Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de verzonken stad


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Je hoeft geen rijk man te zijn of macht te hebben. Je hoeft niet de kracht te bezitten die thira verwoestte of zo groot te zijn als de kolos van Rhodos. Je hebt maar drie dingen nodig om de rijkste men van de wereld te worden. Lees de woorden achter elkaar voor en de steen zal het antwoord geven.

Hopelijk heb ik het nu wel goed geplaatst ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een woedeaanval van de Baron

*baron* OHHH, te laat!! D'r is geen boot meer

*japie* Oh, baas die boot is weg!

*b2* Ja, wat je zegt, we hebben wel pech

*japie* Nee, bal gehakt, die boot is weg

*b2* Nou dan hebben we toch pech!

*baron* DROMMELS DROMMELS DROMMELS, altijd als die vervelende Bassie & Adriaan erbij zijn, gaat er iets fout. Als ik ze nu in m'n handen had, dan zou ik ze, dan zou ik ze, dan zou ik ze!!

*japie* Oh baas, Oh baas, wat zou U met ze doen??

*baron* Ik zou ze zo beetpakken en in zee gooien!!

PLONS

*baron* STOMMELINGEN, GEHAKTBALLEN

*b2* Wat zeg ie??

*baron* Ik zou je zo beetpakken en in zee gooien

PLONS

*baron* En als jullie niet uitkijken, dan gebeurt jullie hetzelfde

*b2* Nou ik ben maar blij dat ik die Bassie of Adriaan niet ben

*japie* Waarom?

*b2* Nou de baas wilt die 2 in zee gooien, dat zou je toch overkommen

*japie* Gossie!

*baron* BAMIHAP, BAL GEHAKT, ZAK PATAT.......KROKET

Meesterlijk scéne met geweldig spel van alle boeven. BTW, ik ben nieuw. Hallo allemaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een woedeaanval van de Baron

*baron* BAMIHAP, BAL GEHAKT, ZAK PATAT.......KROKET

Meesterlijk scéne met geweldig spel van alle boeven.

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten: briljante scène. Volgens mij zelfs een beetje historisch ook, want het is naar mijn weten de enige keer dat 'Kroket' als scheldwoord gebruikt wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een woedeaanval van de Baron

*baron* BAMIHAP, BAL GEHAKT, ZAK PATAT.......KROKET

Meesterlijk scéne met geweldig spel van alle boeven. BTW, ik ben nieuw. Hallo allemaal!

_O_ Absoluut GE-WEL-DIG. De Baron is GENIAAL. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een woedeaanval van de Baron

*baron* BAMIHAP, BAL GEHAKT, ZAK PATAT.......KROKET

Meesterlijk scéne met geweldig spel van alle boeven. BTW, ik ben nieuw. Hallo allemaal!

_O_ Absoluut GE-WEL-DIG. De Baron is GENIAAL. _O_

Neen hoor, de Baron is een bal gehakt, de baron is een zak patat ( ok ja, andere reeks, maja )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een woedeaanval van de Baron

*baron* BAMIHAP, BAL GEHAKT, ZAK PATAT.......KROKET

Meesterlijk scéne met geweldig spel van alle boeven. BTW, ik ben nieuw. Hallo allemaal!

_O_ Absoluut GE-WEL-DIG. De Baron is GENIAAL. _O_

Neen hoor, de Baron is een bal gehakt, de baron is een zak patat ( ok ja, andere reeks, maja )

*baron* BAMIHAP, FRIKANDEL, BAL GEHAKT, ZALMSCHOTEL, GARNALENCOCKTAIL, HAP KAVIAAR! *baron*

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* BAMIHAP, FRIKANDEL, BAL GEHAKT, ZALMSCHOTEL, GARNALENCOCKTAIL, HAP KAVIAAR! *baron*

Ik hoop zo dat ze dat fragment nog ergens op video hebben... Dat moet hilarisch zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* BAMIHAP, FRIKANDEL, BAL GEHAKT, ZALMSCHOTEL, GARNALENCOCKTAIL, HAP KAVIAAR! *baron*

Ik hoop zo dat ze dat fragment nog ergens op video hebben... Dat moet hilarisch zijn.

Ik hoop dat ze het in de toekomst nog eens op een dvd zetten. Bijvoorbeeld als Easter Egg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze het in de toekomst nog eens op een dvd zetten. Bijvoorbeeld als Easter Egg.

