Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ken je dat..

Iets interessants gezien in een kringloopwinkel maar toch laten liggen omdat je de waarde niet weet?

Online iets gezien maar niet zeker weten of je wel akkoord moet gaan met de prijs?

Games zien liggen waarvan een handleiding ontbreekt, hoeveel moet je daar dan voor geven?

Post hier items neer (graag zo specifiek mogelijk, bijv type/model/foto) waarvan jij wilt weten:

Hoeveel de users van het Retroforum er voor zouden geven!

Ik zal aftrappen, heb een Super Nintendo gezien met doos & 7 spellen en de verkoper vraagt er minimaal 60 euro voor (zie foto's). Hoeveel zouden jullie er voor geven?

KGr_Hq_QOKp0_FIFoc_PUVHBSC0_NYHJl_60_85.jpg KGr_Hq_N_n_UFH9rr4_V_OBSC0_O_Hg_S_60_85.jpg KGr_Hq_ZHJE8_FIHZFCRBg_BSC0_OKWRvw_60_85.jpg T2e_C16_Z_w0_E9sz_NZs3i_BSC0_OVdwl_Q_60_85.jpg KGr_Hq_FHJEIFIBW6_N32_QBSC0_Oc_to_Q_60_85.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb vroeger zelf ook zo'n onoriginele controller gehad.. wel grappig dat er een turbo-functie op zit voor elke knop (afzonderlijk in te stellen), maar dat ding is toch een stuk dikker / groter dan een originele SNES-controller, en ligt naar mijn idee ook niet echt lekker in de hand.

Wat betreft de spellen: Mario Kart is uiteraard DE titel van deze games, is vrij gewild en daardoor dus ook wel 'prijziger' te noemen.. zal je sowieso al minstens snel 15 euro kosten, zo niet meer.. waarschijnlijk ook omdat het boekje er bij zit. De andere spellen zijn vrij 'standaard' (voor zover ik ze kan zien / herken), en kun je vaak voor een paar euro wel ergens op de kop tikken.

De staat van de SNES is wat minder, al ligt dat ook aan het plastic zelf, dat vergeeld nogal na langdurige blootstelling aan met name zonlicht. Al heeft dat verder niks met de werking te maken, tis maar net wat je er zelf om geeft.

Ik denk dat 60 euro idd teveel van het goede is voor dit setje..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf alweer aantal jaren terug ook een SNES gekocht (ook wel vergeeld), alle kabels, 2 originele controllers, samen met (moet ik even goed nadenken..) DKC 1 2 3, Super Mario World + All Stars op 1 cartridge, Super Mario World 2, Super Mario Kart, Super Scope 6 in 1 + Scope-bazooka en Kirby's Dreamcourse.

Samen voor iets van 150 euro dacht ik.. Geen idee of dat te duur was of niet, maar ik wilde gewoon graag weer een SNES hebben, plus alle (iig heel veel) van de spellen die ik er graag bij wilde hebben zaten er dus al bij. Scheelt anders ook veel moeite en tijd om ze per stuk op te zoeken, plus per stuk de verzendkosten.

Uiteraard kan ik mezelf ook wel voor mn kop slaan dat ik vroeger mn NES en SNES verkocht had, aangezien ik daar wel nog gewoon alle doosjes etc van had, ook van de spellen.. Maar goed, gelukkig is dat weer grotendeels rechtgezet door de collectie die ik nu heb :) Dan maar niet alles met doosje en boekje er bij ;) Uiteindelijk draait het toch om de spellen zelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Scope heb ik alweer weggedaan.. niet boxed, maar wat moet je met dat ding joh.. veel te belachelijk groot, en maar paar spellen die gebruik maken van dat ding :P Net als de Zapper eigenlijk..

En nou nee, zo werkt het ook weer niet helemaal.. Als iets gewild is, ook al komt het vaker voor.. wil dat niet zeggen dat de prijs ervan automatisch lager wordt.. Zou je wel verwachten van de standaard marktwerking, maar op de een of andere manier geldt dat niet voor alles. Een spel als dit is toch wel een van de must-haves voor de SNES.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb in meerdere kringloopwinkels bakken vol met tig Disney-films zien liggen.. sowieso ook andere video's.. leuk voor als je een verzamelaar of liefhebber bent, maar bijna iedereen gaat toch eerder voor DVD / Blu-ray.. Denk dat er toch net wat te veel nadelen kleven aan video's, om ze retro te blijven gebruiken (ook al heb ik zelf enkele tientallen video's staan, maar dat is meer voor de heb, of zijn nog paar oude opgenomen programma's.. heb niet eens een videorecorder in huis :X )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Video's zijn alleen interessant als het niet op DVD of Laserdisc of Blu-ray is verschenen.

Bijvoorbeeld de film Naar de klote!

Maar die lag begin jaren '00 in de 5 guldenbak, dus die zal nu ook niet meer dan 2-3 euro mogen kosten.

