Ga naar inhoud

Het algemene Biertopic


Aanbevolen berichten

Gisteren was het de derde activiteit van de B&A bierclub, en we hebben er weer een waar bierfestijn van gemaakt *O*

We begonnen zoals afgesproken met het brouwerijbezoek aan Brouwerij Huyghe, dit was zeer interessant, maar de degustaties erna waren misschien nog beter.

Na de gekende Delium Tremens en Golden Kenia Pils, probeerden we zowat alles dat op dat moment in de bar aanwezig was.

De Limoen-, aardbei-, 4vruchten of appelbieren waren niet lekker, maar de andere wel

Het Oxfam-Wereldwinkel biertje was zeer lekker, net als de Artevelde, Artevelde Gold, en ook de anderen ( we proefden er zoveel dat ik ze met moeite uiteen kon houden )

Daarna gingen we naar het bierhuis De Dulle Griet, waar we elk iets namen, en mijn Hanssens Geuze was zeer lekker.

Na een pitstop in De Dulle Friet ( voor ons avondmaal ) gingen we naar De Trollenkelder, om de avond af te sluiten.

Eerst de gekende Kwak ( ik heb de kwak niet in m'n gezicht gekregen, gelukig maar ) en dan de onovertroffen Cuvee Renée Grand Cru, met z'n verfijnde zure smaak, maar niet het zerpige dat een Geuze heeft.

Van Jorrit ( Dr.Ommels ) hebben Gonzo en ik vele biertjes gekregen, waar we eens van gaan genieten. ( Het verslag krijgen jullie hier nog wel )

Er zal nog zeker een extra verslag komen van Jorrit, dus dan hebben jullie het volledige beeld.

Een volgende afspraak zal in februari komen, en dan zien we wel nog wat we gaan doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo, ik ben weer nuchter! *O*

Het was erg gezellig in Gent! De brouwerij was erg interessant, ik heb niet alles meer onthouden maar het zien alleen al van al die apparatuur, ketels, etc etc is een mooie ervaring. Het proeven na afloop was ook erg lekker, hoewel niet alle biertjes een even hoog genotshalte hadden, het limoenbier was echt erg smerig...

Zelf heb ik voor t eerst de Westvleteren Abt op (volgens velen het lekkerste bier ter wereld), en het was inderdaad erg lekker, maar het lekkerste...hmm....dat laat ik nog even in het midden. Ik zet het in een ruime kopgroep ;)

Naderhand kwam een goede kennis uit Gent van mij er nog gezellig bij, en wij zijn tot ongeveer 2 uur in de stad gebleven. Ik kan alle bierliefhebbers (al geloof ik niet dat het er hier zoveel zijn) ten zeerste aanraden om eens mee te komen op een van onze biermeetings, de volgende vindt aldus plaats in Amsterdam, waar ook enkele zeer interessante café's, brouwerijen en bierwinkels te vinden zijn.

Randy en Gonzo, hebben jullie al wat op van hetgeen in uit Amsterdam heb meegebracht?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

*kick*

Alvast vermelden dat naar alle waarschijnlijkheid in februari een nieuwe B&A-bierclubbijeenkomst plaatsvindt :)

Aangezien die zal gaan gebeuren in Amsterdam, is dit misschien voor een enkeling ook een gelegenheid om een dagje mee te gaan in de rijke wereld van het bier....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Het Arendsnest (ik was er gister) heeft ruim 20 verschillende Single Malt Whiskeys

Voorlopig staat zaterdag 5 maart nog steeds :) Dat zal wel zo blijven ook!

Single Malt whiskeys bestaan niet ;) Maar is goed. Staat. Is in Amsterdam dus?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Even een interessante mededeling.

Vrijdag maak ik met een vriend een road movie :P , en we gaan naar West-Vleteren ;)

Als er plaats genoeg is in de koffer breng ik een bakje mee voor de geînteresseerden ( nuja, enkel Dr.Ommels ).

Maar het grootste probleem wordt dan wel ( als het lukt ) hoe kan die bak bij jou geraken, want ik zie ons niet de hele dag met een bak W-V rondzeulen :?

