Ga naar inhoud

Het algemene Biertopic


Aanbevolen berichten

[..]

AAAAAAAAAAARRRRGGGGHHHHHHHHH

Heineken, laat me de naam niet horen 8)7

Neej, een mooi initiatief, een beertender, maar heineken vind ik wel jammer...

De prijs van Heineken gaat trouwens omhoog... Wie weet waarom :X (de mop is flauw, zeg maar gerust, heeeeel flauw)?

Ja, dit soort grappen moet je snel maken want ze zijn echt na een dag of twee al oud.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 257
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Alles wordt vanzelf duur, en nooit goedkoop, zo bekijk ik het. Ach, het is maar Heineken, hopelijk kiezen de mensen dan voor een ander, beter bier. Slechter is nauwelijks mogelijk in ieder geval..kwaad kan het geenszins :)

daarom, heineken mag van mij 12 euro per flesje gaan kosten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Uiteraard ben ik als één van de (voorlopig 3) bierketiers erbij :)

Enneh: een voorliefde voor dit godenvocht is toch wel noodzakelijk hoor :)

En natuurlijk zullen ik, Randy Roes en Dr. Ommels met alle plezier tips geven aan de mensen die komen en totaal niet weten wat te kiezen uit het gigantische bieraanbod van de "Dulle Griet" en de "Trollenkelder". Deze café's hebben namelijk meer dan 200 (Belgische) bieren op hun kaart staan. Natuurlijk kan je ook altijd raad vragen aan de obers ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het blijft nogal stil hier...

Heb weer wat nieuwe bieren geproefd, mede dankzij de Belgische delegatie van de B&A-Bierclub, een zeer plezierige Achel, een Orval (daar miste wat in op de een of andere manier, t was overigens ook niet slecht), Delirium tremens, ook n goeie, een heerlijke Kriek Max, een goede Carolus, en van Nederlandse bodem Vlo van 't IJ, erg apart zoetzuur bier met een enorm citrus-gehalte waarvan ik nog steeds niet zeker ben of ik m nu echt lekker vond, en Grolsch Herfstbok die ik erg onsamenhangend en tegenvallend vond. Op t eind wassie erg opdringerig zoet, weinig subtiel. Ik ben op zich niet vies van zoete biertjes maar dit ging wel erg ver...Tis wel zo'n beetje Bokbier-tijd, ik ben benieuwd hoe de rest is want op zich mag ik het wel..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Niemand die verder meewilt naar Gent op de 27e november? *(*

Komaan, durven jullie soms niet ;) Wel, dan is al het bier voor ons... :9

Nog wat Bockbiertjes op, oa die van La Trappe. Die was best te drinken! En vanavond is Jopen 4-Granenbock aan de beurt, hun Koyt was erg bijzonder en best lekker :)

Er bestaat van Jopen trouwens ook een bier dat 'Adriaan' heet :D

genoemd naar de molen 'de Adriaan' in Haarlem, waar de brouwerij zich ook bevindt..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Niemand die verder meewilt naar Gent op de 27e november? *(*

Komaan, durven jullie soms niet ;) Wel, dan is al het bier voor ons... :9

Nog wat Bockbiertjes op, oa die van La Trappe. Die was best te drinken! En vanavond is Jopen 4-Granenbock aan de beurt, hun Koyt was erg bijzonder en best lekker :)

Er bestaat van Jopen trouwens ook een bier dat 'Adriaan' heet :D

genoemd naar de molen 'de Adriaan' in Haarlem, waar de brouwerij zich ook bevindt..

Dat móet wel lekker smaken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb in rotterdam een kleine bierbrouwerij gevonden, in Delfshaven zit er 1, het claimt de enige in Rotterdam te zijn.

ik ben helaas door tijdgebrek niet binnen geweest, ik moest nog naar Ridderkerk :D :D :D :D :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jongens, ik zie dat er hier wel wat mensen geïnteresseerd zijn in bier.

Kom, laat dat eens zien, kom ook mee met Dr.Ommels naar Gent op 27 november.

Je zal het je zeker niet beklagen.

Trouwens hoeveel keer krijg je de mogelijkheid om op bezoek te gaan in de brouwerij waar men bier brouwt dat al verkozen is tot beste bier ter wereld ( Delirium Tremens ) !!!!!!

Je mag ( op zich ) me het laten weten tot midden november, maar ik had wel liever gehad dat ik het al weet voor 7 november, want ik moet het aantal mensen doorgeven aan de gids ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Vandaag gingen Dr.Ommels (vanaf nu Jorrit) en ik bier proeven in Den Bosch. Ik hou niet zo van bier, dus ik hield het bij whisky, maar dat mag de pret niet drukken.

