Ga naar inhoud

De Retroforum CD


Aanbevolen berichten

  • Reacties 230
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik dacht inderdaad al aan de Geoff Love-versie van Tubular Bells :D En verder, jeetje... Ik moet zeggen dat ik de eerdere tracklists nog iets teveel een 'Schatkaart-soundtrack' vond worden maar dat begint me nu alleszins mee te vallen :D Ik ben er alleen absoluut voor dat Los Pekenikes op de CD moet, daar is toch wel jaren naar gezocht zoals nu naar de kofferbaktheme of de Spaanse gitaar.

Oh en misschien een kleine bonustrack weggelegd voor de CNR-theme, bijvoorbeeld om de CD proper mee te openen? O-)

En en en, de honky tonk-theme uit de Starsky en Hutch-droom! 'Sfeermuziek voor verschillende scènes' track 7 :D (Ja, nagenoeg die hele eerste 7 tracks werden gebruikt voor de Sleutel en Diamant)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat de vindende partij in deze (lees: de user die deze track vond en waar ik op afstand bij aanwezig was, ook bijzonder) gerust deze met je wil delen zolang de originele naam vooralsnog niet op het forum bij naam genoemd wordt. Niet meer dan logisch met al die droeftoetertjes op de kust.

"Dat is de schuld van mannetjes als Michael Brrrrr, dat retroforum dat eventjes niet wil delen ;)" Misschien komt dat bekend voor. _O- (uitleg: de heer Brrrrr zei exact zo'n zelfde iets toen Datamation (geloof ik?) net was gevonden en op YouTube was gezet, waarin hij Retroforum de schuld gaf dat Spaanse gitaar nog niet gevonden was. Die reacties zijn nu inmiddels verwijderd.)

Oh en ik heb een add-on die misschien beter is dan spanningstrack 7; de theme van Starsky en Hutch in de uitvoering van The Ventures :D Of is dat té gevoelig rechtsgewijs? :/

EDIT: Verder vind ik dat de volgorde wel ietwat op de schop kan; Easy Work is te kalmpjes om de CD met een tweede track binnen te komen. Misschien omwisselen met de nieuw gevonden Datamation? :D

EDIT 2: Move van John Reids en Frans Peters is een heerlijk nummer, maar het weet me simpelweg net niet te pakken met dat gevoel van "Ja, dat is er eentje". Misschien ben ik daar de enige in, maar hoewel het een heerlijke beat heeft... Nee, ik weet niet. Dan zet ik mijn stem op (inderdaad) Bossanova Girl óf El Son de la Negra _O_

En tóch moet iemand eens Aad Klaris benaderen of we (al dan niet een rip van) zijn Thema Vrolijk er op mogen zetten. Maar dat is al helemaal asking for the moon, ben ik bang.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat die vuile wajonger mijn credits wou wegnemen gaf me toch wel de neiging hem een oplawaai te geven :') Het plan is om CD1 rechtenvrij te houden, en CD2 vol met bestaande muziek :D Of de CDs tegelijk uitkomen of met een periode ertussen moeten we nog even kijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

CD2: Crosscurrents van Pierre Moerlen's Gong, Arpegiator van Jean Michel Jarre, Tres Por Diez van Malando (ik denk wel hét voorbeeld van dé oude achtergrondmuziek, ookal vond schijnbaar niemand die droomwereld van die leeuwentemmer leuk :')), Kiss me sweet (Als dat de enige track van Martin Gale/Rinus van Galen gaat worden op de plaat ben ik al tevreden :D), In The Mood van Max Greger, de eerder genoemde Starsky en Hutch-theme...

En ik denk ineens aan Tarantuella die in de shorties is gebruikt. Jammer dat daar nooit een ingetogen versie van is opgedoken die meer lijkt op de losse sporen-versie die in de orkestshorty gebruikt is.

...En ik vind het toch jammer dat van de Plaaggeest nog een heel groot deel niet gevonden is en daardoor ook op deze platen niet zijn ei kwijt kan :( Vooral de lifttheme, het papieren handdoekrolmuziekje (in de garage), het vast aan de vrachtwagen-deuntje en het gymnastiekmuziekje (met name die tweede en derde wil ik echt weten hoe die heten) zouden perfect op zulke projecten passen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het een super initiatief! Count me in.

