Ga naar inhoud

Kun jij buiten je mobiel?


Aanbevolen berichten

In de 90's hadden we ook geen mobiele telefoon bij ons, dus voor navigatie etc. is het handig, maar nodig: nee.

Toch ga ik niet snel op pad zonder, gewoon, als er wat is, bijvoorbeeld je komt met pech te staan hoef je geen praatpaal te zoeken etc.

Telefooncellen zijn er ook niet meer zo veel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij zou het waarschijnlijk anders liggen dan voor jullie! :P

Heb hem altijd bij me & vooral contact onderhouden met vrienden gebeurt via Whatsapp wat eerder allemaal via MSN ging!

Toch is het wel makkelijker als 3/4 jaar terug; toen die applicatie's als WhatsApp er nog niet waren was het toch moeilijker om met elkaar snel even wat af te spreken & ja ik weet dat je kan bellen of smsen maar dit is veel goedkoper en de bestedingsruimte is op mijn leeftijd nog niet zeer hoog :P

Even terug te komen op de vraag; Ik denk het niet, geef toch een zeker gevoel als je wat gaat afspreken met vrienden! Maar het is bij ons niet zo dat als we wat gaan doen op de zaterdagavond dat de hele avond de telefoon in onze handen ligt, tuurlijk pak je die wel eens om contact te houden met anderen maar hoevaak zal dat zijn, 1 a 2x per avond denk ik!

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar is dat filmpje... Hmm, zonde, niet meer op YouTube. Er was namelijk een filmpje uit 1999 wat een hele hoop mensen toonde, die haast allen aangaven niet altijd mobiel te willen zijn. Anno nu merk ik dat ik mijn telefoon een soort van 'nodig' heb. Als je eenmaal een smartphone hebt kun je niet meer zonder, zo'n gevoel. Hetzelfde als je eenmaal een laptop of tablet hebt... Maar als je dan lange tijd zonder zit raak je dat gevoel weer kwijt. Zomer 2 jaar geleden was ik zwaar verslaafd aan mijn PC, en toen ging ik een week naar België. Geen internet daar. Toen ik eenmaal terug was kon ik echt wel zonder mijn PC en heb ik pas na een week ofzo weer echt er goed achter gezeten zoals ik gewend was. Ik had in die tijd ook nog geen smartphone maar een simpele 19 euro-telefoon (waarvan 10 euro beltegoed :P) dus dat speelde ook wel mee. Het bellen en SMS'en kon ik toen niet zonder, nu zou ik niet zonder het whatsappen kunnen.

In fact, ik zit nu beneden terwijl mijn telefoon boven ligt. En ergens denk ik toch al de hele tijd "Mja, maar wat als er iets is of iemand me nodig heeft". En dat is best wel intens als je bedenkt dat 14 jaar geleden men niet altijd overal bereikbaar wenste te zijn. Zoals ik al aangaf; Als je eenmaal een smartphone hebt voel je dat je niet meer zonder kunt. Maar lange tijd niet gebruiken laat je zien dat dat prima kan.

EDIT: Dan maar iets anders uit 1999. Eigenlijk iets waar het allemaal mee begon.

http://www.youtube.com/watch?v=5MhleG-He9Q

EDIT 2: Ah, thank you Vimeo!

http://vimeo.com/59148798

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Och, heb nu een maand oid een smartphone en ook deze laat ik gewoon thuis liggen als ik ergens heen ga. Ik vergeet gewoon meestal om de phone mee te nemen. Dat had ik ook al met de normale mobieltjes.

Ik ben nooit zo van dat "ik moet bereikbaar zijn" geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor werk heb ik hem altijd bij me. Ik gebruik het ook om op de hoogte te blijven van bijv. NS reisinformatie, ING app voor even gauw overmaken, whatsapp, e-books, weervoorspelling, etc. Dat is allemaal heel handig, maar geen absolute noodzaak. Mijn antwoord op de vraag is dan ook 'liever niet'. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze post is geen irritatie naar iemand persoonlijk

Ik vind het hedendaags ronduit sneu dat iedereen maar als een stel apen naar dat kleine kutschermpje zitten te staren, waar je ook bent.

