Ga naar inhoud

Vanwaar die bassie en adriaan obsessie?


Aanbevolen berichten

Dit forum is begonnen als www.bassieenadriaan.nl en later forum.bassieenadriaan.nl.

Een aantal users stamt nog uit die tijd of is naar dit forum gekomen om verder over die twee te babbelen. Er is dus een heel groot stuk geschiedenis voordat het Retroforum heette en dat hebben we meegenomen als archief, omdat het zonde was alle informatie maar weg te gooien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is begonnen omdat ze de achtergrondmuziek opeens veranderden, daar wilden we meer van weten. Op een gegeven moment met een man of 10 begonnen aan de zoektocht, later zocht zo'n beetje iedereen mee. 95% van de gebruikte muziek is gevonden, er ontbreekt nog steeds e.e.a.

De versies zoals ze nu uitgezonden worden zijn vrijwel geheel bewerkt met nieuwe muziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lees het archief trouwens nog regelmatig met veel plezier terug. Ik mis die tijd toch wel heel erg.

Wel ben ik blij dat het nog allemaal terug te vinden is. Ik heb daarvoor en erna nog op enkele anime fora gezeten, maar die zijn helaas volledig verdwenen. Slechts de herinneringen zijn in veel gevallen over, maar die zijn natuurlijk ook mooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Tijd terug dat ik me hier heb laten horen, maar moet op de laatste posts hierboven toch echt even reageren. :)

Inderdaad is het een hele mooie herinnering, die goede oude tijd en ik ben dan ook heel blij dat het archief altijd bewaard is gebleven en lees het nog regelmatig terug. Als ik het zo zie lijkt het ook alweer echt heel erg lang geleden dat het hier in februari 2004 allemaal begon. Veel vooral ook leuke ervaringen die ik zonder dit forum zeker niet had gehad (zoals de vele tours en andere meets) en nog steeds wel enkele mensen die ik met enige regelmaat spreek. Ik weet nog goed dat ik destijds bijna dagelijks te vinden was hier. :D

Natuurlijk is het mooi dat het forum er nog altijd is en het ook weer goed loopt, ik denk alleen wel dat ik de oude sfeer van vroeger juist heel erg mis en dat het o.a. ook daardoor komt dat ik vrij weinig meer post. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd, zijn er meer oud-users uit de begintijd die dit gevoel herkennen?

Even tussen haakjes, deze post is geen verwijt naar wie dan ook, het is eigenlijk vooral bedoeld uit interesse. ;)

Zou haast zeggen, wie weet kunnen we nog wel eens een meet organiseren met de users uit de begintijd? O-)

aangepast door Sam
Link naar bericht
Delen op andere sites

Natuurlijk is het mooi dat het forum er nog altijd is en het ook weer goed loopt, ik denk alleen wel dat ik de oude sfeer van vroeger juist heel erg mis en dat het o.a. ook daardoor komt dat ik vrij weinig meer post. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd, zijn er meer oud-users uit de begintijd die dit gevoel herkennen?

Ik herken dat gevoel zeker. Ondanks de vele andere leuke onderwerpen merk ik ook dat ik Bassie & Adriaan hier toch wel nog steeds het leukste onderwerp vind.

Verder weet ik uit eerdere ervaringen dat je op een forum een fantastische sfeer kunt creëren samen met een groep vaste users, maar dat je die niet eeuwig vast kunt houden. Er komt altijd een moment dat er dingen vernieuwd worden of dat bepaalde users vertrekken. Je moet echter nooit iets "nieuws" beginnen met de intentie om de sfeer van vroeger terug te krijgen, want dat lukt nooit. Dan kan het alleen maar tegenvallen.

Ik zie het als iets nieuws, maar gelukkig wel nog met enkele users uit de goede oude tijd. Maar Bassie & Adriaan blijft toch het begin van alles hier en is daarom, zeker voor mij, het meest bijzondere. Vooral ook omdat één onderwerp zoveel mensen samenbracht. Nu zijn er veel meer onderwerpen, maar niet iedereen blijkt dezelfde interesses te hebben. Dat kan soms ook goed zijn voor discussies, maar ik heb wel eens het idee dat ik mijn ervaringen moeilijk kan delen met anderen hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zit hier pas sinds 2010 en ben wel op dit forum gekomen door Bassie & Adriaan! Waarom ik hier niet in 2004 terecht kwam? Weet niet, denk dat ik er toen nog niet mee bezig was, dit kwam ook pas in 2010 toen ik alle videobanden weer eens ging doorspitten en er uiteindelijk achter kwam dat er op YouTube andere intro's stonden qua muziek, hier ben ik toen informatie over gaan zoeken en vond dit forum. In eerste instantie kwam ik hier dus door Bassie & Adriaan en vind dat ook nog het leukste onderwerp maar dat wil niet zeggen dat ik de rest niks vind, in tegendeel! Ik lees graag andere topics over console's enzovoort ook al ben ik daar persoonlijk geen verzamelaar van! ;)

