Ga naar inhoud

Laten we het geen draadjes noemen


Aanbevolen berichten

Laten we het geen draadjes noemen, maar toch ...

Gistermiddag zijn we weer eens een kringloopwinkel binnengelopen en daar lagen 4 spoelenbandrecorderbanden op ons te wachten. Die hebben we gekocht en meegenomen. Gauw naar huis om te luisteren.

Nou heet het toeval te zijn natuurlijk, maar toch ...

Van de week was ik me in Hobbyscoop en Basicode aan het verdiepen. Laat er nou een oude uitzending van Hobbyscoop op één van de banden staan met daarin een stereotest. In deze extra uitzending werden beurtelings geluiden van verschillende frequenties voor het linker- en rechterkanaal uitgezonden waarmee je je apparatuur met behulp van Scoop en buisvoltmeter kon inregelen.

post-598-0-45938700-1389100407.jpg

Buisvoltmeter

Schuur! Aj, lekke batterij.

Na deze uitzending stonden er een paar la la la liedjes op de band. Toch draadjes?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Niemand die zoiets ook meemaakt? Je bent druk met iets bezig en om je heen zie je nu iedereen die daar mee bezig is? Je koopt een nieuwe auto en om je heen zie je allemaal auto's van dat merk rijden? Zelfs geen lekke batterijen opgespoord?

Bij ons gaat het gewoon door, hoor.

Man vond bij het opruimen een Videotex gebruiksaanwijzing boekje. Erg leuk om door te lezen.

post-598-0-72102400-1389536740.jpg

Dat plaatje herkende ik en ja, ik had nog een installatieschijf liggen (5 1/4). Zelfs de Basicode deed mee. Op een van de Basicode 3 bandjes in een bulletin staat het hele Videotex protocol beschreven, in nederland bekend als het Viditel systeem.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
  • 11 months later...

Het gebeurde weer vandaag...

 

In de krant staat een artikel over vinyl platen en Record Industry (zie topic 'vinyl is weer helemaal in'). Logisch wel, dat komt iedere keer weer even in de aandacht. Het frappante aan het geheel is dat het verderop over 'een cluppie met oude muziek' gaat die nog regelmatig bij elkaar komt om oude platen te draaien. Men laat de verslaggever een oud nummer horen van een nooit uitgebrachte plaat: Summertime (zie topic 'waar denk je aan bij het woord summertime?') van een toen 17-jarige Mariska Veres. Dat vond ik zeer opmerkelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Hoewel een tijdje geleden blijken de draadjes er nog steeds te zijn...

In de detectivenacht van de KRO kon er gekeken worden naar nieuwe afleveringen van  KRO Detectives met telkens keuze uit 2. Ook zaten er 2 films bij met  als titel Undeniable (Jane is zwanger van haar tweede kind, maar ze draagt nog steeds de mentale littekens met zich mee van die ene noodlottige dag van 23 jaar geleden) en the Thirteenth Tale (Biografe Margaret Lea, gespeeld door Olivia Colman, wordt uitgenodigd op het afgelegen landhuis van boekenschrijfster Vida Winter, gespeeld door Vanessa Redgrave. Vida wil dat Margaret haar biografie gaat schrijven, inclusief haar mysterieuze kindertijd). Men koos de eerste waar ik de laatste had willen zien.

Door Internet kon ik mijn uitgekozen film toch bekijken en toen zag ik in het begin van de film tijdens de treinreis van Margaret op weg naar haar opdrachtgeefster, de spiegeling die je kunt zien op mijn ingezonden foto tijdens de fotowedstrijd spiegeling, een dubbel beeld ten gevolge van dubbelglas gebruik, een treinraam in de film, een spiegelruit van een restaurant voor de foto.

post-598-0-12346200-1435502833_thumb.jpg

 

post-598-0-46559500-1435502856_thumb.jpg

 

post-598-0-71928600-1435502875_thumb.jpg

 

Het was dus geen onscherpte!
 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Toch weer frappant.

In het topic over kleuren vertelde ik over het testen van een tekstadventure, Color the Truth. Maar ik ben nog meer aan het testen, zoals de auteur het noemt 'aan het playtesten'.

In een zo'n tekstadventure wordt een cairn omschreven:

The Foothills
You are in mountain foothills to the east of the moors. The mountains rise up for a couple of thousand metres, forming a barrier to the lands further east. Various paths lead off East, NE and SE through the foothills and you can also go West back to the moor.  Here stands a cairn of stones next to the southeastern path.

> x cairn
A cairn of stones made up of hundreds of stones carefully laid on top of one another. It has probably stood here for many years, with more stones being added each year as people walk by.

post-598-0-98754200-1470159027_thumb.jpg

 

Natuurlijk had ik er door de omschrijving wel enig idee van hoe zo'n ding eruit ziet,  maar gisteravond zag ik 'een echte' in de film The Shipping News, uit 2001 van Lasse Hallström, met Kevin Spacey, Judi Dench en anderen op RTL8. Eentje werd gebruikt door piraten als toorts om schepen hun weg te wijzen, wat dus niet de juiste was.
 

post-598-0-30384600-1470159089_thumb.jpg

 

Als dat geen draadje is!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...