In de bioscoop, in de bus, in de trein, in het park, op straat (waardoor ze bijna tegen je opbotsen) en ga zo maar door.

"Download de app" is een heel begrip geworden hier in Nederland en niemand kan meer zonder. Hele programma's worden hierom heen gebouwd (weet jij al wie de dader is, download de app, wil jij ook meespelen met dit spannende spel? download de app, weet jij al wie de mol is, download de app en doe mee, wil jij weten waar het vast staat in Nederland, download onze app...

Gewoonweg ziek.

Deze hele ongein is er mede verantwoordelijk voor dat er geen enkel sociaal contact meer is te maken met een wildvreemde. Niemand heeft meer oog voor elkaar en iedereen zit als een chimpansee op die knopjes van zijn mobiel te drukken, want stel je voor dat je binnen 5 minuten niet reageert, of nog erger, geen reactie hebt ontvangen.

Er is niet zo lang geleden ook zo'n ontzettend irritante recalme van KPN van gemaakt.

Een gozer die letterlijk onder de bank ligt en vervolgens wordt door 2 van zijn vrienden de deur ingetrapt.

"Gast, wat doe je, we hebben al 12 seconden niets van je gehoord?!" is het dan.

Nou dit is inmiddels gewoon de werkelijkheid.

We gaan er langzaamaan allemaal aan kapot en iedereen wordt onderhand verplicht om hier aan mee te doen.

Ik heb enkel een mobiel bij me om bereikbaar te zijn indien nodig of om zelf te bellen wanneer dat nodig is.

Ik gebruik een telefoon dan ook gewoon om te bellen of een SMSje te sturen, maar tegenwoordig is bellen en SMSen met je mobiel meer bijzaak als hoofdzaak; appen, internetten en tweeten is veeel belangrijker op je mobiel en het liefst nog gratis als dat kan, om over het downloaden van bijvoorbeeld muziek en films nog zelfs te zwijgen.

Nederland gaat ermee naar de klote en niemand wil het zien, maar straks vinden het we allemaal o zo raar dat het naar de klote is gegaan hier.

En als er dan van wordt gezegd (ook als je reactie wordt gevraagd) dan loop je te zeiken

Graag zou ik willen dat het weer zo was als in de jaren '80 en '90, toen was overigens alles veel beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, appdingen doe ik vrijwel nooit aan mee, alleen bij het Eurovisie SongFestival doe ik het wel.

Ik merk dat als ik wel meedoe aan een programma met een app ik zowat niet meer naar het programma kijk. Bovendien neem ik 99% van de programma's op (behalve live sport, dat wil ik live zien). Onder meer om de reclames door te kunnen spoelen. Op dat moment heeft een app ook geen zin meer.

Reclames kijken wij hier trouwens helemaal nooit. Zodra er stukjes STRAKS... in beeld komen gaat de boel op mute tot de reclame en het volgende STRAKS... stukje af is (wat straks komt zien we straks wel, als je alles kijkt heb je dat fragment straks 12x gezien).

Het is meer een TV ding dan een telefoonding, maar ik kan me voor een heel groot deel vinden in RMs post, al heb ik zelf ook een smartphone en gaat die eigenlijk altijd mee, ik kijk er niet elke 2 seconden op en ook niet altijd en overal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals met alle technologie geldt ook hier dat je het zelf allemaal in de hand hebt. Gewoon de voordelen ervan nemen en jezelf er niet in verliezen. Met een beetje gezond verstand weet iemand precies wanneer je er in doorslaat en wanneer het nog gezond is.

Je moet niet vergeten dat men 20-30 jaar geleden ook al riep dat de maatschappij verpest werd doordat er alleen maar tv werd gekeken ("Ga eens gewoon een avond met elkaar in gesprek/discussie of een goed boek lezen!"). Daarna kwam de klacht dat men alleen nog maar achter een pc kon zitten. En nu zijn het de smartphones.