Maareh, vrijdagavond ( euhm neen, dan ben ik van m'n eigen vooraad aan het snoepen ), maak het zaterdag, meer nieuws, en tevens een verslag van hoe de brouwerij van west-vleteren is ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even een interessante mededeling.

Vrijdag maak ik met een vriend een road movie :P , en we gaan naar West-Vleteren ;)

Als er plaats genoeg is in de koffer breng ik een bakje mee voor de geînteresseerden ( nuja, enkel Dr.Ommels ).

Maar het grootste probleem wordt dan wel ( als het lukt ) hoe kan die bak bij jou geraken, want ik zie ons niet de hele dag met een bak W-V rondzeulen :?

Maareh, vrijdagavond ( euhm neen, dan ben ik van m'n eigen vooraad aan het snoepen ), maak het zaterdag, meer nieuws, en tevens een verslag van hoe de brouwerij van west-vleteren is ^O^

Hoi Randy!

Als het lukt, dan is het een idee om daarvoor een kluisje te gebruiken in Amsterdam. En anders neem je alleen een x aantal flesjes mee. :)

Ik ben erg benieuwd, veel plezier alvast :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jah, vandaag was dus een hoogdag voor Randy!

Samen met 2 vrienden, met de auto, naar West-Vleteren gereden ( godzijdank hadden we GPS, want ander hadden we het nooit gevonden ) en kwamen daar voor een ontgoocheling te staan.

Gesloten, toen we dan naar de openingsuren keken, zagen we dat we 2 uur te vroeg waren ( ging maar open om 14.00 ).

Dasja, even iets lekkers gaan eten, met wat vuurwerk spelen en met marginalen lachen, en dan was het tijd om terug naar de abdij te gaan.

We kwamen aan, en er stond niemand voor ons ( naar wat he erna hebben gehoord, een uitzondering ), en hebben elk een bakje West-Vleteren 8° meegenomen.

We vroegen toen of we de brouwerij mochten bezoeken, maar dat mocht niet, om de rust in het klooster niet te verstoren.

Dusja, wij terug naar Gent, en uiteraard hebben we een flesje geopend, en ik moet zeggen, dat smaakt toch hoor, zo'n flesje dat je zelf bent gaan halen. ;)

En nu nog goede info voor Dr.Ommels, ik heb geen apparte bak meegenomen (€30 had ik niet meer bij :@ ), maar ik zal 6 flesjes meebrengen op 5 maart ;)

@ iedereen : als we eens hebben afgesproken vinden jullie hier alle info over de volgende B&A bierclub-bijeenkomst, en hopelijk zijn we met meer dan de andere keren, dan is het brouwerijbezoek goedkopen 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het blijft het algemene biertopic he, dus iedereen kan gewoon blijven zeggen wat hun favoriete bier is :)

Wil nog wel n rijtje toevoegen:

Andechser Doppelbock Dunkel, Baltika Porter, Corsendonk Pater, SNAB Czaar Peter, De Prael Willy...allemaal bieren overigens die naar mijn mening beter in de winter dan in de zomer passen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mijn favoriete bier ;). (Ik neem aan dat allememaggies hetzelfde bedoelde...)

Inderdaad... maja ik vind Hertog Jan, Brand, Gulpener, Alfa en nog een aantal andere bieren ook lekker hoor. Grolsch gaat ook nog wel :) Maar Jupiler blijft het lekkerste. :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

zelf drink ik helemaal geen bier want k vind het spul niet te pruime, maar hier bij mij thuis drinken ze meestal amstel. en als het in de reclame is dan drinken we hertog jan.

nooit heineken, da vind me pa nu echt dus niet te drinken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zelf drink ik helemaal geen bier want k vind het spul niet te pruime, maar hier bij mij thuis drinken ze meestal amstel. en als het in de reclame is dan drinken we hertog jan.

nooit heineken, da vind me pa nu echt dus niet te drinken.

Hierbij aansluidend vind ik een quote van Monty Python zeer gepast ( wel lichtjes aangepast )

Whats the similarity between Heineken and Amstel and making love in a canoo?

It's f*cking close to water _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hierbij aansluidend vind ik een quote van Monty Python zeer gepast ( wel lichtjes aangepast )

Whats the similarity between Heineken and Amstel and making love in a canoo?