Broodje gegeten in Utrecht, de eerste bodem, lekker lopen geinen over voornamelijk B&A, Hoog Catharijne was erg blij met ons (not) en toen naar Den Bosch. 't Was koud maar we hadden tijd zat.

Toen we het cafe hadden gevonden, bestelde ik eerst maar een spa om in de stemming te komen, en Jorrit bier (sorry, naam vergeten). Ik mocht een slokje en het was best lekker. Maar ik kwam voor de whisky.

Eerst eten. Er was intussen een kudde carnavalsvierders binnengekomen, dus bestellen kostte wat tijd. De zalm was echter erg lekker. Ik had er toch maar een biertje bij genomen, een Oude Jan, dat wordt daar in de kelder gebrouwen. Jorrit had een Kwak.

Niet lang daarna mijn eerste whisky, een Johnny Walker Red Label. Aangenaam zacht. Jorrit had Liefmans kriekbier. Da's van kersen gemaakt ofzo :?

Het was een komen en gaan van carnavalisten, er was een of andere wedstrijd geweest met liedjes zingen en nu zaten ze zich te bezatten tot de finale begon. Hartstikke druk en lawaaiig, maar wel gezellig.

Uurtje later whisky nummer twee, een Cardhu 12yr. Single malt, maar niet zo scherp als sommige anderen. Eigenlijk best wel yummy. Het kaasplankje was trouwens ook lekker en de Barbar van Jorrit mocht er ook zijn geloof ik.

Jorrit wou ook wel eens whisky proberen, dus we namen allebei een William Lawson's. Niet echt eentje om mee te beginnen, maar dat wist ik ook niet. Smaakt niet naar whisky. Tenminste, anders. Beetje raar, wel lekker, maar raar.

We hadden gepland om 11 uur te vertrekken, maar om 1015 kwam er een fanfare binnen, spelend (!!), dus we gingen maar iets eerder weg. Net te laat, we stonden toch nog een half uur op het station te wachten... maar goed.

Erg leuke dag (Jorrit, bedankt!) en drie nieuwe whisky's om aan mijn lijst toe te voegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo ik ben ook weer thuis :D

We hadden aan t eind van de dag wellicht 10% op van wat de gemiddelde carnavalvierder achterover had geslagen :D Ze vonden ons ook wel interessant geloof ik, 17 mensen hebben ons 'eet smakelijk' gewenst ook toen het eten allang op was en we waren toch een beetje buitenlander ;) Gelukkig werden we niet gedemoniseerd..

Het eerste bier dat ik op had was een Rochefort 6, erg lekker bier :Y

De tweede was idd een Pauwel Kwak, met het leuke glas, er zijn geen ongelukken gebeurd :D Ook Maike kon er prima mee overweg :)

De derde was de Liefmans Kriek, die was ook heel erg lekker, idd bier met krieken (= soort kers, Randy of Gonzo kan daar vast meer over vertellen), en de laatste was Barbar Honingbier, nwoah dat was feitelijk toch wel de minste, beetje vreemde geur en ook iets chemisch in de smaak, maja, t mocht de pret niet drukken en daarna dus een aparte Whisky als ik Maike mag geloven ;) Dat schuurde het gehemelte wel lekker :)

Sja, daarna hebben we dus 29 minuten en 54 seconden staan bikkelen op 's Hertogenbosch station, en echt heel erg warm was het daar niet, maar de verdere reis verliep zonder problemen

Ook Maike heel erg bedankt, ik vond t erg gezellig, enneh de volgende keer weer rond deze tijd of in feburari naar t zuiden ;):D

Link naar bericht
Delen op andere sites

hmmm, een Rochefort van 6°; dat vind ik persoonlijk de minste van de 3 Rocheforts. Hij komt te verfrissend over om een goede Trappist te zijn. De Kwak is natuurlijk een echt delikatesse en het glas, wel nu alleen daarom zou je hem al bestellen :P . De liefmans Kriek is voor een commerciele inderdaad heel lekker (niet te zoet) en hij wordt niet met kersen gemaakt, maar zoals Dr.Ommels zei met Krieken. Dat zijn vruchten die op het zicht moeilijk van kersen te ondersceiden zijn, ze zijn iets feller rood en groeien aan een kleinere boom, maar hun smaak is totaal anders. Ze smaken zeer zuur, vandaar natuurlijk dat een goede kriek niet al te zoet mag zijn. Het verbaast mij eigenlijk een beetje dat jullie dat precies niet kennen, maar aan de andere kant worden ze hier in België ook al vrij zeldzaam. Om dan af te sluiten wil ik Jorrit volledig gelijk geven over zijn mening van de Barbar. Dit is zoals hij zei inderdaad niet zo heel lekker, er zijn veeeeel betere honingbiertjes (vb. Hommelbier), maar ook hier is het Barbar glas wel heel leuk 8)7 .

