Ga naar inhoud

Welke game heb je het laatst gekocht/gespeeld?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 259
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mijn laatst gespeelde spel is Luigi's Mansion 2 voor de 3DS. Ik had lang op dit spel gewacht en ik heb er enorm van genoten. Aanrader voor de Nintendo liefhebbers. _O_

Ben vandaag begonnen met Okamiden voor de DS, het vervolg op Okami. Oorspronkelijk was Okami een spel voor de Playstation 2, maar deze is later ook op de Wii uitgekomen. Gelukkig maar, anders zou ik die nooit gespeeld hebben. Gameplay, artwork, muziek en verhaal vind ik allen meesterlijk. _O_

In eerste instantie kocht ik Okami alleen maar omdat ik de muziek geweldig vond klinken. :D

Maar toen ik het kocht, had ik nooit verwacht dat het mijn meest favoriete game ooit zou worden. Daarna zag ik dat er een vervolg was uitgekomen op de Nintendo DS en die heb ik toen besteld. Na eerst mijn nieuwe GTST DVD box af te hebben gekeken, ben ik vandaag dus met Okamiden begonnen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn laatste aankoop Starcraft 2 - Heart of The Swarm

Dit is een strategie spel, waar je (als je de verhaallijn volgt) mee speelt in een verhaal.

Het heeft wat weg van Command & Conqueror, Dune2, Age of Mythology, Age of Empires en Warcraft 3 ;)

Het speelt zich af in de ruimte en je speelt door een verhaal heen.

Dit is het 2e deel uit de serie van 3.

Het eerste deel heb ik nog net niet helemaal uitgespeeld (speel te veel multiplayer :P), maar toch aan het 2e deel begonnen.

Multiplayer kun je ook doen, maar dan speel je tegen elkaar (of je speelt samen een missie wat ook mogelijk is).

Verder zijn er heel veel mod-games wat helemaal niet meer op het spel lijkt. Je hebt wat tower defence achtige spellen (die speel ik vrij veel :P).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Midden in bioshock infinite voor de pc. Machtig mooi spel, erg blij dat m'n quadcore die toch al weer een aantal jaren oud is dit spel prima trekt. Ik mis alleen de big daddy's.

Ik heb hem op de wat minder legale manier, maar inderdaad een erg, erg mooi spel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vandaag gekocht:

Wii:

Super Paper Mario

DS:

Mario & Luigi: Partners in Time

Mario & Luigi: Bowser's Inside Story

Pokémon Ranger: Guardian Signs

3DS:

Paper Mario: Sticker Star

Heb nog nooit zulke Mario en Pokémon spellen gespeeld, dus ik ben benieuwd. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Mooie aanwinst!

De Mario & Luigi-reeks is zeker leuk, en ben je wel tijdje zoet mee ja! Al vond ik de latere edities iets makkelijker.. (of ik was teveel bezig met levelen, waardoor ik bijna het hele spel al relatief sterker was dan de tegenstanders :@ ) Er is ook nog een Mario & Luigi spel op de GBA uitgekomen, ook zeker aan te raden!

Super Paper Mario op de Wii is leuk, en heeft de nodige humor, al vond ik het toch een stuk minder vergeleken met Paper Mario And The Thousand Year Door op de GC, DAT is pas een spel! Alleen wel lastig aan te komen nog.. De Wii-versie is meer actie/platform dan echt RPG.. Heb de N64 ook liggen, maar nog niet gespeeld, idem voor de 3DS-versie.

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer eens Super Mario Galaxy 2 gespeeld, echt lang geleden.. in eerste instantie vond ik het een minder leuk spel dan deel 1; had bij deel 2 meer het idee dat de levels speciaal gemaakt werden bij elk idee, terwijl het bij deel 1 meer aanvoelt alsof het bestaande werelden zijn, waarin opdrachten/missies werden toegevoegd. Maar nu ik het nog eens speel, kan ik het wel iets meer waarderen.. moet alleen nog steeds de allerlaatste ster behalen, blijft verdomd lastig, die daredevil-run van het allerlaatste level! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Laatst op de GBA nog een aantal spellen gespeeld, hele tijd afwisselend maar het waren; Super Mario Advance 2, Donkey Kong Country 2 & Pokemon Ruby :P

Gewoon omdat het kan & moet zeggen dat ik Pokemon Ruby nu een stuk beter kan begrijpen vergeleken met 7/8 jaar terug, toen het Engels nog niet zo best was :@

