Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #4


Aanbevolen berichten

Gebruiker B1000000/YJ vertelde me ooit, ik weet niet of ik het me goed herinner, dat hij via Bassie's Postorders een band van Arcade kreeg (en nu denk ik aan De Diamant-dubbelbox) waarbij het label gewoon een gekopieerde sticker was.

En die Arcade-banden klopten inderdaad sowieso van geen kanten, eigenlijk. Wonderlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 267
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bijna iedereen is het weleens tegengekomen, een arcade hoes met een bridge band :+

Vraag me af of dat zo hoorde, want ik heb ook wel eens een arcade band in een cnr hoes gevonden.

Bij de band van liedjes uit grootmoederstijd staan zelfs het CNR en Arcade logo allebei op de hoes

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de band van liedjes uit grootmoederstijd staan zelfs het CNR en Arcade logo allebei op de hoes

Klopt, dit was ook de enige band waar het logo van Arcade nog een (koude) blauwe vlam had, de rest had later de oranje vlam.

Toen was het (volgens mij) ook nog Arcade Film & Video en later werd het Arcade Pictures :P

Te lang geleden dus helemaal zeker weet ik het niet meer en heb deze videobanden ook niet meer :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, dit was ook de enige band waar het logo van Arcade nog een (koude) blauwe vlam had, de rest had later de oranje vlam.

Toen was het (volgens mij) ook nog Arcade Film & Video en later werd het Arcade Pictures :P

Te lang geleden dus helemaal zeker weet ik het niet meer en heb deze videobanden ook niet meer :+

Spijker -> Kop, klopt helemaal. Heb ook wel eens CNR-banden gehad met het logo van jm20101 maar met het CNR Film & Video-label (het rood/gele) of inderdaad een Arcadelabel. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je bent niet de enige wie het opvalt.

Het beeld mag dan wel 'digitaal bewerkt' zijn maar het geluid is er niet beter op geworden.

Hetzelfde verschil zit tussen de CNR band en de DVD, de CNR versie klinkt helderder

Ja klopt, zo vind ik het geluid op de DVD van de verdwenen kroon een beetje dof overkomen. En dat is in de intro veel erger. Die klinkt alsof het is afgespeeld wordt met een geluidsrecorder met versleten leeskoppen. En op video inderdaad komt het geluid een stuk helderder over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geluidsbanden verliezen naarmate de jaren kwaliteit, en dan met name de hoge tonen (dat verklaart het doffere geluid)

Versleten koppen kunnen ook nog eens extra invloed hebben op de dofheid.

Het geluid op de CNR banden is natuurlijk directer en het kan best zijn dat die banden toch beter tegen ouderdom kunnen dan de originele geluidsbanden.

Ik vraag me af of dat doffe geluid komt door de 'digitale bewerking' of dat ze echt zo klinken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik heb dat liedje nergens anders gehoord dan alleen op de CD. Overigens ook jammer dat er nergens bij staat geschreven wie die vrouw is, die je in dat liedje hoort zingen. Datzelfde geldt ook voor de stem van Robin op de CD/LP van Bassie & Adriaan als geheime agenten. Ik ben eens benieuwd wie daar z'n stem voor verleend heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net zoals de liedjes:

Met een bril op

Er is een circus in de stad

In ons circus

Als maar voort

Bassie & Adriaan houden van de kleintjes

Pinky de baviaan

Naar het circus (versie 2)

Sint Maarten

Italiaanse les (Couplet 2)

 

Ook die liedjes zijn nooit in de televisieseries verschenen. Het liedje ''Ga naar het bos of het strand'' ook niet, maar zou toch oorspronkelijk in de niet afgemaakte droomwereld van de professor komen?

aangepast door Samsonfan101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Een deja-vu potpourri hier :D ver-assingen, de vraag "Wie is toch die vrouw in dat liedje", de vraag "waarvoor zijn die liedjes Sint Maarten en Wat laat je me weer lachen oorspronkelijk bedoeld", ik ken dit nog van 10 jaar geleden :D