Om terug te komen op de Bassie & Adriaan obsessie, dit begon bij mij al van kleins af aan! S'ochtends vroeg aan de buis gekluisterd bij Kindernet maar naarmate ik ouder werd, was dit natuurlijk ook minder! Tot dus in 2010 ! *)

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu zijn er veel meer onderwerpen, maar niet iedereen blijkt dezelfde interesses te hebben. Dat kan soms ook goed zijn voor discussies, maar ik heb wel eens het idee dat ik mijn ervaringen moeilijk kan delen met anderen hier.

Maar als je erover vertelt, dan deel je je ervaringen toch met de anderen? Ook al ben ik zelf niet zo'n grote Bassie en Adriaan fan, ik mag er graag over lezen en leren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp Frey. Toen Forumschorum/Retroforum nog het b&a gedeelte had poste ik veel vaker. Ik weet, het is geen b&a forum meer, maar aangezien het forum groot is geworden dankzij zijn b&a roots is een b&a gedeelte wel op zijn plaats :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik begrijp Frey. Toen Forumschorum/Retroforum nog het b&a gedeelte had poste ik veel vaker. Ik weet, het is geen b&a forum meer, maar aangezien het forum groot is geworden dankzij zijn b&a roots is een b&a gedeelte wel op zijn plaats :P

Er is een mega archief, dat is wel voldoende. Er zijn ook genoeg topics waar je je B&A ei kwijt kunt ;)

Het meeste is wel zo'n beetje gezegd, daar kwamen we toen al achter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een reunie zou wel leuk zijn. Kijken hoe groot iedereen is geworden :D

Heheh wij waren natuurlijk al groot toen we elkaar in 2005 (wat lijkt dat al lang terug) voor het eerst zagen. :P

Maar zou haast zeggen, misschien dan maar ns topic openen om animo te bekijken?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heheh wij waren natuurlijk al groot toen we elkaar in 2005 (wat lijkt dat al lang terug) voor het eerst zagen. :P

Maar zou haast zeggen, misschien dan maar ns topic openen om animo te bekijken?

Och, ik ben wel een beetje veranderd sinds die tijd hoor :D

Die tentoonstelling in Barneveld zou wel leuk zijn, maar ik denk niet dat ik voor september tijd heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Want koelkast ......... gaat erachteraan! TU DUM :')

Volgens mij wordt Bas helemaal gek als die zo'n mail/vraag binnen zou krijgen :P

Volgens mij raak ik geëlektrocuteerd op het moment dat ik het nummer van Bassie intyp op een telefoon _O-

Verbaast me overigens nog steeds dat die man zo'n pesthekel aan mij heeft, het forum is voor hem zéér lucratief geweest want iedereen wilde alle uitvoeringen van alle dvd's hebben en alle prullaria uit zijn bassieshop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was toen nog niet op dit forum toen dat allemaal gebeurde maar uiteindelijk was iedereen klaar met het kopen van zijn spullen en liep de omzet dus ook weer terug, toen vond bassie het waarschijnlijk wel weer mooi geweest en vond dat de 'gratis reclame' maar eens afgelopen moest wezen :P

Teminste zo denk ik dat van Toor er toentertijd over dacht! Ik heb hem 1x gezien op de kermis hier, echt gezellig kwam het niet over met 2 bewakers om hem heen en erg vrolijk keek die ook niet :')

Goed voorbeeld ook; in de series zegt hij ook een aantal keer "Nouuu dat vind ik helemaal niet leuk, voor de grappen ben ik aangenomen" , blijkt dat die dat ook in het echt zegt, iemand vertelde me dit als eens een tijdje terug. Toen Bas in de kantine of iets dergelijks zat te wachten voor het optreden, die man die me dit vertelde maakte een grapje naar Bas en toen zei Bas dus ook (alleen dan een stuk serieuzer als in de serie :P ) dat HIJ degene was die de grappen moest maken :')

