Ga naar inhoud

Stel je even voor #2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Naam: Melvin Hilverts

Geboortedatum: 20-04-1984

Woonplaats: Emmeloord

Hobby's: modelbouw, geocaching, zwartepieten

Hier gekomen via: google

Oeeh, Geocaching! Daar heb ik over gelezen, 21e eeuw-'schatzoeken' waarbij je met een GPS-ontvanger rondtrekt op zoek naar een pot met een munt en all? Dat is zó awesome, wil ik echt nog een keer gaan doen :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Mijn naam is Roel van Lierop (ook wel CrippledKiller in de volksmond genoemd) Geboortedatum is ergens in 1985 (goed decennium) en ik kom uit het pitoreske Wijchen, dat ligt onder de rook van Nijmegen.

In het dagelijks leven bij ik developer en doe ik technical support voor een bedrijf dat wereldwijd klantenservice bied. Ik heb het forum gevonden via Google en wil graag hier wat spulletjes kwijt op de markt in eerste instantie. Daarna gaan we gewoon lekker sfeerproeven, want ook ik heb een voorliefde voor retro spulletjes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom! Je komt in een warm nest terecht want het zit hier vol liefhebbers van retrospulletjes, retrotelevisie, retromuziek noem maar op ;)

De kringloop en laatste aankooptopics zijn dan zeker een aanrader.

http://www.retroforum.nl/topic/3904-de-kringloopwinkel/

http://www.retroforum.nl/topic/3009-show-hier-je-laatste-retroaankoop/

Heel veel plezier op Retroforum!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Hoi! Ik ben Tim. Platenspelers, Jukeboxen en old school Nintendo's. Misschien moeten alleen de Polaroids er nog bij, maar dan heb je wel het allerbeste wat retro electronica te bieden heeft denk ik 8).

Na een tijdje te hebben meegelezen, ook maar is een account aangemaakt op dit forum met mede retro liefhebbers. Ik heb van mn hobby mn bijbaan gemaakt met 2 webwinkels in retro nintendo's en meer vintage, en hou graag dit forum bij om de nieuwste trends op retro gebied (that's a contradictio interminae if I've ever seen one) te volgen.

Anyway, als jullie feedback hebben op de webwinkels hoor ik het graag en anders tot op het forum (:

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo Tim en welkom op Retroforum!

Leuk dat je je hebt aangemeld en ik hoop dat je je hier vermaakt. Je linkjes heb ik verwijderd uit je post, je mag 1 van je links in je profiel zetten bij 'website', maar voor de rest willen we graag zo vrij van reclame als mogelijk is blijven, hopelijk snap je dat.

Wat voor jukeboxen heb je?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi! Ik ben Tim. Platenspelers, Jukeboxen en old school Nintendo's. Misschien moeten alleen de Polaroids er nog bij, maar dan heb je wel het allerbeste wat retro electronica te bieden heeft denk ik 8).

Na een tijdje te hebben meegelezen, ook maar is een account aangemaakt op dit forum met mede retro liefhebbers. Ik heb van mn hobby mn bijbaan gemaakt met 2 webwinkels in retro nintendo's en meer vintage, en hou graag dit forum bij om de nieuwste trends op retro gebied (that's a contradictio interminae if I've ever seen one) te volgen.

Anyway, als jullie feedback hebben op de webwinkels hoor ik het graag en anders tot op het forum (:

Welkom!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het Vragenlijstje

Naam: Peter

Geboortedatum: NVT (slecht idee om dit op het internet te zetten)

Woonplaats: NY

Hobby's: 8086, 80286, 80386, 80486, Pentium, Roland, Sound Blaster & natuurlijk de computerspellen uit de jaren 80 en 90

Hier gekomen via: Google

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedankt! Ik ben geen expert op het gebied van geluid. Ik verzamel Roland / Sound Blaster geluidskaarten om daarmee de spellen uit de jaren 80 en 90 met de beste geluidskwaliteit te spelen. Ik heb wel aardig wat ervaring met PCs uit pure liefhebberij en nostalgie.