Qua Tubular Bells snap ik dat er gekozen wordt voor Geoff Orchestra, een heerlijke versie. Maar het origineel van Mike Oldfield is zo episch en zo B&A (als mensen het horen denken ze eerder aan B&A, dan aan Mike Oldfield), ik denk dat we daar niet aan voorbij mogen en kunnen gaan... Maar goed dat is mijn mening.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok goed nieuws wat betreft Stemra:

Als er toestemming is van de libraryhouder (en die zal de toestemming vrijwel altijd geven en er in de regel niets voor vragen) dan kost het per schijfje 64ct (ex BTW) aan auteursrechten. Dus bij een dubbelcd € 1,28 per exemplaar, met een minimum van 100 stuks.

Kortom tot 100 enkele cd's betaal je € 64 en tot 100 dubbele cd's betaal je € 128

Er is wel expliciete toestemming nodig van de libraryhouder, dat is het volgende waar ik achteraan ga.

Dit is trouwens gebaseerd op het onderling verspreiden van de cd's en niet de verkoop ervan, daar kunnen andere cijfers aan vast kleven.

Dan de grote artiesten. Dat moet via de platenmaatschappij. Die zullen vrijwel altijd een vergoeding per track willen, die willen weten wat voor tracks er nog meer op komen en er bestaat een redelijk grote kans dat ze:

Gaan zeuren over de kleine oplage

Gewoon geen toestemming geven om wat voor reden dan ook (geen zin, te kleine oplage)

Geen toestemming geven als artiest Z ook op de cd komt of een nummer van platenmaatschappij Y

Een belachelijk hoog bedrag gaan vragen

Er bestaat ook een kans dat ze door ons fanverhaal (en daarmee ook dat het geen verkoopproject is) wel degelijk mee willen doen en een klein bedrag of zelfs helemaal geen bedrag vragen.

Dus er moet een lijst met muziek komen en een hele grote lijst met reservemuziek, voor het geval er geen toestemming is.

Ook moet ik alle platenmaatschappijen weten (ik wil er wel achteraan gaan, ik vind het wel leuk :D ). Bovendien zou het leuk zijn als we digitale masters kunnen krijgen van de nummers in plaats van dat we ze zelf van plaat moeten rippen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldig nieuws, DJ _O_

Overigens hebben de tracks van 'Geluidsmuziek' en 'Sfeermuziek' OOK namen :)

Deze krijg ik binnenkort te horen. Beide platen zijn van het label 'Omega'.

Ik ga vandaag beginnen aan de tekst van het boekje en die van de cover, die hopelijk van onze ontwerper (djkoelkast _O_ ) een mooie layout krijgt :D

Dan zou er achter op het hoesje zoiets kunnen staan:

Samenstelling: Danny (Deemster) van der Veldt

Productie: Retroforum

Ontwerp: djkoelkast

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat klinkt helemaal niet onhaalbaar, dus laten we duimen! :)

Voor wat betreft het fanverhaal, wellicht vinden ze het voldoende als we hier positieve reclame maken voor de desbetreffende maatschappij en een backlink regelen. :)

Mocht het een gigaproject worden kunnen we altijd een Kickstarterproject aanmaken, volgens mij zijn er best wel wat fans die dit willen hebben :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha Deemster, leuk he die kindjes?! Ik vind het helemaal te gek dat we dit doen. Mocht ik nog wat voor jullie kunnen betekenen, laat maar weten.

Ik ben ontwerper, maar zie dat DJ de hoes gaat maken, dus dat laat ik graag aan hem over :) Mocht je hulp willen DJ, laat maar weten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geweldig nieuws, DJ _O_

Overigens hebben de tracks van 'Geluidsmuziek' en 'Sfeermuziek' OOK namen :)

Deze krijg ik binnenkort te horen. Beide platen zijn van het label 'Omega'.

Ik ga vandaag beginnen aan de tekst van het boekje en die van de cover, die hopelijk van onze ontwerper (djkoelkast _O_ ) een mooie layout krijgt :D

Dan zou er achter op het hoesje zoiets kunnen staan:

Samenstelling: Danny (Deemster) van der Veldt

Productie: Retroforum

Ontwerp: djkoelkast

Kun jij mij aan een lijstje helpen met platenmaatschappijen en librarymaatschappijen (liefst per PM) dan kan ik zachtjesaan beginnen met rondbellen. Eerst de libraries maar eens doen, dat zou het makkelijkste moeten zijn.