It's f*cking close to water _O-

Leuke aanpassing Randy, en nog juist ook _O-_O-8)7

P.S.: sorry voor mijn lange afwezigheid hier op het B&A forum :@:@

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gulpener is heel lekker. Laatst La Trappe sixpack gekocht, toen (met vrienden erbij) allemaal tegelijk geopend, spoot het er keihard uit. Fabrieksfout ofzo. Of het lekker bier was, weet ik dus niet. :{

Kan een kenner mij inlichten? :)

Gulpener pils vind ik juist heel slecht. Terwijl ze wel een heerlijk bockbier hebben, en de Korenwolf, die weer veel lekkerder is dan Wieckse Witte.

Soms spuit zoiets ja, welke Latrappe had je? Misschien een beetje te onstuimig mee geweest? ;) Of de supermarktmedewerker...

Wel zonde want LaTrappe heeft prima bieren..

Gisteren had ik n Paulanor Salvator, heerlijk bier, n doppelbock, en wel de allereerste doppelbock die ooit gebrouwen werd :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik dacht al toen ik de index zag, wat moet Angela nou in een bier topic... maar nou snap ik het ;)

Ik ben echt ZO grappig. _O-:{

Ja, dat ben je...

Om 't maar weer op bier te gooien en niet op enge ideetjes van Wonderer...

La Trappe presenteert zichzelf als trappist... Maar 't is toch van een winstgerichte onderneming? Bij mijn weten moeten trappisten hun geld aan en goed doel geven of zo, dus niet winstgericht. Mag ik dus concluderen dat La Trappe de mensen voorliegt en helemaal geen trappist is?

(Ik weet heus nog wel iets ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat ben je...

Om 't maar weer op bier te gooien en niet op enge ideetjes van Wonderer...

La Trappe presenteert zichzelf als trappist... Maar 't is toch van een winstgerichte onderneming? Bij mijn weten moeten trappisten hun geld aan en goed doel geven of zo, dus niet winstgericht. Mag ik dus concluderen dat La Trappe de mensen voorliegt en helemaal geen trappist is?

(Ik weet heus nog wel iets ;) )

Heb je helemaal gelijk in, La Trappe is geen trappist.

Hierdoor is de trappist een autentiek Belgisch product *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je helemaal gelijk in, La Trappe is geen trappist.

Hierdoor is de trappist een autentiek Belgisch product *O*

Inderdaad. La Trappe was ooit een echte Trappist, maar enkele jaren geleden werd de commercie hun te verleidelijk en het keurmerk Trappist werd hen ontnomen. Er kwam toen wel een nieuwe Trappist bij namelijk Achel, dat is ook Belgisch waardoor nu inderdaad alle 6 echte Trappistenbieren Belgisch zijn *O*^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad. La Trappe was ooit een echte Trappist, maar enkele jaren geleden werd de commercie hun te verleidelijk en het keurmerk Trappist werd hen ontnomen. Er kwam toen wel een nieuwe Trappist bij namelijk Achel, dat is ook Belgisch waardoor nu inderdaad alle 6 echte Trappistenbieren Belgisch zijn *O*^O^

Achel _O_ (zalig), klooster ligt wel op de grens, maar de brouwerij op Belgisch grondgebied, ik blijf het een twijfel geval vinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Achel _O_ (zalig), klooster ligt wel op de grens, maar de brouwerij op Belgisch grondgebied, ik blijf het een twijfel geval vinden.

Net België is ook België ;)

Blijft bierhoofdland ter wereld, en dat zal ook wel zo blijven. Hoewel ik de laatste tijd uit Duitsland ook zeer goede dingen heb geproefd, ik ben dol op doppelbocks :9~

Maar gelukkig is Nederland heel goed in opkomst, de laatste jaren vele nieuwe brouwerijen met heel goede bieren.

Overigens zijn de Latrappe-bieren wel lekker, wat dat betreft maakt het mij geen reet uit dat het geen Trappist meer is. De smaak blijft hetzelfde :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

JA, we hebben ze geproefd *)*) !

