Ga naar inhoud

[Film] Disturbia


Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden zag ik de film Disturbia, een thriller uit 2007 van D.J. Caruso, op TV.

post-598-0-89501800-1371815796.jpg

Het verhaal gaat over een tiener die 3 maanden electronisch huisarrest heeft voor het neerslaan van zijn leraar Spaans. Om de tijd te doden (zijn xbox en itunes worden door zijn moeder afgesloten) gaat hij zijn buren begluren en is zo getuige van een moord.

De opbouw van de film gaat geleidelijk door telkens wat onverwachte situaties en grappige momenten toe te voegen, wat tegen het einde echter uitdraait op wat langdradigheid en een paar onopgeloste vragen.

Het electronische huisarrest bestaat uit het aanbrengen van een enkelband waarvoor betaald moet worden en wel 12 dollar per dag. Nu vraag ik me af, of er in Nederland door een veroordeelde ook betaald moet worden voor een aangebrachte enkelband.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Film ook gezien, was wel aardig op zich.. Gebaseerd op een Hitchcock-film, weet zo snel de titel alleen niet.. (heb m ook nog niet gezien).

Geen idee hoe dat zit, al mogen ze dat van mij gerust doen. Ik bedoel, als je voor een snelheidsovertreding ook paar euro 'administratiekosten' moet betalen (wat ik dan wel weer overdreven vind), dan zal voor zoiets ook vast wel kosten in kaart worden gebracht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rear Window, met James Stewart en Grace Kelly. Zeker de moeite waard ;).

Lijkt me van wel, anders zouden ze er geen remake van maken lijkt me he! :) (Alhoewel, tegenwoordig lijkt het wel of elke film een remake / sequel krijgt.. originaliteit druipt er vanaf!)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik me van Rear Window kan herinneren, is dat de hoofdrolspeler met een gebroken been voor het raam zit te turen met een verrekijker, gesitueerd op een bovenverdieping. Dat komt inderdaad overeen met Disturbia. Maar verder kan de hoofdrolspeler zich hierin vrijelijk bewegen, hoewel enigszins beperkt qua reikwijdte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lijkt me van wel, anders zouden ze er geen remake van maken lijkt me he! :) (Alhoewel, tegenwoordig lijkt het wel of elke film een remake / sequel krijgt.. originaliteit druipt er vanaf!)

Ik weet niet of dit echt een remake is. Lijkt me eerder losjes gebaseerd op Rear window.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Gelukkig, ben ik niet de enige die Transformers niet echt boeiend vond. (althans, zo lees ik je post voor het gemak maar even).. Heb alleen deel 1 en volgens mij ook deel 2 gezien, maar vond het totaal niet boeiend.. ondanks dat ik vroeger zelf ook Transformers-speelgoed had.. sterker nog, volgens mij moeten ze nog ergens in mijn ouderlijk huis ronddwalen.

Ook wel vaker gelezen dat mensen die LeDuf maar een matige / overrated acteur vinden.. en voor zover ik daar over kan oordelen, ben ik het daar wel mee eens (Transformers, deze film, Indiana Jones 4 :X )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...