Nu is alleen de vraag of ze allemaal nog bestaan (Dureco bijvoorbeeld) of waar die rechten liggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha Deemster, leuk he die kindjes?! Ik vind het helemaal te gek dat we dit doen. Mocht ik nog wat voor jullie kunnen betekenen, laat maar weten.

Ik ben ontwerper, maar zie dat DJ de hoes gaat maken, dus dat laat ik graag aan hem over :) Mocht je hulp willen DJ, laat maar weten.

Lijkt me erg leuk om het samen te doen, kun jij een eerste opzetje maken anders? Dat jij het ontwerp doet, dat ik de teksten/fonts doe?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus het idee is:

Samenstelling van de muziek

Deemster

Ontwerp

Ben_B&A

Teksten

djkoelkast

Zoiets? Ik vind het op zich een prima idee :) Wel zou ik graag de tekst op de achterkant van het hoesje willen verzorgen. Aangezien DJ van alles op de hoogte stel ik voor dat hij de teksten van het boekje schrijft.

Misschien kunnen wij eens afspreken, Ben. Aangezien we allebei in Haarlem wonen. Dan kan ik de teksten voor het hoesje aanleveren en dan kunnen we even overleggen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat je de credits voor het laatste moet bewaren, dan weet je precies wie wat heeft gedaan.

Ik ben zelf geen grafisch designer, ik heb alleen meestal wel een idee van hoe ik iets er uit vind moeten zien ;)

We komen er uiteindelijk wel uit. Prioriteiten zijn nu:

1: zorg dat de 1e cd vol met librarymuziek staat en dat je ook echt zo goed als 80 minuten materiaal hebt

2: van al die tracks heb ik de libraryhouders nodig zodat ik ze kan benaderen

Link naar bericht
Delen op andere sites

In mijn laatste post ging het niet over credits, maar wie wat doet :P

Is het akkoord dat ik de tekst verzorg voor de achterkant van het hoesje? :D

Vandaag krijg je via PM een lijst van maatschappijen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helemaal prima _O_

Gaan jullie ook het boekje maken dat bij de CD komt? Dat zou het toch wel af maken als ultieme goodie :D

Kan qua inhoud een beetje zo worden:

- Korte geschiedenis van de zoektocht

- Mijlpalen in de zoektocht

- Wie heeft wat gevonden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor Parry heb ik contact gehad met de agents in Nederland, die gaan uitzoeken hoe het zit. Zij hebben de masters en die kunnen in wave-formaat worden opgestuurd.

Chappell (indien nodig) en de Wolve zitten bij een andere agent, dus daar moet ik nog achteraan.

Daarnaast moet ik nog de namen van de andere labels weten natuurlijk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik hoor vandaag de namen van de andere labels :) En wow, dat wordt wel hele goede kwaliteit dan _O_ Goed gedaan!

Ik hoop ook héél erg op een master van 'Datamation' :@

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een platenbaas ben je ook _O_

Geweldig dat Retroforum straks de muziek in hogere kwaliteit krijgt dan is uitgebracht!

En geen pikkeboef (Lees: Mike) die de tracks in zijn handen krijgt :D

Ik ben sowieso van plan om mijn vondsten voortaan wat Retro-exclusiever te houden. Bijvoorbeeld enkel op 'Retro CDs' of het ledengedeelte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dan zitten we dus aan € 720 voor alleen de Parry's *(*

In dat geval moeten we toch echt een grotere oplage hebben, en een bijdrage vragen aan de leden, want ik heb geen geldboom :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kickstarterprojectje en gewoon nu een deel 1 met enkel librarymuziek maken.

Bij succes kan een deel 2 volgen. Stel dit grapje kost 2400 euro aan licenties + BTW + andere kosten, 3000 euro.

Probleem is wel: als het voor de verkoop is dan zit je met meer zaken, namelijk dat je een streepjescode moet aanvragen, die kost geloof ik ook 1000 euro en niet iedereen zal zo makkelijk akkoord gaan met verkoop.