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was toen nog niet op dit forum toen dat allemaal gebeurde maar uiteindelijk was iedereen klaar met het kopen van zijn spullen en liep de omzet dus ook weer terug, toen vond bassie het waarschijnlijk wel weer mooi geweest en vond dat de 'gratis reclame' maar eens afgelopen moest wezen :P

Teminste zo denk ik dat van Toor er toentertijd zo over dacht! Heb hem 1x gezien op de kermis hier, echt gezellig kwam het niet over met 2 bewakers om hem heen en erg vrolijk keek die ook niet :')

Goed voorbeeld ook; in de series zegt hij ook een aantal keer "Nouuu dat vind ik helemaal niet leuk, voor de grappen ben ik aangenomen" , blijkt dat die dat ook in het echt zegt, iemand vertelde me dit toen Bas in de kantine of iets dergelijks zat te wachten voor het optreden, hij maakte een grapje naar bassie en toen zei hij dus ook (alleen dan een stuk serieuzer als in de serie:P) dat HIJ degene was voor de grappen :')

Het is een naargeestige man die ongelooflijk de pest heeft aan kinderen, dat is algemeen bekend. Als je geen geld bij je hebt kun je oprotten. Ik ken tientallen verhalen, allemaal afzonderlijk van elkaar, van mensen die op hun eigen manier een Bassietrauma hebben opgelopen. Ging vrijwel altijd om geld.

Zo heb ik verhalen gehoord van lui die als kind bij optredens zijn geweest alwaar hij soms snoep verkocht bijvoorbeeld, maar ook van toenmalige dj's van omroep Vlaardingen. Buiten wat ik zelf met hem heb meegemaakt natuurlijk. Onder stricte regie van zijn broer hebben ze samen erg leuke en unieke series gemaakt, maar daar buiten moet je eigenlijk niets van ze verwachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is een naargeestige man die ongelooflijk de pest heeft aan kinderen, dat is algemeen bekend. Als je geen geld bij je hebt kun je oprotten. Ik ken tientallen verhalen, allemaal afzonderlijk van elkaar, van mensen die op hun eigen manier een Bassietrauma hebben opgelopen. Ging vrijwel altijd om geld.

Zo heb ik verhalen gehoord van lui die als kind bij optredens zijn geweest alwaar hij soms snoep verkocht bijvoorbeeld, maar ook van toenmalige dj's van omroep Vlaardingen. Buiten wat ik zelf met hem heb meegemaakt natuurlijk. Onder stricte regie van zijn broer hebben ze samen erg leuke en unieke series gemaakt, maar daar buiten moet je eigenlijk niets van ze verwachten.

Ook zoiets dat hij afgelopen zomer heel stoer op de radio ging vertellen dat hij persoonlijk ouders opbelt van kinderen/pubers die illegaal dvd's van hem verkopen op marktplaats! :') Tuurlijk mag dat niet maar als je hun serie wil zien en er geen cent voor over hebt kun je ook gewoon een torrent downloaden, natuurlijk snapt niet iedereen dit & dat je er wat aan doet om die advertentie van marktplaats af te krijgen is wel te begrijpen... maar om hier vervolgens een heldendaad van te maken op de radio is simpelweg zwaar kansloos :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook zoiets dat hij afgelopen zomer heel stoer op de radio ging vertellen dat hij persoonlijk ouders opbelt van kinderen/pubers die illegaal dvd's van hem verkopen op marktplaats! :') Tuurlijk mag dat niet maar als je hun serie wil zien en er geen cent voor over hebt kun je ook gewoon een torrent downloaden, natuurlijk snapt niet iedereen dit & dat je er wat aan doet om die advertentie van marktplaats af te krijgen is wel te begrijpen... maar om hier vervolgens een heldendaad van te maken op de radio is simpelweg zwaar kansloos :P

Je hoorde en zag (op de tv-versie) Coen en Sander ook gewoon reageren van "hè, wacht...?" :P

Het mooiste komt nog, in die tijd bood ik een uitzending aan van de Stop en Stap-show met daarin dus Bassie en Adriaan. Heb ik ooit via Beeld & Geluid verkregen, stonden wat dingetjes in die niet in de Leer het Verkeer-uitzending te zien waren. Was dus een beetje foei van me, maargoed. :') Komt ineens (daar issie weer! _O-) ene Mike Brouwer, die via zijn levenspartner Tim Wiessner de DVD bij me overkocht. Ik had al een voorgevoel dus vooruit, drijf dan maar die prijs omhoog en laat ze maar wat meer betalen _O- Als ze niet betalen ben ik er van af, als ze wel betalen verdien ik er ook wat meer aan dan ik normaal vraag aan enkel de kosten voor het maken. :P