Gezien ze kwaliteit en de opbouw van de DVDs vraag ik me af of ze uberhaupt weten wat een easter egg is ;) Nee, ze moeten gewoon een DVD maken met allemaal ongebruikt materiaal. Tijdens het snijden sneuvelt er van alles, dat hoeven niet per se bloopers te zijn, maar gewoon extra materiaal, extra takes... lachen man.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze het in de toekomst nog eens op een dvd zetten. Bijvoorbeeld als Easter Egg.

Gezien ze kwaliteit en de opbouw van de DVDs vraag ik me af of ze uberhaupt weten wat een easter egg is ;) Nee, ze moeten gewoon een DVD maken met allemaal ongebruikt materiaal. Tijdens het snijden sneuvelt er van alles, dat hoeven niet per se bloopers te zijn, maar gewoon extra materiaal, extra takes... lachen man.

Een geweldig idee, maar betwijfel of er zoiets uitkomt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op het laatste met die poppen met die geweren vind ik een van de beste stukjes uit deze serie. B2 rent een paar keer tegen iemand aan :P

Ja, erg grappig, alleen wel een beetje flauw dat de Baron zichzelf gaat aangeven. Had ik toch niet achter hem gezocht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
B2 rent een paar keer tegen iemand aan :P

Jah, dat is echt supergaaf. Ik heb t een paar keer nagekeken of dat nou echt of gespeeld was. Het zag er zo grappig uit. Dat de Baron zich aangeeft vond ik ook niet zo sterk. Maar ja, je kan niet alles hebben...

Hoe zou jij het vinden als ze op jou willen schieten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is me trouwens iets opgevallen: op de DVD van de Verzonken Stad roept B2, wanneer de boeven B&A/de poppen zien staan, "ze hebben geweren!". Maar in de originele versie hoor je hem dat helemaal niet roepen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar gaan we eten???

*baron* Ik vraag me af hoe die poppen hier voor de deur gekomen zijn.

*japie* Ja, zou ik ook wel eens willen weten.

*b2* Waar gaan we eten?

*japie* Ik zei dat zou ik ook wel eens willen weten

*b2* Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten, en daarom vraag ik: Wààr gaan we eten??

*baron* Er wordt niet gegeten!

*b2* Japie zegt van wel...

*baron* DROMMELS DROMMELS DROMMELS, er wordt NIET gegeten!

*b2* Oh, Japie heb je het gehoord, d'r wordt niet gegeten!

*japie* Gossie....

Weer zo'n scéne die ik al tig keer gezien heb maar waar ik om moet blijven lachen. Echt super. Vooral het klunzige gepraat van B2, en het machtsvertoon van de Baron zijn geweldig. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is me trouwens iets opgevallen: op de DVD van de Verzonken Stad roept B2, wanneer de boeven B&A/de poppen zien staan, "ze hebben geweren!". Maar in de originele versie hoor je hem dat helemaal niet roepen.

De Baron roept wel: "Ze willen op ons schieten", maar dat B2 over de geweren begint weet ik ook niet zo snel.

En dat de Baron zich overgeeft, dat vond ik zelf ook wat vreemd, maar kennelijk had hij er ook geen zin meer in om zich nog langer op te laten jagen door die 'vervelende clown en die irritante acrobaat'. In de gevangenis zou hij eindelijk rust krijgen (misschien verklaart dat ook wel dat de boeven aan het begin van de serie daarna, De Geheimzinnige Opdracht, niet uitbraken maar vrij werden gelaten).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is me trouwens iets opgevallen: op de DVD van de Verzonken Stad roept B2, wanneer de boeven B&A/de poppen zien staan, "ze hebben geweren!". Maar in de originele versie hoor je hem dat helemaal niet roepen.

Dat klopt helemaal. Ik heb het zelf ook gezien en gehoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is me trouwens iets opgevallen: op de DVD van de Verzonken Stad roept B2, wanneer de boeven B&A/de poppen zien staan, "ze hebben geweren!". Maar in de originele versie hoor je hem dat helemaal niet roepen.

Er zijn trouwens nog meer feitjes die haast niet opvallen. Heeft iemand ze gezien?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er is me trouwens iets opgevallen: op de DVD van de Verzonken Stad roept B2, wanneer de boeven B&A/de poppen zien staan, "ze hebben geweren!". Maar in de originele versie hoor je hem dat helemaal niet roepen.

Dat klopt helemaal. Ik heb het zelf ook gezien en gehoord.

Ik zal eens kijken hoe dat was op de versie die werd uitgezonden op KinderNet
Link naar bericht
Delen op andere sites
De Baron roept wel: "Ze willen op ons schieten", maar dat B2 over de geweren begint weet ik ook niet zo snel.

