Ga naar inhoud

Stel je even voor #2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 264
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik begon op een A500 met 1.2, eerst alles via de CLI gedaan, later workbench ontdekt op een gare disk :)

Ik ben lui he, ik hou niet zo van typen ;)

 

Ik heb de 1e dag dat ding vervloekt. Er staat natuurlijk WORK BENCH op het startscherm, dus ik heb die diskette er in gedaan, had toen nog maar 1 drive.

Toen spelletje er in en klikken

Please insert volume Workbench 1.3 in any drive

Please insert volume Game in any drive

En dat ging een keer of 20 door en het dan gewoon nog niet doen omdat er van alles ontbrak _O- 

 

Natuurlijk niet eerst de handleiding lezen :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Hoi, ook een Vincent hier, en nieuw. Wat ik leuk vind? Ouwe dingen repareren en gebruiken. :) Laatste verzamelproject: alle generaties verkochte kleurentv's van Philips van 1967 tot 1984. Verder een hoop oude retroconsoles waar ik liever muziek mee maak met exotische prullaria erbij dan dat ik er mee speel. Oude audio vind ik mooi. Owja, ik ben 28, vind oude brommers lekker in de oren klinken, IT'er en ben een lekkerding.

aangepast door v1ncer
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh jee, ik moet nu alles opbiechten hoor!  :P

Het vragenlijstje
Naam: Daniël Oosterhuis
Geboortedatum: 14-12-1998
Woonplaats: Siddeburen
Hobby's: Retro Computers en Consoles, Vintage Audio/Video, Analog Audio Tape!
Hier gekomen via: Een nogal nutteloze discussie op een ander forum (Koelkast weet 't wel  :P)

Hoe is het zover gekomen op deze leeftijd vraag je je dan af... Dat kan ik prima uitleggen!

Het interesse in retro consoles zal ik wel hebben gekregen toen we van onze Nintendo-verzamelende nicht een Game Boy (de originele versie) kregen, terug in 2004. Zoveel lol ermee gehad, Kirby's Dreamland was echt m'n favoriet. Heb het uiteraard nog! Toen ik 7 was, kwam ik op een of andere manier een afbeelding van het scherm van een C64 tegen, BASIC READY to go! Voor een of andere reden bracht dat een gigantische interesse er in bij mij op. Ik was al met PCs aan het klooien sinds m'n 4e (raad wie er altijd de schuld kreeg als er wat mis mee was?), dus daar kan het nog wel eens van komen. En van het een komt het ander, en m'n vader had een C64G (goedkoper jaren 90 model) van een collega van hem, met een monitor, disk drive, twee cassette drives, en een joystick, gekocht voor me. Heb 'm nog steeds, naast de C64 die ik in 2013 heb gekocht bij de kringloop. En het vintage audio komt van het feit dat ik vroeger altijd bandjes opnam met "radio shows" op een "CD-Cassette Disco tafel". Dat ding is allang RIP, overigens. Later ook een troep stereo torentje gehad van Audio Sonic, met een platenspeler, dubbelcassettedeck, en radio. Daar kwam de interesse van vinyl vandaan. Nu neem ik nog steeds cassettes op, maar ook MiniDisc (er stond altijd een MiniDisc deck bij m'n opa en oma, die ik nu heb!) en Reel-to-Reel banden (m'n ouders lieten me m'n andere opa (RIP) zijn bandrecorder zien, defecte Philips, maar ook dat zette wat aan!). Zo zie je maar weer, je jeugd kan aardig wat impact op je toekomst hebben, en vooral je interesses!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hallo jongens en meisjes!

 

bij deze stel ik mij (ons) eventjes voor d.m.v. het vragenlijstje :)

 

Naam:   Martin & Kim

Geboortedatum:   Lang geleden en iets minder lang geleden.

Woonplaats:   Alkmaar

Hobby's:  uiteraard Retro Games & Consoles, (oude) auto`s, gitaar spelen, films kijken, rommelmarkten afstruinen naar games en consoles, eten en geniaal zijn.....