Link naar bericht
Delen op andere sites

Assassin's Creed: revelations :9 Bijna twee weken over gedaan om hem uit te spelen, maar voor mij wel een toffe afsluiter van de reeks tot zover (ja, ik loop een beetje achter). Alleen die bommen hadden voor mij niet gehoeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van de week Metroid 2: Return Of Samus gekocht voor de Gameboy. En denk dat ik binnen nu en paar dagen de nieuwe Mario & Luigi ga kopen, altijd toffe spellen in die reeks! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Vorige week de nieuwe Mario & Luigi: Dream Team Bros. binnen gekregen. Maar kan wel eventjes duren voordat ik die ga spelen, nog genoeg andere spellen die eerst aan de beurt komen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vorige week de nieuwe Mario & Luigi: Dream Team Bros. binnen gekregen. Maar kan wel eventjes duren voordat ik die ga spelen, nog genoeg andere spellen die eerst aan de beurt komen :P

Ja, die staat ook op mijn lijstje. Maar ik heb ook eerst nog andere spellen te spelen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, die staat ook op mijn lijstje. Maar ik heb ook eerst nog andere spellen te spelen. :P

Dat heb ik ook :P Ik heb een stuk of 20 games voor verschillende Nintendo consoles, waarvan ik 18 nog 100% moet uitspelen :P Maar er komen langzaam ook steeds nieuwe games bij :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat heb ik ook :P Ik heb een stuk of 20 games voor verschillende Nintendo consoles, waarvan ik 18 nog 100% moet uitspelen :P Maar er komen langzaam ook steeds nieuwe games bij :+

Nou en of. Enkele dingen die zeker op mijn lijstje komen:

New Super Luigi U

Super Mario 3D World

Super Smash Bros.

Mario Kart 8

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Pokémon X and Y

Zoveel om naar uit te kijken. :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de Steam Summersale ben ik behoorlijk los gegaan. (Tomb Raider, GTA, Left 4 Dead 2, Bioshock 2, Hotline Miami etc etc)

Laatste game die ik voor female-gamers moest reviewen was de casual game Criminal Minds van Denda Games, dus die heb ik als laatste gespeeld

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de Steam Summersale ben ik behoorlijk los gegaan. (Tomb Raider, GTA, Left 4 Dead 2, Bioshock 2, Hotline Miami etc etc)

Laatste game die ik voor female-gamers moest reviewen was de casual game Criminal Minds van Denda Games, dus die heb ik als laatste gespeeld

Idem, voor mijn doen dan.

Heb er een paar games bij gekocht:

Fallout 3 - GOTY edition

Fallout New Vegas

Max Payne 3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de Steam Summersale ben ik behoorlijk los gegaan. (Tomb Raider, GTA, Left 4 Dead 2, Bioshock 2, Hotline Miami etc etc)

Laatste game die ik voor female-gamers moest reviewen was de casual game Criminal Minds van Denda Games, dus die heb ik als laatste gespeeld

Ik vond de summer sale tegenvallen, ik heb dan ook niets gekocht. Wel via Amazon Bioshock Infinite gekocht (omgerekend 19 euro), dat was nog wel een goeie deal. Nog niet veel tijd gehad om zelf te spelen, ik ben begonnen aan een cursus games schrijven/scripten. Ik heb voor de grap wel eens wat dingetjes in Game Maker gemaakt, ook een vrij uitgebreid spel (nooit uitgebracht, zelfs niet voor het forum ook al speelt een forumlid in de hoofdrol). Dat laatste spel was qua scripting al zeer uitgebreid, maar nu ben ik met een ander, meer geavanceerd pakket bezig.

Ik heb al wat ideetjes, maar het zal wel amateurniveau blijven hoor, ik ben absoluut geen levelmaker of 3D modeler. Maar bij mij staat gameplay wel bovenaan, dus wie weet *)

Die games wil ik o.a. voor Android maken, bijvoorbeeld voor de Ouya :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn laatstgespeelde spel is een waar JRPG pareltje, wel al weer wat jaartjes oud. Ys: The Ark of Napishtin. Beetje Zelda-achtig maar totaal andere feeling. Lekker levelen, diamantjes en kistjes verzamelen en ouderwets monstertjes killen :9~ Hij is eigenlijk voor de PS2, maar je hebt ook een engelse patch voor de Japanse PC-versie, die ik met XBOX 360 controller speel. 18458-115948-ys6eng3jpg-468x.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ys... dat is toch al een vrij oude / langlopende reeks? Heb het zelf nooit gespeeld, maar weet wel dat het (oorspronkelijk?) ook op de MSX 2 is uitgebracht..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt :) De andere Ys-games heb ik nooit gespeeld, maar een aantal jaren terug heb had ik een dvd'tje met allerlei gamereviews erop. Met daarop dus een review van Ys: The Ark of Napishtim. Een paar weken geleden kwam het weer in me op, en besloot het te installeren. Het verhaal bij dit spel weet me weinig te boeien, maar de gameplay is fantastisch O+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verhaal is ook niet altijd belangrijk, al zou je dat wel verwachten bij met name RPG's! Nodigt toch uit om door te blijven spelen en vol te blijven houden, als het verhaal je in zn grip heeft :)

