Ga naar inhoud

Stel je even voor #2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Welkom! Nuenen, ook al aardig dichtbij :) Ga je volgende week ook naar de retrogamebeurs in Deurne?

Hoogstwaarschijnlijk wel, ik ga samen met een vriend en wij kijken er erg naar uit :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hela mensen, ben al ff lid maar nog niet de tijd genomen me in het forum te mengen. Zeker na alle mooie verhalen die ik van VR!DZ erover hoor ;)

Ik ben in ieder geval een dertiger die qua retro een beetje blijft hangen bij begin jaren '90 :P

Mijn 486 DOS computer hou ik met veel liefde (en Norton Commander) draaiend, onder meer om mijn gestaag groeiende adventure game collectie op te spelen. Verder heb ik ook een -beginnende- spelconsole verzameling en een oud bakbeest van een TV, waar ik later nog wel eens de juiste forumtopics voor zal zoeken, en ben ik onder meer liefhebber van redelijk wat oude electronische rave/jungle/gabber beatsmuziek. O ja en ik blijf hardnekkig mijn bijna-retro Nokia mobiel gebruiken!

Groetjes Weevil

California%20Games%20II_1.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, welkom!

Ik ben me onlangs beginnen interesseren voor New Beat muziek, oude hardcore heb ik nog wel uit de tijd dat ik zelf hardcoreplaten draaide, maar New Beat was me tot voorkort vreemd, terwijl daar toch de basis ligt voor platen zoals Pump up the jam.

Ik hoop dat je hier kunt vinden wat je zoekt qua topics, zoniet kun je altijd zelf topics starten natuurlijk :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn 486 DOS computer hou ik met veel liefde (en Norton Commander) draaiend, onder meer om mijn gestaag groeiende adventure game collectie op te spelen.

Norton Commander!!! Gebruik ik ook nog met DOS. En vergeet Salamander niet, DE Norton Commander voor Windows.

Die adventures zullen wel arcade adventures zijn?

Ook welkom.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hopelijk blijf je vanaf nu wat meer actief hier op het forum kerel! ;) Ik trakteer hem ook op een kaartje voor Retrogame Experience morgen :) Dus sowieso al minstens 2 mensen van hier die daar aanwezig zullen zijn ;)

Ik hou btw ook van het gros van de muziek wat hij zei, al luister ik ook nog wel wat meer (en nieuwer) spul dan dat :)

Maar wel jammer dat je Psycho Pinball niet vermeldt! Volgende keer pak ik je wel terug, ga ik je highscores verpulveren! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

...En vergeet Salamander niet, DE Norton Commander voor Windows.

...

Die adventures zullen wel arcade adventures zijn?

...

Ik gebruik momenteel ook muCommander onder OSX, tis geen doen te computeren zonder Tabs en sneltoetsen!

En met adventure games bedoel ik natuurlijk ECHTE adventure games ;) Zoals 'Secret of Monkey Island' of mijn laatste kringloop-aanwinst; 'Prisoner Of Ice' met daadwerkelijke nederlands/vlaamstalige voice-overs :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat gebruik jij dan om makkelijk bestanden te copieren, verplaatsen, editen, deleten, viewen, etc.

Ik deed gewoon alles in DOS met de hand.

Editen: edit

Kopiëren: copy of xcopy

viewen had ik viewers voor

deleten: del of deltree bij een map

Later gebruikte ik 4DOS, maar dat is nog steeds alles met de hand en zo werk ik nog steeds: zo veel mogelijk met de hand met het toetsenbord :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi :W

Naam: Steefie

Geboortedatum: 17 decembertjes

Woonplaats: Rotterdam

Hobby's: Katjes <3 Zelf cosmetica maken, zelf dreads maken, en oldschool kleding, stijlen, apparaten, architectuur, blaat.

Hier gekomen via: FOK!, maar na lang aandringen van VRIDZ moest ik ook maar. :P

:3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik deed gewoon alles in DOS met de hand.

Editen: edit

Kopiëren: copy of xcopy

viewen had ik viewers voor

deleten: del of deltree bij een map

Later gebruikte ik 4DOS, maar dat is nog steeds alles met de hand en zo werk ik nog steeds: zo veel mogelijk met de hand met het toetsenbord :P

Bij Norton Commander zit alles onder een functietoets - handig ;) :

Edit - F4

Kopiëren - F5

View - F3

Delete - F8

en Salamander gebruikt dezelfde toetsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch heb ik er niks mee. En te blauw :P

't Eerste dat doe bij mu-/gnome-/maaktnietuitwelke-Commander is toch echt een prettig, vertrouwd blauw-schema aanzetten :D

Maar tis inderdaad iets dat je moet liggen, neef van me is bijv. programmeur maar als hij niet codeert wil hij enkel de muis aanraken... Voor de mensen die net als mij sneltoets-gek zijn en nog dieper willen, zoek eens naar 'Pentadactyl' - een flexibele add-on waarmee je heel Firefox (of deels zo je dat wilt) via sneltoetsen kunt bedienen.

Oja en Steef welkoooooom!!!

cute_cat03.jpg

^ welkomstkat voor Steef

aangepast door Weevil
Link naar bericht
Delen op andere sites

\

't Eerste dat doe bij mu-/gnome-/maaktnietuitwelke-Commander is toch echt een prettig, vertrouwd blauw-schema aanzetten :D

Maar tis inderdaad iets dat je moet liggen, neef van me is bijv. programmeur maar als hij niet codeert wil hij enkel de muis aanraken... Voor de mensen die net als mij sneltoets-gek zijn en nog dieper willen, zoek eens naar 'Pentadactyl' - een flexibele add-on waarmee je heel Firefox (of deels zo je dat wilt) via sneltoetsen kunt bedienen.