Ik blijf echter bellen, want stel library A geeft het gratis dan kan ik library B wellicht ook om krijgen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je bedoelt gewoon crowdfunding; Iedereen die deze CD wil samen geld inleggen en dan pas de CD gaan maken?

Dat bedoel ik ja, Kickstarter is daar de meest bekende site voor. De vraag is natuurlijk zijn er 300+ mensen te vinden die 10 euro voor het project over hebben? (en je geeft ze ook extra's als ze meer 'backen' natuurlijk).

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

100 mensen die € 30 inleggen zal al makkelijker zijn :)

De vraag is ook: Willen we dit exclusief houden, of willen we dat de CD wat meer publiek wordt?

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat het dan maar het beste is om inderdaad een kickstarter te maken, dus ook voor niet-leden van Retroforum.

Er zijn nog zat zwervende B&A fans. Uiteraard blijft het de Retroforum CD, dus ook weer goed voor onze publiciteit _O_

Heb jij ervaring met Kickstarter?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen als 'backer' maar er zal nu wat meer uitgezocht worden omdat het dan niet langer een interne uitgave is.

Al zou ik er wel voor zorgen dat het een genummerde limited edition is die maar éénmalig wordt uitgegeven.

Voorbeeld: https://www.kickstarter.com/projects/chris-huelsbeck/turrican-soundtrack-anthology-by-chris-huelsbeck

Dat album krijg ik binnenkort _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar zou ik nog even mee wachten.

Gezien het verschil in prijs tussen 1 en 2 cd's niet heel groot is qua rechten zou ik zeggen:

Verzamel alle, alle, maar dan ook alle librarymuziek die ooit gebruikt is (die we gevonden hebben). Daar maken we dan een 1 of 2 cd box van, zeer limited edition, bijvoorbeeld een mini run van 250 stuks. Allemaal gesigneerd, wat exclusief spul er op, dan krijg je heel snel mensen mee en is de zin om dit op internet te knallen (behalve bij ene MB) ook weg, want het is exclusief.

Dan moet je echter wel met een volledig plan komen en een volledig kostenplaatje. Dat hebben we nu bij lange na niet.

Exclusieve bonus, bijvoorbeeld Ed Starink vragen een 2014-versie van Nerves te maken (ok, long shot, maar zoiets unieks).

En dan alles wat er eventueel 'over' blijft aan een Cliniclowns ofzo schenken, dat doet het ook altijd goed: wij doen het zodat de cd er komt, niet om er wat op te verdienen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je hebt gelijk ook :P Ik zal alle librarymuziek ooit gebruikt in B&A even bij elkaar leggen, de titels/platen/labels duidelijk opschrijven, een mooie nieuwe 2CD tracklist samenstellen en nadenken over wat exclusieve dingen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk.. dat gewoon het makkelijkste is (misschien wel niet het mooiste) om gewoon een mapje te maken in een rar bestand.

Is het goedkoopste en voor de mensen die hem op cd willen hebben moet hem even branden.. jullie maken er even een leuke cover bij en klaar is kees! :)

( tis maar een idee)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar dan kan je net zo goed op warez sites de albums downloaden en klaar... Buiten dat het illegaal is, is het veel leuker om een mooie fysieke cd te hebben met retroforum layout en extraatjes :D Het is moeite, maar ik vind het een heerlijk project :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is ook niet zo belangrijk. Wel zijn de bijzondere momenten interessant. Een soort kleine tijdlijn met momenten van vooruitgang :Y

Mijn main point of concern hierbij: ik zie zijn naam dit topic al weer te vaak terugkomen, so for the love of god, geen woord in dat geval over ene meneertje M. Brrr. Daar heeft niemand zin in. Geen sneren, geen chapeau'tjes, geen 'tot deze op YouTube werd gezet', GEEN AANDACHT. That is all, thanks.

En dan was er nog iets... Ik kan er niet op komen geloof ik. Kom hier op terug, in ieder geval alvast respect op de vooruitgang :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Het ging over hoogtepunten he :P Hier op het forum over kneusjes praten kan prima, maar publiciteit in ons product krijgt hij zeker niet :')

*Hoopt nog steeds heel erg op een master van Datamation :D *

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...