Vooral de Struis van Het Ij was zeer lekker. De ander waren ook zeer goed, maar soms net ietsje te zoet naar mijn smaak

Das mooi :) Volgende keer wat minder zoete meenemen dus :-D (alw eet ik niet meer precies welke ik had meegegeven).

Zeg, over zaterdag 5 maart, dan is dus ook dat Delftgebeuren. Als jullie daar liever naartoe gaan dat het dagschema dat ik in gedachten had moeten jullie het latenw eten (Randy/Gonzo). Ik wilde eerst (late ochtend bij jullie aankomst) nog eea van AMsterdam laten zien (misschien ook AnneFrankhuis) , gezellig lunchen/koffie drinken, en in de middag naar Brouwerij t IJ. Daar moeten we echt wel vroeg zijn (liefst bij opening om15u00) want het loopt zeer snel vol. In de namiddag kom je er echt niet meer in. Dat deel zouden we dan missen als we in Delft zitten.

In de namiddag (1700-1800uur) wilde ik dan gaan eten, om vervolgens nog de rest van de avond tot jullie vertrek in Biercafé 't Arendsnest Hollandse Biertjes te nuttigen. Er zijn ook whisky's voor Maike, een stuk of 20 verschillende :)

Aan jullie de keuze, als jullie liever eerst in Delft erbij willen zijn is dat prima, dan ben ik daar ook. En anders zie ik jullie aan t eind van de ochtend op Amsterdam CS (of Schiphol, reis ik n stukkie mee)

Laat het me weten :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
Zow , zal meteen maar eens gaan denken, mn favopilsje...

Niet meteen mijn stijl maar Christoffel Blond en Pilsner Urquell mogen t uitvechten met elkaar...beiden wereldklasse.

NOOOOOIIIIT van gehoord, maar naar de naam te horen lijkt me dat toch geen pils maar een blond biertje ;) ( dus van hogere gisting )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nu dit topic toch weer loopt sinds dat het al stilligt vlak voor mijn eerste meeting op 5 maart 2005...

Ik had al eerder via msn bij Dr.Ommels aangegeven dat het me wel leuk leek als er weer een meeting met de bierclub kwam om te kijken of ik het ook leuk vond om erbij te komen. Misschien eens een idee om te kijken of dit ook op termijn te plannen valt?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na m'n herexamens leggen Dr. Ommels en ik onze agenda's samen om een aantal data te vinden dat we beiden kunnen, en dan overleggen we met andere geïnteresseerden wanneer we het leggen.

Maar vergeet niet, het is niet zoiets als andere meets, hierbij hebben Dr.Ommels en ik het laatste woord >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

mijn favoriete bieren:

Rochefort 8, je proeft bij alle Rocheforts de smaak van gemoute gerst, zalig. De 8 is veel beter dan de 6 en de 10, bij de nummer 10 overheerst de alcohol te veel, en de 6 is 'te dun'. Er schijnt een nummer 4 te zijn, maar die wordt alleen binnen de kloostermuren gedronken, en helaas is de abdij niet te bezoeken.

een goede tweede is voorlopig Kwak, zeer lekker bier, heel anders dan de Rochefort, veel lichter in verschillende opzichten.

Orval, is een goede derde, weer heel anders dan de vorige 2, veel bitterder van smaak, hop overheerst een beetje.

mijn zelf gebrouwen biertje was ook zeer lekker, op smaak gebracht met o.a. sinaasappel schillen, lijkt op Kwak, alleen wat krachtiger van smaak.

Ik heb in de zomervakantie goed kunnen genieten van bier, op 9km van Rochefort (ook de plaats waar wij onze boodschapen deden.

En om maar even het verschil tussen Nederland en België aan te geven (kan ook door de omgeving, waar ik zat komen) In de SPAR supermarkt in Belgiëhadden ze al meer bieren dan een normale slijterij in Nederland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waar komen al die patat vooroordelen dan vandaan? :P

Ik weet niet beter dan dat ze bij Belgie altijd frietland zeggen en voor Duitsland pullen bier en worsten

weer wat geleerd dus.... die Belgen zijn wel dom maar niet slim _O_

Duitsland is idd daar bekend om, maar je hebt het dan over pils ;) en dat is heel anders

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...