Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan: Zoekend naar de achtergrondmuziek #2


Aanbevolen berichten

  • Reacties 205
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Over de achtergrondmuziek gesproken: Zijn de hoorspelen eigenlijk ook nabewerkt?

Ik wil graag deze kopen: http://clownbassie.nl/shop/?51,bassie-adriaan-dubbel-hoorspel-cd

Maar op de achterkant staat: Muziek: Aad van Toor / Bert Smorenburg

Vraag me af of dat ook echt zo is. Iemand? Anders moet ik maar op zoek gaan naar de originele cd's.

Edit:

Iemand anders denkt dat koffer van de Chappell Library is, op een plan van begin jaren 80.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn de hoorspelen eigenlijk ook nabewerkt?

Ja, helaas zijn die hoorspellen ook bewerkt. In heb de originele en de nieuwe versie van ''Op zoek naar de schat'' en er zit inderdaad andere muziek bij. Zowel de intro als de achtervolgingmuziekjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, helaas zijn die hoorspellen ook bewerkt. In heb de originele en de nieuwe versie van ''Op zoek naar de schat'' en er zit inderdaad andere muziek bij. Zowel de intro als de achtervolgingmuziekjes.

Ik heb de hoorspel CD in zo'n dubbele CD doos waar dus op schattenjacht en de verdwenen schat in staat, en op de in en outro na is de hoorspel op schatten jacht gewoon origineel. Want ik heb op schattenjacht ook op een CD staan van CNR en daar staat diezelfde versie op, alleen dan nog met de oude in en outro. Maar van de dubbelbox is het verhaal van de verdwenen schat wel voorzien van enkele smorenburg melodieën

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt het dat op het hoorspel van 'De Verzonken Stad' al sinds het begin Smorenburgmuziek staat? Vind het er wel goed bij passen ook. Op basis hiervan heb ik een CD samengesteld uit nummers van de Original Soundtrack Albums:

1. Thema Griekenland

2. Thema Onder Water

3. Dreiging Langzaam

4. Griekse Rijder

5. Thema Vrolijk

6. Dreigende Bellen

7. Thema Achtervolging

8. Thema Raadsel

9. Thema Opdracht

Aanrader om deze playlist eens te doen. Je beleeft als het ware het Griekse avontuur :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt het dat op het hoorspel van 'De Verzonken Stad' al sinds het begin Smorenburgmuziek staat?

Ik dacht van wel. Dat hoorspel is toch maar alleen samen met dat boek uit gekomen. Al eerder kwam het boek met de cd van ''De verdwenen schat'' uit, en die had ook al smorenburg muziek. Dan denk ik dat dat de enige versie van de verzonken stad is :)

EDIT: Die moet ik echt eens in huis halen. Aad deed in het hoorspel toch ook de stem van B2, dat moet ik horen :P

aangepast door Samsonfan101
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een nieuw muziekje gevonden. Het betreft de scene dat b&a over de Dijkweg rijden in de Reis door Europa. Je hoort hem ook als B100 vast zit in de vrachtauto. Dit is het nummer Irlande van Vangelis :) Altijd al gedacht dat het nummertje van hem zou zijn. Typisch zijn sound :P.

EDIT: Weet iemand al hoe het 'Operatie Zwaan-kleef-aan muziekje' heet? Het is een vrolijk maar mysterieus onderwatermuziekje. Het is ook ooit gebruikt in het journaal, en daar heb ik toendertijd een fragment van gepost. Helaas is dat fragment verdwenen.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Is dat onze mike? :')

Jup, één van zijn vele, vele kloonaccounts. Vroeger kwam 'ie al scheldend en tierend zonder aanleiding mij lastigvallen op zijn eerste account clownbrouwer (goh), toen bassieenadriaantour, toen thenameofthissong, toen TVuitzendingen (in hoge kwalitijd) en toen alles tesamen. Droeftoeter eerste klas. :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een tip gekregen over Kofferbak. Het is vermoedelijk van Keith Mansfield van KPM Music. Nu heb ik wat van zijn muziek geluisterd. Sommige zijn van die typische funkmuziek, maar zijn latere werk (1984 etc.) klinkt best wel als koffer. Jij helpen zoeken, dj? :D

En nee Samba-Boy, dat gezellige muziekje is helaas nog niet gevonden. Over plaaggeestmuziek gesproken: Ik zou graag dat muziekje willen als Bassie de vloer schoonmaakt met die 'dwijlschoenen' in de school. Geniaal muziekje :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoezo, waren die ook met Hitler dan? :P Nee, ik heb een keer Mike een berichtje gestuurd, of ik die cover van 'toem toem toem tie tie tie' mocht hebben, maar toen kreeg ik een haatbericht terug omdat ik van 'het forum' ben :')

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoezo, waren die ook met Hitler dan? :P Nee, ik heb een keer Mike een berichtje gestuurd, of ik die cover van 'toem toem toem tie tie tie' mocht hebben, maar toen kreeg ik een haatbericht terug omdat ik van 'het forum' ben :')

Hij had B&A karaokenummers met alternatieve ondertiteling gemaakt / laten maken. Die gingen ook over mij en achtergrondmuziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat vind ik toch best wel humor :D Maar die van mij was uiteraard geen haatvideo. En die hitlerfilmpjes daar is gewoon een online generator voor, ben niet handig met video-editen. Geluidsmixage dan weer wel...

Ik hoor net trouwens dat dat geen extern persoon was, maar gewoon Mike zelf. We hadden het kunnen weten, Mike heeft geen vrienden :')

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hehe :P DJ, kan jij even dit nummertje luisteren?

http://www.youtube.com/watch?v=-HlmmC3zRTM&t=3m51s

Het gebruikt precies dezelfde instrument patches als het Kofferbakdeuntje. De artiest is George Axon. Deze componist staat op wel meer Parry's. Vooral later in het nummer, precies dezelfde hoge tonen.

Edit: Retroforum staat me niet toe direct naar een youtube tijd te linken. Op 03:51 hoor je dit nummer (Pulsations) :)

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb sowieso regelmatig de indruk dat ze met z'n allen 1 studio deelden want ik hoor zo veel dezelfde synths, terwijl er in die tijd ook echt al heel veel keuze was. Dit is wel allemaal analoog spul trouwens, ik ga er eens naar zoeken.

De stijl komt wel in de buurt ja.

Dat van geen tijd in je YT kunnen invoeren klopt. Er zullen ongetwijfeld updates voor uitgebracht zijn die het wel kunnen, maar de pot is leeg, dus geen geld voor updates ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou graag doneren, maar dat doe ik liever met telefoon i.p.v. creditcard :P

Ik moet ook eens naar een ander script zoeken, dan kunnen we het hele forum weer eens op de schop nemen en in het nieuw steken, want het begint langzaamaan wat functionaliteit te verliezen.

Ik heb trouwens in mijn collectie gekeken en ik heb maar een paar Axon tracks (stuk of 6) voor zover ik kon vinden, maar dat leek er niet op.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...