Oja en Steef welkoooooom!!!

cute_cat03.jpg

^ welkomstkat voor Steef

Awww <3

Waarom niet een foto van jouw katje? Die is nog liever!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Norton Commander zit alles onder een functietoets - handig ;) :

Edit - F4

Kopiëren - F5

View - F3

Delete - F8

en Salamander gebruikt dezelfde toetsen.

Ik kwam gisteren wat diskettes tegen van PC Tools en dat gebruikte ik wèl voorheen.

Zal wel een rivaliteitsdingetje geweest zijn: iedereen gebruikte NC dus ik PCTools.

Iedereen gebruikte Windows 3.1 dus ik Geoworks Ensemble

Tja en nu gebruik ik gewoon Windows 7 net als 'de rest', maar mijn voorliefde voor andere OS'en blijft. Ik heb echt tientallen soorten OS'en op diverse apparaten geïnstalleerd. Erg leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kwam gisteren wat diskettes tegen van PC Tools en dat gebruikte ik wèl voorheen.

Zal wel een rivaliteitsdingetje geweest zijn: iedereen gebruikte NC dus ik PCTools.

Iedereen gebruikte Windows 3.1 dus ik Geoworks Ensemble

Tja en nu gebruik ik gewoon Windows 7 net als 'de rest', maar mijn voorliefde voor andere OS'en blijft. Ik heb echt tientallen soorten OS'en op diverse apparaten geïnstalleerd. Erg leuk.

PCTools 5 ligt hier ook in de bak, heb ik eens gekregen. Iedereen gebruikte PCTools, wij niet. Geoworks heb ik pas veel later mee gespeeld op de PC tijdens clubdagen, samen met Henk; onze zoon had dat Geospul op de Commodore. Windows 7 is bij mij nog steeds XP.

Ken je Risc OS?

Link naar bericht
Delen op andere sites

PCTools 5 ligt hier ook in de bak, heb ik eens gekregen. Iedereen gebruikte PCTools, wij niet. Geoworks heb ik pas veel later mee gespeeld op de PC tijdens clubdagen, samen met Henk; onze zoon had dat Geospul op de Commodore. Windows 7 is bij mij nog steeds XP.

Ken je Risc OS?

Ik kèn RiscOS, maar ik heb helaas nog geen Acorn Archimedes gevonden, dus ik heb nog geen hands-on ervaring.

Tijd voor een nieuw topic wel :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom bij de club, Quickman! ;)

Tof om te zien, een mede Nintendo-freak, nagenoeg mijn leeftijd (9 dagen verschil :P), en woont ook redelijk dichtbij! (Plus motorrijden heb ik ook wel eens aan gedacht, maar nog nooit werk van gemaakt of iets ondernomen :X)..

Mochten we elkaar beter leren kennen, dan is een gamedagje/avondje zo geregeld! B) (Geen idee of je daar überhaupt interesse in hebt, maar kan het altijd voorstellen uiteraard :) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Naam: Patrick (Seob)

Woonplaats: in het oosten van noord brabant

Geboren: 1974

Hobby's: alles wat met gamen te maken heeft van pong tot heden, 8bit homecomputers en bordspellen.

Hier gekomen via: google

Favorite console: cd-i/videopac (hollands glorie), c64 en msx.

Al vele jaren actief, oa op retrocomputermuseum en totalgaming forum en het videopac forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: Patrick (Seob)

Woonplaats: in het oosten van noord brabant

Geboren: 1974

Hobby's: alles wat met gamen te maken heeft van pong tot heden, 8bit homecomputers en bordspellen.

Hier gekomen via: google

Favorite console: cd-i/videopac (hollands glorie), c64 en msx.

Al vele jaren actief, oa op retrocomputermuseum en totalgaming forum en het videopac forum.

Waar ergens in het oosten van Brabant? Aangezien ik zelf ook uit Zuidoost Noord-Brabant komt (Om maar even met wat windstreken te smijten). MSX 2 staat ook nog steeds ergens stof te vangen bij mn ouders thuis, misschien m maar eens aansluiten in mijn computerhok :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naam: ShaiWa

Geboortedatum: 1974

Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Hobby's: MSX, oude pc geluidskaarten, oude synth modules

Hier gekomen via: Google (was op zoek naar een goedkope reserve MT32)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Roland MT32 (gen1) , MT100, SC55, SC88

Yamaha MU10, MU128, FB01

Is nog niet zo'n grote collectie maar blijf naar de "koopjes" uitkijken.

De geluidskaarten collectie is nu zo gegroeid dat ik aan het bedenken ben hoe ik er een mooie info site over kan maken, maar dat kan nog wel even duren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja zou ook Retroforum kunnen gebruiken als infosite, door je eigen topic aan te maken. Dat heb ik bijvoorbeeld ook gedaan voor homecomputers en Apple-geschiedenis. Hinse heeft een topic gemaakt over o.a. game-publishers.

Ik kijk zelf ook altijd uit naar koopjes. De Yamaha TX81 is ook een erg leuke module trouwens maar wel meer synth dan de MT32/MU10 etc. wat ik meer midimodules vind dan synthmodules.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...