Ik ben van mening dat wanneer je alles met mate doet er niet echt veel aan de hand is. Ik vind dan ook niet dat we met z'n allen naar de klote gaan. Als dat al zo zou zijn, dan zou die tendens namelijk juist in de jaren '80 en '90 al zijn ingezet. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zijn ook trends voor een groot deel. Kijk ook eens naar profielensites.

Eerst was CU2 de bom, toen sugababes/superdudes, toen Hyves en nu Facebook. Over een jaar of wat is dat ook weer allemaal anders.

Nou heb ik aan dat soort dingen nooit echt meegedaan. Alleen Facebook nu een beetje, gewoon om in contact te blijven. Ik gebruik zelf na al die jaren nog steeds het liefste MSN, maar daar zal deze maand helaas een einde aan komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals met alle technologie geldt ook hier dat je het zelf allemaal in de hand hebt. Gewoon de voordelen ervan nemen en jezelf er niet in verliezen. Met een beetje gezond verstand weet iemand precies wanneer je er in doorslaat en wanneer het nog gezond is.

Je moet niet vergeten dat men 20-30 jaar geleden ook al riep dat de maatschappij verpest werd doordat er alleen maar tv werd gekeken ("Ga eens gewoon een avond met elkaar in gesprek/discussie of een goed boek lezen!"). Daarna kwam de klacht dat men alleen nog maar achter een pc kon zitten. En nu zijn het de smartphones.

Ik ben van mening dat wanneer je alles met mate doet er niet echt veel aan de hand is. Ik vind dan ook niet dat we met z'n allen naar de klote gaan. Als dat al zo zou zijn, dan zou die tendens namelijk juist in de jaren '80 en '90 al zijn ingezet. ;)

Nee, toen begon die grote troep juist en het probleem is juist dat de mensen het niet zelf in de hand hebben.

mensen hebben tegenwoordig nog eerder het gevoel er niet bij te horen als ze er niet aan mee doen.

En om een simpel voorbeeld te geven van wat ik eerder postte;

Afgelopen weekend wilden MarsM en ik even lekker neuzen in de stad en een boekje kopen wat net uit was.

Eerst hebben wij in onze eigen woonplaats gekeken of het boekje te verkrijgen was (bij Bruna en een andere boekwinkel) en dat bleek niet het geval.

Daartoe zijn wij gisteren naar de stad geweest in de dichtsbijzijnde plaats.

In die plaats zat eerst een AKO en die bleek dus ineens verdwenen te zijn, dus uiteindelijk het boekje (waar er slechts 5 van stonden) gekocht bij de V&D.

Hiermee wil ik aangeven dat tegenwoordig steeds meer winkels de deuren sluiten.

Alles wordt namelijk tegenwoordig online gekocht en men komt bijna de deur er niet meer voor uit en de meeste mensen die downloade tegenwoordig de boeken om deze op een e-reader te kunnen lezen. Je wordt zelfs raar aangekeken als je een hele serie boeken nog hebt gekocht in de winkel.

Dat kost namelijk zoveel geld (het kan toch gratis?!) en ruimte in huis, terwijl je die zelfde serie ook op je e-reader kan lezen en dan kan het in je broekzak.

Gevolg: minder verkoop van boeken, dus minder omzet en minder fillialen in de steden waar je nog gezellig naar toe kunt. Daardoor nog minder sociale contacten, want mensen komen de deur niet uit. Volgende stap is dat er onderhand helemaal geen boeken meer worden verkocht en dat er helemaal geen nieuwe boeken meer geschreven worden.

Eerder in het jaar kwamen wij er al achter dat E-Plaza alle fillialen heeft gesloten en online verder ging, dus ook daarvoor hoef je al niet meer naar de stad om even lekker te neuzen.

En daarnaast heb ik ook zeer sterk het vermoeden dat onderhand ook geen Free Record Shops te vinden meer zijn in de steden. In elke FRS die ik binnenstap kom ik levensgrote aanplakbiljetten tegen met daarop groots "OPRUIMING".