Zover ik weet was voor Ga naar het bos gewoon een muzikaal intermezzo gepland, geem droomwereld. Bij Wat laat je me weer lachen kan ik het niet laten maar kan ik alleen maar denken aan een zwartharige donkere dame, Sint Maarten zou gewoon op Sint Maarten gezongen worden en verassingen kun je het wel noemen na al die ontplofte boemen van Handige Harry :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uit verveling heb ik zelf een eigen intro en outro gemaakt voor de afleveringen van Het Geheim van de Sleutel. Oorspronkelijk heet aflevering 4 van het Geheim van de Sleutel "Een luie vakantie", maar ik heb besloten om een eigen afleveringnaam te verzinnen. Alles is anders dan normaal (ander lettertype, andere afleveringmontage en andere intro/outromuziek). Veel kijkplezier :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=A8my0ANaRO4&feature=youtu.be

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er top uit! Ben bang dat het niet lang op YT blijft staan.

Alleen de copyright aan het einde zou je ook het jaar van de serie moeten zetten met een streepje voor 2014.

 

Thanks! En inderdaad, dat was ik nog vergeten te doen :P

aangepast door Melki
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind 'um leuk! :D

 

Ik vind het altijd tof om zelfgemaakte intro'tjes en outro'tjes te zien op z'n tijd, zolang ze goed gelukt zijn dan :) Ik heb een tijdje terug als een soort van proof of concept, omdat ik het idee had dat oorspronkelijk het slotnummer van De Diamant tevens de aftiteling bevatte, in Pinnacle (of all software :')) een montage gemaakt. Ben er absoluut niet tevreden mee maar was ook echt de eerste keer dat ik er in werkte. Ik ga het eens even opzoeken en even snel uploaden. Verwacht overigens geen al te vette fonts zoals die van jouw video maar gewoon heel simpel :')

 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mag ik even tussendoor gooien dat de nieuwe Jelger de goochelaar film op Pebble TV wordt uitgezonden? Op ca. 2 minuut 30 wordt er gebruik gemaakt van een oude Koelkast compositie. :) Op 11 Mei om 16:00 en 21:30. DJ, als je m'n berichtje niet vindt passen, verwijder je 'm maar. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mag ik even tussendoor gooien dat de nieuwe Jelger de goochelaar film op Pebble TV wordt uitgezonden? Op ca. 2 minuut 30 wordt er gebruik gemaakt van een oude Koelkast compositie. :) Op 11 Mei om 16:00 en 21:30. DJ, als je m'n berichtje niet vindt passen, verwijder je 'm maar. ;)

 

Kijk eens hier ;) 

 

http://www.retroforum.nl/topic/3519-jelger-de-goochelaar-en-de-vliegende-toverring-afleveringen-online/#entry133951

 

Ik zal binnenkort weer eens wat muziek voor je inspelen als je het nog steeds nodig hebt ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Sambaboy intro Diamant - Mooi gemaakt! Zo had het origineel eigenlijk beter geweest, net als bij het geheim van de sleutel. Één schoonheidspuntje (maar ongetwijfeld al opgevallen) ... 'Joop' Dikmans zat hier niet in :-)

Dank je! En "Ongetwijfeld al opgevallen", niet echt... Ik hield me teveel bezig met het eindshot waarin, zo zag ik achteraf, de mensen achteruit bleken te lopen :') Nice catch, was me nog niet opgevallen! :) De Sleutel-credits waren inderdaad ook de aanzet hiervoor (die slotbeelden van een bomvolle parade rondom B&A terwijl de boefjes worden weggereden in een politieauto, ik vind het mooi gedaan), maar in de hergemonteerde versie van de Huilende Professor wordt het ook perfect uitgevoerd bij 'We reizen met het hele circus' (op, helaas, de missende shots na van bijvoorbeeld een Rancho die op het circusterrein komt aanrijden, gezien daar op de originele uitzendbanden een aftiteling overheen zat).

 

Die diamant heb ik ook gewoon van Google geplukt, wilde er nog een DE DIAMANT-fontje overheen zetten maar had helaas geen lege videotrack meer over. Of ik kon er geen vinden in Pinnacle, ik denk dat dat het voornaamste is. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Woow, zo te zien is de Wikipedia-pagina van de Huilende Professor bijgewerkt met inside information. Ik kwam er toen ik net even op Telekids naar de reeks keek. Ik denk dat bij deze mijn vraag rondom die piratendroomwereld ook beantwoord is:

"Hiernaast is er één verwijderde scène nooit uitgezonden. In deze scène droomt Bassie dat hij en Adriaan tegen piraten vechten op zee aan boord van de Gefion. De piraten werden gespeeld door Rob Hein (zwager Aad van Toor) en André van Toor (zoon Aad van Toor). Uiteindelijk worden zij overboord geslagen. In de repetities van deze scène kreeg Aad van Toor per ongeluk een tik op zijn rug omdat de floret van Rob Hein doorzwiepte waardoor hij er een litteken aan overhield."

