Ga naar inhoud

Het grote library music topic


Aanbevolen berichten

Library muziek, rechtenvrije muziek voor in films. Ik hou er van, omdat het uniek is en er vaak echte pareltjes tussen zitten.

Bijvoorbeeld:

AudioNetwork - Beste librarysite die ik ken. Wat nummers:

Mars - Nick Ingman & Terry Devine-King

Dread - David O'Brien

Lost in the Dark - David O'Brien

Desolate - David O'Brien

Convergence - Igor Dvorking & Duncan Pittock & Ellie Kidd

Kennen jullie nog goede libraries/libraryplaten/rechtenvrije muziekjes?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Okee, nog geen reacties op dit topic, maar toch even een nummertje wat ik jullie niet kan onthouden :)Deze en dan de bovenste track afspelen. Into the Abyss van Todd Erickson. Ik denk dat iedereen dit nummer wel kent, wordt veel gebruikt in documentaires en horrorfilms. Ik ben echt heel lang op zoek geweest naar dit nummer en eindelijk heb ik hem gevonden! Mocht iemand dit waarderen, reageer dan, dan zal ik meer toptracks posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Ik herken trouwens ineens in mijn zoektocht naar het kofferbakdeuntje een muziekje van Charlene van Man Bijt Hond :') De vrouw die denkt dat ze heel veel van computers weet. Haha zo vermakelijk :P

Fragment Man Bijt Hond:

Track: Computer Games - Harry Forbes (New Technology 4, Parry Music)

Je hoort het deuntje op 2:00, als ze de computer gaat 'repareren'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mocht je nog themes van bekende tv programma's tegenkomen laat het dan even weten.

Ik heb inmiddels wel een paar leuke gevonden:

Houd afstand van VVN, reclame uit de jaren '90:

http://collecties.reclamearsenaal.nl/img/default.asp?id=215423&mc=17197

En ook de CNR tune heb ik gevonden (is tevens gebruikt als intro voor de Buren sketch van Jiskefet)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het Magnum Opus, dat onze zoektocht is, zit inderdaad vol met klootzakken die met de eer willen strijken. Maar ik zal zelf alles delen op retroforum wat ik vind. Het hoeft van mij niet ten koste te gaan van de eerlijke lieden. Maar ik begrijp je heel goed, dat jij er anders over denkt. Het loont ook vaak niet door die figuren. Ik heb er alle respect voor dj :) (Behalve als het om b&a muziek gaat :@:P )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik noteer alles en zal er eens een mooi overzicht van maken, dan staat alles compleet in 1 topic en dan is het ook heel duidelijk wat de originele bron is. Tot die tijd echter zal ik alleen melden wat ik heb gevonden.

Kan me ook herinneren dat samba-boy een paar muziekjes had gevonden en ook dat stond de volgende dag op Youtube onder "hallo allemaal ik heb goed nieuws, ik heb een nieuw muziekje ontdekt".

Maargoed zoals Bassie altijd zegt: "Contact opnemen met ouders van dit soort figuren heeft geen zin want die zijn meestal ook geschift." en "Mocht u Mike spreken zegt u hem maar dat ik hem een gestoorde WAJONG uitkeringstrekker vind die zich moest schamen dat hij nooit een slag werk uitvoert maar wel andere mensen ergert."

En aan wie zich afvraagt hoe en wat: mensen als JH zitten overal.

Verder over librarymuziek :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het Magnum Opus, dat onze zoektocht is, zit inderdaad vol met klootzakken die met de eer willen strijken. Maar ik zal zelf alles delen op retroforum wat ik vind. Het hoeft van mij niet ten koste te gaan van de eerlijke lieden. Maar ik begrijp je heel goed, dat jij er anders over denkt. Het loont ook vaak niet door die figuren. Ik heb er alle respect voor dj :) (Behalve als het om b&a muziek gaat :@:P )

Welke eerlijke lieden? Ik luisterde mee toen djkoelkast de CNR theme vond en vind het niet meer dan logisch dat hij die voor zich houdt. De 'klootzakken' overheersen de 'eerlijke lieden'. Ik kan me ook herinneren dat er een haatkanaal was (onder leiding van autist Mike Brouwer, al zal hij bij hoog en laag blijven ontkennen en zeggen dat ene MP3PENNO daarachter zat... Waarschijnlijk zijn vriendje Tim Wiessner) at enkele haatvideo's maakte omdat djkoelkast "enkele aanwijzingen van martijn pasgier had kwijt gemaakt" dus die zielige droeftoeters verpesten het zelf voor de rest. Fuck hun. :)

Too long, didn't read: Mike, je bent een mongol, jonge.