Hier gekomen via:  Google, wij zijn naargeestig op zoek naar (leveranciers van) gameboy DMG en/ of GBC onderdelen en dan voornamelijk moederborden en LCD schermen.

 

 

Wij zijn sinds kort bezig met het verzamelen en 'modden' van consoles en dan met name de Gameboy Classic en Gameboy Color.

op het moment telt de collectie: 

 

7x GB Color

2x GB Pocket

3x GB Classic

4x GB Advance

1x GB Advance SP

1x Nintendo DS

1x Nintendo DS Lite

1x Nintendo DSi

2x PSP

1x Playstation

1x Playstation 2

1x Xbox 360

 

 

Voorlopig mag dit wel even genoeg introductie zijn ;)

Wij hopen hier veel plezier te beleven! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal! Ik had mijn eerste post in het tv-subforum geplaatst n.a.v. samba-boy's bevindingen over het bestellen van archiefmateriaal. Maar als ik het zo zie heeft dit forum nog veel meer te bieden voor mijn retrohartje, dus wellicht blijf ik hier nog wel even hangen :)

 

Naam: Danny
Geboortedatum: Een zomerkind van 1981
Woonplaats: Nu nog Nijmegen, binnenkort (weer) mijn geboortestad Arnhem

 

Hobby's: Ik ben zelf niet echt een verzamelaar, ja tenzij mijn dvd/bluray collectie (500+) en collectie van vliegtuig-veiligheidskaarten meetelt :P , maar op het vlak van 'retro' iets minder. Wel ben ik een groot liefhebber van muziek en films uit de jaren '70, sowieso een liefhebber van de jaren '70 in het algemeen. Daarnaast een sterke hang naar mijn geliefde jaren '90 en alles wat zich in die periode heeft afgespeeld, van 8-bit Nintendo en mijn eerste Nike Airs tot Kindernet en Sex voor de Buch.

 

Zo maakte ik met mijn toenmalige beste vriend en mijn zusje van 1991 tot 1994 een eigen radioshow op mijn cassettedeck onder de naam 'FDR Show' (vernoemd naar onze initialen :P ). We hebben echt tientallen bandjes ingesproken. De inhoud bestond in eerste instantie uit onze eigen hoorspelen (naar het strand, op de camping enz), maar na verloop van tijd stelden we ons gewoon voor en lieten we de band draaien. Het resultaat: uitspraken waarvan ik nu denk 'hoe heb ik dat ooit uit mijn mond kunnen krijgen', de nodige boeren en scheten en broer/zus ruzies :P.

 

De 'show' werd zo nu en dan onderbroken door een moppentrommel (voorgelezen uit de Donald Duck), reclame (ook voorgelezen uit de Donald Duck) en uitermate goede muziek van o.a. MC Hammer en DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince. Ook hoorde je zo nu en dan RTL4, Children's Channel en Radio 3 op de achtergrond.

 

Van de tientallen bandjes heb ik er na een barre zoektocht op zolder bij mijn ouders uiteindelijk 9 teruggevonden en heb deze vrij snel laten digitaliseren door simpelweg een walkman op de laptop aan te sluiten. De FDR show geldt toch wel als één van mijn meest dierbare en meest tastbare jeugdherinneringen, en hoe ouder ik word...hoe groter mijn hang naar vroeger wordt. :P

 

Hobby's algemeen: reizen, treinen, vliegtuigen, films en muziek. Groot fan van Bassie en Adriaan (zal vast nog wel een keer te vinden zijn in één van de topics). Voor de rest...allerlei snippers van interesses die vast nog wel op dit forum voorbij zullen komen.

 

 

Hier gekomen via: het topic over het bestellen van archiefmateriaal bij Beeld en Geluid e.d. Gevonden dankzij onze goede vriend die Google heet waardoor ik op dit forum terecht kwam. Ik ben een groot fan van Opsporing Verzocht, en sta op het punt een paar afleveringen via Beeld en Geluid te bestellen. Iemand was een aantal jaren geleden zo aardig een paar oude afleveringen (met de bekende tune die ik vroeger zo eng vond :P ) op Youtube te zetten, maar nu wil ik meerrrrrr.....hopelijk biedt Beeld en Geluid uitkomst.

