Ga naar inhoud

Argaï - The Prophecy (2000) Productions


Aanbevolen berichten

Hey allen, sinds ik de serie Argaï - The Prophecy heb gezien, ben ik deze nooit vergeten.

Na 10 jaar heb ik veel bronmateriaal via allerlei mensen gekregen en met mijn geweldige ICT skills heb ik met dit materiaal de Nederlandse versie (bijna helemaal) compleet kunnen maken. Over een paar maanden hoop ik deze uit te kunnen brengen. Helaas is mijn obsessie daar niet bij gebleven. Terwijl ik dit grootse project ben gaan draaien heb ik er veel voor gemaakt.

Om even wat op te sommen (dit heb ik allemaal alleen gemaakt):

* Omdat ik zelf muziek maak, heb ik ook een poging gedaan de credits te reproduceren in een moderner stijl:

* Ik ben begonnen er ondertitels in het Engels voor te maken, omdat de Engelse versie (nog) niet opgedoken is.

Helaas heb ik hier te weinig tijd voor en ben ik hiermee gestopt, tenzij iemand dit werk van me over wil nemen...

* Ik wilde mijn releases voorzien van een NFO file, hiervoor heb ik als hobby speciaal software leren schrijven,

zodat ik mijn persoonlijke NFO Viewers kon maken, hier een uitwerking van het proces:

http://www.codeproje...p-as-a-beginner

Ik heb als bijlage 1 van de Viewers (laatste versie op dit moment) toegevoegd. Hopen dat het werkt en dat fans het leuk vinden!

* Voor de NFO Viewers heb ik veel tijd gestoken in het maken van afbeeldingen uit screenshots, die ook grotendeels opnieuw ingekleurd moesten worden vanwege het kleurverschil.

* Ik was lekker bezig met het programmeren, dus ben ik ook maar een MediaSpeler gaan maken voor mijn plezier:

http://imageshack.us...erfunctions.png

* Omdat ik wilde weten of mijn files op de filehostst er nog waren, ben ik ook een eigen Linkchecker gaan schrijven om te controleren of mijn files er nog waren of dat ze verwijderd/offline waren.

* Sinds kort ben ik begonnen met een trailer, omdat deze nooit echt gemaakt is voor de serie...

Als het af is, gaat deze verschijnen op mijn Youtubepagina!

* En natuurlijk heb ik de afleveringen zelf met veel knippen en plakken in elkaar gestoken, in vele verschillende talen.

Voor alles wat ik heb verzameld van Argaï, check mijn verzamelforum:

http://tehparadox.co...dutch]-2631589/

En neem een kijkje op Hét overzicht met de actuele gegevens over de voortgang:

https://docs.google....JJMlNjZEE#gid=0

Ik hoop dat jullie er net zoveel plezier aan beleven als dat ik erin had toen ik het produceerde. Dit is het resultaat van bijna 3,5 jaar werken aan mijn favoriete kinderserie!

aangepast door Darty
Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op Retroforum ^O^

Behoorlijk uitgebreide OP, misschien is het leuk het topic wat je hebt gemaakt op die paradox site in een Retroforum-jasje te gieten en het te posten in de categorie series.

Ik ken Argai alleen omdat het 's nachts in de herhalingslus zat met Montana, de Bereboot en Calimero, ik vond zelf Argai echter niet leuk.

Muziek is goed gearrangeerd, je hebt er behoorlijk wat werk in gestoken!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was dat wel van plan te gaan doen, maar omdat ik het nog niet heb uitgebracht in NL wilde ik daar nog even mee wachten.

Als het af is gaat het zeker ook in de series-categorie verschijnen, hartstikke leuk om vele fans daarvan op de hoogte te brengen.

Dit was enkel om al wat dingen te kunnen laten zien. Tussendoor zal ik het nog wel bijwerken als er meer dingen te showen zijn :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, dat is mijn eerste collectie videobandopnames die ik via verschillende mensen heb verzameld.

Hier missen een paar afleveringen en van degene die er wel zijn mist het vaak enkele minuten,

vaak ook intro's/outro's en tussendoor skipt het nog wel eens wat seconden.

