Ga naar inhoud

Stel je even voor #2


Aanbevolen berichten

Welkom.

Heb zelf een klein aantal amiga's staan. 3 amiga 500's met 1mb ram, een CDtv gemod, zodat er gewone joysticks op passen en een switch om de cd-rom bios uit te zetten, zodat hij zich gedraagd als een normale amiga 500, een CD32 en een defecte amiga 1200.

Had een Amerikaanse Amiga 1000, dacht echter dat hij defect was, heb hem toen aan een kameraad gegeven, die hem een tijdje heeft gehad en niet gebruikte. Hij heeft hem aan zijn oudere broer gegeven, die hem uiteindelijk voor een aardige som om marktplaats verkocht. Wist toen niet dat je de amiga 1000 geen ingebouwde kickstart had. :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Leander.

 

06-07-1976.

 

Rotterdam.

 

Kickboksen,fietsen,retro gaming.

 

Google.

 

 

Hoi.

 

Ik heb als kind heel veel op de nintendo nes en op de gameboy gespeeld.

Ik heb vandaag een nintendo nes in doos  besteld met 2 controllers  en 3 games erbij,Robocop,Airwolf en double dragon 3.

Ik zal me game collectie ongetwijfeld uitbereiden.

Ik heb volgende week 2 weken vakantie en ga lekker gamen.

 

 

groetjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik zal me ook maar even voorstellen. 

 

Ik ben Gerbrand.

Woonachtig in het rustige Gorredijk in Friesland.

De naam Integra is afkomstig van mijn eerste (legale) auto (1987 Honda Integra 1.5 12V LX PFL). (een gelijk model staat nog steeds voor de deur ;) )

Hoewel ik niet echt een gamefreak ben, is er wel degelijk de interesse in de diverse consoles die op de markt geweest zijn.

Ik houd me bezig met het digitaliseren van oude medie, beeld en geluid.

Tevens maak ik muziek en neem eventueel ook op van andere muzikanten (bij voorkeur analoog)

Verder zijn mijn auto's een grote hobby, echter niet zoals velen nu zullen denken in de vorm van styling/tuning :P 

Voor mijn werk ben ik actief bij een bedrijf dat zich bezighoud met digitaliseren en archiveren. Mijn taak daar is op de afdeling video, de opstellingen ontwerpen, bouwen en het onderhoud van de apparatuur.

Erg leuk werk, echter is het wel een eind rijden van Gorredijk naar Heiloo :P 

Gelukkig is het niet elke dag, al maak ik wel lange dagen (vaak tot 22.00uur 's avonds)

Ik ben helaas afgekeurd en kan zodoende geen normale werkweken meer volhouden. De baan in Heiloo is wat dat betreft een uitkomst omdat ik zelf m'n dagen en tijden kan bepalen. Financieel is het natuurlijk geen vetpot, maar we klagen niet want het is erg leuk werk!

In mijn schooljaren wilde ik graag bij de TV achter de schermen werken als video operator... Echter toen ik van school kwam was dit vak zo goed als verdwenen. Het alternatief was de geluidsstudio in, achter de mengtafel en werken met de grote analoge multitrackers... Maar ook dat was jammer maar helaas verleden tijd. Ach, dan maar werken in een cake fabriek (en vele andere banen). Ondertussen een opleiding systeembeheer gedaan, mét baangarantie!  Ja, opleiding voltooid, en een baan... voor 3 maanden... De markt was compleet verzadigd en niemand had nog systeembeheerders nodig... Uiteindelijk bij een autoschadebedrijf aan het werk gegaan waar ik een leuk loon kreeg. Een werkelijk fantastisch bedrijf met een goede werksfeer en fijne collega's. In 2006 ben ik echter chronisch ziek geworden en in 2009 kon ik het werk echt niet meer doen.

Deze baan heeft me wél de financiële mogelijkheden gegeven enorme sprongen te maken met mijn audio / video hobby (als je het als werk niet kunt krijgen, moet je het als hobby doen :P ) Momenteel ben ik bezig met de opbouw van mijn nieuwe studio ruimtes. De oude zijn volledig afgebroken wegens een renovatie van de woning.  

 

Tsja, heel verhaal, waar waarschijnlijk niemand iets aan heeft :P

Maar dit ben ik dus ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je weer eens naar Heiloo gaat kom eens een bakje koffie doen, ik zit op de route terug naar Friesland ;)

Het bedrijf in Heiloo ken ik wel, ik wilde daar een hele partij 8/16mm laten digitaliseren en dat was allemaal geregeld (en duur!) maar mijn klant wilde eerst een sample en toen is alles afgeblazen, want opeens kon dat niet meer. Nog driftig overleg gehad met verschillende mensen aldaar. Echt zonde, was een mooie opdracht geweest. 16mm uit de jaren '30 o.a. Ligt nu te verrotten en naar azijn te stinken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja, wat is duur... Het bedrijf moet natuurlijk wel huur, stroom, lonen en aanschaf/afschrijving en onderhoud van de machines betalen.

Kleine opdrachten kunnen meestal niet uit.