 

Aangenaam! ;)

aangepast door SRB
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Mijn hobby's en interesses:
Ik ben een grote film en tv-series liefhebber.

Ben geïnteresseerd in de geschiedenis en achtergronden van jeugdserie's zoals Bassie & Adriaan en Samson.
 

Daarnaast heb ik ook nog een kleine verzameling van VHS banden (ongeveer 1800) Dit zijn voornamelijk oude actie B-films, waarvan de cover vaak mooier is dan de hele film zelf, deze films zijn vaak niet op DVD uitgebracht
Daarnaast zijn het een heleboel zelf opgenomen banden. Dit varieert van opnames van de bekende Clown en Acrobaat tot afleveringen van diverse programma's waarin mijn interesses aanbod komen. Verder v
erzamel ik alles rond James Bond.

Hier gekomen via: Ik volg dit forum al een aantal jaren, maar nooit de moeite genomen om een account aan te maken 8)7 

aangepast door Lobo
Link naar bericht
Delen op andere sites

 

Daarnaast heb ik ook nog een kleine verzameling van VHS banden (ongeveer 1800) Dit zijn voornamelijk oude actie B-films, waarvan de cover vaak mooier is dan de hele film zelf, deze films zijn vaak niet op DVD uitgebracht

 

 

 Dat telt voor meer dingen, zoals computerspellen. Prachtige tekeningen en het spel zelf vaak heel simpel, lang niet zo spannend als verwacht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Misschien een beetje laat om nu nog voor te stellen, maar zag dit topic staan en ik dacht laat ook maar iets plaatsen. 

 

interesse: Bassie & Adriaan, Villa Achter: Roos & haar mannen, Er was eens... Samson & Gert (deels) en vooral Jaap Stobbe!

 

Lievelingsauteurs: Jaap Stobbe, Daniel Brühl, Piet Römer, Leen Jongewaard, Paul van Gorcum.  

 

(Heel veel) Verzamelingen: 

 

Playmobil: (foto heeft geen zin, ik heb alles in dozen liggen)

  • Alles van de politie van ongeveer 2004 (behalve de politieboot)
  • heel veel van de ridders (drie kastelen)
  • Vikingen
  • Topstuk: Sinterklaas en Zwarte Piet 
  • En nog veel meer..

LEGO (foto heeft geen zin, ik heb alles in dozen liggen)

  • Drie grote huizen (zie foto's)
  • Vooral veel van de bouw (o.a hijskraan en cementwagen)
  • Verder nog heel veel 

 

Bambino (plastic bouwblokken enigszins te vergelijken met LEGO, maar Bambino is zachter en verkleurd snel en werd door Nederlandse bedrijf gemaakt in de jaren 60) heb hier heel veel van. In 2010/2011 heb ik hier nog een heuse kathedraal mee gebouwd

(zie foto's)

 

Stripboeken:

 

Kuifje

  • twee albums in Frans en Engels en een speciale uitgave met info voorin (zie foto)
  • Kaartspellen 2x
  • Kwartet
  • Beeldje
  • Auto:
  • New Delhi taxi
  • Rode racewagen
  • Suske & Wiske (allemaal willekeurige albums meestal oud)
  • Donald Ducks 2004-2014 (van eigen abonnement, laatst gestopt) heel jaar 2003+ willekeurige nummers uit de periode 1981-1997 (van oma en opa gekregen)

Verder heb ik digitaal veel oude foto's, kaarten en tekeningen van zowel Deventer als Rotterdam. Maar vooral van Deventer 

Dus ik heb best wel veel verzamelingen 

post-1055-0-03332100-1420292716_thumb.jpg

post-1055-0-99175400-1420292909_thumb.jpg

post-1055-0-79958000-1420292910_thumb.jpg

post-1055-0-15152800-1420293051_thumb.jpg

post-1055-0-39603900-1420294067_thumb.jpg

post-1055-0-00486200-1420295471_thumb.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

* warp portal ontstaat in de lucht *

* Spikey maakt een "colonial crash landing" *

 

Naam: Rutger

Geboorte datum: 12 april 1983

Woonplaats: Rotterdam

Hobby's; gaming, boardgaming, muziek (vinyl, CD, instrumenten), speelkaarten, retro. Retrogaming focust zich bij mij op met name Nintendo en point & click adventure.

