Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en discussie #9


Aanbevolen berichten

11 uur geleden, TMP zei:

Trouwens best een kans dat daarvoor nog een voorronde gespeeld moet worden als ik het goed heb. Ik ben het overigens (uiteraard) met je eens dat Ajax het dit seizoen uitstekend heeft gedaan in Europa en PSV niet heel bijzonder. De loting van PSV was wel uitzonderlijk zwaar, met een iets betere loting had een derde plek nog wel tot de mogelijkheden behoord, Het zal in de Eredivisie in ieder geval wel tot de laatste dag spannend blijven...

 

Correct, aankomend seizoen dienen er hoe dan ook nog voorrondes te worden gespeeld. De kampioen van het seizoen 2019/2020 zou zich direct kunnen plaatsen voor de CL, mits Ajax nog één wedstrijd wint (een gelijkspel zou misschien ook genoeg zijn, weet ik niet zeker).

Mocht dit niet het geval zijn dan zouden we op z'n vroegst pas weer de kampioen van het seizoen 2020/2021 van de Eredivisie mogen sturen naar de groepsfase van de CL van het seizoen daarop.

 

Het gat met nummer 11 Oostenrijk is niet heel groot. Maar door de (onverwachte) overwinning van Salzburg tegen Napoli, zijn ze weer over Nederland heen gegaan. Ze zijn er nu wel uit, dus meer dan dit kunnen ze niet behalen aan punten. We zijn afhankelijk van wat Ajax gaat doen. Mochten ze punten sprokkelen voor Nederland, sta ik uiteraard ook te juichen! ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 191
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

13 hours ago, TMP said:

Trouwens best een kans dat daarvoor nog een voorronde gespeeld moet worden als ik het goed heb.

Nee dus ;).

Door de prestaties van Ajax dit jaar in de Champions League heeft Nederland een direct ticket voor de Champions League van volgend jaar, dus de kampioen van de Eredivisie is direct geplaatst.

Daarom schreef ik ook dat ik het walgelijk zou vinden als de PSV "fans" straks gaan scanderen dat ze het wel even geflikt hebben en dat Amsterdam niets heeft, mochten zij kampioen worden.

Voor de duidelijkheid: Dit staat los van afgunst en/of ze wel of niet terecht kampioen zijn ;).

 

Overigens "best presterende" is ook een breed begrip; Het is net wat MarsM zegt; Ajax is wisselvalliger en PSV is stabieler, maar wint vaak door een goal in de slotfase: Is PSV dan de "best presterende" club en daardoor terecht kampioen, of is PSV dan kampioen door "puur geluk" ;)?

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, RM zei:

Nee dus ;).

Door de prestaties van Ajax dit jaar in de Champions League heeft Nederland een direct ticket voor de Champions League van volgend jaar, dus de kampioen van de Eredivisie is direct geplaatst.

Daarom schreef ik ook dat ik het walgelijk zou vinden als de PSV "fans" straks gaan scanderen dat ze het wel even geflikt hebben en dat Amsterdam niets heeft, mochten zij kampioen worden.

Voor de duidelijkheid: Dit staat los van afgunst en/of ze wel of niet terecht kampioen zijn ;).

 

Volgens mij heeft @Logitech gelijk en zal Ajax minimaal in een van beide wedstrijden tegen Juventus een resultaat moeten halen om Oostenrijk voorbij te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, TMP said:

 

Volgens mij heeft @Logitech gelijk en zal Ajax minimaal in een van beide wedstrijden tegen Juventus een resultaat moeten halen om Oostenrijk voorbij te gaan.

Als dat zo is dan neem ik dat gedeelte van die stelling terug, maar de rest van de stelling blijft dan wel staan mocht Ajax 1 wedstrijd winnen of zelfs Juventus verslaan :).

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, RM zei:

Nee dus ;).

Door de prestaties van Ajax dit jaar in de Champions League heeft Nederland een direct ticket voor de Champions League van volgend jaar, dus de kampioen van de Eredivisie is direct geplaatst.


Bedoel je met volgend jaar het volgende seizoen als in september 2019, of daadwerkelijk volgend jaar september 2020? :P 

Zoals ik het hier lees, maak ik eruit op dat de kampioen van volgend seizoen (2019/2020) pas weer rechtstreeks een CL ticket verkrijgt (dus voor het CL seizoen van 2020/2021) mits Ajax natuurlijk een resultaat behaalt over één van de twee wedstrijden.

