Ga naar inhoud

Dit jaar worden er 3 Retro Spelcomputer Beurzen georganiseerd door Bonami spelcomputer museum


Aanbevolen berichten

Dit jaar worden er 3 Retro Spelcomputer Beurzen georganiseerd door Bonami spelcomputer museum.

Dit jaar worden er 3 Retro Spelcomputer Beurzen georganiseerd!

Het Bonami Spelcomputer Museum organiseert beurzen waar zowel winkeliers als retro computer en games liefhebbers hun dubbele items kunnen verkopen of juist kunnen kopen. Verder zijn er demonstraties en wordt er veel door liefhebbers bijgepraat. Deze beurzen worden niet in het museum gehouden maar in zalen elders in het land.

Voor meer info http://www.spelcompu...s&subpage=shows

bonamimaart2013.gif

De 14e Retro SpelComputer Beurs vindt plaats op

Zondag - 24 Maart - 2013

Van 10:00 - 16:00

Sporthal Matenpark http://www.accres.nl...ntrum-matenpark

Heemradenlaan 130

7329BZ Apeldoorn

Entree is 2 euro

bonamijuni2013-2.gif

De 15e Retro SpelComputer Beurs vindt plaats op

Zondag - 9 juni - 2013

Van 10:00 - 16:00

IJssportcentrum

Antoon Coolenlaan 3

5644RX Eindhoven

Entree is 2 euro

bonamiseptember2013.gif

De 16e Retro SpelComputer Beurs vindt plaats op

Zondag - 29 september - 2013

Van 10:00 - 16:00

Sporthal Matenpark http://www.accres.nl...ntrum-matenpark

Heemradenlaan 130

7329BZ Apeldoorn

Entree is 2 euro

Zie hier beelden van onze vorige beurs

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ik kan er helaas niet bijzijn 24 maart. Dan is mijn verjaardag en ik heb een etentje. Wel jammer, want het is zeker leuk om heen te gaan. Die in september wil ik sowieso heen!

aangepast door midden
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag dus eventjes in Apeldoorn geweest, ik was daar al vaker geweest bij zo'n beurs. Best wel lekker groot, veel aanbod. Sommige dingen prijzig, sommige juist niet, zoals gewoonlijk. Was weer leuk en zowaar wat gekocht, ik had nog geen trak-ball van Atari.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hem voor je gepost, als je in de editor kijkt zie je een fototje staan, als je daar op klikt en de url van het plaatje invult kun je hem in je post zetten.

Het is het groenige blokje links van de blauwe <> boven waar je de tekst invoert.

Ja, gevonden. Ik ben het niet gewend dat een forum zoveel opties heeft, hehe, even wennen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wauw! Is deze beurs aan te raden? Kom je interessante/deskundige mensen tegen? Liepen de flyers van Retroforum goed?

Allemaal vragen die iedere geïnteresseerde zou kunnen stellen. Maar als ik dit bekijk... een echte retro-ervaring kan ik wel zeggen.. ;-) Even serieus... is er nou echt geen hond die eens doorvraagt of meer wil weten?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoogstwaarschijnlijk krukassensor overleden....morgen maar eens met de garage bellen, anwb kon zo niet 123 wat anders voorstellen

En wat was het echte euvel??

Kennis kreeg als foutmelding 'emissie probleem', bleek een slecht functionerend schakelaartje van het rempedaal te zijn (remlicht en cruisecontrol).

Link naar bericht
Delen op andere sites

En wat was het echte euvel??

Kennis kreeg als foutmelding 'emissie probleem', bleek een slecht functionerend schakelaartje van het rempedaal te zijn (remlicht en cruisecontrol).

Was het maar zo.

Het bleek dat de spanrol van de distributieriem het onder het starten (gelukkig) had opgegeven. Uiteindelijk 10 kleppen krom, dus 10 nieuwe kleppen, moest de kop gevlakt worden, nieuwe koppakking, en een complete distributieriem set. Al met al een lekker duur geintje. Gelukkig gaat het sam-sam met de prijs, aangezien ik de auto net een week had. Maar alles boven al, hij rijdt weer!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Crap, kom er nu pas achter dat die beurs vandaag in Eindhoven is :( Terwijl ik redelijk dichtbij woon.. maar heb al dagkaart van AH verzilverd, om naar Zwarte Markt Beverwijk te gaan.. Bummer! (of ik moet alsnog gewoon gaan, dan maar 17 euro weggegooid)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens was het volgens broertje niet echt een Retro Spelcomputer Beurs maar weer vooral een beurs waar mensen verzamelaars lopen af te zetten centjes willen verdienen verzamelobjecten verkopen. Zo werden er ook stapels DS-games aangeboden en whatnot, je kunt me veel wijsmaken maar dat noem ik niet retro.