But then again.. meeste Zelda's blinken ook niet echt uit in verhaal, maar die blijf je ook alsmaar spelen.. al is het daar meer het ontdekken van nieuwe werelden wat je bezig houdt, en oude werelden opnieuw onderzoeken met nieuwe voorwerpen..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Een vriend van me is paar dagen op bezoek, en we hebben aardig wat games gespeeld.. maar meest noemenswaardig is toch wel dat we samen, als een soort van tagteam, om de (paar) continues elkaar afwisselen, Castlevania op de NES hebben uitgespeeld! :D Geen idee hoeveel uren we daar wel niet mee zijn bezig geweest (de eerste dag toch al snel zo'n 6 uur, toen vonden we t welletjes en hadden de NES afgezet, vandaag weer enkele uren om voornamelijk de laatste 2 levels/(eind)bazen te verslaan).. maar we hebben het geflikt! YEAH! 8-)

Verder ook eindelijk (even) een aantal spellen gespeeld uit mn collectie die ik zelf nog niet of pas amper had gespeeld :@

aangepast door VR!DZ
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm.. als ik even terug kom op mn vorige post.. Onlangs dus nog filmpjes op youtube bekeken, mensen die Castlevania in nog geen half uurtje uitspelen, zonder ook maar een leven te verliezen.. Beetje schril contrast met wat wij dus hebben geflikt :P Maar goed, we waren niet bekend met de holy water-truc, dus alles op de (nog) moeilijkere manier voor elkaar gekregen B)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uitgespeeld: Super Mario Bros op de NES :P

Net begonnen aan Brütal Legend op de Xbox 360, niet echt retro

Dat laatste is echt een leuk spel als je een beetje van hardrock/metal houd

aangepast door hellum
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mega Man 2 even paar stages gedaan ghehe

Ben met de Megaman Anniversary editie bezig op de Gamecube.. Deel 1 t/m 3 al gehad, alweer eventjes geleden dat ik met 4 bezig ben geweest.. moest alleen nog de laatste Dr Wily levels.. maar gaat elke x zoveel tijd in zitten voor je eindelijk weer bij hem bent, dat de lol er wat vanaf gaat.. vooral als ik het al 2 a 3 x geprobeerd heb :X

Oh en over Super Mario Bros gesproken; tijdje terug heel SMB 3 uitgespeeld, alle levels gespeeld, zonder warps te gebruiken.. geen idee hoeveel uur ik bezig was geweest, maar volgens mij was het ook voor het eerst dat ik dat spel uit had gespeeld op een NES (ipv emulator met savestates).. Bijna anderhalf miljoen punten gescoord! B)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik wacht nog steeds op het moment wat me doet besluiten ook een Wii U te kopen.. (al ben ik er eigenlijk ook niet echt actief mee bezig, moet ik zeggen..)

Mijn nieuwste aankopen (had ik ook al in het topic van de Retrogamebeurs in Deurne gezegd);

- Gradius Advance (GBA)

- Metroid Zero Mission (GBA)

- Megaman 7 (SNES)

- Secret of Mana (SNES)

(Plus een Donkey Kong Country 3 Player's Guide, al is dat meer voor het artwork)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En vandaag ook "Mario & Luigi: Bowser's Inside Story" uitgespeeld. :P

Deze spellen worden steeds leuker naarmate je verder komt. _O_

Zeker tof spelletje ja! Al vond ik m toch redelijk makkelijk.. kan ook zijn doordat ik nogal overlevelled was, op het laatst liep ik me zoveel op te levelen, omdat de allerlaatste eindbaas toch wel pittig was (Voor zover ik me kan herinneren, toch weer eventjes geleden..) Maar idd, toch wel vrij originele setting, oa in Bowser zelf zitten, of die battles waarbij je je DS moet draaien, leuk! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

- Secret of Mana (SNES)

Prachtig spel vind ik dat. _O_

Zeker tof spelletje ja! Al vond ik m toch redelijk makkelijk.. kan ook zijn doordat ik nogal overlevelled was, op het laatst liep ik me zoveel op te levelen, omdat de allerlaatste eindbaas toch wel pittig was (Voor zover ik me kan herinneren, toch weer eventjes geleden..) Maar idd, toch wel vrij originele setting, oa in Bowser zelf zitten, of die battles waarbij je je DS moet draaien, leuk! :)

Leuk die verschillende soorten gevechten ja. :D

De eindbaas was inderdaad pittig, na een paar missers kon je zo worden weggevaagd.

En oh ja:

De final boss muziek _O_ _O_ _O_

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...