Zo heb ik het overigens van meerdere mensen begrepen. De kampioen van dit seizoen (Ajax of PSV) moet hoe dan ook voorrondes spelen.
Tenzij Ajax de CL weet te winnen natuurlijk, maar die kans acht ik erg klein. ;) 

 

RM & MarsM zijn Ajax fan, TMP een PSV fan? :P 

aangepast door Logitech
Link naar bericht
Delen op andere sites

Als PSV dit seizoen kampioen wordt moeten ze ook nog een CL voorronde spelen (door oostenrijk inderdaad) Technisch gezien hebben ze die nu al, want AZ staat op 51 en PSV op 70, dus met 6 wedstrijden te gaan worden ze mininaal 2e.

 

Fan is een groot woord, ik heb een voorkeur voor Ajax in de competitie, that's it. De beste mag het van mij proberen in de CL puur om het NL voetbal op de kaart te krijgen. Zoals eerder gezegd kan ik me ergeren aan de wijze waarop PSV zich soms als '3 punten in de blessuretijd-club' profileert, maar het zijn wel gewoon punten. Ik zou glashard liegen als ik zou zeggen dat ik het bij Ajax niet zou waarderen als ze het zo deden ;). En daar komt bij ik erger me net zo goed ook aan Ajax dat ze nooit de kansen pakken en PSV al het hele seizoen die 2 punten voor staat. Win dan ook gewoon van Heracles als je zo'n goed team hebt, anders ben je net zo min kampioen-waardig.

 

Maar goed, ik vind sportiviteit het belangrijkst. Ik zou niet iemand met een PSV shirt voor kakkerlak of rat of wezel of whatever uitmaken. Het mooiste is gewoon als het lekkere competitie is en op een leuke manier elkaar een beetje uitdagen, maar je achteraf de andere partij ook gewoon kunt erkennen als ze winnen. Die 6-2 van Feyenoord vond ik ook wel klasse van hen en ook soms wel eens goed als een Ajax even op z'n plaats wordt gezet. Net als een Real Madrid nu ;)

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Op 16-3-2019 at 03:45, TMP zei:

Dit lijkt mij toch echt niet haalbaar. Maar goed, ik had uiteraard ook niet verwacht dat Ajax Real Madrid zou uitschakelen...

Er was eens een groepje jonge jongens... vs. het grote geld... en die schudden hier de internationale voetbalwereld even wakker.

 

Even los van welke club je voorkeur heeft; dit is best een krankzinnige prestatie.😯

Link naar bericht
Delen op andere sites

En eigenlijk is het stiekem ook wel weer prettig dat Tottenham (ook vrij onverwachte halve finalist) op papier de zwakste tegenstander is van de 3 resterende concurrenten van Ajax.

 

Ik ben vooral blij dat de boel internationaal weer eens wakker wordt geschud. De grootheden en het gore geld staan eens een keer buitenspel. We moeten dit net als prestaties op de Olympische Spelen koesteren en ik word echt blij van de sportieve supporters van juist een Feyenoord en PSV die dit bevestigen. Toen PSV als meest recente NL club de kwartfinale van de CL bereikte tegen Atletico was ik ook ineens 100% PSV supporter. Dit draagt ook bij aan het terug op de kaart zetten van het Nederlandse voetbal. Het is nog altijd niet te geloven...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 7-4-2019 at 09:41, MarsM zei:

Zei er iemand iets over blessuretijd-club? 😴

Vreselijk gewoon, daar zou ik geen trotse supporter van kunnen zijn hoor ;)

 

 

En nu gaat Ajax, na een geweldige Champions League pot, in de Eredivisie onbegrijpelijk slechts met hangen en wurgen kielekiele er vandoor met de 3 punten. De druk is hoog, maar toch succes PSV! (Van Bommel / PSV was erg begripvol en sympathiek mbt verschuiven van de Eredivisie duels dat mag gezegd!)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
gepost (aangepast)
9 uur geleden, Logitech zei:

Wat ontzettend jammer... :{

Het hele Champions League seizoen is een aaneenschakeling van bizarre wendingen en uitschakelingen.

