Ga naar inhoud

Het algemene Biertopic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Al het bier is voor mij gelijk: NIET te drinken.....

Heb je ooit echt goed bier geproefd? Of heb jij enkel een gewoon pilsje geproefd? In bieren kunnen zo'n gigatische verschillen zitten; men kan een Trappist echt niet vergelijken met bijvoorbeeld een Kriek. Dit zijn 2 totaal verschillende zaken.

Zeggen dat al het bier niet te drinken is vind ik dus wel een beetje overdereven :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heb je ooit echt goed bier geproefd? Of heb jij enkel een gewoon pilsje geproefd? In bieren kunnen zo'n gigatische verschillen zitten; men kan een Trappist echt niet vergelijken met bijvoorbeeld een Kriek. Dit zijn 2 totaal verschillende zaken.

Zeggen dat al het bier niet te drinken is vind ik dus wel een beetje overdereven :P

Ik heb een paar 'pilsjes' geprobeerd. Heineken en Amstel Das het enige dat hier in huis is. Vind het een beetje zonde om bier te kopen dat ik vervolgens aan de plant moet geven ;)

En over het algemeen vind ik al het bier ook niet zo fris ruiken....

Geef mij maar een lekker zoet cocktailtje *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb een paar 'pilsjes' geprobeerd. Heineken en Amstel Das het enige dat hier in huis is. Vind het een beetje zonde om bier te kopen dat ik vervolgens aan de plant moet geven ;)

En over het algemeen vind ik al het bier ook niet zo fris ruiken....

Geef mij maar een lekker zoet cocktailtje *O*

Zeker van die breezers, yech. Geef mij maar een lekkere malt whisky, dan proef je tenminste dat je alcohol drinkt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb een paar 'pilsjes' geprobeerd. Heineken en Amstel Das het enige dat hier in huis is. Vind het een beetje zonde om bier te kopen dat ik vervolgens aan de plant moet geven ;)

En over het algemeen vind ik al het bier ook niet zo fris ruiken....

Geef mij maar een lekker zoet cocktailtje *O*

Heiniken en Amstel, ja dan grijp ik uw reactie :P. Hier in België krijgen deze 2 zelfs niet een de naam bier >:). Wij noemen ze meestal afwaswater, rioolwater, pompwater en dat soort zaken :D.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heiniken en Amstel, ja dan grijp ik uw reactie :P. Hier in België krijgen deze 2 zelfs niet een de naam bier >:). Wij noemen ze meestal afwaswater, rioolwater, pompwater en dat soort zaken :D.

Nu wil het toeval dat ik volgende week 3 dagen in Gent ben. Welk bier raad je me aan? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nu wil het toeval dat ik volgende week 3 dagen in Gent ben. Welk bier raad je me aan? ;)

Wel, je gaat naar de bierhuizen in Gent en vraagt daar een Duvel, een Delirium, of misschien een Geuze, of als je écht bier wilt drinken een Chimay, Westmalle of ( als er is ) een West-Vleteren

PS : de beste bierhuizen zijn aan de vrijdagsmarkt ( Dulle Griet ) of Sint-Jacobs ( Trollenkelder )

(Als je wilt kan ik je via msn wel wat verdere tips geven :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wel, je gaat naar de bierhuizen in Gent en vraagt daar een Duvel, een Delirium, of misschien een Geuze, of als je écht bier wilt drinken een Chimay, Westmalle of ( als er is ) een West-Vleteren

PS : de beste bierhuizen zijn aan de vrijdagsmarkt ( Dulle Griet ) of Sint-Jacobs ( Trollenkelder )

(Als je wilt kan ik je via msn wel wat verdere tips geven :P)

Ja inderdaad De Trollenkelder en de Dulle Griet zijn de beste bierhuizen in Gent, en je kan er altijd raad vragen aan de obers; zij weten ook heel veel over bier en kunnen goede tips geven. (in de Trollenkelder vind ik ze het best)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat ik de Belgen hier gelijk geef, dat hun hier een streepje voor hebben, moet ik wel zeggen dat ik niet zo kapot ben van een duvel en dat ik vaak liever een dommelsch pak van de tap

Maaar nog liever dan dommelsch: HOEGAERDEN!!! Zo Belgisch als iets, en het is heerlijk...!