Het werd betaald (dus ik was tevreden), mailt die mislul ineens dat wat ik aanbied echt niet kan en dat hij Bassie en Adrina Producties heeft ingelicht en blablabla, oftewel moraalridder spelen :') En ondertussen op YouTube geeft Mike op zijn anoniem(er)e YouTube-kanaal 'thenameofthissong' aan in een YouTube-comment dat hij de uitzending in DVD-kwaliteit heeft en wel op YouTube zal zetten. Dus ja, een paar weken na dat alles (heb uit voorzorg de advertentie maar even zelf offline gehaald en niet meer online gezet ook) kwam dus dat fragment bij de Coen en Sander Show. Ik heb echt gezeten van, say whut now? _O-

Als ik Bassie aan de lijn zou krijgen zou ik écht één ding zeggen: "Ja, die bied ik inderdaad aan. Kopen?"

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Menig artiest zou blij zijn geweest met zo'n enthousiast forum....

Bassie heeft het vanaf het begin al vervloekt, maar hij had een verklikker in de crew toen, dus zo kon hij overal bij.

Maar als dat niet gebeurd was was in 2006 of 2007 echt de stekker er wel uit gegaan, er viel niets meer te zeggen. De site van wonderer bevatte alle informatie, de muzieksite bevatte nagenoeg alle muziek, er zou een handje vol mensen over blijven. Het is leuk geweest zoals het was en dankzij de hebberigheid van de heren van Toor zijn we op het hoogtepunt gestopt met een alleen maar B&A forum zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar als dat niet gebeurd was was in 2006 of 2007 echt de stekker er wel uit gegaan, er viel niets meer te zeggen. De site van wonderer bevatte alle informatie, de muzieksite bevatte nagenoeg alle muziek, er zou een handje vol mensen over blijven. Het is leuk geweest zoals het was en dankzij de hebberigheid van de heren van Toor zijn we op het hoogtepunt gestopt met een alleen maar B&A forum zijn.

Mee eens, het meeste was inderdaad wel besproken en de huidige B&A topics zijn voldoende om alle nog resterende vragen aan bod te laten komen. Het blijft echter jammer dat het zo heeft moeten lopen wat het 'gezeur' betreft.

Overigens, je hebt het over één verklikker en we weten ook wie dat was, maar er waren er natuurlijk meer die het forum zwart hebben lopen maken bij de broers, zeker toen een bepaalde groep amok begon te maken op dit forum en daar terecht voor geband werden...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie heeft het vanaf het begin al vervloekt, maar hij had een verklikker in de crew toen, dus zo kon hij overal bij.

Ja ik weet zelfs nog te herinneren toen we daar met een groep mensen waren dat ik op het kantoor van Bassie toen op het computerscherm een post-it briefje zag hangen met het telefoonnummer van heidbuurt waarschijnlijk om altijd zijn inloggegevens op te kunnen vragen.

Wat een hoop gezeik ook inderdaad na die dag met een groot deel van de groep die er toen bij was. :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik weet zelfs nog te herinneren toen we daar met een groep mensen waren dat ik op het kantoor van Bassie toen op het computerscherm een post-it briefje zag hangen met het telefoonnummer van heidbuurt waarschijnlijk om altijd zijn inloggegevens op te kunnen vragen.

Wat een hoop gezeik ook inderdaad na die dag met een groot deel van de groep die er toen bij was. :{

Maar wacht, jullie zijn dus nog bij Bas op kantoor geweest? Is dat ooit op het forum bekendgemaakt, want ik heb daar geloof ik niet echt iets van meegekregen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar wacht, jullie zijn dus nog bij Bas op kantoor geweest? Is dat ooit op het forum bekendgemaakt, want ik heb daar geloof ik niet echt iets van meegekregen.

Ja was op 6 mei 2005. Was ook niet gepland en troffen hem toevallig toen we voorbij zijn huis kwamen tijdens een locatietour. Er is zelfs nog wel ergens een topic over tenzij dat verwijderd is (kan het nu niet vinden ook na zoeken), maar geloof dat er in details niet veel gezegd is. In ieder geval over de mensen die zich aan de kant van Bas opstelden en weigerden te luisteren gebeurde dat alleen maar op de meest achterbakse manieren achter de schermen.