P.S.: ik wil ook nog eens even reclame maken voor het bierdagje op 27 november in Gent. Een Brouwerij bezoeken is echt zeeeer interessant, en de café's waar we heen gaan zijn ook super. !!!ALLEN AF KOMEN!!! zou ik zo zeggen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dames en heren

laatste mogelijkheid,

Wil je eens een brouwerij bezoeken, wil je eens Gent leren kennen zoals je het nooit kan leren kennen, wil je gewoon eens lekker bier drinken;

Kom dan zaterdaf 27 november naar Gent af

Je kan nog tot NU ZATERDAG bij mij inschrijven

DOE HET, je zal het je zeker niet beklagen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is voor mij beiden prima, we hoeven maar naar eentje :D

Pizza is misschien een wat meer solide bodem voor bier.

De inhaker komt zelf uit Gent en Oudenaarde trouwens, en waarschijnlijk kan ik bij hem logeren in de nacht naar zondag :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is voor mij beiden prima, we hoeven maar naar eentje :D

Pizza is misschien een wat meer solide bodem voor bier.

De inhaker komt zelf uit Gent en Oudenaarde trouwens, en waarschijnlijk kan ik bij hem logeren in de nacht naar zondag :)

Friet of iets dergelijks eten voordat je gaat lieren is bij mij ook wel eens verkeerd gevallen, dus mij lijkt jou beslissing goed

vat dan wel een pizza salami, voor de dames... vinden ze leuk :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Friet of iets dergelijks eten voordat je gaat lieren is bij mij ook wel eens verkeerd gevallen, dus mij lijkt jou beslissing goed

vat dan wel een pizza salami, voor de dames... vinden ze leuk :{

We zullen dat wel in de pizeria beslissen ;)

Trouwens, kom jij niet af? Lijkt me iets voor jou : brouwerij bezoeken, lekker bier drinken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

We zullen dat wel in de pizeria beslissen ;)

Trouwens, kom jij niet af? Lijkt me iets voor jou : brouwerij bezoeken, lekker bier drinken ;)

op zich is het zeker wel iets voor mij :)

maar zaterdags dan werk ik helaas, en daarbij ben ik ook nog dusdanig jong da ik, denk ik, een beetje door de mand val :P

bierbrouwerij gaan we binnenkort al bezoeken met school, da lijkt me cool _O_

Edit, schandalige spreekwoordenfout verbeterd

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

op zich is het zeker wel iets voor mij :)

maar zaterdags dan werk ik helaas, en daarbij ben ik ook nog dusdanig jong da ik, denk ik, een beetje door de mand val :P

bierbrouwerij gaan we binnenkort al bezoeken met school, da lijkt me cool _O_

Edit, schandalige spreekwoordenfout verbeterd

Spijtig, maarja, niets aan te doen.

We zullen het duidelijk laten weten als er weer een bierdag in Nederland is :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Spijtig, maarja, niets aan te doen.

We zullen het duidelijk laten weten als er weer een bierdag in Nederland is :P

haha, daz goed... helaas ben ik op zaterdag nooit beschikbaar, het geluk is dat ik bij de mac werk en jullie dan voor 50% van de prijs van te voren daar jullie bodem kunnen leggen ;)

En als ik dan op tijd ben afgewerkt, dan kan ik nog meer ook :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kon het niet laten om jullie nog ff jaloers te maken!