En nu kom ik langs Adriaans quote "jij bent een piraat, een etherpiraat!", net voor de droomwereld van het hoorspel instart. Die piratendroomwereld had daar ook prima gepast, net zo uit de toon als nagenoeg ieder liedje of droomwereldje uit de Sleutel :')

Nu ik het er toch overheb, ik heb wel enorm respect voor Martijn dat hij toch nog zo'n hoge kwaliteit heeft weten te halen uit die oude Pentabanden. Het is niet optimaal maar netjes gedaan met kleurcorrectie en dergelijke :)

Ligt het overigens aan mij of bevatten de eerste zoveel afleveringen ècht veel caravan-scènes? Sowieso wel duidelijk meer dan in de drie voorgaamde series.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar is het liedje 'Wat laat je me weer lachen' eigenlijk voor gebruikt? Alleen voor CD? 

Ik moest hier vandaag ineens aan denken, want ik herinnerde me plots een oud topic op Fok waar deze vraag ook werd gesteld. Daar geeft iemand aan dat het om een donkere vrouw uit de band Fruitcake moet zijn geweest (volgens Aad). In dat geval kan het alleen maar 1 van de volgende 2 personen zijn:

  • Mildred Douglas
  • Jo Ann Collins
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mildred Douglas zat in Mai Tai, lijkt mij dat je dat dan vermeldt als het zo'n bekende zangeres is.

Marita Li-a-chan zat ook in Fruitcake trouwens, dus nog een 3e optie, die zat daarvoor in Rockaway Boulevard.

Ah, goed gevonden. Als de aanname klopt dat het Fruitcake is, moet dit de zoektocht in elk geval behoorlijk verkorten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu ik het er toch overheb, ik heb wel enorm respect voor Martijn dat hij toch nog zo'n hoge kwaliteit heeft weten te halen uit die oude Pentabanden. Het is niet optimaal maar netjes gedaan met kleurcorrectie en dergelijke :)

 

Nee dat klopt. Maar datzelfde geldt ook voor een aantal scènes uit de geheimzinnige opdrachtgever. Die zien er naar mijn mening wel heel groen uit. Een voorbeeld hiervan zijn enkele scènes uit de aflevering die in Wales is opgenomen, en enkele scènes uit de aflevering op zoek in Italie. Dus wat dat betreft mogen sommige series nog even terug naar de montage tafel om eventjes de kleuren in sommige scènes wat te verbeteren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

<p>

Ik moest hier vandaag ineens aan denken, want ik herinnerde me plots een oud topic op Fok waar deze vraag ook werd gesteld. Daar geeft iemand aan dat het om een donkere vrouw uit de band Fruitcake moet zijn geweest (volgens Aad). In dat geval kan het alleen maar 1 van de volgende 2 personen zijn:

  • Mildred Douglas
  • Jo Ann Collins
Zie je wel, ik heb die donkere vrouw dus toch niet zomaar ergens vandaan!
Link naar bericht
Delen op andere sites

@DWDD van afgelopen week:

Ik vond dit een 'opmerkelijk' stuk. Matthijs van Nieuwkerk presenteerde dit als: 'De serie heette Bassie en Adriaan "Op Reis Door Europa". Dit was echter de titel die werd meegegeven aan de videobanden. De 'archief'beelden die we vervolgens zagen vermeldden '1992 - Bassie en Adriaan en de Geheimzinnige Opdracht'... vervolgens hoorden we wel de prachtige Smorenburg riedeltjes. Iedereen zat ook voor mijn gevoel enorm 'nep' te doen alsof we de betreffende beelden ná 1992 nóóóóóit meer gezien hebben en dat het een openbaring was toen we dit terugzagen... sorry hoor, maar het is op minstens 5 verschillende kanalen 894 keer herhaald ná deze uitzending uit 1992.

