Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey, guess what, 1987 belde....

Vorige week een mooie C64C opgehaald, de 2e versie van de befaamde Commodore 64, in een iets ander kastje. Hierbij ook een goede 1541 diskdrive kunnen scoren.

post-446-0-13521300-1395434449.jpg

Mijn plan is als volgt:

  • Revisie (alle condensatoren vervangen voor hedendaagse equivalenten)
  • Upgraden, s-video of vga uit inbouwen
  • Verkopen met winst, tenmiste dat hoop ik. Opbrengst gaat volledig naar http://childrenrevol...tief/index.html

Nu heb ik al de befaamde GBS8200 besteld, om er een VGA output aan te maken, maar helaas kwam ik er achter dat de C64C (en de C64) alleen maar chroma/luma output heeft. Nu zal ik dus eerst van chroma/luma naar S-Video moeten, wat elektrisch het zelfde is, dus dat is een kwestie van een connector solderen. Hierna zal ik naar VGA moeten, wat wat lastiger zal worden, maar daar zal ik in de loop van het project vast nog wel een idee voor krijgen.

Nu is het wachten op de onderdelen :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Van C64 naar S-Video geeft al een heel mooi resultaat. Je zou kunnen proberen er een TFT monitor bij te scoren van Neovo, die hebben een S-Video ingang.

Voor de upgrade van de C64 ook meteen de brom uit de SID halen, is volgens mij heel makkelijk te doen door iets met de aarde door te verbinden. Volgens mij had het te maken met een audio-in die altijd open staat anders.

Ook onontbeerlijk is de Final Cartridge omdat die er voor zorgt dat je diskettes 10x sneller kunt benaderen en dat scheelt echt een hoop.

En een Competition Pro of The Arcade joystick is natuurlijk onontbeerlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij doet het ;) Gister heb ik de condensators erin gesoldeerd. Er waren een aantal van hun waarde af. Nu zien of hij het nog doet. Foto's volgen. Eerst nog een oude tv opsnorren.

Da's heel mooi. Inmiddels heb ik me ingelezen en de c64c blijkt dus de opvolger van de c64 te zijn met een andere kleur en nog wat andere dingetjes. Ik meen me te herinneren dat de Commodore later overgenomen is. Na even piekeren kwam de naam Olivetti tevoorschijn. Alleen ging het toen om een PC, geloof ik.

Oude tv's zat bij de kringloop.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De C128 kan CP/M aan, kan deze dat dan ook? Plus natuurlijk de gewone C64 programma's?

Nee, hij heeft alleen de C128 'look' in plaats van de VIC20 'look'

De C64C is ook een stuk kleiner dan de C128. Ze hebben dat volgens mij gedaan zodat hun computers dezelfde lijn hadden.

De C64C is dus gewoon een C64 met volgens mij iets goedkopere chips op sommige plekken, een andere voeding, een andere behuizing en toetsenbord, maar voor de rest gewoon helemaal gelijk aan de oude C64.

Er is ook nog een Australische kit geweest waarmee je je 'brooddoos' C64 kon ombouwen tot zo'n 'moderne'.

Ik heb die eens gekregen van iemand en die staat dus in mijn collectie. Het wordt wel een heel vreemde hybride: een oud toetsenbord in een nieuw uitziende behuizing.

DSC_0189-W1200.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...