Ik ben verder niet zo begaan met Atari, Amiga enzovoorts. PCs hebben me altijd meer getrokken ook al hadden vrienden van me in het verleden Atari's, Amiga's. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Gravis UltraSound is een top kaart voor muziek liefhebbers (geluid banken, MODs, Demos) maar een stuk minder met spellen. Er zijn betrekkelijk weinig spellen die gebruik maken van de GUS. De GUS instellen om als AdLib of Sound Blaster door het leven te gaan (emulatie) is erg lastig en vaak kansloos.

Ik speel alleen spellen, ik speel af en toe een MIDI bestand af maar ik ben verder geen liefhebber van het laden van geluid banken enzovoorts. Ik vind de Roland kaarten / modules daarom top: het werkt altijd perfect. Om dezelfde reden ben ik geen liefhebber van de AWE32: de geluid banken moeten worden geladen en zijn ook niet zo goed als Roland.

De meeste spellen die MT-32 / General Midi (GM) ondersteunen zijn destijds ook voor Roland apparatuur (CM-32L, MT-32, SC-55) samengesteld dus daarom werkt dit altijd perfect.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Je komt ook overal dezelfde mensen tegen die zich bezig houden met ouwe meuk,

maar dat even terzijde ;)

Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Wie ben ik, en wat doe ik?

Otto is de naam. Verloofd, 33 jaar en woonachtig in Baarn.

Ik hou mij dagelijks bezig met het professioneel digitaliseren van oude videobeelden

op alle consumentensystemen die er sinds 1968 op de markt zijn geweest.

Daarbij repareer ik regelmatig op verzoek wat machines (ook) voor anderen.

Denk wat betreft de systemen aan:

Open reel tapes, betamax, vcr, vcc, U-Matic, video8, Hi8 en zo hier en daar wat vhsjes.

De laatst genoemde komt niet vaak voor om dat de opnames mij te nieuw zijn.

Ik zoek altijd naar leuke oude tv fragmenten en heb zo de laatste jaren een groot archief aan kunnen leggen.

Met enige regelmaat worden er dozen videobanden aangeboden die ik dan weer uitmest,

opzoek naar leuke dingen die mij aanspreken.

Nederlands amusement:

Willem Ruis,(lotto shows etc) op volle toeren, op losse groeven,

muziek en spelshows uit de periode 1975-1985.

Nieuws, actualiteiten en consumentenprogramma's.

Regelmatig heb ik dozen banden die dan via marktplaats weer bij andere

banden zapperts terecht komen met de zelfde afwijking;)

Verder nog:

Ooit begonnen als radiopiraat, 8 jaar een eigen radiostation gehad en sinds 2006 keurig netjes

(kuch) gelicenceerd radiozendamateur. Wat is dat?? Wikipedia is your friend;)

Voor de lokale omroep bij ons in Baarn maak ik 4 radioprogramma's in de week.

Hoofdzakelijk (thema)muziekprogramma's

waar bij de muziekkeuze de bovengrens op 1985 ligt. Dit produceer ik in mn eigen studio aan huis.

FTP>>inloggen, versturen... en het staat klaar voor uitzending.

Verder leen ik mijn stem nog wel eens uit aan een tv productie of collega radiozender.

Tis maar net hoe het uitkomt. Dit doe ik allemaal op hobbymatige basis.

Mijn interessegebied:

Tropische vogels kweken / Retro elektronica / Zenders-antenne techniek

Radio-tv / Video / en alle andere retro-zaken waar een stekker aan zit(en stapelbaar is)

Mijn werk, daar kan ik kort over zijn:

Technische dienst in een parkeergarage.

Vragen? Stel ze gerust.

Gr Otto

aangepast door OttoRTV
Link naar bericht
Delen op andere sites

Kleine toevoeging:

Ik zag trouwens dat er een B&A afdeling is. Ik heb (bijna) al het beeldmateriaal wel van ze.

Verder verzamel ik alles van Louis de Funes, van filmposters tot ex-verhuur/koop video's/ en nieuwe dvd's

Tevens Bud Spencer & Terrence Hill waarvan de collectie inmiddels wel compleet is.

Waaronder ook solo films van de heren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hallo,

Ik ben Richard, verzamelaar van diverse games en gadgets. Heb in de afgelopen jaren een aardige collectie opgebouwd, een gedeelte gaat ervan weg. Ik heb net een dochtertje gekregen en heb iets meer ruimte in huis moeten maken *P* maar het is voor een goed doel.