Dus met DVD's en spelletjes gaan we die kant ook al langzaam op

We doen het allemaal zelf, maar niemand beseft het volgens mij.

Alles moet gratis (gewoon omdat het kan).

En het meest erge vind ik daarvan nog dat degene die netjes naar de winkels gaan om boeken, CD's, DVD's en spelljes te kopen gestraft worden, want daarop wordt namelijk nu een soort extra tax gerekend, vanwege het vele downloaden.

Er is totaal geen oog meer voor de medemens. je moet ook zeker niet verwachten dat mensen opkijken en een gesprek aanknopen, wat vroeger nog wel zo was. Alles moet snel en gehaast en als het te langzaam gaat kun je een grote bek krijgen van iedereen.

Zelfs als mensen in de rij staan in bijvoorbeeld de supermarkt om af te rekenen dan staan ze nog met dat ding een SMSje of een WAZZAPP te sturen.

Ik irriteer me er kapot aan.

Ik heb ook een smartphone en het enige wat ik ermee doe is waar hij voor is bedoeld: bellen en SMSen (wanneer dat kan en ik er een ander niet mee tot last ben). Het enige wat ik er extra mee doe is op vakanties foto's maken van de omgeving.

De hele ongein met internetten en social media op je mobiel is voor mij allemaal ver onnodig en ik kan ook zeker van mezelf zeggen dat ik makkelijk zonder kan.

Ik bel en SMS voor minder dan 10 Euro per maand.

Ik denk overigens ook dat de "crisis" die nu gaande is voor een groot gedeelte wordt veroorzaakt door die klootzooi zoals beschreven hierboven en in de eerdere post; minder omzet in de winkels en door mobiel internetten ed hoge kosten per gebruiker iedere maand, waardoor ze niets meer te besteden hebben daarnaast. Het zou denk ik een heleboel helpen als het zou worden afgeschaft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou heb ik aan dat soort dingen nooit echt meegedaan. Alleen Facebook nu een beetje, gewoon om in contact te blijven. Ik gebruik zelf na al die jaren nog steeds het liefste MSN, maar daar zal deze maand helaas een einde aan komen.

Dan maar Skype, of via het Skype protocol. Ik weiger een Facebookaccount aan te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch is Facebook een hele goeie manier om contacten te onderhouden, Facebook groeit nog steeds maar onder de jeugd van mijn leeftijd gaan ook veel meer mensen over op iets 'nieuws' namelijk Instagram, teminste veelal mensen die ik ken zetten foto's liever op Instagram dan op Facebook omdat ze het daar zo 'leuk' kunnen bewerken! :P

Zolang het nog geen desktopvariant heeft zal de échte hype nog wel even uitblijven!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is wel degelijk mogelijk bij facebook!

Je moet inderdaad eerst aanmelden met je email adres, als je account eenmaal is aangemaakt kun je een 'nickname' instellen! Voorwaarde is wel dat je eigen naam erin zit verwerkt dus 'djkoelkast' zou niet geaccepteerd worden ben ik bang...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is wel degelijk mogelijk bij facebook!

Je moet inderdaad eerst aanmelden met je email adres, als je account eenmaal is aangemaakt kun je een 'nickname' instellen! Voorwaarde is wel dat je eigen naam erin zit verwerkt dus 'djkoelkast' zou niet geaccepteerd worden ben ik bang...

Ik heb me ooit proberen aan te melden als Dj. (voornaam) Koelkast (achternaam) maar dat kon niet.

En nu kan ik er wel op z'n Belgisch Didier Koelkast van maken, maar dat is ook zo wat. Ik kan het trouwens prima af zonder fb account. Ik heb twitter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Haha wat een topic... ik zie een reactie van iemand van een kilometer lengte, zoals ik zelf 'vroegah' deed. En niemand die daar uiteraard op reageert ;-) . Alleen maar een reactie van een halve zool die 'uitlegt' hoe je wel anoniem je eigen kan aanmelden.

