Ga naar inhoud

Rang is alleen rang als ...


Aanbevolen berichten

Twee nieuwe smaken Rang in rolverpakking

25-09-2013 09:51

post-598-0-65409100-1381066793.jpg

RAAMSDONKSVEER - Rang, het nostalgische hardboiled merk van Hollandse bodem, komt met twee nieuwe smaken in rolverpakking op de markt: Rang Fruit Zuurtjes en Rang Menthol.

De fruitsmaken bieden een mix van fruit en de mentholsmaak is intens verfrissend. Daarnaast is het product van hoge kwaliteit. Door verbetering in de productietechniek zijn individuele wrappers van de snoepjes niet meer nodig. Hierdoor worden de rollen ook nog eens maatschappelijk verantwoord gemaakt. Voor het out-of-homekanaal zitten de rollen verpakt in een displaydoos à 24 stuks en zijn vanaf week 36 beschikbaar.

Meer info: (0162) 57 63 76 / www.copar.nl

Volgens een krantenbericht is de smaak van de rol Rang Menthol nog precies hetzelfde als vroeger. Geloven jullie dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niks smaakt meer als vroeger want vroeger gooiden we gewoon alles wat we konden vinden in het eten en nu is dat op sommige punten aardig verbeterd. Helaas nog niet overal.

Ben ik oneens met je. Vroeger waren de smaken natuurlijk, daarna chemisch. Nu gaan ze weer terug naar het recept van toen. Zoals bv de Dobben kroketten (die ik nog niet geproefd heb). Wel heb ik gemerkt dat het bouillonsmaakje wat in tegenwoordige kroketten zat zo langzamerhand verdwijnt, gelukkig maar.

Ben zeer benieuwd naar de oude vertrouwde tegenwoordige smaak van die Rang menthol. Mijn oma had ze altijd op zak.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou toch zweren dat ik... Aah wacht, ja ik ben een tijdje geleden bezig geweest aan een topic over de verdwenen Rang. En nu ineens een berichtje dat er twee nieuwe smaken zijn? Moeten ze het eerst weer verkrijgbaar maken.

Het was ook mijn bedoeling daar te reageren, maar ik kon het topic niet meer vinden. Volgens mezelf had ik net voor je berichtje Rang rollen in de winkel zien liggen (maar ja, ik kan me vergissen, niet?) en nu dan het echte, schrijft men.

Volgens het berichtje zouden ze er al moeten liggen (week 36 en nu is het week 40, nee, inmiddels week 41). Zodra ik ze gezien en geproefd heb, hoor je meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Het was ook mijn bedoeling daar te reageren, maar ik kon het topic niet meer vinden. Volgens mezelf had ik net voor je berichtje Rang rollen in de winkel zien liggen (maar ja, ik kan me vergissen, niet?) en nu dan het echte, schrijft men.

Volgens het berichtje zouden ze er al moeten liggen (week 36 en nu is het week 40, nee, inmiddels week 41). Zodra ik ze gezien en geproefd heb, hoor je meer.

De vorige week lagen ze eindelijk in de winkel, de menthol rang rollen - 4 rollen in een pakje voor een euro bij de Boni. Die euro kunnen jullie je besparen want ze smaken helemaal niet meer als vroeger, dit in tegenstelling tot wat men in het krantenartikel beweerde. De smaak is zeer olieachtig met een bijsmaak.

Het enige wat wel aan de oude menthol rang doet denken is de menthol geur. Die is echt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat zijn de ingrediënten van de snoepjes?

Even de rol erbij gepakt.

Ingrediënten:

glucosestroop, suiker, plantenextracten (spirulina, saffloer), eucalyptusolie, menthol, aroma.

Droog en bij gematigde temperatuur bewaren.

Maar je hebt niets aan deze lijst als je de oorspronkelijke ingrediënten (of hoeveelheden) niet kent. Of heb je die?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze niet, maar ik vermoed dat het in het laatste stukje zit "aroma".

Dat kan van alles zijn namelijk en die zijn in de loop der jaren van kunstmatig naar natuurlijk veranderd en smaken niet meer zoals vroeger. Natuurlijk van oorsprong dan, de wijze waarop ze verkregen worden of gemaakt worden kan nog steeds met chemicaliën gebeuren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze niet, maar ik vermoed dat het in het laatste stukje zit "aroma".

Dat kan van alles zijn namelijk en die zijn in de loop der jaren van kunstmatig naar natuurlijk veranderd en smaken niet meer zoals vroeger. Natuurlijk van oorsprong dan, de wijze waarop ze verkregen worden of gemaakt worden kan nog steeds met chemicaliën gebeuren.

Voor het kunstmatige of chemische was er ook sprake van natuurlijk. Ik denk dat er teveel eucalyptusolie wordt gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook jammer dat ik niet meer de fruitella's van vroeger kan vinden. Toen kon je pakjes van 3 vierkante rollen (hehe) in 1 smaak kopen. Je moest natuurlijk die paarse hebben. Bosvruchent oid? Ik kan het zo gauw niet vinden.

Qua rang vond ik vroeger volgens mij ook maar 2 kleurtjes van de rol écht lekker. Rood en? Ik weet het niet meer, te lang geleden.

aangepast door De Tegenpartij
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hard vet, als in vet waarin ik frituur? Ouderwets, ja. ;-)

E120 zal er ook wel in zitten, als kleurstof. Heb ik ook altijd een probleempje mee. Is toch gemalen schildluis. Terwijl men ook bietensap als kleurstof kan nemen, maar dat zal wel duurder zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hard vet, als in vet waarin ik frituur? Ouderwets, ja. ;-)

Nee, gehard vet, gehydrogeneerde plantaardige olie.

Olie die eerst vloeibaar was die ze door middel van een chemische catalysator hard of gedeeltelijk hard maken.

Bij dit proces komen transvetten vrij die extreem slecht voor je zijn, ze worden in Engeland niet voor niks "heart attack fat" genoemd.

Ze kunnen ook kokosolie nemen, dat is van nature een niet-vloeibaar vet (het wordt pas boven de 25 graden celcius vloeibaar) en supergezond, maar dat is natuurlijk minstens 100x zo duur als gehard vet, want daar kun je het allergoedkoopste baggervet voor nemen, hydrogeneren en je hebt wat je nodig hebt.

Als je goed wil frituren doe je het in Ossewit, reuzel (minder gebruikelijk) of palmolie, maar dan wel 100% ongehard. Ook palmolie is van nature een vast vet (in ons klimaat dan).

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...