 

Zowel Barcelona als Ajax gaan hier met een aggregate 3-0 de rust in en worden in de 2e helft tegen alle verwachtingen in (ook van de analisten) alsnog uitgeschakeld. Bij Ajax is de wijze waarop wel echt de grootste hel die je kan bedenken in de 96e minuut. Als Ajax fan ben ik er figuurlijk ook wel ‘ziek’ van, nog iets meer dan alle Nederlanders die ineens een tijdelijke door de media typisch aangewakkerde voetbalkoorts hadden en er daardoor ineens een nationale Ajax-hype was.

 

De teleurstelling is nu groot (en nog het meest voor de spelers zelf) en zo’n kans als deze is er eens in de 100 jaar, maar uiteindelijk is het sowieso knap dat ze überhaupt in de halve finale stonden vanaf voorronde 3 met de beschikbare financiële middelen. Wie had dat verwacht. Die conclusie komt nu veel te vroeg, maar volgende week is dat alweer anders.

 

Terug naar deze wedstrijd. Eerlijk is eerlijk; in de eerste helft was Ajax weer heer en meester met massale aanmoediging uit het publiek, in de tweede helft was het net als vorige week allemaal vrij slecht (los van dat het jammer is dat Ziyech 2x nét mist). Veel gepanikeer achterin, slecht op balbezit, alleen maar de lange passes naar voren. Als ik een Tottenham Supporter was zou ik ook volledig uit m’n dak gaan en de trainer stond ook te janken van ongeloof. Er is niks op af te dingen, allemaal zuivere goals. Maar hoe is dit toch mogelijk, want Ajax had zo’n goede Europese reeks en ook de 1e helft hier verliep weer prima...

 

De winnaar zal me nu echt op klassieke wijze m’n R roesten, ik gun het ze allebei evenveel. Klopp greep vorig jaar met Liverpool mis en nu staan ze er weer zwaarbevochten. De Spurs zijn hier de verrassende finalist, dat is ook een prestatie. Ajax was hier meer de dikke middelvinger naar het grote geld geweest, maar bij Nederland is en blijft het lot toch altijd ‘NED niet’. Helaas. 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, MarsM zei:

Als Ajax fan ben ik er figuurlijk ook wel ‘ziek’ van, nog iets meer dan alle Nederlanders die ineens een tijdelijke door de media typisch aangewakkerde voetbalkoorts hadden en er daardoor ineens een nationale Ajax-hype was.


De teleurstelling is nu groot (en nog het meest voor de spelers zelf) en zo’n kans als deze is er eens in de 100 jaar, maar uiteindelijk is het sowieso knap dat ze überhaupt in de halve finale stonden vanaf voorronde 3 met de beschikbare financiële middelen. Wie had dat verwacht. Die conclusie komt nu veel te vroeg, maar volgende week is dat alweer anders.

Mee eens, al moet ik zeggen dat ik als niet Ajax-fan ook ontzettend genoten heb van de manier waarop Ajax alle grote clubs met de portemonnee 10 keer zo dik, te kijk hebben gezet. Ziek zal ik er niet van zijn, maar vind het wel ontzettend jammer.

 

Quote

Terug naar deze wedstrijd. Eerlijk is eerlijk; in de eerste helft was Ajax weer heer en meester met massale aanmoediging uit het publiek, in de tweede helft was het net als vorige week allemaal vrij slecht (los van dat het jammer is dat Ziyech 2x nét mist). Veel gepanikeer achterin, slecht op balbezit, alleen maar de lange passes naar voren. Als ik een Tottenham Supporter was zou ik ook volledig uit m’n dak gaan en de trainer stond ook te janken van ongeloof. Er is niks op af te dingen, allemaal zuivere goals. Maar hoe is dit toch mogelijk, want Ajax had zo’n goede Europese reeks en ook de 1e helft hier verliep weer prima...

 

De winnaar zal me nu echt op klassieke wijze m’n R roesten, ik gun het ze allebei evenveel. Klopp greep vorig jaar met Liverpool mis en nu staan ze er weer zwaarbevochten. De Spurs zijn hier de verrassende finalist, dat is ook een prestatie. Ajax was hier meer de dikke middelvinger naar het grote geld geweest, maar bij Nederland is en blijft het lot toch altijd ‘NED niet’. Helaas. 