Herkenbaar wél dat de betreffende Groenlinks-B&A-Fan ook eigenlijk niet écht toe durfde te geven dat hij dondersgoed wist dat 'de Bassie-worst-zegeltjes' bestemd waren voor de Huilende Professor banden... hij wist namelijk 'de verzonken stad' en de tekst van het 'hoogte van de Rijn' fragment letterlijk op te lepelen, dus hij weet er wel íets meer vanaf ;-) . Maar échte erkenning 'zou iets té veel eer zijn voor Bassie en Adriaan'... nou... als er aan 'dít' anno nú in DWDD aandacht wordt besteed, dan is die eer wel verdiend denk ik, ipv deze halflacherige tv.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@DWDD van afgelopen week:

Ik vond dit een 'opmerkelijk' stuk. Matthijs van Nieuwkerk presenteerde dit als: 'De serie heette Bassie en Adriaan "Op Reis Door Europa". Dit was echter de titel die werd meegegeven aan de videobanden. De 'archief'beelden die we vervolgens zagen vermeldden '1992 - Bassie en Adriaan en de Geheimzinnige Opdracht'... vervolgens hoorden we wel de prachtige Smorenburg riedeltjes. Iedereen zat ook voor mijn gevoel enorm 'nep' te doen alsof we de betreffende beelden ná 1992 nóóóóóit meer gezien hebben en dat het een openbaring was toen we dit terugzagen... sorry hoor, maar het is op minstens 5 verschillende kanalen 894 keer herhaald ná deze uitzending uit 1992.

Herkenbaar wél dat de betreffende Groenlinks-B&A-Fan ook eigenlijk niet écht toe durfde te geven dat hij dondersgoed wist dat 'de Bassie-worst-zegeltjes' bestemd waren voor de Huilende Professor banden... hij wist namelijk 'de verzonken stad' en de tekst van het 'hoogte van de Rijn' fragment letterlijk op te lepelen, dus hij weet er wel íets meer vanaf ;-) . Maar échte erkenning 'zou iets té veel eer zijn voor Bassie en Adriaan'... nou... als er aan 'dít' anno nú in DWDD aandacht wordt besteed, dan is die eer wel verdiend denk ik, ipv deze halflacherige tv.

Check, meer dan 5 kanalen zelfs:

- TROS op TV2

- TV1/Ketnet (ja, laten we deze in ieder geval als één kanaal tellen)

- RTL Telekids / RTL Telekids op RTL8

- Pebble TV

- Kindernet(5, Nickelodeon, enzovoort)

- Hmm, ik zou zweren dat er nog een paar kanalen waren... Nou goed laten we dan de geflopte buitenlandse dubs erbij halen

 

En eer, eer... We hebben het hier over de VARA. Dezelfde omroep als die van die Bassie & Adriaan special. :')

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Bassie en Adriaan en de rel rond de replica-caravan

 

NIEUWEGEIN - Garagehouder Robin Vocking uit Nieuwegein kan mogelijk problemen krijgen met een ludieke actie rond Bassie en Adriaan. Hij kocht onlangs een replica van de auto en caravan waarmee de ooit zo populaire clown en acrobaat rondreden.

De nagemaakte combinatie is echter illegaal, zegt Sjef Scholte in het AD. Hij noemt zich de 'engelbewaarder' van het duo.

De originele auto en caravan zijn te huur. Volgens eigenaar van de originele exemplaren Martijn Passchier zouden er juridische stappen kunnen worden genomen indien Vocking zijn replica's zou gaan verhuren. "Replica's kom je vaker tegen in de verkoop, dat hou je niet tegen. Als hij ze gaat verhuren, dan wordt het een ander verhaal. In dat geval is er sprake van concurrentie." De autodealer biedt de auto, inclusief caravan, nu te koop aan.

 

OVERDREVEN
Bas van Toor, oftewel Bassie, vindt de ophef overdreven. "Ik ben 79 jaar, ik heb wel wat beters te doen", laat hij het AD weten. Wat zijn broer Adriaan van de kwestie vindt, is onbekend.

Er worden regelmatig replica's van de Bassie en Adriaan-caravan op internet aangeboden. Bassie zelf zegt dat er wel tien tot twaalf nepcaravans in omloop zijn en dat hij zelf de originele heeft.

 

Bron: RTV Utrecht

 

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1186731/bassie-en-adriaan-en-de-rel-rond-de-replicacaravan.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...