En dat de Baron zich overgeeft, dat vond ik zelf ook wat vreemd, maar kennelijk had hij er ook geen zin meer in om zich nog langer op te laten jagen door die 'vervelende clown en die irritante acrobaat'. In de gevangenis zou hij eindelijk rust krijgen (misschien verklaart dat ook wel dat de boeven aan het begin van de serie daarna, De Geheimzinnige Opdracht, niet uitbraken maar vrij werden gelaten).

Ik vind dat opgeven ook erg on-Baron :{ Hoewel ik me ook niet zo een, twee, drie kan voorstellen wat ze dan hadden moeten doen. Naar de haven lopen ging ook niet want die twee stonden steeds in de weg. Hij had zich er misschien uit kunnen bluffen (daar is ie goed in, zie schatkaart ;)) en B&A op laten pakken vanwege illegaal wapenbezit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

vergeet niet dat de baron ook al heel erg geschrokken was door de stem die uit het niets kwam. Het moment dat bassie en andriaan via het afluister microfoontje de speaker in de koffer aanspreken.

Daar komt nog eens bij dat overal waar hij komt B&A ziet met geweren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het geniale plan

*baron* Hier is het plan, kijk goed!

*japie* Gaan we dan niet meer achter die Bassie & Adriaan aan baas?

*baron* Dat doen we later wel, nee, we gaan nu eerst inbreken

*baron* Kijk, dit is een klein stadje, midden in dat stadje staat een kleine bank, hehehe, die gaan wij leegstelen.

*b2* Ja, ik begon me ook al te vervelen

*japie* Hoe gaan we dat doen baas?

*baron* Dat zal ik je uileggen, ahhh, het is een geniaal plan. Supergeniaal mag ik wel zeggen in alle bescheidenheid, hehe, maar goed, let op!

*baron* Kijk, dit is dus dat kleine stadje, midden in dat stadje is een parkeerplaats, naast de bank bij de muur. Japie, jij zorgt voor een vrachtwagen *SCHOP* en die parkeer je vanmiddag op de parkeerplaats *SCHOP*

*b2* AUW

*baron* W-w-wat is er, wat is er, wat is er?

*b2* J-japie trapte me!

*japie* Hij begon

*b2* Das niet waar, ik deed niks

*japie* Leugenaar!

*baron* Ja Ja Ja ja, stil stil, het kan me niet schelen wie er begon, ik wil dat jullie naar mijn geniale plan luisteren. Kijk!

*baron* (Geirriteerd) Midden in dat stadje is een parkeerplaats, naast de bank bij de muur. Jij haalt een vrachtwagen *SCHOP* zet die op die parkeerplaats, naast de muur, en dan klimpt B2 *SCHOP*

*japie* AUW

*baron* Ja, wat is er, drommels, wat is er??

*japie* B2 trapt

*b2* H-hij begon

*japie* Oh, ik deed niks!

*b2* Leugenaar!

*baron* Nog 1 keer en jullie krijgen allebei met MIJ te maken!! DROMMELS DROMMELS en nog eens...

*japie* Oh baas, oh baas

*baron* W-waar was is gebleven, waar had ik het over

*japie* Geeft niet baas, begin maar ergens

*baron* Goed, ik begin opnieuw!

*baron* (Kwaad) Midden in dat stadje is een parkeerplaats, naast de bank bij de muur. Japie haalt een vrachtwagen *SCHOP - SCHOP* zet die op die parkeerplaats, naast de bank, bij de muur. Dan klimt B2 op de vrachtwagen en hij ....

KNAL!!!

*baron* Wat gebeurd hier?

*japie* Helemaal niets

*baron* NIETS? NIETS? Noemen jullie mij schoppen niets? Ik zal jullie leren *SCHOP - SCHOP - SCHOP* te laten luisteren naar mijn geniale plan. Ik schop je naar dat kleine plaatsje, naar die parkeerplaats *SCHOP - SCHOP - SCHOP* en leg daar het hele verhaal wel uit!

Fantastische scéne al vraag je het mij. Moet er nog om lachen als ik het aan het uittypen ben. Een klassieker... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldig! Prachtige scene. Ik wil een soundbite van B2 die "Leugenaar!" zegt, dat is zo'n grappige intonatie...

