Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan #4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 267
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nee, dan 'engelenbewaarder' Sjef Scholte. De man die ik, met alle respect, tot aan de filmplannen in geen enkel boekje tegenkwam.

 

Dat zeg ik dus ook al iedere keer als zijn naam weer opduikt. Nooit van die kerel gehoord, en ineens was hij er, in de aanloop naar de Ipad-game...en hij ging niet meer weg. Nu komt zijn naam opeens in iedere B&A-media-uiting voor, en telkens vermeldt zo'n persbericht weer vol trots dat hij al meer dan dertig jaar met de gebroeders samenwerkt.

 

Waar dat dan uit blijkt is een tweede...

aangepast door warboel
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sjef Scholte heeft een (grote) rol gespeeld in het op video brengen en houden van Bassie & Adriaan. Hij werkte eerst bij CNR toen hij Bassie & Adriaan benaderde een videobandenlijn op te richten. Vervolgens is hij hiermee doorgegaan toen hij werkte bij Arcade en Bridge Entertainment, waar hij de twee bij laatst genoemde met veel succes op DVD bracht.

Dit is dus allemaal achter de schermen gebeurd, vandaar dat er waarschijnlijk bij weinig mensen een Thema Dreigende Bellen gaat rinkelen bij het horen of lezen van de naam Sjef Scholte.

aangepast door HenkenIngrid
Link naar bericht
Delen op andere sites

Jazeker, de man op de foto die tussen Bas en Aad staat is Sjef Scholte. Hij is inderdaad ook directeur geweest van Bridge Entertainment.

 

Laten we het er maar op houden dat ik die inside information via m'n werk heb. Altijd leuk, werken bij de media. Voor alle zekerheid moest ik de feiten even controleren op het internet. Ik bleek gezegend met een goed geheugen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan ineens bij de dood van Rik Mayall duikt hij weer op, als producent van 'De Ontsnapping', een Nederlandse film:

De acteur had ook een rol in de Nederlandse film De Ontsnapping, die recentelijk al is opgenomen. Zijn plotselinge dood heeft dus geen gevolgen voor deze film.

Dat heeft producent Sjef Scholte zondag gemeld. Mayall speelt in De Ontsnapping de bijrol van de huisbaas van hoofdpersoon Julia (Isa Hoes). “Dit is te bizar voor woorden”, aldus Scholte. “Hij heeft zijn scènes vorige week opgenomen. Hij was net een paar dagen thuis weer. Het is niet te geloven dat dit nu zijn laatste rol is.”

Scholte omschrijft Mayall als een 'bijzonder aardige, grappige, benaderbare en aaibare man die met een grandeur in het leven stond'. "Het was geen Jan Lul-de-behanger die op de set stond, het was Rik Mayall. En dat merkte je aan alles."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Tof, lijkt een band die bij slagers heeft gedraaid. Volgens mij zie je die niet vaak, zou me verbazen als er veel mensen die band gezien hebben.

Echt een leuke vondst ^O^

 

En daarbij moet ik zeggen dat die band daar gewoon in de container lag  8)7

Het zou wel leuk zijn als er mensen zijn die het nog van vroeger weten als het bijvoorbeeld op een teeveetje bij de slager is afgespeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey jm20101, wat staat er eigenlijk op het 'Huilende Professor'-deel van de videoband? :)

 

Een trailer? En is de Klarismuziek erin te horen?

 

Het is inderdaad een soort van trailer, eerst zie je dezelfde intro als bij de slagersbanden.

Daarna korte stukjes van de film met op gegeven moment de stem van Adriaan eronder die uitlegt wat er gebeurd (met het Halloween Theme muziekje eronder).

Dit bevestigd wel dat deze band haast wel moet zijn afgespeeld op kleine teeveetjes bij de slager.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Toepasselijker dan dit zal dit dan ook niet worden:

 

Ik bakte eens een cake...de vlam sloeg in de pan
probeerde het te blussen...en pakte vlug een kan
ik gooide toen de inhoud...op die grote vlam
in plaats van gesis...klonk er wham
in die kan zat olie...dat brandde fanatiek
de keuken in de fik..... en Bassie in paniek
ik belde snel de brandweer...een juffrouw die nam op
ze gilde door de telefoon "Wat een mop!"

 

 

_O- _O- _O-

 

EDIT: Ooh wow, het is ook echt zo gebeurd; vlam in de pan!

 

De brand in het pand in Vlaardingen ontstond waarschijnlijk nadat de vlam in de pan sloeg. Van Toor kwam ongedeerd naar buiten. Een vrouw die te veel rook had ingeademd is naar het ziekenhuis gebracht. Twee vogels konden uit het huis worden gered.

De brandweer had het vuur snel onder controle, maar kon niet voorkomen dat de keuken totaal vernield raakte. Ook liep het pand veel rook- en waterschade op.