Niet dat ik iets anders verwacht van zo'n instantie als Bonami, hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Natuurlijk lagen er folders.

De beurs is tegenwoordig inderdaad veel meer dan Retro de beurzen zijn hierin enorm gegroeid en tegenwoordig staan mogen de standhouders ook de nieuwste spellen verkopen maar het meeste zal toch retro blijven.

En prijzen dat is een persoonlijk iets maar er werden ook spellen verkocht (door Retro gamefreak) van 1 euro. En zag een hoop mensen lopen met leuke items die niet duur waren en dacht had ik ook wel willen kopen.

aangepast door Naomi
Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich is dat niks nieuws, op de rommelmarkt heb je ook mensen die 50 cent voor een spel vragen dat op MP voor 50 gaat en soms vind je mensen die denken dat hun LP van goud is en vragen er de halve wereld voor.

En mijn persoonlijke mening over beurzen is wel bekend, ik hou van het kleine, gezellig bij elkaar komen in een buurthuis en spelen en ok, laat er eens wat geruild worden of verkocht. Niet zo zeer de grote beurzen waar handelaars staan. Maar ik begrijp als geen ander dat het huren van een zaal etc. ook niet gratis is dus dat er èrgens geld vandaan moet komen.

Verhaal heeft altijd meerdere kanten, want de handelaren moeten ook betalen voor hun standplaats, dat moet ook weer ergens vandaan komen :P

Nou zo werkt het hier ook: evenementen promoten vind ik prima, in ruil vraag ik flyers neer te leggen, goed om te lezen dat dat nog steeds gebeurt, want verder zul je hier geen druppel reclame tegen komen, ik betaal netjes alles zelf omdat het een hobby is en hobbies kosten nu eenmaal geld ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben wel te prijzen over je werkwijze! Al is dat eigenlijk raar, aangezien je het doet zoals het eigenlijk gewoon hoort te gaan. Maar goed, zoals met bijna alles, geld/reclame laat zelden iets puur blijven..

Maar ik kan dat wel waarderen, gewoon kleinschalig blijven, de echte liefhebbers vinden het vanzelf wel vroeg of laat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat meer dagelijks actieve users erbij zou heel tof zijn. Ook users die hun eigen reviews gaan schrijven over retro games, consoles, apparaten etc. dat soort dingen.

We hebben behoorlijk wat users en er is een behoorlijk aantal die echt hele mooie dingen maakt, het mag gewoon nog meer ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toevallig dat ik nu best wel 'aanwezig' ben, afgelopen maanden zat ik lang niet elke dag online. Blijkbaar spreekt dit me toch wat meer aan, dat ik hier nu al 'vaker' te vinden ben :) Ben vroeger wel vaker een redelijke forum-gebruiker geweest, maar is de afgelopen jaren best wel afgenomen. Misschien dat het met dit forum ook wel weer retro voor me wordt! 8-)

Op zich wel leuk om mening te geven over oude games. Vooral in combinatie met de oude Power Unlimited's er bij waar de spellen besproken werden toen ze net nieuw waren (heb nog een hele stapel liggen, van ongeveer '94 tot om en nabij '00). En ik had al gezien dat er veel leden zijn, maar zijn er nog maar een paar van echt actief, wat me in die paar dagen is opgevallen, of niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn heeeeeel veel oud-leden, die eigenlijk nooit posten. Er is een groep van een man of 20 die echt regelmatig post en evenveel die slechts af en toe post, de rest is eigenlijk niet of nauwelijks actief (meer).

Als je in de gallery kijkt (knop Gallery helemaal bovenaan) kun je onder Magazines nog wat leuke scans vinden van oude en nieuwe magazines ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zal vast wel meer leuk beeldmateriaal tussen zitten ja ;) Ik zou desnoods eens een keer op een verveelde dag scans kunnen maken van PU-covers, voor zover die nog wat heel zijn / niet kwijt zijn.. Of van de Thundermagazines (al denk ik dat daar niet echt een doelgroep voor is hier?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...