Ik verzamel over het algemeen alleen Retro-games en gadgets en uiteraard wat nieuwer spul voor eigen gebruik (PS3/Xbox360)

Ik hoop hier op het forum wat leuk spul te vinden voor mijn eigen collectie en wellicht nog iets te verkopen.

Groetjes Richard

aangepast door Snoekje84
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo iedereen, ik ben de hoofd/eindredacteur van retrokings.nl en ga proberen polshoogte te nemen op dit forum om wellicht ideeën en inbreng van jullie kant te krijgen als bezoekers voor artikelen, video's en T.V. programma op te doen. En natuurlijk om met jullie te discussiëren over Retrogaming ;)

Mijn consoles:

Gameboy classic/color/advance/super

Atari Lynx II

Megadrive 1+2

Dreamcast

NES

SNES

N64

Gamecube

PS1

Xbox360

oude PC's

ooit begonnen op een Atari 2600 die helaas is overleden.

aangepast door RoyRetroking
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum!

We hebben natuurlijk al een tijdje een klein samenwerkingsverband, zo is op jullie site een link naar ons forum en op onze site een link naar jullie blog.

Wat mij betreft mogen we best wat intensiever samenwerken: content delen, users hier die wellicht stukjes kunnen inzenden voor op Retrokings, Retrokings items die meer discussie behoeven hier plaatsen (zo ook jullie filmpjes) etc.

Laten we het daar de komende tijd eens over hebben, dan denk ik dat we elkaar kunnen ondersteunen en zodoende een erg leuk platform neerzetten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben erg benieuwd! Het lijkt me leuk binnenkort ook consoles te gaan bespreken (video's), maar niet alleen de overbekende NES en SNES, maar ook de wat exotischer varianten. Dat soort video's passen natuurlijk ook heel goed bij Retrokings, dus daar gaan we zeker eens over om de grote stamtafel zitten om te kijken wat we daar in kunnen doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu we toch met ideetjes bezig zijn..

Misschien leuk om ook eens af en toe een gamedag/weekendje op te zetten voor leden hier? :) Vast makkelijker gezegd dan gedaan, men woont hier overal in het land.. maar het heeft wel iets, als je ook eindelijk eens bepaalde oudere games tegen anderen kunt spelen die er ook goed in zijn / het al jarenlang gespeeld hebben. Toch stuk uitdagender dan dat je spellen speelt tegen mensen die er niks van bakken, of het spel überhaupt nog nooit hebben aangeraakt :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu we toch met ideetjes bezig zijn..

Misschien leuk om ook eens af en toe een gamedag/weekendje op te zetten voor leden hier? :) Vast makkelijker gezegd dan gedaan, men woont hier overal in het land.. maar het heeft wel iets, als je ook eindelijk eens bepaalde oudere games tegen anderen kunt spelen die er ook goed in zijn / het al jarenlang gespeeld hebben. Toch stuk uitdagender dan dat je spellen speelt tegen mensen die er niks van bakken, of het spel überhaupt nog nooit hebben aangeraakt :P

Tof idee, we kunnen er een apart deel voor openen of het eerst even in het communitygedeelte proberen?

Op zich ook leuk om gewoon met een paar man wat spellen te spelen, goed of niet, niet iedereen heeft oude consoles paraat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Naam: Raul

Geboortedatum: 22 juni 1985

Woonplaats: Oss

Hobby's: Nintendo, PC-Gaming, Honda, ICT freak.

Hier gekomen via: Het woord "Retro" in Google :)

Onlangs weer een Nintendo verkregen met een aantal games. Heb alles vroeger verkocht, maar verlang toch wel terug naar de goede oude tijd :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar Mario Kart 64 voor een normaal prijsje. Dan kan ik die spelen met mijn vriendin. Lekker ouderwets Battle Mode spelen :P

Online wordt die alleen voor overdreven prijzen aangeboden, je moet er net tegenaan lopen.

Mario Party idem, kon je een paar jaar geleden nog voor 3-4 euro scoren cart only, kost je nu het tienvoudige.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Online wordt die alleen voor overdreven prijzen aangeboden, je moet er net tegenaan lopen.

Mario Party idem, kon je een paar jaar geleden nog voor 3-4 euro scoren cart only, kost je nu het tienvoudige.