Enne, wonderer, waarom moet het alcohol per se te proeven zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ondanks dat ik de Belgen hier gelijk geef, dat hun hier een streepje voor hebben, moet ik wel zeggen dat ik niet zo kapot ben van een duvel en dat ik vaak liever een dommelsch pak van de tap

Maaar nog liever dan dommelsch: HOEGAERDEN!!! Zo Belgisch als iets, en het is heerlijk...!

Enne, wonderer, waarom moet het alcohol per se te proeven zijn?

Omdat dat misschien naar haar smaak zo is??

BTW : het is HOEGAARDEN !!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ondanks dat ik de Belgen hier gelijk geef, dat hun hier een streepje voor hebben, moet ik wel zeggen dat ik niet zo kapot ben van een duvel en dat ik vaak liever een dommelsch pak van de tap

Maaar nog liever dan dommelsch: HOEGAERDEN!!! Zo Belgisch als iets, en het is heerlijk...!

Enne, wonderer, waarom moet het alcohol per se te proeven zijn?

Anders kun je net zo goed limonade drinken. Alcohol voegt iets toe aan de smaak. Als ik grenadine wil, dan drink ik grenadine en geen wodka.

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmm zelden mensen die zo'n opmerking van mij sterk weerleggen... Maar je hebt wel gelijk, maar ik vind breezers ook wel zo ongeveer het enige alcoholische drankje waar je de alcohol niet proeft

(er zijn er misschien nog meer, maar ik ben niet zo'n exper, mag immers nog niet eens legaal drinken :X )

Link naar bericht
Delen op andere sites
hmmm zelden mensen die zo'n opmerking van mij sterk weerleggen... Maar je hebt wel gelijk, maar ik vind breezers ook wel zo ongeveer het enige alcoholische drankje waar je de alcohol niet proeft

Dat is ook meteen het gevaar van die troep: je zuipt je helemaal klem zonder dat je het doorhebt. Ik mag het helemaal niet, vroeger nam ik er wel eens eentje als het heel heet was en er niks anders voorradig was, nu nooit meer. Gátverdamme...vieze chemische commerciële rommel...

Gisteren in Gent bij de heren Randy en Gonzo ;)

We hebben genoten van een zéér breed scala aan bieren (en nee we hebben ons niet klem gezopen, want over elk biertje deden we soms n uur, tussendoor gegeten en gewandeld, de beste manier :) ) en t was puur genieten! De West-Vleteren 8 was fabuleus, de CHimay Rood, t Bieken en de Boon Kriek waren ook niet te versmaden, ik wil ook nogmaals benadrukken wat door de zuiderburen al eerder gezegd werd: Bieren verschillen onderling zo ontzettend: t varieert van (zeer) zuur, naar erg zoet, bitter, fris, donker, zwaar, licht, mild en scherp, voor elk wat wils!

Vergelijk het maar met chocolade: wit en puur valt allebei daaronder maar zijn qua smaak, uiterlijk en inhoud niet met elkaar te vergelijken...en zo is dat ook met de zeer brede familie bier ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is ook meteen het gevaar van die troep: je zuipt je helemaal klem zonder dat je het doorhebt. Ik mag het helemaal niet, vroeger nam ik er wel eens eentje als het heel heet was en er niks anders voorradig was, nu nooit meer. Gátverdamme...vieze chemische commerciële rommel...

Gisteren in Gent bij de heren Randy en Gonzo ;)

We hebben genoten van een zéér breed scala aan bieren (en nee we hebben ons niet klem gezopen, want over elk biertje deden we soms n uur, tussendoor gegeten en gewandeld, de beste manier :) ) en t was puur genieten! De West-Vleteren 8 was fabuleus, de CHimay Rood, t Bieken en de Boon Kriek waren ook niet te versmaden, ik wil ook nogmaals benadrukken wat door de zuiderburen al eerder gezegd werd: Bieren verschillen onderling zo ontzettend: t varieert van (zeer) zuur, naar erg zoet, bitter, fris, donker, zwaar, licht, mild en scherp, voor elk wat wils!

Vergelijk het maar met chocolade: wit en puur valt allebei daaronder maar zijn qua smaak, uiterlijk en inhoud niet met elkaar te vergelijken...en zo is dat ook met de zeer brede familie bier ;)

Need I say more ....

