Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verdwenen Kroon - Deel II


Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ow dan moet ik snel maar deel 1 gaan scoren, ik heb nu alleen nog maar deel 2. Zonde, als er iets karakteriserend was voor de Schatkaart was het dat boevenmuziekje wel, ik kan het me niet voorstellen hoe het zou zijn zonder dat muziekje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ow dan moet ik snel maar deel 1 gaan scoren, ik heb nu alleen nog maar deel 2. Zonde, als er iets karakteriserend was voor de Schatkaart was het dat boevenmuziekje wel, ik kan het me niet voorstellen hoe het zou zijn zonder dat muziekje.

En nu weer ontopic.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo... ik ben nieuwe hier, maar wilde toch leuk meediscussieren...

Het volgende valt me op.... ik zie dat jullie allemaal 'foutjes' beschrijven die er in "de kroon" voorkomen, maar 1 ding (de grootste fout die ik heb gezien) heb ik niet gelezen... (maar ik kan er over heen gekeken hebben... )

Als de Baron, B2 en Vlugge Japie op een gegeven moment moeten vluchten omdat B&A de schuilplaats hebben gevonden, zegt de Baron (als B2 en vlugge Japie terugkomen om te vertellen dat B&A er aan komen) "Neem de kroon mee" en ze rennen vervolgens weg... hups... de boot in. De kroon stond in die scene NAAST de baron (die de kaart aan het lezen was) terwijl Vlugge Japie hem in de scene ervoor (toen ze buiten waren en B&A zagen komen hem toch echt al in zijn handen had...

Dus de kroon kon NIET naast de baron staan...

Misschien is dit al opgevallen en het is ook verder totaal geen probleem dat dat foutje er in zit, want ik vind de serie geweldig... Sorry dan dat ik er weer mee kom... haha... als dat zo is, sla deze reactie dan maar over...

Groetjes Jan Banjavi

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hallo... ik ben nieuwe hier, maar wilde toch leuk meediscussieren...

Het volgende valt me op.... ik zie dat jullie allemaal 'foutjes' beschrijven die er in "de kroon" voorkomen, maar 1 ding (de grootste fout die ik heb gezien) heb ik niet gelezen... (maar ik kan er over heen gekeken hebben... )

Als de Baron, B2 en Vlugge Japie op een gegeven moment moeten vluchten omdat B&A de schuilplaats hebben gevonden, zegt de Baron (als B2 en vlugge Japie terugkomen om te vertellen dat B&A er aan komen) "Neem de kroon mee" en ze rennen vervolgens weg... hups... de boot in. De kroon stond in die scene NAAST de baron (die de kaart aan het lezen was) terwijl Vlugge Japie hem in de scene ervoor (toen ze buiten waren en B&A zagen komen hem toch echt al in zijn handen had...

Dus de kroon kon NIET naast de baron staan...

Misschien is dit al opgevallen en het is ook verder totaal geen probleem dat dat foutje er in zit, want ik vind de serie geweldig... Sorry dan dat ik er weer mee kom... haha... als dat zo is, sla deze reactie dan maar over...

Groetjes Jan Banjavi

't Is dat je nieuw bent... ;) Niet alle fouten staan in dit topic. Alle fouten die we tot nu toe gevonden hebben (minus de backlog in mijn mailbox) staan op http://info.bassieenadriaan.nl Dit topic is ervoor om die database aan te vullen, en niet als om zelfstandig foutentopic door het leven te gaan. Zou ook erg onoverzichtelijk zijn. Dus check die site even en er gaat een wereld voor je open ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was laatst de Kroon aan het kijken met het geluid vrij hard (normaal kijk ik 's nachts en dan is het volume lager vanwege mijn ouders) en ik hoorde ineens een stukje tekst dat volgens mij "gesneuveld" is tijdens de nabewerking. Het gesprek met Elsink, daarin hoor je op de oude banden (volgens... Antonio, Warboel, met wie had ik het er laatst over...) "Spreek ik met Lansink?" "Nee, niet met Lansink, met Elsink." Op de DVD echter niet, tenzij je het geluid hard zet.

