Ga naar inhoud

Stel je even voor #2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weeks later...

Naam : Martijn

Geboortedatum : 24-10-1983

Woonplaats : Budel

Hobby's : Games, sport, streetart/graffiti

Hier gekomen via : Google

Ik ben momenteel werkzaam in de game industrie (op de support afdeling van SCEE) dus ik ben wel bekend met de hedendaagse game industrie en volg deze ook redelijk op de voet. Ik heb zelf thuis de NES, SNES, alle consoles van Sony (hoe kan het ook anders) met uitzondering van de handhelds.

Ik ben ook een groot fan van heel de indie industrie, waarschijnlijk omdat deze games vaak (niet altijd) een "retro" look/feeling hebben.

Ik heb al in de gaten dat ik hier wel op de goede plek zit om van gedachte wisselen als het om (retro)games gaat, dus dat gaat wel goed komen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hoi :)

 

Naam: Willem
Geboortedatum: 23-12-1994 (19 jaar)
Woonplaats: Nijmegen
Hobby's: Gamen, slapen, muziek
Hier gekomen via: Google :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

 

Naam: Bas
Geboortedatum: 16-09-1998
Woonplaats: Groningen
Hobby's: Het verzamelen van oude televisiefragmenten door middel van oude videorecorders, zoals Betamax en VHS. Ik digitaliseer van alles, van oude Journaals tot reclames. 
Hier gekomen via: Ik stuitte per toeval op dit forum, doordat ik zocht naar oude televisiefragmenten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die heb ik gezien, er staan een paar video's op.

Wat me opviel is dat je Betamaxgeluid alleen op rechts zit. Je Betamax zal mono zijn, dan moet je of het geluid nabewerken of tijdens het capturen een 1>2 tulp convertertje gebruiken, dan heb je het geluid zowel links als rechts.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat viel mij ook op inderdaad. Mijn Betamax heeft maar 1 audio-out. Hoe kan je het geluid precies nabewerken, ik gebruik Final Cut Pro, zou je enig idee hebben hoe ik daarmee het geluid stereo kan maken? Het kan eventueel ook met Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11.0, die heb ik ook. Of eventueel met Windows Movie Maker.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat viel mij ook op inderdaad. Mijn Betamax heeft maar 1 audio-out. Hoe kan je het geluid precies nabewerken, ik gebruik Final Cut Pro, zou je enig idee hebben hoe ik daarmee het geluid stereo kan maken? Het kan eventueel ook met Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11.0, die heb ik ook. Of eventueel met Windows Movie Maker.

Je kunt mono-geluid nooit stereo maken, want er is maar 1 spoor. Je kunt het monogeluid met een splitter wel dubbelen, dat is het makkelijkste.

Je neemt dan een gewone dubbele tulpkabel en aan de kant van de betamax doe je dit: http://www.popelectronics.nl/tulp-split-kabel-0-2m-deluxe-hqsa-014-0.2.html

 

HQSA-014.JPG

 

Op die manier heb je het geluid zowel links als rechts.

Nabewerken kan ook, meestal heet die optie "fill". Bijvoorbeeld Fill Left of Fill Right, dan vult hij het audiokanaal in met het geluid van het andere kanaal, maar dit moet je dus per video gaan doen. Een kabeltje kost maar een paar euro en dan hoef je nooit meer wat in te stellen. Totdat je een Stereo Betamax hebt natuurlijk ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Naam: Bas

Geboortedatum: 16-09-1998

Woonplaats: Groningen

Hobby's: Het verzamelen van oude televisiefragmenten door middel van oude videorecorders, zoals Betamax en VHS. Ik digitaliseer van alles, van oude Journaals tot reclames.

Hier gekomen via: Ik stuitte per toeval op dit forum, doordat ik zocht naar oude televisiefragmenten.

Ken ik jou niet toevallig van een ander forum? :)
Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Mijn naam is Roel van Lierop (ook wel CrippledKiller in de volksmond genoemd) Geboortedatum is ergens in 1985 (goed decennium) en ik kom uit het pitoreske Wijchen, dat ligt onder de rook van Nijmegen.

In het dagelijks leven bij ik developer en doe ik technical support voor een bedrijf dat wereldwijd klantenservice bied. Ik heb het forum gevonden via Google en wil graag hier wat spulletjes kwijt op de markt in eerste instantie. Daarna gaan we gewoon lekker sfeerproeven, want ook ik heb een voorliefde voor retro spulletjes!

 

Zie je post nu pas, maar welkom! Woon zelf in Dukenburg, lekker dichtbij. :)

 

Hoi  :)

 

Naam: Willem

Geboortedatum: 23-12-1994 (19 jaar)

Woonplaats: Nijmegen

Hobby's: Gamen, slapen, muziek

Hier gekomen via: Google  :)

 

Jij ook al uit Nijmegen, nice!

aangepast door BjornTheSkunk
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo iedereen, mijn naam is Luc en ik heb wat te koop (secret of evermore voor de snes). Voor dat ik dit op de marktplaats onderdeel kon zetten, moest ik me eerst even voorstellen, dus nogmaals mijn naam is Luc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Hoi met Bart 32 uit Friesland. Ik hou vooral van retro gaming ,maar via retroplayer.nl een linkje naar dit forum gekregen.

