nieuw leven ingeblazen en de hernieuwde kennismaking met de heldhaftige broers Scott, Gordon, Virgil, John en Allan ging gepaard met gemengde gevoelens. Het vluchtig doorkijken van de tvgids leverde niets op, Internet wel.


In Hilversum, op 21 december 2015 bleek er een persbericht verschenen te zijn:

 
Thunderbirds are go! eigentijdse remake van legendarische Thunderbirds

post-598-0-44769000-1454355623_thumb.jpg
 

Vijftig jaar na de lancering van de legendarische serie Thunderbirds komt AVROTROS met de 26-delige eigentijdse remake die is geproduceerd door ITV Studios. Vanaf zondag 17 januari om 17.30 uur zendt NPO Zapp op NPO 3 wekelijks de nieuwe serie Thunderbirds are go! uit. Zaterdag 16 januari om 16.30 uur is op NPO 1 een speciale making-off te zien.

 

Ook in de nieuwe serie bestrijdt International Rescue vreselijke rampen vanaf hun geheime eiland in de Stille Oceaan. Met behulp van zeer geavanceerde apparatuur gaan de vijf Tracy-broers op pad. Vanuit de diepste krochten van de oceaan tot in het heelal, de Tracy-broers helpen overal anderen in nood. In deze serie krijgt International Rescue opnieuw te maken met de zware crimineel ‘The Hood’. De broers Scott, Gordon, Virgil, John en Alan worden echter ondersteund door geheim agent Lady Penelope, haar trouwe chauffeur / bodyguard Parker en door de stoere Kayo met haar girlpower.

 

Thunderbirds are go! is een moderne Science-Fiction animatieserie met veel actie en avontuur voor de jonge kijkers van Zapp, met genoeg nostalgie om ook veel ouders opnieuw aan te spreken.

 

De stemmen van de karakters zijn ingesproken door onder anderen:
Zanger / acteur Charly Luske – Scott
Acteur Dragan Bakema – Virgil
Presentator / acteur Buddy Vedder - Alan
Actrice Peggy Vrijens – Lady Penelope
Actrice Raymonde de Kuyper – Oma Tracy
Presentatrice / actrice Vivienne van den Assem - Kayo

 

Programmagegevens:

Thunderbirds are go!
zondag 17 januari
NPO Zapp - 17.30 uur


De reviewer eindigt zijn review over de hoofdrolspelers die geen marionetten meer zijn, maar nu uit de computer komen. En dat is toch anders, vindt hij. En ook dat de nederlandse stemmen afbreuk doen aan het geheel, maar de kinderen van nu zullen zich daar vast niet aan storen.

Dat denk ik ook.
 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Afgelopen zondag was al aflevering 3 ;-).

Kort samengevat: leuk geprobeerd, niet heel slecht, maar zoals verwacht maakten de marionetten, de klassieke muziek en de nostalgische trage sfeer deze serie zo fantastisch. Dit is de zoveelste niet-unieke digitaal opgebouwde show. Waar is toch de kunst van het echte handwerk gebleven . Daarnaast ook ontzettend kinderachtig van opzet... de klassieke serie was 9 van de 10 keer toch wel iets te eng voor de allerkleinsten naar mijn idee. Ik raad aan lekker de klassieke reeks eens te herbekijken ;-)

Oh, en over Nederlandse dubs begin ik geeneens... Standaard verkloot, originele stemmen graag!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thunderbirds are go!
 

post-598-0-24043400-1454585592_thumb.png

 

De missing link is gevonden. Die stond een paar weken geleden in de tvgids op een kinderpagina, met als kop Nu zonder touwtjes en daarbij de aankondiging van de Thunderbirds: no strings attached plus het begin van de remake Thunderbirds are go! De uitzending van afgelopen zondag heb ik nog kunnen zien op de AvroTros pagina.  De beschrijving op de kinderpagina klopt, de poppen zijn jongens en geen stoere mannen meer. Wel enigszins gelijkend, vind ik. De sfeer is weg door overheersende harde geluiden en harde nederlandse stemmen.

Te zien op youtube Thunderbirds: no strings attached:



Without strings, maar met een vrouw in de crew!

post-598-0-18226800-1454585752_thumb.jpg

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...