Typisch weer zo'n "we konden de bewerking niet helemaal goedkrijgen" dingetje, maar het was me dus nog niet eerder opgevallen. Iemand anders wel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was laatst de Kroon aan het kijken met het geluid vrij hard (normaal kijk ik 's nachts en dan is het volume lager vanwege mijn ouders) en ik hoorde ineens een stukje tekst dat volgens mij "gesneuveld" is tijdens de nabewerking. Het gesprek met Elsink, daarin hoor je op de oude banden (volgens... Antonio, Warboel, met wie had ik het er laatst over...) "Spreek ik met Lansink?" "Nee, niet met Lansink, met Elsink." Op de DVD echter niet, tenzij je het geluid hard zet.

Typisch weer zo'n "we konden de bewerking niet helemaal goedkrijgen" dingetje, maar het was me dus nog niet eerder opgevallen. Iemand anders wel?

Ik heb het daar al wel eens met je over gehad, ja...maar dat was niet echt 'laatst', toch alweer een tijdje geleden ;)

Maar het was mij niet opgevallen dat het toch nog te horen is; heb ik het geluid dus nooit echt hard staan, blijkbaar :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was laatst de Kroon aan het kijken met het geluid vrij hard (normaal kijk ik 's nachts en dan is het volume lager vanwege mijn ouders) en ik hoorde ineens een stukje tekst dat volgens mij "gesneuveld" is tijdens de nabewerking. Het gesprek met Elsink, daarin hoor je op de oude banden (volgens... Antonio, Warboel, met wie had ik het er laatst over...) "Spreek ik met Lansink?" "Nee, niet met Lansink, met Elsink." Op de DVD echter niet, tenzij je het geluid hard zet.

Typisch weer zo'n "we konden de bewerking niet helemaal goedkrijgen" dingetje, maar het was me dus nog niet eerder opgevallen. Iemand anders wel?

Ik heb zoiets wel eens gezien in De Verzonken Stad,maar dan andersom, dan maakt dat mens dat b&a in het begin ophaalt een fout op de dvd, maar op de video is dat er uit gehaald, dan zegt ze op de dvd:"

Dan is daar op de parkeerplaats staat bus 6" en Bassie zegt: "Ik heb alles begrepen, en ik snap het nog ook", maar op de video n in de serie van vroeger is dit allemaal eruit gehaald (wel heel erg offtopic, maar goed) nu weer ontopic.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was laatst de Kroon aan het kijken met het geluid vrij hard (normaal kijk ik 's nachts en dan is het volume lager vanwege mijn ouders) en ik hoorde ineens een stukje tekst dat volgens mij "gesneuveld" is tijdens de nabewerking. Het gesprek met Elsink, daarin hoor je op de oude banden (volgens... Antonio, Warboel, met wie had ik het er laatst over...) "Spreek ik met Lansink?" "Nee, niet met Lansink, met Elsink." Op de DVD echter niet, tenzij je het geluid hard zet.

Typisch weer zo'n "we konden de bewerking niet helemaal goedkrijgen" dingetje, maar het was me dus nog niet eerder opgevallen. Iemand anders wel?

Ja, dat is me ook wel eens opgevallen toen ik die aflevering keek.

Ook dat met die bandrecorder indrukken en zo. Is de baron nog net aan het praten: "Als je niet op mijn wensen ingaat, smelten we de kroon om!" en nog voor het woordje "om" zet *adjudant* de band af. Jammer, net niet goed getimed. ;)

Mja, tis niet echt irritant, maar wel dingen die opvallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook iets raars als Bassie, Adriaan en Robin op het politiebureau zijn.

*adjudant* Dat zal ik je laten horen Robin.

Terwijl Robin helemaal niets zei of vroeg :?

Dit geld voor de CNR band.

Mwoch, ik zeg altijd maar: "Van Dick kun je nooit genoeg zien en horen." ;)

Maar misschien een verkeerd stukje geknipt of zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook iets raars als Bassie, Adriaan en Robin op het politiebureau zijn.

*adjudant* Dat zal ik je laten horen Robin.

Terwijl Robin helemaal niets zei of vroeg :?

Dit geld voor de CNR band.

Ja inderdaad, dat ook nog.

Maar dat hebben ze nu weer ff goed gemaakt bij de laatste bewerking(en) ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Grappig detail trouwens. De krant waarin het bericht van de Kroon staat heet: Het Kompas (dezelfde krant publiceerde ook het verhaal van B&A en de schatkist). Zou de naam een subtiele verwijzing zijn naar TROS Kompas? De omroepgids van de huisomroep van B&A? Toevallig is het wel.

De krant is trouwens wel zeer actueel. De boefjes breken 's nachts in en de volgende dag staat het er al in.