 

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22962654/__Brand_in_huis_clown_Bassie__.html

 

_O- _O- _O-

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wellicht was het vuur al te ver doorgeslagen, bijv. doordat de afzuigkapfilters te lang niet gereinigd zijn, daardoor te vet, en daardoor vlam kunnen vatten.

Dat lijkt mij alleen mogelijk als je er zelf niet bij staat of niet snel genoeg handelt.

Maargoed, blijft gissen natuurlijk, we waren er niet bij ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Op het channel van bassie en adriaan zijn momenteel de promotie video's geupload i.v.m. de actie op dumpert.

Bij de video : Bassie & Adiraan and the journey of surprises hebben ze er wel een rommeltje van gemaakt, smorenburg en aad klaris door elkaar heen.

Zoals o.a. bij 10.55 hoor je Thema Amerika van Klaris, ergens anders hoorde ik ook nog het halloween theme.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zien jullie ook die vernieuwde graphics achter Bassie en Tineke tijdens 'Geluk of wijs, dan op reis'?

 

En volgens mij wordt de inhoud van de 'Wie zijn?' Presentatievideo nu na jaren ook op internet gebonjourd.

 

 

 

 



PS: in 1 dag 12.000 views voor Hallo Vriendjes door de broers:

 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het viel mij op dat ze zelfs muziek uit de Klaristijd hebben toegevoegd die er nooit heeft gezeten!

Bij de achtervolging met Japie in Curacao hebben ze het achtervolgingsdeuntje gebruikt van het hoorspel 'De Verdwenen Schat' en de doolhofscene in de Reis vol Verrassingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een vroege Smorenburg? Zat in de eerste uitzending van de Reis vol verrassingen, met die auto die in San Francisco van de heuvel afscheurt. Heerlijk muziekje :D Viel me ook al op dat er meer muziek was roegevoegd, bijvoorbeeld het Reis vol Verrassingen-muziekje in het algemeen. Kijkend naar de ondertiteling gok ik dat dit ook op de promotieband uit 2001 stond. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, ja hij is raar! Maar ik vind hem wel tof. 

 

Ik blijf twijfelen of deze Klaris of library is. Ze deden toendertijd erg hun best alle restjes Klaris eruit te slopen. Alleen sommige librarymuziek bleef. Deze is heel bewust toegevoegd aan het promotiefilmpje. Dat spreekt tégen Klaris.

 

Het muziekje klinkt echter wel een beetje als een jaren 90 GM bakkie (De Sound Canvas modules die Klaris gebruikt heeft?), plus librarymuziek kost, net als bestaande muziek gebruiken, geld. Dat spreekt dan weer vóór Klaris.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha, ja hij is raar! Maar ik vind hem wel tof. 

 

Ik blijf twijfelen of deze Klaris of library is. Ze deden toendertijd erg hun best alle restjes Klaris eruit te slopen. Alleen sommige librarymuziek bleef. Deze is heel bewust toegevoegd aan het promotiefilmpje. Dat spreekt tégen Klaris.

 

Het muziekje klinkt echter wel een beetje als een jaren 90 GM bakkie (De Sound Canvas modules die Klaris gebruikt heeft?), plus librarymuziek kost, net als bestaande muziek gebruiken, geld. Dat spreekt dan weer vóór Klaris.

 

Ik kan me vergissen, maar dat filmpje even snel bekijkend lijkt het erop dat je de originele muziek enkel hoort als onze vrind Passchier (die er niet in slaagt, maar in ieder geval wel héél erg zijn best doet om zich van The Queen's English te bedienen...wat je ook vooral moet doen als je een serie die zich in Amerika afspeelt promoot, maar goed) spreekt. Kennelijk is dat filmpje dus al vóór het Klaris-debacle in elkaar gedraaid, en was het opnieuw inspreken van de teksten om daar ook Smorenburg te kunnen plaatsen net iets te veel werk.

 

Verder is het (even algemeen opgemerkt) natuurlijk wel logisch dat je, bij een poging om B&A internationaal in de markt te zetten, daarvoor de meest internationaal georiënteerde series gebruikt, maar echt een beeld van 'het beste van Bassie & Adriaan' krijgen de kijkers zo niet bepaald :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even tussendoor: zit nu op 24/7 Telekids naar De Verzonken Stad te kijken die ook zo'n nieuwe tv-versie heeft gekregen met nieuw aftitelingsfont (waar eerder van de schatkaart hier een screenshot is geplaatst herinner ik me). Blijkbaar is ook het stenen beginlogo van Bassie en Adriaan en de verzonken stad wat in beeld draait en daarna in de zee verdwijnt vernieuwd. Het is een klein verschil, maar wel duidelijk anders. :) Een mooie opfrissing, maar de Griekse intro mist gewoon. Nog altijd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...