Ga naar inhoud

Zoekplaatje


Aanbevolen berichten

  • Reacties 324
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waar blijven de helpers? Raad eens mee!

 

Met 'ontbrandingsgewijs' en 'irritant jankend geluid' moest ik aan een gillende keukenmeid denken, toch weer de kant van het vuurwerk op, maar je laatste aanwijzing 'levensreddend' en 'veel comfort tijdens nachtelijk rijden' gooien me weer de kant op van licht in donkere dagen. Wacht 's: sirene. Heeft het met een sirene te maken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Keetie heeft het goed :)

 

Een vuur(werk)pijl. Of iets elektrikisch... ;)

 

Elektrisch is het inderdaad.

 

Het doet pijn aan de ogen.

 

Veel mensen vinden het te fel licht.

 

Bijna, niet helemaal, gebruikt het zelfde medium. (ontbrandingsgewijs). Nog een tip: Maakt een irritant jankend geluid.

 

Een flitslamp beval 9 van de 10 keer ook XENON.

 

Ja en Nee, het is meer voorkomend dat je denkt. Het kan levensreddend zijn, en het voorziet je van veel comfort tijdens nachtelijk reizen.

 

Levensreddend, betere verlichting op de auto, vooral erg duidelijk lichtbeeld in de nacht.

 

Nee, en nee. Het zit in meer dingen dan je denkt, vaak heeft het 4 wielen. Het flitst eenmalig voordat het pijn doet aan de ogen. Sommige mensen vinden het irrirant, sommige mensen vinden het fijn. 

 

Zit vaak in auto's, als je een xenonlamp aanzet, flitst deze een keer (ontsteking), waarna de lichtsterkte zo groot wordt, dat het pijn aan de ogen doet. Sommige mensen vinden het licht erg irritant

 

Warm, maar denk meer aan personenvervoer. 

 

Auto's ....

 

Scandinavische auto's hebben het altijd aan.

 

Inderdaad dagrijdverlichting (DRL). Tegenwoordig vaak uitgevoerd in XENON.

 

Bijna, nu irritant, en zeer aan de ogen, vaak blauwig.

 

Zie hierboven, vooral de eerdere serie xenon had een blauwig licht.

 

post-446-0-30163000-1409591186_thumb.jpg

 

Ik zal vanavond eens een sampletje maken hoe een xenonlamp klinkt (van dichtbij)

aangepast door Ross
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het geluid wat je in het stiltegebied van de foto hoort, is verkeerslawaai.

 

De weg onder de brug die je bovenin rechts ziet, was een paar maanden afgesloten geweest. Toen wij de reden zagen, een smalle

brug over de weg heen gebouwd, dachten we dat het een voetgangersoversteekplaatsbrug zou zjn, vandaar dat we een kijkje gingen

nemen. Dat ging helaas niet meer, want het was verboden gebied geworden, een stiltegebied voor dieren, met verkeerslawaai dat 24

uur doorgaat. En de brug heet een ecoduct te zijn.

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Ja, en een plakker. Wat heb je dat snel gevonden! Toen ik rec-o-matic intikte vond ik geen gegevens over deze machine, ook geen afbeeldingen.

 

Ik heb niet gezocht, maar er stond rec-o-matic, dus het is iets met platen, mede door het topic waar de foto in stond.

Dat laatste gedeelte lijkt erg op zo'n vouwer die je ook regelmatig in How it's made ziet.

Het was een klein gokje, maar goed gegokt ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...