Het Kompas is/was de regionale krant van Hardinxveld-Giessendam en omstreken :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Aha, dus geen verzonnen krant, hij zag er zo nep uit.

Ja, ik neem aan dat de kranten die zij gebruikt hebben geen normale oplage was 8)7 Tenzij er ECHT een tentoonstelling met kronen en circusbeeldjes was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik neem aan dat de kranten die zij gebruikt hebben geen normale oplage was 8)7 Tenzij er ECHT een tentoonstelling met kronen en circusbeeldjes was.

Ze hebben volgens mij gewoon de krant van die datum laten drukken maar dan met een verzonnen verhaal op de voorkant, waardoor het dus lijkt dat het een echte krant is... Waardoor het verhaal ook een beetje een realistisch tintje krijgt. Wordt btw vaak toegepast in films en series enzo

Link naar bericht
Delen op andere sites

*baron* : Ik bel over vijf minuten...

*baron* : Hahahaha... (gemene lach)

*baron* : En dan ben ik rijk over Tien minuten...

*baron* : Hahahaha... (gemene lach)

_____________________________________________________________

*baron* : Over een uur heb ik een miljoen gulden...

*baron* : En *bas* & *adriaan* hebben...

*baron* : Problemen...

*baron* : Hahahaha... (gemene lach)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dit geloof ik inderdaad ook niet. Mijn idee: Speciale uitgave

Nee ik geloof er ook niet veel van :) Ze hebben de schat immers net uitgebracht... Als het nu alweer 5 jaar was geleden, dan was het wat anders geweest

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee ik geloof er ook niet veel van :) Ze hebben de schat immers net uitgebracht... Als het nu alweer 5 jaar was geleden, dan was het wat anders geweest

Ja inderdaad en trouwens het is toch gewoon de Smorenbrug versie??

Alleen op tv hoor je nog de Klaris versie, maar die zal binnenkort ook wel verdwijnen, helaas...

Snap dus niet hoe Vlugge-Japie hierbij komt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja inderdaad en trouwens het is toch gewoon de Smorenbrug versie??

Alleen op tv hoor je nog de Klaris versie, maar die zal binnenkort ook wel verdwijnen, helaas...

Snap dus niet hoe Vlugge-Japie hierbij komt

Zou hij in de war zijn met de sleutel, waar wel een nieuwe versie van uit komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zou hij in de war zijn met de sleutel, waar wel een nieuwe versie van uit komt.

Komt er dan ook een nieuwe versie van de sleutel uit...??? Ik weet hier niets van, komt dan gelijk die "verloren scéne, aflevering 2" erbij? DAt lijkt me vrij ongeloofwaardig want deel 7 is nog steeds zoek... Kun je me dat even uitleggen? Groetjes van Robin!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk om ff te vermelden, niet echt een goof, maar komt wel in de buurt:

{Mijn citaat is niet letterlijk en kan afwijken}

*bas* Adriaan! Wat heb je allemaal gekocht

*adriaan* Dit is een computer (goede uitspraak: kompjoeter)

*bas* Een computer? (zegt hoe je het schrijft)

Bassie kent geen computers, maar weet wel hoe je het schrijft, aangezien hij wel zegt hoe je het schrijft ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Komt er dan ook een nieuwe versie van de sleutel uit...??? Ik weet hier niets van, komt dan gelijk die "verloren scéne, aflevering 2" erbij? DAt lijkt me vrij ongeloofwaardig want deel 7 is nog steeds zoek... Kun je me dat even uitleggen? Groetjes van Robin!

Ja, er komt misschien een nieuwe versie uit, maar dan willen ze wel eerst de 2e verloren aflevering hebben. En als ze die echt niet vinden ( :X ) dan denk ik dat ze wel een nieuwe uitgeven met die ene verloren aflevering.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, er komt misschien een nieuwe versie uit, maar dan willen ze wel eerst de 2e verloren aflevering hebben. En als ze die echt niet vinden ( :X ) dan denk ik dat ze wel een nieuwe uitgeven met die ene verloren aflevering.

Ja, maar dan kan het dus nog wel ff duren voordat die uitkomt... Maar ja, hebben we iig iets om naar uit te kijken! *) Geduld is een schone zaak!

Link naar bericht
Delen op andere sites
En nu weer ontopic met een rare opmerking van *robin*

*bas* Dat muzeum, is dat ver.