Soms is de audiokwaliteit ook erg slecht. Ik heb nu bijna heel de serie in DVDkwaliteit gerepareerd met onbeschadigde vrij goede kwaliteit audio.

Dat was ook het doel van mijn project, maar omdat veel mensen vroegen om hun taal ben ik eigenlijk alles maar gaan verzamelen en repareren wat ik kon!

Als er nog Argaï-fans langskomen met vrije tijd en die me graag willen helpen met het maken van Engelse ondertitels: laat het me weten.

@samba-boy: Ik vind het opvallend dat echt iedereen de Nick@Night run heeft gekeken, bijna niemand heeft het over de 2001 run op Kindernet (die ik dus gezien heb). Hier werd het gewoon 1x per week uitgezonden op een normale tijd voor kinderen. Als ik had geweten dat het jaren later 's nachts weer werd uitgezonden had ik ze zeker opgenomen...

Maargoed na vele jaren verzamelen kan ik nu de serie in NL gaan afronden, ik heb al het materiaal liggen om dit voor elkaar te krijgen.

aangepast door Darty
Link naar bericht
Delen op andere sites

@samba-boy: Ik vind het opvallend dat echt iedereen de Nick@Night run heeft gekeken, bijna niemand heeft het over de 2001 run op Kindernet (die ik dus gezien heb). Hier werd het gewoon 1x per week uitgezonden op een normale tijd voor kinderen. Als ik had geweten dat het jaren later 's nachts weer werd uitgezonden had ik ze zeker opgenomen...

Maargoed na vele jaren verzamelen kan ik nu de serie in NL gaan afronden, ik heb al het materiaal liggen om dit voor elkaar te krijgen.

Ook ik kan me herinneren promo's te hebben gezien voor Argaï op Kindernet 5 ja, klopt. De reden dat ik echter over die nachtelijke run begin is ook omdat dit hele forum met name ontstaan is dankzij de nachtelijke Nickelodeon-uitzendingen: Bassie & Adriaan was op die late night tijdstippen een hit :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Februari 2004 :) Bassie & Adriaan kwam in die tijd op Kindernet/Nickelodeon en ik geloof dat het toen al in de nacht was, ja :D

B&A site is eind 2003 begonnen, inmiddels is de 10 jaar grens stilletjes aan voorbij gegaan. Forum startdatum kan ik niet terugvinden, al zegt mijn registratie 03-02-2004, dus laten we dat maar aanhouden als forumstart, maar de site waar alles mee begon is uit 2003.

In september 2003 begonnen met het muziekoverzicht op mijn eigen site, volgens mij is het domein van oktober 2003.

Dus het klopt toch niet helemaal :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

B&A site is eind 2003 begonnen, inmiddels is de 10 jaar grens stilletjes aan voorbij gegaan. Forum startdatum kan ik niet terugvinden, al zegt mijn registratie 03-02-2004, dus laten we dat maar aanhouden als forumstart, maar de site waar alles mee begon is uit 2003.

In september 2003 begonnen met het muziekoverzicht op mijn eigen site, volgens mij is het domein van oktober 2003.

Dus het klopt toch niet helemaal :P

Ik hou al jaren 03-02-2004 aan joh :P Was ook voor mij rond die dag dat ik voor het eerst de portal zag met de bijbehorende retegave audiovisuele draaitafel-installatie online en begon als lurker. :) Maar afain, we dwalen een beetje af nu :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

Updateje:

Ik heb de serie in NL afgerond en begin april gaat het op youtube en mijn downloadforum staan.

Ik heb intussen, omdat ik enorm veel digitale hobby's heb, ook een eigen forum gemaakt.

Hierop verzamel ik al mijn verschillende verdwaalde hobby's van online bij elkaar en kunnen mensen zien waar ik mij digitaal zoal mee bezig houd/heb gehouden/wil gaan houden. xD

Daarnaast ook wat ik ervoor heb gebruikt/heb moeten doen.

Binnenkort komt dan ook het Argaï topic bij de series hier, maar ik zal er niet te diep in duiken aangezien ik op zoveel verschillende plekken online alles actueel moet gaan houden, dat wordt me teveel. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...