Klopt, terwijl het niet eens zeldzaam is oid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, terwijl het niet eens zeldzaam is oid.

Nee welnee, opeens is het "in" blijkbaar en als 1 iemand op Marktplaats 35 euro vraagt gaat de volgende dat ook doen.

Je ziet die trend ook steeds meer in kringloopwinkels. Voorheen vond je nog wel eens een doos met bijvoorbeeld Megadrive spellen 1 euro/stuk

Nu gaan ze per spel uitzoeken wat men op Marktplaats vraagt en aan de hand daarvan een prijs per spel er op plakken, dus kan er een spel van 3 euro tussen zitten, maar ook van 20. Dan is de lol er wel een beetje af.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als niemand het voor 20 euro koopt gaan ze vanzelf in prijs omlaag lijkt me, toch? Het is hun goed recht om het onderste uit de kan te halen. Alleen maken de kringloopwinkels (zoals dj aangeeft) de fout dat het hen veel minder gezien wordt dan op Marktplaats, dus dan ga je er ook veel minder voor vangen. Dat het voor rommelmarktstruiners minder leuk is geworden, dat begrijp ik wel.

Ik heb zelf het idee dat veel mensen tegenwoordig thuis zitten zonder werk (en veel tijd over), en daarom meer geld voor hun oude spullen willen hebben (financiële noodzaak) dan vroeger. Toen was het meer: levert het wat op, is dat een mooi extraatje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar kringloopwinkels krijgen alles cadeau. Natuurlijk moeten ze er wat aan verdienen, maar dit is overdreven.

Ik ken ook kringloopwinkels die de "goede" platen er uit halen en ze apart ophangen en er goed geld voor vragen.

Gisteren was ik in een kringloopwinkel die vraagt voor een LP 1 euro, 3 voor 2,50 en 0,50 voor een singletje, wat het ook is.

Zo ook alle boeken en dvd's 1 euro, 3 voor 2,50.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar kringloopwinkels krijgen alles cadeau. Natuurlijk moeten ze er wat aan verdienen, maar dit is overdreven.

Ik ken ook kringloopwinkels die de "goede" platen er uit halen en ze apart ophangen en er goed geld voor vragen.

Ja, kringloopwinkels hebben inderdaad geen inkoopafdeling. Maar ze betalen wel huur (en hier om de hoek betaalt de kringloopboer al gauw 3000 euro huur /maand) en halen de producten thuis bij je op. Dus kosten maken ze wel, dus dan is het logisch dat het iets duurder is dan op een rommelmarkt.

Verder met je eens, het is veel fijner als alles een vaste prijs heeft, dat is veel leuker struinen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Natuurlijk snap ik dat ze klappers niet voor een paar cent verkopen, maar ik zag laatst bij een kringloopwinkel dat er een mevrouw met een hele doos boeken achter de pc zat, kijkend op tweede hands boekenwebsites om de boeken per stuk te gaan prijzen. Dat vond ik best wel ver gaan.

Haha ja dat gaat wel ver. Wellicht zijn ze bang dat ze per ongeluk 1 of ander meesterwerk voor een habbekrats verkopen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik met de genadeklap kom op de kringloopdiscussie waardoor de voorgaande posts in een eigen kringloop-topic kunnen worden afgesplitst; laatste keer dat ik in de kringloopwinkel in de buurt kwam (moet voor 2012 geweest zijn) berekenden ze de prijs nog altijd op gewicht (in geval van media dan: boeken wegen, platen wegen, DVD's wegen). Doordat ze dan echter een stuk of, nou, 20 dingen 'vergaten' op de weegschaal te leggen, kwam ik wel eens thuis met 41 platen/banden/boeken voor 4 euro :P_O_

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

De kringloop in mijn dorp ook.. prijs is oa afhankelijk van wie er achter de kassa zit, en wat voor producten je zoal hebt.. soms noemen ze zo maar een bedrag, en dan betaal je cash.. geven ze meer wisselgeld terug dan nodig was :D Sja, dan ga ik hen niet op die fout wijzen, moeten ze zelf maar beter rekenen met geld :) Maar over het algemeen vrij goedkoop, heb mijn keukenstoelen daar ook gekocht, 5 degelijke vrij stevige houten stoelen, met stoffen bekleding, voor maar 3 euro per stuk! Dat is echt geen geld!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...