Sjonge.... mensen... flikker die digitale zooi eens aan de kant en kijk weer eens om je heen. Loop gewoon weer eens vooruit over straat... zeg eens gedag als je in een treincoupé zit... en ga weer eens naar de kroeg... daar heb je dan ineens weer tijd en geld zat voor als je al die troep afzweert. Gelijk een goede oplossing voor 'de crisis'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aangezien ik al een hele tijd geen smartphone meer heb, omdat ik dit niet mag hebben op het werk: Ja. Heb in feite alleen een telefoon bij mij voor het werk, maar mocht het niet nodig zijn (geen oproepdiensten), laat ik hem gerust thuis liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha wat een topic... ik zie een reactie van iemand van een kilometer lengte, zoals ik zelf 'vroegah' deed. En niemand die daar uiteraard op reageert ;-) . Alleen maar een reactie van een halve zool die 'uitlegt' hoe je wel anoniem je eigen kan aanmelden.

Sjonge.... mensen... flikker die digitale zooi eens aan de kant en kijk weer eens om je heen. Loop gewoon weer eens vooruit over straat... zeg eens gedag als je in een treincoupé zit... en ga weer eens naar de kroeg... daar heb je dan ineens weer tijd en geld zat voor als je al die troep afzweert. Gelijk een goede oplossing voor 'de crisis'.

Mijn sociale leven speelt zich niet af op een scherm, maar als ik een vriend even iets wil vragen is het wel heel makkelijk als dat even via whatsapp kan. Ook bijvoorbeeld voor het plannen van een afspraak. Natuurlijk kun je ook bellen, maar dat kan niet altijd. Het berichtje wacht netjes tot diegene tijd heeft. Zo ging het voorheen ook met sms'jes.

Ik ben dus verdeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb me ooit proberen aan te melden als Dj. (voornaam) Koelkast (achternaam) maar dat kon niet.

En nu kan ik er wel op z'n Belgisch Didier Koelkast van maken, maar dat is ook zo wat. Ik kan het trouwens prima af zonder fb account. Ik heb twitter.

Heb m'n facebook 2 jaar terug oid opgezegd. En sinds een jaar er weer 1, die gebruiken we voor acties van bedrijven enzo. Gewoon een naam van een fictieve persoon genomen. Ik noem maar wat, james bond oid. Werkt prima. Maar goed, ik gebruik facebook niet voor de sociale contacten met kennissen of familie of wat dan ook.

@ RM: waarom dan toch een smartphone? Er zijn toch ook nog steeds gewone mobiele telefoons met prima camera's,

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er zelf twee meningen over.

Ene kant is sinds dat ik een smartphone heb ik eigenlijk niet meer erbuiten kan. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik er 1 had die stuk ging en ter reparatie moest laten opsturen. Toen was het met een oudere telefoon die ik toen gebruikte toch wel een enorm gemis van de mogelijkheden die ik niet had. Met name dingen als WhatsApp, social media, constant e-mail kunnen lezen en schrijven en reistijden of vertragingen met het OV onderweg opzoeken miste ik.

Andere kant. Waar ik wel een grote hekel aan heb is dat sommige mensen als ze weten dat je zo'n telefoon hebt er maar vanuit gaan dat je direct terug reageert als ze je via die weg aanspreken, niet gewoon kunnen wachten en gelijk de meest vreemde dingen gaan denken als je niet reageert (bijvoorbeeld dat er wat gebeurd is).

Kortom, ik vind het wel heel erg handig een smartphone te hebben maar af en toe kan het ook erg irritant zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar dat laatste had je ook op MSN altijd hoor. Waarom reageer je niet? etc.

Inderdaad, vroeger vaak genoeg op MSN met mensen praten die dan vervolgens als je even een tijdje niet reageerde meteen 'Ben je er nog?' stuurden of continue vraagtekens (uiteraard in de meest originele emoticons) jouw kant op schoten. Of de buzzers.