Nope, hiermee is bier beschreven, maar daarmee is de discussie niet afgelopen ;)

Blijf maar zeggen wat je graag of niet graag drinkt.

ik kan eventueel nog tips geven over welk bier je moet kiezen voor jouw smaak.

Link naar bericht
Delen op andere sites
hmmm zelden mensen die zo'n opmerking van mij sterk weerleggen... Maar je hebt wel gelijk, maar ik vind breezers ook wel zo ongeveer het enige alcoholische drankje waar je de alcohol niet proeft

(er zijn er misschien nog meer, maar ik ben niet zo'n exper, mag immers nog niet eens legaal drinken :X )

Ben het me Twice eens. Breezers proef je de alcohol inderdaad niet in. Maar ik drink ze ook niet om de alcohol, maar omdat ik het lekker vind.

En wonderer, er zijn genoeg mixjes waarbij je de alcohol wel proeft. Safari-Luna bijvoorbeeld. Daar proef ik wel alcohol in. Niet zo veel, maar ja, ik vind de alcoholsmaak ook niet erg lekker ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jupiler duur? Das hier een van de goedkoopste dingen die je kan kopen, naast het goedkope merk van een supermarkt

In Belgie misschien, maar Mip woont in Nederland, dus import, dat zal wel duurder zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij betalen bij de tennisclub:

pint van de tap, fluitje: €1,15

pint van de tap, amsterdammertje 0,25: €1,50

jupiler flesje: €1,50

klein witje, fluitje: €1,50

wit gwoon hoeg-glas €1,85

hier zie je dus dat je met gwoon dommelsch van de tap goedkoper uit bent dan jupiler, notabene uit fles

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wij betalen bij de tennisclub:

pint van de tap, fluitje: €1,15

pint van de tap, amsterdammertje 0,25: €1,50

jupiler flesje: €1,50

klein witje, fluitje: €1,50

wit gwoon hoeg-glas €1,85

hier zie je dus dat je met gwoon dommelsch van de tap goedkoper uit bent dan jupiler, notabene uit fles

Neen hoor, gewone prijs, maar hier is Jupiler gewoon standaard uit de tap :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Welke bier zou Bassie het lekkerste vinden?

En Adriaantje?

*b2* Ik lust geen banaantje!

Wel hier in België bestaan er een bier dat noemt "St-Adriaans", misschien vind Adriaan dat wel lekker :P . En wat Bassie betreft, jah voor zover ik weet bestaat er geen bier dat zijn naam draagt. Het is mss wel en leuke sugestie voor Interbrew ofzo om een echt *bas* & *adriaan* bier op de markt te brengen 8)7_O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

*schop*

Gisteren had de B&A-bierclub (Randy Roes, The Great Gonzo en de auteur van dit stukje) in het Amsterdamse een bierbijeenkomst, waarbij het nodige de tongen heeft gestreeld> kmoet zeggen dat het bierniveau in Nederland gelukkig ook soms hoog ligt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

en hierbij geeft Randy er een aanvulling op.

We hebben samen vele enorm lekkere Nederlandse biertjes te proeven.

We ( Gonzo en ik ) waren deels geschoqueerd maar wel aangenaam.

De Nederlandse biertjes liggen toch wel trots tussen de goede Belgische biertjes.

Maargoed, we hebben al afgesproken om de volgende bierclub-bijeenkomst in Gent te houden in november.

Ik denk niet dat wij het erg vinden, dus wie ook wil mee komen doen, laat het ons eens weten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
en hierbij geeft Randy er een aanvulling op.

We hebben samen vele enorm lekkere Nederlandse biertjes te proeven.

We ( Gonzo en ik ) waren deels geschoqueerd maar wel aangenaam.

De Nederlandse biertjes liggen toch wel trots tussen de goede Belgische biertjes.

Maargoed, we hebben al afgesproken om de volgende bierclub-bijeenkomst in Gent te houden in november.

Ik denk niet dat wij het erg vinden, dus wie ook wil mee komen doen, laat het ons eens weten ;)

Als er gedronken wordt is twice erbij

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als er gedronken wordt is twice erbij

Ok, maar ik hoop dan wel dat je een lang reisje ziet zitten.