 

De Spikey heeft de volgende hardware bijgevoegd;

 

Nintendo; 

1x SNES

1x GBA Advance SP Classic NES ltd edition

1x GBA Micro Pink

1x Nintendo DS lite Wit

1x Nintendo DS lite Lime Green ltd

1x GameCube (controllers:  Indigo, Jet Black, Spice, Platinum, WaveBird

1x Wii 1e gen (controllers: 2x 1e gen Classic Wit, 2x GameCube controller 2008 wit)

 

PC:

geen, ik probeer altijd alles aan de praat te krijgen op moderne machines, maar wel;

2x Roland MT-32

1x Roland SC-55

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank!! Fijn om eindelijk onder mensen te zijn die überhaupt weten waar ik het over heb, lol. MT-32 + SysEx Midi-USB adapter is een must voor iedere retro PC gamer wat mij betreft. Het is de enige manier om de muziek van de late 80s (wat ik altijd Laties noem) te horen hoe ze ook daadwerkelijk gecomponeerd is, en sommige latere spellen hebben discutabel een betere soundtrack geschreven voor de MT-32 dan voor general midi. 

 

"Colonel's Bequest", een Sierra Online spel uit 1989, dat in die tijd al een retro gevoel probeerde te creëren (maar dan met voor die tijd hypermoderne graphics), is natuurlijk niet compleet zonder de ongelofelijke soundtrack op de MT-32 en de SysEx boodschap "Welcome to the 20s!"  *). Dubbel-dubbel retro!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ook hier maar eens aangemeld. Op Amigascene.nl wordt mijn account niet ge-activeerd......

 

Ben sinds kort weer in het bezit van een Amiga, een Amiga 1200 met een 68030 accelerator met 8Mb fastmem met een CF-hdd voornamelijk om oude spellen te spelen. Ben 39 jaar, uit Winschoten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum!

Ik ben zelf ook een Amigaliefhebber, ik ben nu mijn Amiga 1200 in een Infinitytower aan het bouwen, ook een 68030 met 8mb fastmem en er komt CF in.

 

Mja de site Amigascene, ik heb er een account, maar heb daar flink problemen gehad met de aankoop van een zogenaamde Amiga Tower, bleek achteraf gewoon een oude pc-kast te zijn met een kabetje die je op je Amiga kon aansluiten. Ja dag :') 

Er zitten hier nog wel meer Amiga'ers en hopelijk volgen er nog vele!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dankje djkoelkast, heb net ook een advertentie geplaatst voor een Apollo Accelerator, kan iemand anders zijn Amiga 1200 ook een snelheidsboost geven 8-)

aangepast door antimute
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom een ieder. Heb zelf ook e.a. aan amiga spul liggen, o.a. 3 of 4 a500's 2 met 512 kb expansion en 1 8mb sidecard expansion, een commodore cdtv, amiga cd32 en een helaas defecte a1200.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net een CDTV gekocht _O_

Zoek nog een toetsenbord voor de CDTV en een officiële muis

Wat is er kapot aan de A1200?

Heb gelukkig de orignele zwarte keyboard, muis en diskdrive erbij. "mis" alleen de originele zwarte monitor, heb de cdtv "gemod" heb er atari compatible joystick ports ingemaakt in de backplate van de lege expansion port, tevens heb ik er een switch ingeplaatst om de interne cd-romdrive uit te schakelen, zodat er meer geheugen overblijft om de cdtv als amiga 500 te gebruiken.

post-889-0-72638700-1422480386_thumb.jpg

 

Voor mijn amiga cd32 heb ik zelf een a500 keyboard gemod om dienst te doen als keyboard voor de cd32. De drive is echter slechter aan het worden en leest niet altijd meteen de disk.