Wie in Tilburg "BIER" zegt, kan niet om Biercafé Kandinsky heen. Gelegen in de Telegraafstraat, nabij het station en een ruime parkeerplaats, is dit café alom bekend om zijn goed voorziene bierkaart. Als wij hierop ons oog laten vallen, zien wij behalve vele nieuwe bieren ook de tradionele bieren op de ruim 200 verschillende soorten tellende bierkaart staan. Er zijn acht bieren van de tap, vier vaste, één bier van de maand plus drie wissel-vaten. Zowel deze als die van de kaart, worden natuurlijk in het juiste glas geserveerd. Vanzelfsprekend is bier niet de enige reden waarom de klanten van Biercafé Kandinsky blijven komen. Er hangt een ontspannen sfeer met rustige muziek en gasten van allerlei pluimage en elke leeftijd. Ook de hapjes zijn bij uitgaand Tilburg bekend: Het "plateau Kandinsky" en de fameuze zelfbereide soepen. Elke zondagmiddag kan men bij Biercafé Kandinsky bierproeven evenals op de zaterdag maar dan op afspraak. Tevens verzorgen de gastheren en personeel van Biercafé Kandinsky graag uw borrel, met vanzelfsprekend alles erop en eraan, aangepast aan uw wensen.

Waar menige klant van Biercafé Kandinsky naar uitkijkt zijn, de "Belgische bierweek" in november en de "Nederlandse bierdagen" in maart. Er zijn dan speciale bieren van het vat en vele leuke activiteiten en acties. Natuurlijk hoeft u hier niet op te wachten om bij Biercafé Kandinsky langs te gaan. U hoeft zelfs geen bierliefhebber te zijn om de ambiance te proeven. Ga gewoon eens kijken dan weet u wat u mist. De gastheer van Biercafé Kandinsky Fred Boers, heet u van harte welkom en zal u gaarne bijstaan in uw bierkeuze met zijn gedegen kennis van bieren en ruime ervaring in het café wezen.

Dagelijks geopend vanaf 15.00 uur

Er is zelfs ook nog een speciaal bier gemaakt voor deze tent, Kandinsky bier

Soow, nu jaloers :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bwa, wij hebben hier in het Gentse ook een aantal bieren die speciaal voor een café zijn gebrouwen :

Het trollenbier voor de Trollenkelder

De Dulle Griet, voor de Dulle Griet

En beiden uitstekende Belgische bieren

hmmm... jij bent dan wel een Belg en België is (toegeven doet pijn :'( ) hét bierland!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Stoer-status aan

AND SAY IT LOUD, SO EVERYBODY CAN HEAR IT, AND SO THAT THEY WILL REMEMBER IT FOR THE REST OF THEIR LIVES

Stoer-status uit

Posten doen we hier alleen in Nederlands en sporadisch in Engels.

Natuurlijk kunnen er zinnetjes uit de series komen in andere talen, die blijven staan, maar compleet in een andere taal posten is niet toegestaan.

>:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb jou er ook al een keer op mogen betrappen, wonderer *)

Maar ik heb het 1x gezegd, meer als voldoende...

Want er is maar 1 land met een B&A forum (O)

Dat was voor het in de FAQ stond :-p En ik bedoel er verder niks mee, voor mijn part posten we allemaal in het Engels (alleen wordt het dan nog onleesbaarder bij sommigen :P), het was een grapje.

En nou weer ontopic, dammit ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat was voor het in de FAQ stond :-p En ik bedoel er verder niks mee, voor mijn part posten we allemaal in het Engels (alleen wordt het dan nog onleesbaarder bij sommigen :P), het was een grapje.

En nou weer ontopic, dammit ;)

}:| moet ik weer mn meerdere erkennen in jouw...

ik heb liever dat we het in het duits doen ;)

maar ik snap dat het een grapje is, we gaan wel weer verder over het bier ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

}:| moet ik weer mn meerdere erkennen in jouw...

ik heb liever dat we het in het duits doen ;)

maar ik snap dat het een grapje is, we gaan wel weer verder over het bier ;)

Ik blijf geniaal ;)

Ik denk trouwens dat ik niet goed tegen (donker) bier kan... dat hoop ik althans, want als het over alcohol in het algemeen gaat, ben ik mooi zuur. Ik werd in de nacht van zaterdag op zondag dus achteraf nog best wel beroerd. En ik had een donker biertje gehad tijdens het eten.

Nu vraag ik me af of het daardoor kwam, of door de hoeveelheid alcohol, maar ik heb het twee keer eerder gehad na een Guinness en niet na een flink glas whisky (dat toch meer alcohol bevat). Of misschien was het de combinatie van het eten en de alcohol?

Iemand ervaring? Ik drink eigenlijk nooit, dus ik weet niet hoe ik op grote(re) hoeveelheden reageer, maar het is toch frappant. En over twee weken heb ik een echte whisky nosing/tasting dus dan wil ik niet de nacht erna beroerd worden :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik blijf geniaal ;)

Ik denk trouwens dat ik niet goed tegen (donker) bier kan... dat hoop ik althans, want als het over alcohol in het algemeen gaat, ben ik mooi zuur. Ik werd in de nacht van zaterdag op zondag dus achteraf nog best wel beroerd. En ik had een donker biertje gehad tijdens het eten.