Weer mee eens :P . Ik moet wel zeggen dat Dolberg en Schöne behoorlijk door de mand vielen, met name Dolberg. Na de finale van 2017 heeft hij nooit meer zijn niveau gehaald. Ziyech speelde daarin tegen wel reg goed & ook de rest van het team verdient eigenlijk geen onvoldoende. 

 

Van mij mag Liverpool hem wel pakken nu! :) 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 11-5-2019 at 12:29, Joost zei:

En een paar dagen later speelt Engeland tegen Nederland in de halve finale van de Nations cup.....

Makkie ;) 

 

Gefeliciteerd aan alle Ajacieden hier. Voor mij de terechte kampioen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad wel een Engels feestje zo. Toch wel jammer want nu zijn die finales net reguliere Premier League potjes. Ik ga er niet voor zitten in ieder geval, maar dat heeft ook deels wel andere redenen... :p

 

En ja, de spanning in het slot van de competitie is sneller weg dan verwacht. Ajax draait dit seizoen wel érg goed, dus de kans dat ze dit nog hadden weggegeven was ook wel nihil. Toch zit de grootste evaluatie wel na de winterstop. De gehele eerste seizoenshelft liet PSV slechts 4 punten liggen en was de voorsprong > 8 punten. Na de winterstop startten Ajax en PSV beiden slecht, maar PSV verliest in de tweede seizoenshelft ruim 16 verliespunten. Toch wel een erg grote omslag...

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Helemaal geen voetbal gesprekken meer! Waar zijn de voetbal-nerds?! ;)

 

Het is toch weer een wisselvallig seizoen. Qua Europees zal ik maar geen bevooroordeelde woorden meer besteden aan voornamelijk ‘Chelsea en VAR’, maar die zouden er kunnen zijn.

 

Qua Eredivisie gebeurt er ook genoeg opmerkelijks. Willem II is toch wel zeer pluimwaardig bezig, Feyenoord slaat om van ‘drama degradatie koers Stam-rel’ naar ‘Met Advocaat binnen afzienbare tijd terug op 3-succes’ en ....  wie wordt nou kampioen? Gewoon het door teleurstelling en blessure geteisterde Ajax? En laten we toch hopen dat PSV snel uit de dikke shit komt, want dit gun je allemaal je ergste vijand niet toch...:{

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Op 30-1-2020 om 00:08, TMP zei:

Over PSV valt weinig positiefs te melden, dus ik zwijg maar ;).

Ajax was best close... en deze uitslag tegen Willem II is niet heel rot, toch!? ;)

Het blijft evengoed over het algemeen wel rommelen en e.e.a. vuile was dat wordt buitengehangen.

 

Verder alles voor zondag afgelast; goed besluit denk ik, al was ik wel benieuwd naar AZ-FEY. Gelijkspelletje ligt in lijn der verwachting, maar ik denk echt dat Feyenoord zomaar eens met de 3 punten wegkomt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Ajax 6/6 gewonnen wedstrijden in de Champions League is een stuk interessanter dan de Eredivisie. Ik hoop vooral dat dát bij de eerste knock-out wedstrijd niet weer gelijk als een nachtkaars uit gaat. Maar goed, terug naar de Eredivisie presteren ze daar juist weer regelmatig opvallend matig ;). Evengoed staan Ajax, PSV en Feyenoord wel echt een duidelijk een niveautje hoger dan de gehele rest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, MarsM zei:

Ajax 6/6 gewonnen wedstrijden in de Champions League is een stuk interessanter dan de Eredivisie. Ik hoop vooral dat dát bij de eerste knock-out wedstrijd niet weer gelijk als een nachtkaars uit gaat. Maar goed, terug naar de Eredivisie presteren ze daar juist weer regelmatig opvallend matig ;). Evengoed staan Ajax, PSV en Feyenoord wel echt een duidelijk een niveautje hoger dan de gehele rest.

 

Dat zou ik ook zeggen :P! Benfica is een heel taaie tegenstander, heb ze enkele maanden geleden in Eindhoven aan het werk gezien. Zal lastig genoeg worden. Hopelijk een leuke titelstrijd in de Eredivisie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, TMP zei:

 

Dat zou ik ook zeggen :P! Benfica is een heel taaie tegenstander, heb ze enkele maanden geleden in Eindhoven aan het werk gezien. Zal lastig genoeg worden. Hopelijk een leuke titelstrijd in de Eredivisie.