 

De a1200 geeft als ik het goed herinner een grijs scherm, dacht dat de cia chip defect was of zo iets.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb gelukkig de orignele zwarte keyboard, muis en diskdrive erbij. "mis" alleen de originele zwarte monitor, heb de cdtv "gemod" heb er atari compatible joystick ports ingemaakt in de backplate van de lege expansion port, tevens heb ik er een switch ingeplaatst om de interne cd-romdrive uit te schakelen, zodat er meer geheugen overblijft om de cdtv als amiga 500 te gebruiken.

attachicon.gifpost-5654-0-35322400-1411313793.jpg

 

Voor mijn amiga cd32 heb ik zelf een a500 keyboard gemod om dienst te doen als keyboard voor de cd32. De drive is echter slechter aan het worden en leest niet altijd meteen de disk.

 

De a1200 geeft als ik het goed herinner een grijs scherm, dacht dat de cia chip defect was of zo iets.

 

 

http://wiki.classicamiga.com/Amiga_boot_error_code_colours

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk totaal verkeerde topic maar soit, ik zal het binnenkort splitten.

 

Mijn CDTV heeft een genlock (voordeel: S-Video output!) en ik heb ook de originele videokaart er nog bij.

Ook een reserve cd-loopwerk, maar deze is nog prima. Die poorten heb ik er niet op, hij is nog 100% origineel (en zou blijft 'ie)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Mijn  naam is Rowan, getrouwd met Helma en vader van een super dochter.

Toen ik een jaar of 11/12 was kreeg ik mijn eerste Nes, toen de Super nintendo uit kwam mn Nes verkocht zodat ik die gruwelijk coole nieuwe console kopen kon.

Die laatste heb ik nogsteeds na al die jaren, de Nes is er later weer bij gekomen, beide gebruik ik nogsteeds en vind ik het aller leuks!

Ik heb ook een N64 en een WII, maar gamen doe ik eigenlijk alleen maar op die goeie oude Nes en Snes, blijft toch echt het aller leukst is mijn mening.

 

Ben benieuwd naar de mensen en de gesprekken op dit forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Middag/ongeveer bijna avond alweer allemaal!

 

Het vragenlijstje
Naam: Willem van Rijn
Geboortedatum: 18-12-1991
Woonplaats:Katwijk aan zee
Hobby's: Gamen/manga lezen/anime en oude tv series kijken.
Hier gekomen via: Google!

 

Zou, dat was even de saaie introductie zeg maar, nu wat meer verwoord xD

Mijn naam is Willem van Rijn, aangenaam allemaal.

Ik ben hier eigenlijk terecht gekomen via een zoekopdracht op google, waar ik naar retro tv beelden aan het zoeken was.

Ik verzamel al ongeveer zo'n 4 jaar lang games, echter ben ik een student, dus ik heb helaas geen kamer vol ervan!

Met games focus ik mij vooral op nintendo, met de voorkeur voor de nintendo 64 console, omdat dat mijn allereerste, eigen spelcomputer was.

 

Voor de rest ben ik zoekend naar fox kids beeldmateriaal, omdat ik weer heerlijk zin in een nostalgietrip heb:)

Groeten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Naam: Jan
Geboortedatum: 1990
Woonplaats: In de buurt van Den Haag
Hobby's: Krachttraining, retrogames spelen
Hier gekomen via: google

 

In alle eerlijkheid heb ik voornamelijk een account gemaakt om een deel van m'n verzameling te verkopen. Voorheen was het verzamelen van retrogames een hobby van me, nu haal ik alleen nog plezier uit het (af en toe) spelen ervan (wat ook prima op emulators kan). 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Naam: Nivaran

Geboortedatum: 22-05-1998

Woonplaats:Apeldoorn

Hobby's: Gamen vooral Nintendo

Hier gekomen via: google op zoek naar een retro game forum

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...