Nu zijn het vooral de whatsappspammetjes. Maar dat is gewoon humor opzich. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voordeel aan WhatsApp (als ik het vergelijk met MSN) is wel dat je kan zien wanneer iemand voor het laatste online is geweest!

Je weet dan gewoon of hij/zij je bericht gelezen heeft. Niet om mensen te stalken hoor ook al gebruiken veel mensen dit wel zo & ik geef toe dat ik soms ook wel eens wanhopig vaak naar de 'laatst gezien' balk heb gekeken :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vooral dat punt van Sam is heel treffend: als je even niet reageert wordt gelijk gedacht dat er bijv, 'iets is gebeurd'... en al helemaal als je via (wauw handig man) watsap of hoe heet die zooi, kan zien dat iemand 'je berichtje' al heeft gezien maar (foei) nog niet had gereageerd. Krijg je ook van die mietjes van die op hun 30e nog steeds verantwoording afleggen aan hun ouders als ze niet binnen een minuut reageren op berichtjes. ;-)

Slechte ontwikkeling op alle fronten. 'Handig' zoals djkoelkast zegt... maar liever zonder ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Ben het met enkele punten van RM wel eens, al heb ik het idee dat hij met sommige punten wat doorschiet (onderwerpen die heel wat complexer zijn dan alleen afhankelijk van online verkoop).

Ikzelf heb niet eens een smartphone, en wat mij betreft hoef ik die ook nooit te hebben. Als ik wil internetten, ga ik wel thuis achter de pc zitten.

Wel jammer dat MSN verdwenen is idd, zo veel uren mee doorgebracht, veel lol en toffe gesprekken mee gehad. Sinds het Skype is geworden, heb ik het wel geïnstalleerd, maar eigenlijk niet meer gebruikt. Heb wel een Facebook-profiel aangemaakt om toch nog wat in contact te kunnen blijven met bekenden, maar zit er lang niet elke dag op. Heb ook het idee dat de langere / kwalitatief betere gesprekken maar zeldzaam zijn op Facebook, meestal duren gesprekken maar eventjes. Waarschijnlijk vooral omdat bijna alle andere mensen in mijn lijst WEL een smartphone hebben, en dus steeds maar een paar minuten de tijd hebben om te kletsen, waardoor je nooit echt tot een goed gesprek kan komen.

Ook de gemakszucht waarmee sommige mensen eerder iemand via bijvoorbeeld Facebook aanspreken over iets belangrijkers, ipv een sms / te bellen / mail te sturen.. alsof iedereen 24/7 op FB zit. Zo kom je soms dus pas iets te weten of ergens achter, als het al te laat is. (Toegegeven; vroeger zal men dat ook wel zo gedacht hebben over emails of smsjes.. maar blijkbaar schuift het om de zoveel jaar weer door naar een nieuw medium).

Ik kan in principe wel zonder mn mobiel, zoveel word ik nou ook weer niet gebeld of gesmst.. al gebruik ik m ook wel vaak als 'alarm' voor allerlei dingen die ik nog moet doen, aangezien ik soms wat vergeetachtig wil zijn :@

En dan nog een ander punt, waar bijna nooit iemand bij stilstaat als het op mobieltjes / draadloos internet aankomt.. straling! Mn broer stuurde deze docu eens op.. Benieuwd of het echt zo ernstige gevolgen kan hebben, en hoe dat er later dan uit gaat zien, als kinderen van 5 tegenwoordig al met een mobiel rondlopen..

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261572

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou kunnen, maar ik betwijfel of het nut heeft.. de laatste maanden dat 'gewoon' msn het nog deed, waren er alsmaar maximaal 2 mensen online ofzo, de rest is allemaal overgestapt naar Skype / Facebook / WhatsApp..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zou kunnen, maar ik betwijfel of het nut heeft.. de laatste maanden dat 'gewoon' msn het nog deed, waren er alsmaar maximaal 2 mensen online ofzo, de rest is allemaal overgestapt naar Skype / Facebook / WhatsApp..