Nu vraag ik me af of het daardoor kwam, of door de hoeveelheid alcohol, maar ik heb het twee keer eerder gehad na een Guinness en niet na een flink glas whisky (dat toch meer alcohol bevat). Of misschien was het de combinatie van het eten en de alcohol?

Iemand ervaring? Ik drink eigenlijk nooit, dus ik weet niet hoe ik op grote(re) hoeveelheden reageer, maar het is toch frappant. En over twee weken heb ik een echte whisky nosing/tasting dus dan wil ik niet de nacht erna beroerd worden :P

Ja het is wel zo dat dat zwaarder valt en zeker in combinatie met andere sterke drank, maar om nou te zeggen in combinatie met eten :?

Toch hoor ik wel vaker mensen die dus niet tegen sterkere drank kunnen (1x 15% = geen 3x 5%), maar het lijkt me sterk om dat na 1 Guinness te krijgen... Dát is inderdaad frappant...

Blijkt wel dat je niet zo heel geniaal bent... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben net terug uit de stad en was met mn neef even naar de Wildeman geweest. Nou, we hadden echt geluk want de vrouw aan de bar was net bezig om de kelder uit te ruimen, en ze moesten van n partij glazen af. Ze vroeg ons of we gratis een aantal glazen mee wilden nemen naar huis. Zoveel als we meekonden :D

Helaas had ik geen tas bij, maar ik heb 9 glazen in een doos mee kunnen nemen. Zomaar voor niks, oa een glas van Murphy's, Urthel, Piraat, Brugse Tripel, venloosch Alt, Corsendonk, echt cool _O_

En net nu ik van plan was om een paar mooie bierglazen te kopen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben net terug uit de stad en was met mn neef even naar de Wildeman geweest. Nou, we hadden echt geluk want de vrouw aan de bar was net bezig om de kelder uit te ruimen, en ze moesten van n partij glazen af. Ze vroeg ons of we gratis een aantal glazen mee wilden nemen naar huis. Zoveel als we meekonden :D

Helaas had ik geen tas bij, maar ik heb 9 glazen in een doos mee kunnen nemen. Zomaar voor niks, oa een glas van Murphy's, Urthel, Piraat, Brugse Tripel, venloosch Alt, Corsendonk, echt cool _O_

En net nu ik van plan was om een paar mooie bierglazen te kopen :)

Waaw, mooie deal,

Trouwens, is het nog steeds goed als ik een bestelling van wat biertjes plaats voor als je komt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja het is wel zo dat dat zwaarder valt en zeker in combinatie met andere sterke drank, maar om nou te zeggen in combinatie met eten :?

Toch hoor ik wel vaker mensen die dus niet tegen sterkere drank kunnen (1x 15% = geen 3x 5%), maar het lijkt me sterk om dat na 1 Guinness te krijgen... Dát is inderdaad frappant...

Blijkt wel dat je niet zo heel geniaal bent... :P

Je bedoelt, ik kan makkelijk een dubbele whisky aan maar geen halve pint Guinness? :P

Ik zou ook niet weten wat de incubatietijd is maar ik kreeg dus pas 5 uur later last. Lijkt me toch iets van een bepaalde intolerantie tegen iets dat in bruin bier zit of zo... maar ik zal het wel merken volgende keer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Je bedoelt, ik kan makkelijk een dubbele whisky aan maar geen halve pint Guinness? :P

Ik zou ook niet weten wat de incubatietijd is maar ik kreeg dus pas 5 uur later last. Lijkt me toch iets van een bepaalde intolerantie tegen iets dat in bruin bier zit of zo... maar ik zal het wel merken volgende keer.

Kan je tegen Blonde Zware bieren? Zoals een blonde Leffe, een Westmalle Trippel?

Want dan kan je gewoon niet tegen de hoeveelheid vloeistof je moet binnen hebben.

( want bij Whisky krijg je meestal toch maar 4 cl )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Kan je tegen Blonde Zware bieren? Zoals een blonde Leffe, een Westmalle Trippel?

Want dan kan je gewoon niet tegen de hoeveelheid vloeistof je moet binnen hebben.

( want bij Whisky krijg je meestal toch maar 4 cl )

Geen idee, dat moet ik proberen, nooit gehad ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...