Er zijn goedkopere manieren.   Ik heb eventueel de mogelijkheid om gebruik te maken van hun apparatuur voor een kleine klus thuis. Daar willen ze natuurlijk wel een vergoeding voor hebben, maar uiteindelijk kost het minder dan het bij hun te laten doen.

Wat ik zelf momenteel heb staat is gewoon van mezelf en ook mijn apparatuur word incidenteel ingezet voor een klus bij het bedrijf.  De ene hand wast de andere :P

Een klus bij het bedrijf word pas echt interessant wanneer het om 500 banden of meer gaat. Dan zijn de kosten per transfer een stuk lager.

Maar goed, zij willen natuurlijk ook gewoon geld verdienen en ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor de gemiddelde consument niet te doen is om daar te laten digitaliseren ;)

En ja, ik zou best eens op de koffie kunnen komen hoor. Maar ik werk meestal tot 22.00uur 's avonds.... Dat is voor velen vaak aan de late kant.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo hallo, laat me me ook even voorstellen:

Paul

woonachtig in de Vlaamse Kempen

als late dertiger heb ik de introducties van de vele ( nu retro ) gaming consoles "live" kunnen meemaken

ik hoop hier wat meer terug in de sfeer van het retro gamen te komen en wie weet in contact te komen met retro gamers uit de buurt

ben ook bezig met het maken van een grote game room

 

dat was het zo ongeveer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja, wat is duur... Het bedrijf moet natuurlijk wel huur, stroom, lonen en aanschaf/afschrijving en onderhoud van de machines betalen.

Kleine opdrachten kunnen meestal niet uit.

Er zijn goedkopere manieren.   Ik heb eventueel de mogelijkheid om gebruik te maken van hun apparatuur voor een kleine klus thuis. Daar willen ze natuurlijk wel een vergoeding voor hebben, maar uiteindelijk kost het minder dan het bij hun te laten doen.

Wat ik zelf momenteel heb staat is gewoon van mezelf en ook mijn apparatuur word incidenteel ingezet voor een klus bij het bedrijf.  De ene hand wast de andere :P

Een klus bij het bedrijf word pas echt interessant wanneer het om 500 banden of meer gaat. Dan zijn de kosten per transfer een stuk lager.

Maar goed, zij willen natuurlijk ook gewoon geld verdienen en ik kan mij heel goed voorstellen dat het voor de gemiddelde consument niet te doen is om daar te laten digitaliseren ;)

En ja, ik zou best eens op de koffie kunnen komen hoor. Maar ik werk meestal tot 22.00uur 's avonds.... Dat is voor velen vaak aan de late kant.

 

Ik slaap niet voor 2:00u doorgaans ;) 

Maar mag ook altijd op de heenweg natuurlijk.

 

Duur: voor onder de 500 euro ex BTW gingen ze niets doen, dat was de baseline. Daaronder werd de opdracht niet aangenomen (ondanks eerdere afspraken, degene die het had beloofd werd teruggefloten)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo hallo, laat me me ook even voorstellen:

Paul

woonachtig in de Vlaamse Kempen

als late dertiger heb ik de introducties van de vele ( nu retro ) gaming consoles "live" kunnen meemaken

ik hoop hier wat meer terug in de sfeer van het retro gamen te komen en wie weet in contact te komen met retro gamers uit de buurt

ben ook bezig met het maken van een grote game room

 

dat was het zo ongeveer

 

Welkom op Retroforum!

We hebben meer Vlamingen, leuk dat er nog meer bijkomen :D Benieuwd naar je gameroom!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je, de ruimte zal een 6meter op 4meter aan één zijde en 5 meter aan de andere kant bedragen.

Er komen redelijk wat retro tv's met elk een console erbij, wat uitstalplaatsen, prularia, een goede zetel natuurlijk, diversen en natuurlijk ook een koelkast ...

 

Als ze éénmaal af is zal ik zeker foto's posten maar het zal altijd wel een work in progress blijven want alles kan altijd beter, mooier en uitgebreider.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik slaap niet voor 2:00u doorgaans ;)

Maar mag ook altijd op de heenweg natuurlijk.

 

Duur: voor onder de 500 euro ex BTW gingen ze niets doen, dat was de baseline. Daaronder werd de opdracht niet aangenomen (ondanks eerdere afspraken, degene die het had beloofd werd teruggefloten)

Aha, tsja, daar ga ik verder ook niet over :P

Ik heb niets te maken met de opdrachten, enkel met de opbouw van systeemracken en het onderhoud ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank je, de ruimte zal een 6meter op 4meter aan één zijde en 5 meter aan de andere kant bedragen.

Er komen redelijk wat retro tv's met elk een console erbij, wat uitstalplaatsen, prularia, een goede zetel natuurlijk, diversen en natuurlijk ook een koelkast ...

 

Als ze éénmaal af is zal ik zeker foto's posten maar het zal altijd wel een work in progress blijven want alles kan altijd beter, mooier en uitgebreider.

 

Tof, ik ben erg benieuwd :D 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...