Als je je MSN en Skype hebt gemerged dan kun je die Skypecontacten ook gewoon in MSN aanspreken. Hier staat hij nog dagelijks aan ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Even terugkomend op de post van VR!DZ

de laatste maanden dat 'gewoon' msn het nog deed, waren er alsmaar maximaal 2 mensen online ofzo

Ik gebruikte zelf MSN ook nauwelijks want ik wist dat er niemand op zou zitten en als ik echt lange gesprekken met iemand wil gaan voeren zet ik WhatsApp wel aan via de pc. Daar zijn ze namelijk altijd op te bereiken en op MSN/Skype dus totaal niet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, wist niet eens dat dat ook via je pc kon (naja, ook niet eens bij stil gestaan verder).. Kan mogelijk alternatief zijn voor Fecesboek :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niet echt, dacht ik, maar via een Android emu- / simulatie.

Jep inderdaad, maar aangezien ik een telefoon heb die zo kapot en vergaan is als maar kan zet ik vaak WhatsApp aan via inderdaad die Android emulators; zoals BlueStacks! Niet dat ik niet zonder WhatsApp kan maar ik krijg heus geen smsjes of facebookberichten meer als ze me nodig hebben.. dan gaat het alsnog via WhatsApp, mocht het echt dringend zijn willen ze nog wel eens bellen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind een computer in mijn broekzak keihandig. Om even vijf minuten de tijd te doden, om een boekje te lezen in de tram op weg naar de sportschool, om even iets op te zoeken als je onderweg bent... Je hebt gewoon alles dat je wel eens zou kunnen gebruiken bij je (camera, zaklamp, plattegrond, boeken, agenda etc). Hartstikke handig.

Maar als ik met vrienden uit ben, blijft ie gewoon de hele avond in mijn broekzak zitten (behalve als ze even naar de wc zijn of zo :P) en ik reageer ook niet tijdens gesprekken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind een computer in mijn broekzak keihandig. Om even vijf minuten de tijd te doden, om een boekje te lezen in de tram op weg naar de sportschool, om even iets op te zoeken als je onderweg bent... Je hebt gewoon alles dat je wel eens zou kunnen gebruiken bij je (camera, zaklamp, plattegrond, boeken, agenda etc). Hartstikke handig.

Maar als ik met vrienden uit ben, blijft ie gewoon de hele avond in mijn broekzak zitten (behalve als ze even naar de wc zijn of zo :P) en ik reageer ook niet tijdens gesprekken.

Precies zoals jij het zegt, dagelijks voor allerlei dingen handig! Overdag vooral tijdens pauze's, met het wachten op de trein etc.

Met uitgaan zit die ook zoveel mogelijk in de zak. Andere vrienden doen hier aan het begin van de avond nog niet echt aan mee maar naarmate ze meer drinken, hoe minder ze de telefoon gebruiken :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vergelijk het met het volgende;

Stel je bent met iemand in gesprek, en ineens komt er een 3e persoon aangerend, en eist al schreeuwend de aandacht op van 1 van de 2. Het gesprek wordt ineens afgekapt en overgenomen door de 3e persoon. Lijkt mij dat niemand dat fijn vindt.. En toch zijn er genoeg die dat toelaten, aangezien de 3e persoon dus via de mobiel schreeuwt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De duivel opereerde voorheen via Geld... dat lukt nu niet meer... dus nu probeert hij het met veel succes via Internet ;-)

Internet verziekt de hele (wereld)maatschappij. Hadden we maar weer eens wat meer oog voor onze directe persoonlijke omgeving... ik verlang naar een teletijdmachine, dan ging ik terug :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik vergelijk het met het volgende;

Stel je bent met iemand in gesprek, en ineens komt er een 3e persoon aangerend, en eist al schreeuwend de aandacht op van 1 van de 2. Het gesprek wordt ineens afgekapt en overgenomen door de 3e persoon. Lijkt mij dat niemand dat fijn vindt.. En toch zijn er genoeg die dat toelaten, aangezien de 3e persoon dus via de mobiel schreeuwt.