Wij zijn gisteren om half 7 's morgens vertrokken voor een reisje van ongeveer 3 uur.

Maar als je her ziet zitten, geen probleem hoor. Je meot wel geduld hebben, maar we zullen het op voorhand laten weten in dit topic als het doorgaat. (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dames en Heren

Voor al degenen die geïnteresseerd zijn in bier en voornamelijk lekker bier. De B&A-bierclub heeft z'n volgende bijeenkomst vastgelegd.

27 november 2004 in Gent.

Voor informatie, consulteer de oprichters en ( momenteel ) de leden van de B&A-bierclub The_Great_Gonzo, Dr.Ommels of randy_roes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ok, maar ik hoop dan wel dat je een lang reisje ziet zitten.

Wij zijn gisteren om half 7 's morgens vertrokken voor een reisje van ongeveer 3 uur.

Maar als je her ziet zitten, geen probleem hoor. Je meot wel geduld hebben, maar we zullen het op voorhand laten weten in dit topic als het doorgaat. (O)

Nouja ik woon al bijna in België ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Momenteel hebben we al een klein dagschema

Voormiddag : geen idee, want café's zijn dan nog niet open

dan middagmaal, wat, dat zien we dan wel

Namiddag : om 14.00 brouwerijbezoek aan Brouwerij Huyghe, makers van Delirium Tremens, Delirium Nocturnum en anderen.

Dit is anderhalf uur bezoek + muzeum en daarna consumatie : zoveel als we op kunnen

daarna gaan we terug naar het centrum van Gent en gaan daar dan eerst een bezoekje brengen aan De Dulle Griet.

Dan avondeten ( rond 18.00 )

Daarna gaan we naar het beste bierhuis van Gent : De TROLLENKELDER, en blijven daar tot de trein komt om jullie terug naar huis te laten gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Momenteel hebben we al een klein dagschema

Voormiddag : geen idee, want café's zijn dan nog niet open

dan middagmaal, wat, dat zien we dan wel

Namiddag : om 14.00 brouwerijbezoek aan Brouwerij Huyghe, makers van Delirium Tremens, Delirium Nocturnum en anderen.

Dit is anderhalf uur bezoek + muzeum en daarna consumatie : zoveel als we op kunnen

daarna gaan we terug naar het centrum van Gent en gaan daar dan eerst een bezoekje brengen aan De Dulle Griet.

Dan avondeten ( rond 18.00 )

Daarna gaan we naar het beste bierhuis van Gent : De TROLLENKELDER, en blijven daar tot de trein komt om jullie terug naar huis te laten gaan.

Wanneer gaat dat plaatsvinden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heineken!! We hebben nu ook een biertender!! *O*

AAAAAAAAAAARRRRGGGGHHHHHHHHH

Heineken, laat me de naam niet horen 8)7

Neej, een mooi initiatief, een beertender, maar heineken vind ik wel jammer...

De prijs van Heineken gaat trouwens omhoog... Wie weet waarom :X (de mop is flauw, zeg maar gerust, heeeeel flauw)?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

AAAAAAAAAAARRRRGGGGHHHHHHHHH

Heineken, laat me de naam niet horen 8)7

Neej, een mooi initiatief, een beertender, maar heineken vind ik wel jammer...

De prijs van Heineken gaat trouwens omhoog... Wie weet waarom :X (de mop is flauw, zeg maar gerust, heeeeel flauw)?

De mop klopt volgens mij niet. De prijs moet omlaag gaan. Er is namelijk minder vraag, waardoor er meer aanbod is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De mop klopt volgens mij niet. De prijs moet omlaag gaan. Er is namelijk minder vraag, waardoor er meer aanbod is.

Het aanbod daalt, dus de prijs stijgt om het te compenseren

Het is maar hoe je het bekijkt

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het aanbod daalt, dus de prijs stijgt om het te compenseren

Het is maar hoe je het bekijkt

Alles wordt vanzelf duur, en nooit goedkoop, zo bekijk ik het. Ach, het is maar Heineken, hopelijk kiezen de mensen dan voor een ander, beter bier. Slechter is nauwelijks mogelijk in ieder geval..kwaad kan het geenszins :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...