Ze hebben bij Benfica wel net weer intern gerommel met de coach die aan de kant is gezet enzo, maar zou sowieso niemand onderschatten die bij de laatste 16 van de Champions League zit ;).

 

Inderdaad in de Eredivisie ook wel zo leuk als het een beetje spannend is, in plaats van 1 of 2 clubs die er met kop en schouder bovenuit steken. Het bijzondere is vaak dat Ajax dan weer de sterren van de hemel speelt in de CL en met 5-0 wint van PSV (wat gewoon hun grootste concurrent is) en amper tegengoals incasseert over het halve seizoen, maar vervolgens tegen de middenmoot dan weer 3 weken op rij loopt te kwakkelen met 0-0 potjes. Ze houden dan ook zelf die spanning er in en als Ajax het niet doet dan neemt PSV uiteindelijk toch de eindregie. De vraag is of dat zo blijft ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
15 uur geleden, MarsM zei:


Ik dacht jij kickt dit topic van ‘t weekend nog wel even. O-)

De VAR thuis, altijd lastig… ;)

 

Ha, inderdaad! Ik ben nog niemand tegen gekomen die (oprecht) van mening is dat de bal niet over de lijn was. Spelregeltechnisch zal het zo wel kloppen. In de achtervolging dan maar!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Snap beide kanten eerlijk gezegd wel.

Ook ik ben in de veronderstelling dat de bal over de lijn was, maar bij twijfel snap ik wel dat het voordeel wordt toegekend aan de aanvallende partij. :P 

Was verder niet echt een goede pot, beide teams niet overtuigend. 

 

1-1 was terecht geweest als je het mij vraagt, maar wellicht ben ik daar niet geheel objectief in ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uiteindelijk wordt iedere club in dit soort situaties gemiddeld even vaak benadeeld als dat er mazzeltjes zijn. Al voelt het natuurlijk altijd alsof je vaker pech hebt ;).

 

De hele VAR is alleen bedacht om juist objectief te kunnen beoordelen hoe het zit, maar dat is eigenlijk tot nu toe gewoon totaal mislukt. Er is nog steeds constant discussie en misschien nog wel meer dan voorheen en de VAR heeft zelf vaak de hoofdrol, soms op het lachwekkende af.

 

Maar goed, de liefhebbers mogen de komende tijd wel weer wedstrijden bezoeken ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
  • 8 months later...
13 uur geleden, MarsM zei:

Wat een dramatisch niveau van strafschoppen nemen zeg.

 

Gelukkig werden we voor de strafschoppen wel getrakteerd op een wedstrijd van topniveau ;) 

 

Nee zonder dollen, dit was misschien wel de slechtste bekerfinale die ik ooit heb gezien. Vooral de eerste helft, wat een janken en zeiken van beide kanten.

Er zijn sinds kort nieuwe regels om het gedrag van het publiek beter te kunnen beheersen, maar de voetballers geven nou niet echt het goede voorbeeld.

 

13 uur geleden, MarsM zei:

Nou aankomende week als toetje nog een laatste domper tegen AZ incasseren en Ajax mag ook met een 4e plek in de eredivisie tevreden zijn en even in alle bescheidenheid goed gaan evalueren.

 

Denk je? Ik denk wel dat Ajax de derde plek kan vasthouden, maar god wat hebben ze bij Ajax aan kwaliteit ingeleverd dit seizoen zeg.

100 miljoen geïnvesteerd en 0 euro gecreëerd. Wat dat betreft heeft PSV het beter gedaan na de winterstop. De 2 beste spelers verkocht en tóch de beker en (waarschijnlijk) tweede plaats. 

 

Het zijn in ieder geval mooie tijden om een Feyenoorder te zijn. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uur geleden, Logitech zei:

 

Gelukkig werden we voor de strafschoppen wel getrakteerd op een wedstrijd van topniveau ;) 

 

Nee zonder dollen, dit was misschien wel de slechtste bekerfinale die ik ooit heb gezien. Vooral de eerste helft, wat een janken en zeiken van beide kanten.