De groep was toen met mij, Dico, Twice, Robin04, Gerben, Sietse en Malabar. Met name laatste 3 zal ik maar niet al teveel meer over zeggen want word er niet bepaald vrolijk van en je weet natuurlijk nooit of er net zoals toen viavia toch wordt meegelezen. In ieder geval niet al te fijne herinneringen zoals meer hier denk ik zo.

Edit, heb het topic toch kunnen vinden:

aangepast door Sam
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja was op 6 mei 2005. Was ook niet gepland en troffen hem toevallig toen we voorbij zijn huis kwamen tijdens een locatietour. Er is zelfs nog wel ergens een topic over tenzij dat verwijderd is (kan het nu niet vinden ook na zoeken), maar geloof dat er in details niet veel gezegd is. In ieder geval over de mensen die zich aan de kant van Bas opstelden en weigerden te luisteren gebeurde dat alleen maar op de meest achterbakse manieren achter de schermen.

De groep was toen met mij, Dico, Twice, Robin04, Gerben, Sietse en Malabar. Met name laatste 3 zal ik maar niet al teveel meer over zeggen want word er niet bepaald vrolijk van en je weet natuurlijk nooit of er net zoals toen viavia toch wordt meegelezen. In ieder geval niet al te fijne herinneringen zoals meer hier denk ik zo.

Edit, heb het topic toch kunnen vinden:

http://www.retroforu...-eigen-ba-tour/

Oh, díe tour, die ken ik nog wel. Dat uiteindelijk een aantal leden ook met eigen avatars gemaakt van die foto's ging rondposten op het forum.

Ik dacht dat het om een ander bezoekje aan Bas ging.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Twice, Malabar, Sietse, Gerben, TimT, Leonard, etcetera?

Ik dacht in eerste instantie aan die Sietse, Gerben en Malabar, dus dit is inderdaad wel de groep die ik bedoelde.

Overigens heeft het forum ooit wel eens een andere irritante groep gehad, met ene Kaersemaker en Harsaan Kirpuu, maar die waren meer bezig met hacken van het forum of zoiets. Maar de door Samba Boy genoemde groep was wel samen met Heidbuurt de grondlegger van het gezeur met de Van Toortjes...

aangepast door Joost
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zie overigens hier nog een topic door mij geopend na de eerste naamswijziging, hier begon het gezeur dus eigenlijk een beetje op gang te komen met met name Malabar:

http://www.retroforu...slechte-nieuws/

De rest van de eerder genoemde groep begonnen vooral irritant te doen achter gesloten deuren via MSN, eigenlijk achteraf nog ongelofelijk hoe lang dat nog heeft gespeeld zelfs na bans e.d. en ik uiteindelijk ook nog zelf nog als persoon onderuit werd gehaald een aantal jaar terug. :O|

Maar even terug naar mijn eerdere verhaal, bovenstaande dingen mis ik dan weer niet echt. Het zijn vooral echt naast het praten over B&A hier ook nog ontmoetingen (tours, biermeets e.d.) en echt een hoop dingen bij elkaar waar ik echt goede herinneringen aan heb en die ik mis. Vind het dan wel leuk in dit topic daar nu dan zo nog eens op terug te kijken. :)

aangepast door Sam
Link naar bericht
Delen op andere sites

Om een of andere reden is een hoop van dat gezeik toen langs me heen gegaan. Ik kreeg laatst eigenlijk pas echt wat dingen te horen die toen hebben plaatsgevonden.

Zelfde geldt ook redelijk voor mij, al had ik toen wel degelijk door dat er iets gaande was. Waar ik alleen mee te kampen had was dat ik totaal niet wist waar dat gebitch allemaal over ging. Ik zag de groepjes zich vormen, ik zag de mods helemaal moedeloos, ik zag velen geband worden, maar ik wist niet wáárom al die haat en ruzie en gedoe zo op het forum heerste. Ik weet nog dat ik dacht "Huh, ruzie? ...Maar oplichters.nl was toch maar een 1 april-grap?"

Link naar bericht
Delen op andere sites

God, wat een ontzettende rellen zijn dat geweest, niet te geloven. Stel pubers :') Te treurig gewoon.

Maar ergens ook wel weer... nou ja... entertaining.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...