Wat humor betreft is de Verzonken Stad wel een van de betere series ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

*baron* Horen jullie dat, die, die afschuwelijke acrobaat had ons adres. Hij heeft de politie ingelicht, en die is onderweg om ons te arresteren. Vlug, wegwezen, wegwezen, wegwezen, vlug, vooruit!

TIP (ik weet bijna zeker dat niemand hier op gelet heeft):

Ga deze scéne snel kijken en let op de mimiek van Vlugge Japie *japie*. Die is zo onwijs grappig. Het is de scéne dat ze via het afluisterapparaat horen dat Adriaan de politie belt en het adres geeft. Echt super hoe Japie laat zien dat ie bang en boos tegelijk is.

Vind het trouwens knap hoe de baron het voor elkaar krijgt om dat briefje van de tafel af te gooien, zonder dat het te zien is dat ie het express doet. Heb er een paar keer goed op gelet, maar het valt echt niet op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
*baron* Horen jullie dat, die, die afschuwelijke acrobaat had ons adres. Hij heeft de politie ingelicht, en die is onderweg om ons te arresteren. Vlug, wegwezen, wegwezen, wegwezen, vlug, vooruit!

TIP (ik weet bijna zeker dat niemand hier op gelet heeft):

Ga deze scéne snel kijken en let op de mimiek van Vlugge Japie *japie*. Die is zo onwijs grappig. Het is de scéne dat ze via het afluisterapparaat horen dat Adriaan de politie belt en het adres geeft. Echt super hoe Japie laat zien dat ie bang en boos tegelijk is.

Vind het trouwens knap hoe de baron het voor elkaar krijgt om dat briefje van de tafel af te gooien, zonder dat het te zien is dat ie het express doet. Heb er een paar keer goed op gelet, maar het valt echt niet op.

Bedankt voor de tip, dat ga ik zo eens doen. En ja, dat briefje is echt geniaal. Ik heb een paar keer heen een weer gespoeld om te zien hoe dat ging, maar het was echt niet te zien dat het expres gebeurde. Wel wat anders dan die steen in Luxemburg ;)

Trouwens... toch wel grappig dat de boeven niet raar opkijken als die poppen van B&A ineens wegzijn als ze weer terugkomen in hun schuilplaats.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar ik ook altijd zo om moet lachen in de eerder genoemde bankoverval-bespreking-scene: nadat Japie en B2 de Baron een schop geven, vraagt die wat er hier gebeurt, waarop Japie en B2 "helemaal niets" antwoorden. Let er dan eens op hoe wild B2 nee staat te schudden. Ik vind het iedere keer weer hilarisch :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Haha, das zeker grappig. Het is sowieso leuk om niet op degene te letten die niet aan het praten zijn. Die maken vaak onwijs komische bewegingen. Je let er vaak niet op maar de mimiek is vaak even grappig als het gesprek zelf.

Zeer met je eens. Dat bewijst toch wel weer dat ze goeie acteurs zijn. Toneelacteurs.

Nog een goed voorbeeld is die watergrap die Adriaan eerst met Bassie uithaalde, Japie toen met B2 en B2 probeerde het met de Baron te doen. Die kop van Japie, meesterlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Whahaaha, jah, die is echt GENIAAL _O_ . Hij maar met z'n handen zwaaien, en daarna angstig wegdraaien. Oh, dat is echt zo grappig.

B2 houdt ook vaak z'n handen voor z'n hoofd als de baron kwaad wordt. Is ie waarschijnlijk bang dat ie een dreun voor z'n hoofd krijgt :P

Ja, die heeft zijn lesje wel geleerd in de Schatkaart en de Kroon ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Deze heb ik het minst vaak gezien.

Ben hem een beetje vergeten wanner komt die weer op tv ??.

Yes ik ben nu B&A fan!!!.

De uitzendschema's van Nickelodeon zijn een beetje vaag, maar je kunt de serie zo vaak zien als je wilt op dvd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nickelodeon zendt de series chronologisch uit, dat moet betekenen dat ze nu met de schat gaan beginnen. de verzonken stad komt dus over anderhalve a twee weken weer.

maar op dvd kopen is inderdaad handiger

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waarom heet deze serie eigelijk de Verzonken stad??.

En niet gewoon en het Geheim van de steen.

Volgens mij draait het meer om die steen dan om de stad.

Het zou idd logischer zijn geweest om de serie Het geheim van de Steen te noemen, maar alles is uiteindelijk wel begonnen met de Verzonken Stad Aulos. Als Adriaan daar niet naar had willen duiken, hadden ze de steen ook nooit gevonden, dus misschien ligt daar het antwoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...