Ga naar inhoud

Game Muziek Linkdump Topic


Aanbevolen berichten

Ik ben tegenwoordig helemaal gek op bepaalde MSX-muziekjes :D

 

De MSX had een PSG zoals de NES en Gameboy. Ook hadden deze computers een uitbreiding genaamd MSX-Music. Deze bevatte de OPLL geluidschip van Yamaha (Een 'lightversie' van de OPL2), voor degelijke FM synthese.

 

Mijn favoriete muziek komt van de uitgever Micro Cabin. Zij gebruikten een combinatie van PSG en FM waardoor hun soundtracks een zeer mooi vol geluid hebben.

 

Neem bijvoorbeeld de port van Final Fantasy:

 

Ook Konami had geniale soundtracks. Zij hadden namelijk een eenvoudige wavetable chip in hun games gebouwd. Deze combineerden ze met de PSG. 

 

Bijvoorbeeld de soundtrack van Metal Gear 2: Solid Snake:

 

Al met al een erg interessante computer voor chipmuziekliefhebbers :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

De SID blijft wonderbaarlijk  O+  Zo'n volle sound, 'slechts' op een PSG chip. 

 

Bovenstaande post inspireerde mij om de theme van 'Skate or Die' op te zetten, gecomponeerd door Rob Hubbard.

 

Daar zit een heuze electric guitar sample in  :*

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Indrukwekkend _O_ 

 

Turbo Outrun klinkt eerder als muziek op een Arcade-kabinet dan als een home computer  :D

 

De bekekende theme van Robocop 3 (Ook door Jeroen Tel) is technisch wat minder indrukwekkend, maar zeker catchy:

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke video! De meest opvallende gelijkenis van Sonic zijn ze echter vergeten:

 

Het prachtige 'Ice Cap Zone':

 

Is gewoon een instrumentale versie van 'Hard Times' van The Jetzons:

 

Dat nummer is eerder gemaakt, maar pas later uitgekomen. Ze zijn namelijk ingespeeld door dezelfde componist.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuke video! De meest opvallende gelijkenis van Sonic zijn ze echter vergeten:

 

Het prachtige 'Ice Cap Zone':

 

Is gewoon een instrumentale versie van 'Hard Times' van The Jetzons:

 

Dat nummer is eerder gemaakt, maar pas later uitgekomen. Ze zijn namelijk ingespeeld door dezelfde componist.

Klopt helemaal, toen dit bekend werd op SonicRetro (het blijft allemaal retro :P) kon ik mijn ogen (en oren!) niet geloven want je hoort het echt precies bij de 27 seconden-mark :D Schijnt dat dit een onuitgegeven opname uit de 80s was, waarna 1 van de bandleden die werkte aan Sonic 3 deze melodie in Ice Cap Zone heeft geschoven _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Normaliter betaal ik nooit voor soundfonts (Geluidbanken voor creative kaarten etc), maar deze biedt echt de beste kwaliteit General Midi _O_

 

Jazman Pro kost rond de 100 euro, is ontwikkeld door een muzikant en de samples zijn 24 bits kwaliteit :D En voor de verandering klinkt het precies als de demo's op de site.

 

Ik heb zelf even drie midi deuntjes die eerder voorbij kwamen in dit topic opgenomen ermee, zijn geld meer dan waard _O_

 

Reggae.mid:

 

 

Canyon.mid:

 

 

Passport.mid

 

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik ben tegenwoordig helemaal gek op bepaalde MSX-muziekjes :D

 

Toen ik nog wat meer tijd had nog .kss files gemaakt van diverse MSX games.

Kan je bijv. msxplug voor gebruiken, werkt iig in winamp en xmplay. Die helaas nog wel een paar bugs maar lijkt geen ontwikkeling meer te zijn.

De kss files staan online, check bij interesse mijn profiel. (een echte site gaat ooit wel een keer komen ;))

Aantal sites bestaan niet meer maar de files daarvan staan in de archives map.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...