Toch jammer, want het is een briljante film, ik heb onlangs de regisseur benaderd om hem te complimenteren, vond hij tof :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan kan je beter wachten tot de betreffende films eens voorbij komen op tv, en ze dan (digitaal) opnemen, heb je er meer aan.. maar goed, dan moet je wel net geluk hebben dat er geen reclame tussen zit, of er geen stukken tussenuit geknipt zijn :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan kan je beter wachten tot de betreffende films eens voorbij komen op tv, en ze dan (digitaal) opnemen, heb je er meer aan.. maar goed, dan moet je wel net geluk hebben dat er geen reclame tussen zit, of er geen stukken tussenuit geknipt zijn :X

Naar de klote!: nooit op tv geweest, alleen op VHS verschenen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

VCR banden die zijn echt vaak overpriced.

Het zijn van die blok-videobanden.

Kwaliteit is meestal buitengewoon slecht. Gerafelde tape, gebroken tape, beschimmelde tape. En toch durven ze er tussen de 6 en 15 euro per band (!) voor te vragen omdat het "zeldzaam" is.

VCR banden komen met zeer grote regelmaat op de markt. VCR spelers komen ook regelmatig (vaak kapot, maar met mazzel zijn het alleen een stel snaren). Ook voor die machines vragen ze veel te veel.

VCR machine niet werkend +/- 10 euro, werkend max 25 euro

VCR banden misschien iets meer dan 'normale' banden, 75 cent tot een euro per stuk, oplopend tot max 1,50 met zeer uniek materiaal en in zo goed als nieuwstaat. Dat zijn toch wel een beetje de normale prijzen. Dat men op Marktplaats 150 voor een recorder durft te vragen betekent niet dat ze er ooit voor weg gaan. Sterker nog: die dingen blijven er op staan tot de advertentie verlopen is. Toch denkt men dan "oh die is 150 euro waard" en vragen vervolgens minimaal 125.

Dat is de "markt" van tegenwoordig, het is onrealistisch, gebaseerd op vraagprijzen van mensen die hopen een slaatje te slaan uit hun oude rommel.

Toegegeven, je kon vroeger een auto of een VCR recorder kopen, even duur, maar inmiddels is het dat niet meer waard. Neem de CD-i speler: 2500-2900 gulden gekost, nu niet meer dan 15 euro helemaal compleet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naar de klote!: nooit op tv geweest, alleen op VHS verschenen.

Ik zou zweren dat ik die vroeger eens opgenomen had van tv, volgens mij een keer op Ned 2 of 3, maar had m niet gekeken.. was toen wat jonger, en er kwam bloot in voor, en mn ma zeurde erover toen ik een stuk aan het kijken was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou zweren dat ik die vroeger eens opgenomen had van tv, volgens mij een keer op Ned 2 of 3, maar had m niet gekeken.. was toen wat jonger, en er kwam bloot in voor, en mn ma zeurde erover toen ik een stuk aan het kijken was.

Nooit op tv geweest ten tijde van dat digitale televisie gemeengoed was, laat ik het dan daar op houden :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zal t geweest zijn dan ja.. Ik had m idd op video opgenomen volgens mij.. gebruikte toen 1 band waar ik films mee opnam die op tv kwamen, en als ik de film gezien had, nam ik er weer andere overheen op op. Zal ergens eind jaren '90 zijn geweest, toen was ik max. 15 jaar.. verklaart ook waarom ma zo zeurde erover, en dat we dus idd nog geen digitale tv hadden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

VCR banden die zijn echt vaak overpriced.

Het zijn van die blok-videobanden.

Kwaliteit is meestal buitengewoon slecht. Gerafelde tape, gebroken tape, beschimmelde tape. En toch durven ze er tussen de 6 en 15 euro per band (!) voor te vragen omdat het "zeldzaam" is.

VCR banden komen met zeer grote regelmaat op de markt. VCR spelers komen ook regelmatig (vaak kapot, maar met mazzel zijn het alleen een stel snaren). Ook voor die machines vragen ze veel te veel.

VCR machine niet werkend +/- 10 euro, werkend max 25 euro

VCR banden misschien iets meer dan 'normale' banden, 75 cent tot een euro per stuk, oplopend tot max 1,50 met zeer uniek materiaal en in zo goed als nieuwstaat. Dat zijn toch wel een beetje de normale prijzen. Dat men op Marktplaats 150 voor een recorder durft te vragen betekent niet dat ze er ooit voor weg gaan. Sterker nog: die dingen blijven er op staan tot de advertentie verlopen is. Toch denkt men dan "oh die is 150 euro waard" en vragen vervolgens minimaal 125.

Dat is de "markt" van tegenwoordig, het is onrealistisch, gebaseerd op vraagprijzen van mensen die hopen een slaatje te slaan uit hun oude rommel.

Toegegeven, je kon vroeger een auto of een VCR recorder kopen, even duur, maar inmiddels is het dat niet meer waard. Neem de CD-i speler: 2500-2900 gulden gekost, nu niet meer dan 15 euro helemaal compleet.

VCR blokbanden hebben de ALLERBESTE beeldkwaliteit voor video-opnames die ooit voor consumentenrecorders op de markt gebracht is. Ever.

Als de band niet beschimmeld is, de apparaten het niet begeven, de snaren niet tot stroop vergaan zijn, enzovoort inderdaad... Een hoop nadelen die anno 2013 niet meer echt opwegen tegen het voordeel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...