*adriaan* Neen, zo'n 5 km

*robin* De reis duurt 6 minuten

Hoe in godesnaam weet Robin dit? Alsof Adriaan steeds 60km/u gaat rijden, zonder stoplicht of vertraging :?

Handig hé z0'n robot...??? Werelds z0'n ding, ik denk dat ik er ook maar 1'tje aanschaf! Dan weet ik hoe lang ik erover fiets naar de Bart Smit om een DVD te kopen! ^O^;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Handig hé z0'n robot...??? Werelds z0'n ding, ik denk dat ik er ook maar 1'tje aanschaf! Dan weet ik hoe lang ik erover fiets naar de Bart Smit om een DVD te kopen! ^O^;)

Hoe bedoel je goed? Hij schat, maar het kan gewoon niet kloppen, als het 5km is dan moet je een gemiddelde van 60km/u halen. Maar aangezien het muzeum in een woongebied ligt, mag je maar 60km, en je gaat me toch niet vertellen dat je in een bos meer dan 60 rijdt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe bedoel je goed? Hij schat, maar het kan gewoon niet kloppen, als het 5km is dan moet je een gemiddelde van 60km/u halen. Maar aangezien het muzeum in een woongebied ligt, mag je maar 60km, en je gaat me toch niet vertellen dat je in een bos meer dan 60 rijdt.

Tja, je moet het met een korreltje zout nemen! Ze willen de kinderen waarschijnlijk laten zien hoe goed Robin wel niet kan rekenen of iets dergelijks...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, je moet het met een korreltje zout nemen! Ze willen de kinderen waarschijnlijk laten zien hoe goed Robin wel niet kan rekenen of iets dergelijks...

Uiteraard, het blijft een kinderreeks, maar als we daar vast aan blijven hangen, dan zijn veel topics nutteloos hé. We stellen ons vragen bij sommige dingen, maar we blijven erbij B&A zijn SUPER

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Uiteraard, het blijft een kinderreeks, maar als we daar vast aan blijven hangen, dan zijn veel topics nutteloos hé. We stellen ons vragen bij sommige dingen, maar we blijven erbij B&A zijn SUPER

Daar sluit ik me bij aan... :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm Robin04, je bent een beetje berichtjes aan t winnen...

Op info.bassieenadriaan.nl staat als laatste goof:

02:47:00 De kooi heeft geen oprit en zweeft zo'n veertig centimeter boven de grond. Hoe rijdt de auto daar zo makkelijk in?

klopt helemaal, maar het is niet alleen de oprit. De breedte van die kooi is precies net iets groter dan de breedte van de auto. Goed stuurwerk van *japie* ! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm Robin04, je bent een beetje berichtjes aan t winnen...

Op info.bassieenadriaan.nl staat als laatste goof:

02:47:00 De kooi heeft geen oprit en zweeft zo'n veertig centimeter boven de grond. Hoe rijdt de auto daar zo makkelijk in?

klopt helemaal, maar het is niet alleen de oprit. De breedte van die kooi is precies net iets groter dan de breedte van de auto. Goed stuurwerk van *japie* ! *)

Daarbij heb ik ook een goof: Die groene auto heeft in het begin een open dak, maar als ze in de kooi rijden, heeft de vernielde auto geen open dak meer. En dan zegt B2: "Eindelijk een wagen met een open dak". Terwijl ze die voor het ongeluk ook al hadden, en nu in de vernielde auto niet echt. Als jullie het niet snappen moeten jullie het zeggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel grappig, die auto had waarschijnlijk die kooi helemaal total loss moeten rijden als je vol gas d'r in rijdt... En die auto heeft aan de voorkant helemaal geen schade, hij is alleen in 2-en gesneden!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind dit een hele leuke serie. *baron* *japie* *b2* maken het helemaal complate. En deze serie heeft ook een heel goed verhaal.

Zouden ze deze serie ook nog verfrissen op Nick. Want hij was voor het laatst verfrist in 2000. Er zitten wat krasjes in en het geluid is ook niet goed op Nick. B.V. Dreigende Bellen. Klinkt een beedje vals.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de boevenmuziekjes van Klaris ook heel mooi, jammer dat die vernieuwd zijn :{

Bedoel je deze?

http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragme ... boeven.mp3

En deze?

http://muziek.bassieenadriaan.nl/fragme ... oeven2.mp3

Die vind ik ook vet! :Y_O_ De nieuwe zijn ook wel mooi, maar ik prefereer 100% zeker de oudere boevenmuziekjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...