Het lijkt erop dat ik hier al mijn andere retro behoeften kan bevredigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik meld me weer even :P

 

Veel gedaan ondertussen, mijn Pokémon verzameling is ook weer wat groter geworden, yay!

Morgen zal ik even echt bezig, nu gaat ik slapen. Ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nou, zal me ook even voorstellen. :)

 

Ik ben Remco, 27 jaar en woon in Roermond.

Ik volg het forum al heel wat jaartjes en ben hier uiteindelijk uitgekomen nadat ik in de periode 2003/2004 op FOK topics heb gevolgd over de series van Bassie & Adriaan, met name dan  de zoektocht naar veel oude tracks uit de Klaris-tijd.  

 

Mijn hobby's zijn onder andere tv kijken, computeren, (retro) muziek, reizen, vrienden, ... noem maar op. :P

Veel interessants te bespreken en te volgen hier dus jullie zullen mij hier geregeld zien.

 

Groetjes! :W 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, zal me ook even voorstellen. :)

 

Ik ben Remco, 27 jaar en woon in Roermond.

Ik volg het forum al heel wat jaartjes en ben hier uiteindelijk uitgekomen nadat ik in de periode 2003/2004 op FOK topics heb gevolgd over de series van Bassie & Adriaan, met name dan  de zoektocht naar veel oude tracks uit de Klaris-tijd.  

 

Mijn hobby's zijn onder andere tv kijken, computeren, (retro) muziek, reizen, vrienden, ... noem maar op. :P

Veel interessants te bespreken en te volgen hier dus jullie zullen mij hier geregeld zien.

 

Groetjes! :W

Wow, een lurker die de hele forum.bassieenadriaan-tijd heeft meegemaakt _O_ Welkom!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is niet waar, ik ben berucht! :D Met welke Studio100fan-metgezel heb ik het genoegen? ^_^

Ik heb daar een tijd gezeten onder de naam OldschoolSamson. 

Als ik mij niet vergis was jij daar toen ook betrokken in een conversatie waarin ik vertelde dat ik ooit mijn hele collectie S&G afleveringen op VHS, waaronder ook Veronica en zeer vroege BRT opnames, had gewist omdat ik niet meer actief met S&G bezig was in die tijd.  :P

Maar dat is al erg lang geleden, ik ben daar al lang niet meer langs geweest nadat op een gegeven moment een paar grapjassen er telkens in slaagden de sfeer in zo'n topic te verzieken. 

aangepast door Epic90ies
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb daar een tijd gezeten onder de naam OldschoolSamson. 

Als ik mij niet vergis was jij daar toen ook betrokken in een conversatie waarin ik vertelde dat ik ooit mijn hele collectie S&G afleveringen op VHS, waaronder ook Veronica en zeer vroege BRT opnames, had gewist omdat ik niet meer actief met S&G bezig was in die tijd.  :P

Maar dat is al erg lang geleden, ik ben daar al lang niet meer langs geweest nadat op een gegeven moment een paar grapjassen er telkens in slaagden de sfeer in zo'n topic te verzieken. 

Ik moet gewoon weer huilen. Televisie-geschiedenis, wat doe je :'( Zoeken of er nog stukjes bewaard zijn, go go go!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat heb ik al eens gedaan, zover ik nog banden heb zijn die overgespoeld met andere programma's. 

Daarbij komt dat sinds we een DVD speler hebben en daar later ook nog een PVR is bijgekomen er een heleboel oude videobanden, die dus toch al waren overgespoeld met vrij nutteloze programma's, de deur uit zijn gegaan. 

Ik heb op zolder nog een paar resterende dozen met banden staan, mijn voornemen is om deze nog eens na te kijken en indien er wat leuks tussen zit wat te digitaliseren. 

Kleine kans dat hier nog iets tussen zit wat bewaard is gebleven van bijvoorbeeld oud S&G materiaal, maar ik ga er eigenlijk niet vanuit. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Het vragenlijstje
Naam: Ronald de Haan
Geboortedatum: 05-06-1980
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Hobby's: Amiga's en audioapparatuur
Hier gekomen via: DJKoelkast en Fok!  O-) 

 

Overigens sluit ik me in de discussie van NC bij DJKoelkast aan, nooit gebruikt. Ik gebruikte altijd DOpus 4, ken je die nog?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, welkom _O_

Ja, Directory Opus 5 veel gebruikt op de Amiga, alleen ik ben toch meer van de gewone DOSprompt, gewone Windows en gewone Workbench. Tools als PCTOOLS en DOpus gebruikte ik alleen als het zo uitkwam.

 

Ik was echt DOpus 4 fanaat. Aangepaste configs, aparte knoppenbalken etc. etc. Hele scripts erin verwerkt om LHA verwerkingen te doen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was echt DOpus 4 fanaat. Aangepaste configs, aparte knoppenbalken etc. etc. Hele scripts erin verwerkt om LHA verwerkingen te doen. 

LHA heb ik vooral in OS 3.9 mee gewerkt en dan heb je gewoon UnArc. In de 1.3-tijd werkte ik veel met DMS-images, maar die verwerkte ik meestal gewoon vanuit CLI. Begonnen met een DOS PC en MSX, dus altijd al veel moeten typen :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...