Deze vergelijking is niet sterk genoeg: je kunt gewoon mee gaan schreeuwen. ;)

Die mobiel kan ook gewoon een telefoon zijn. Mijn moeder vertelde eens dat ze kwaad was weggelopen bij een vriendin, toen die haar telefoon beantwoordde, want 'ze had totaal geen aandacht meer voor mij'. Het grappige was dat ons hetzelfde overkwam bij mijn moeder, toen die haar telefoon beantwoordde en wij op bezoek waren. Ach ...

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites

De duivel opereerde voorheen via Geld... dat lukt nu niet meer... dus nu probeert hij het met veel succes via Internet ;-)

Internet verziekt de hele (wereld)maatschappij. Hadden we maar weer eens wat meer oog voor onze directe persoonlijke omgeving... ik verlang naar een teletijdmachine, dan ging ik terug :-)

En dan zeker de plek van Bill Gates innemen, of andere computer/internetgiganten? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die mobiel kan ook gewoon een telefoon zijn. Mijn moeder vertelde eens dat ze kwaad was weggelopen bij een vriendin, toen die haar telefoon beantwoordde, want 'ze had totaal geen aandacht meer voor mij'. Het grappige was dat ons hetzelfde overkwam bij mijn moeder, toen die haar telefoon beantwoordde en wij op bezoek waren. Ach ...

Erg herkenbaar dit! :P

Grootmoeder vind het altijd erg vervelend als we onze mobiele telefoon bij ons hebben, laat staan dat we hem gebruiken! Maar mocht haar broer of zus uit het buitenland bellen, dan zit ze ook meteen 3 kwartier aan de telefoon :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

@VR!DZ

Bill Gates heeft ons leven functioneel makkelijker gemaakt eind jaren 90. Ik doel op het hele 'social media' en 'overal online' gebeuren. Iedereen ventileert nu overal op elk moment ongezouten zijn mening, iedereen is eerder dan de journalist/pers, iedereen is alleen nog maar online en heeft geen oog meer voor zijn/haar omgeving.

Er is geen 'communicatie-structuur' meer... alleen maar chaos. En daarmee verdwijnen ook de normen en waarden, want de regels en (grond)wetten zijn niet voor internet geschreven, want die zijn grensoverschrijvend. Dus: de duivel heeft vrijspel, en hij wint steeds meer terrein ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doelde er meer op.. dat jij hun plek in zou nemen, vanwege het vele geld dat het ze heeft opgeleverd, that's all :)

Maar ik kan je niet meer dan gelijk geven over wat je zegt... mensen raken gewoon verzadigd aan informatie, dat ze geen prioriteiten meer kunnen stellen over wat nu echt belangrijk is in het leven. Benieuwd hoeveel gevalletjes infobesitas we de komende jaren te verwerken krijgen.. als je al ziet dat kleine blagen anno nu ook al vroeger dan vroeg aan die onzin beginnen mee te doen.. Dat wordt later nog wat!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik doelde er meer op.. dat jij hun plek in zou nemen, vanwege het vele geld dat het ze heeft opgeleverd, that's all :)

Maar ik kan je niet meer dan gelijk geven over wat je zegt... mensen raken gewoon verzadigd aan informatie, dat ze geen prioriteiten meer kunnen stellen over wat nu echt belangrijk is in het leven. Benieuwd hoeveel gevalletjes infobesitas we de komende jaren te verwerken krijgen.. als je al ziet dat kleine blagen anno nu ook al vroeger dan vroeg aan die onzin beginnen mee te doen.. Dat wordt later nog wat!

I get it ;) , en het antwoord is: NEE.. Hoe kan je met jezelf in geweten komen als je onder de noemer 'social' je eigen zakken vult?! Dat heeft geen reet met sociaal te maken. Dat is vooral heel erg slim en in de tijd dat het werd bedacht vooruitstrevend te noemen.... maar niets 'sociaal'. Maar niemand is TEGEN deze ontwikkeling want het biedt mogelijkheid tot GRATIS. Punt, geen uitleg nodig. ;-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...