Ik heb btw de NVPI theme uit 1989 gevonden! Oh wacht die werd al uit handen gegrist en online getiefd. Jammerrrrr ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, je hebt helemaal gelijk samba-boy (kijk, streepje :P ) maar toch, ik zal mijn vindingen altijd als eerste hier posten :D ben elke dag aan het zoeken, en ik deel het graag met jullie. De hele eer boeit me niet meer, prima als iemand het nakt. Ik ben slechts een klein onderdeel van de zoektocht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf bij wat ik járen geleden reageerde op de video: wat een pokkeklok man :') Je kan toch niet aftellen naar het nieuwe jaar met een klok die eens in de 2 seconden vernieuwd wordt? Een technisch hoogstandje, zeker, en de muziek is episch... Maar ik had echt ongemakkelijk zitten kijken :P

Nee, dan deze, eveneens met heerlijke muziek als je het mij vraagt:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die is zeker lekker Samba-Boy, luister hem regelmatig. Het moment dat de klok 12 uur slaat is trouwens GENIAAL gedaan, met die nepstoring en die vrouw in dat mystieke kostuum :P Aangezien zoveel mensen toen paranoia waren over het millennium.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Geniaal gemaakt, maar ik vraag me af of er iemand echt naar gekeken hebben toen :P Je bent normaal gezien toch veel te druk met gelukkig nieuwjaar zeggen enzo ;)

Genoeg families die thuis op de bank zo'n klok hebben en dan kijken. Epische actie van de VPRO om daar op in te springen met een bizarre uitvoering van de Y2K-bug :D "Goeiemorgen!" "Hoe, nu... vééééérder!" _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nu dit topic er toch is wil ik het volgende vragen. Misschien librarymuziek, misschien niet, maar wíe oh wíe weet de titel van dit nummer, wat werd gebruikt als slot van de 20 jaar Sesamstraat-special (vanaf 27:57):

Please? Iemand? :D Die special ken ik al sinds ik 1 ben (0, zelfs! My first videotape enzo, 1000 keer bekeken) en dat melodietje is echt _O_:D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kan echt van alles zijn.

@Deemster: je wil niet weten hoe lui die tv makers zijn hoor, ken je de Top 2000 a gogo? Daar hoor je steeds een bumpertje voor er clips komen, een basgitaarlijntje. Volgens "Don" Leo Blokhuis zou het een nummer zijn wat gemaakt is voor de Cosbyshow maar wat blijkt? Is gewoon library, Bruton:

http://m.unippm.fr/en/Browse/Labels/CD%20Listing/CD%20Details/Track%20Details.aspx?cdId=3348&cdPg=30&lid=27&wId=180004

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er nog een. Het jaren '80 programma Mijn Idee. Kinderen sturen een verhaal dat wordt verfilmd door Karst van der Meulen.

Muziek verzorgd door Tonny Eyk, althans, als we de aftiteling mogen geloven.

Echter ook dit is librarymuziek en wederom Bruton.

Het nummer staat op BRF 03: All for laughs en heet Great fun.

http://www.discogs.com/Various-All-For-Laughs/release/3068545

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoopte al dat je die zou delen, nadat je mij het fragment stuurde van die intro :D Weer een heerlijk deuntje. I love library!

Die plaat is sowieso een aanrader, want er staan nog meer toffe deuntjes op.

In de serie Mijn Idee zit heel erg veel librarymuziek, maar ik heb ze nog niet gevonden (ik moet eigenlijk even fragmentjes maken om zo makkelijker te vergelijken). Er zit er in ieder geval één in die in meerdere series is gebruikt.

Setje dvd's is trouwens op Marktplaats te vinden (fan made), is wel de moeite, erg leuke serie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dj, heb jij een favoriete library plaat? En zoja welke? :)

Hm niet direct, er zijn er veel met toffe muziek er op, maar meestal niet veel meer dan 1 a 2 nummers.

Ik heb trouwens ook de theme van "De eerste de beste" gevonden, ik moet alleen even zoeken op welke plaat hij ook weer stond :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Via via via via via kwam ik bij een Franse comedyserie uit. :') Lijkt me opzich best wel een aardige comedy, maar ik kan geen Frans. _O- Maar, de themevind ik wel zó cheesy dat het best wel lekker klinkt en die wilde ik jullie niet onthouden :D

http://www.youtube.com/watch?v=DbUVQroLEw4

Totaal niet zeker of het library of niet is, maar het klinkt wel :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Dat klinkt inderdaad meer library dan Johan vanden Eede (Studio100's maestro). 

 

Ik zal kijken in wat library's met dit soort muziek (Carlin, BBC)

 

Je vroeg me laatst ook over wat muziek gebruikt bij iets met Carlo en Irene, daar ben ik niet echt uitgekomen. Allemaal orkestmuziek die ik niet uit elkaar kon halen  _O-

 

Ik ga op zoek!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...