Er zijn sinds kort nieuwe regels om het gedrag van het publiek beter te kunnen beheersen, maar de voetballers geven nou niet echt het goede voorbeeld.

 

 

Denk je? Ik denk wel dat Ajax de derde plek kan vasthouden, maar god wat hebben ze bij Ajax aan kwaliteit ingeleverd dit seizoen zeg.

100 miljoen geïnvesteerd en 0 euro gecreëerd. Wat dat betreft heeft PSV het beter gedaan na de winterstop. De 2 beste spelers verkocht en tóch de beker en (waarschijnlijk) tweede plaats. 

 

Het zijn in ieder geval mooie tijden om een Feyenoorder te zijn. :D


De rivaliteit wordt ook allemaal op voorhand steeds al heel erg opgehitst en dan krijg je vervolgens een voorstelling met van die opstootjes en testosteron scènes op het veld, het ene nog kinderachtiger dan het ander, en het spelniveau is vaak om te huilen.

 

Het wordt aankomend weekend dan wel in Amsterdam gespeeld, maar Ajax is echt niet lekker in vorm en AZ geeft eigenlijk altijd een goede partij. Bovendien zitten die juist wel in een lekkere flow, kijk ook naar de Conference League prestaties. Ik denk dat Ajax hier echt nog wel alles en nog een beetje meer moet gaan geven.

 

Feyenoord wordt dit jaar zeker verdiend kampioen en dat gun ik Slot ook wel van harte. Goede trainer, sympathieke man. Je bent alleen wel snel over AS Roma heen, dat was toch wel een bittere pil hoor :P.

 

17 uur geleden, TMP zei:

Ben gisteren naar de bekerfinale geweest. Vreselijke wedstrijd. Gelukkig won PSV nog wel en was het qua sfeer op de tribunes wel de moeite waard. Verder snel vergeten.

 

Jaaa, we zagen je wel zitten hoor!! _O-;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Op 1-5-2023 om 21:26, MarsM zei:

Het wordt aankomend weekend dan wel in Amsterdam gespeeld, maar Ajax is echt niet lekker in vorm en AZ geeft eigenlijk altijd een goede partij. Bovendien zitten die juist wel in een lekkere flow, kijk ook naar de Conference League prestaties. Ik denk dat Ajax hier echt nog wel alles en nog een beetje meer moet gaan geven.

 

Gelijkspel... Ik heb de wedstrijd niet helemaal goed gekeken, maar wat ik heb gezien had Ajax toch wel het betere van het spel. 0-0 heeft geen van beide iets aan.

Gezien de resterende wedstrijden is de CL is hoogst waarschijnlijk voor Ajax nu uit het zicht. 

 

Op 1-5-2023 om 21:26, MarsM zei:

 

Feyenoord wordt dit jaar zeker verdiend kampioen en dat gun ik Slot ook wel van harte. Goede trainer, sympathieke man. Je bent alleen wel snel over AS Roma heen, dat was toch wel een bittere pil hoor :P.

 

Natuurlijk baalde ik (we) na de uitschakeling, maar had er eerlijk gezegd vooraf toch al rekening mee gehouden. Eigenlijk na de 1-1 van Paixão had ik even kort het gevoel van; dit gaat lukken. Ik ben benieuwd wat Feyenoord kan in de CL. Mooiste zou zijn als ze tenminste de derde plaats halen voor overwintering. Iets wat met de huidige selectie niet onhaalbaar moet zijn lijkt mij. Waarschijnlijk worden er wel spelers verkocht, maar ook dat levert weer (flink) geld op om opnieuw te kunnen investeren. 

 

Volgend jaar wordt ook in de Eredivisie een belangrijk seizoen. Plek 1 en 2 gaan direct naar de CL en wat ik heb begrepen worden de bedragen die je krijgt in de CL volgend jaar ook zowat verdubbeld. Dat gaat ongetwijfeld een interessant seizoen worden! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het kan tussen Ajax en AZ nog alle kanten op in die 2 resterende potjes, want ze krijgen beiden nog vervelende tegenstanders. Is eigenlijk het enige spannende nog ;)

 

Ondertussen blijft het ook wel echt onrustig met voortdurend het onderbreken en afbreken van wedstrijden door ongeregeldheden. Teleurstellende trend weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...