Ga naar inhoud

Welkom op het vernieuwde Retroforum!


Aanbevolen berichten

Welkom op het vernieuwde Retroforum!

 

Het forum is helemaal in het nieuw gestoken. Nieuwe versie, nieuw uiterlijk, nieuw logo (nou vooruit, hetzelfde logo maar iets strakker uitgevoerd).

Er zal in de loop van de komende weken nog een hoop gewijzigd moeten worden. Er moeten nog wat afbeeldingen vervangen worden bijvoorbeeld, de teksten moeten er compleet opnieuw in worden gewerkt, maar voorlopig draait het allemaal.

 

Graag jullie reactie op het nieuwe uiterlijk en de werking. Mocht je dingen tegenkomen die niet (goed) werken laat het hier dan ook weten.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er allemaal weer top uit, dj!

 

Klopt het dat er verder qua skin niet megaveel is veranderd? Of moet ik m'n cache beter legen? :P

 

Skin is compleet veranderd. Als je dit niet ziet:

 

post-8-0-36074000-1398004080_thumb.jpg

 

Dan is er wat mis :P

Helemaal onder op de pagina staat een link Uiterlijk Wijzigen. Die moet op Retroforum staan.

Ik zal alles even recachen ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de nieuwe opzet past mijn 1024 scherm niet meer, hij scrollt nu links/rechts. Uitzoomen tot 75 % gaat wel maar dan is het font te klein om te kunnen lezen. O, hij floept  ook bij het intikken van dit bericht.

Nu mis ik echt de retrolook en die kletsbeestjes. Of worden die gewone rode plusjes nog vervangen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met de nieuwe opzet past mijn 1024 scherm niet meer, hij scrollt nu links/rechts. Uitzoomen tot 75 % gaat wel maar dan is het font te klein om te kunnen lezen. O, hij floept  ook bij het intikken van dit bericht.

Nu mis ik echt de retrolook en die kletsbeestjes. Of worden die gewone rode plusjes nog vervangen?

 

De minimale schermbreedte is nu wel wat omhooggeschroefd. Dat is omdat schermen tegenwoordig groter zijn.

De meeste schermen zijn inmiddels 1280 pixels breed, vandaar.

 

De plusjes worden nog vervangen, net als de zwarte dopjes bij sommige users, dat worden weer rode paddenstoeltjes. De groene staan er al wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog even getest met een lager minimumbreedte. Dat kan wel, maar dan is het Retroforumlogo half weg en valt 1 van de blokken naar onder. Als je nu vernieuwt zou je het moeten kunnen zien op 1024px schermbreedte.

 

Het minimum om alles goed tot zijn recht te laten komen is 1175px breed.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien een beetje een zeikmodus, maar ik vind het jammer dat het logo nu zo slecht zichtbaar is. Ik denk dat het beter is als je de achtergrond wit maakt.

Om te helpen, plak onderstaande code onderin het stylesheet (centreert ook direct het logo). 

#logo{
  background-color: #fff;
  background-image: none;
  text-align: center;
}
aangepast door hellum
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo werkt het niet ;) Althans, niet met deze software.

 

Ik ga er nog wel wat aan doen, het is een beetje een 'quick fix', maar ik ga het zeker niet helemaal wit maken en ook niet centreren. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe het wel gaat worden.

 

Ach, als het moet kan het desnoods nog tussen style tags in de header, of met javascript.

 

Wit is misschien ook niet de beste optie, het was maar een idee  :+

aangepast door hellum
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ach, als het moet kan het desnoods nog tussen style tags in de header, of met javascript.

 

Wit is misschien ook niet de beste optie, het was maar een idee  :+

 

En die waardeer ik zeker, alleen het IPB systeem is nogal specifiek. Gaat goed komen, ik ga er wat moois van bakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Een aantal wijzigingen:

 

Nieuw standaardlettertype. Hopelijk iets groter en leesbaarder. Wil je dit lettertype niet dan kun je kiezen uit het standaardlettertype of nog een andere via FONTS (nu nog naast actieve topics, die link komt aan de linkerkant te staan). Kies -- voor het oude font, Nobile voor het font dat nu de nieuwe standaard is. Er is ook nog Tienne, een lettertype met schreef.

 

Alle piranhaplants zijn terug. Op verzoek, maar ook zou er bijna een actiegroep worden gestart als ze niet terug kwamen. Zag je voorheen wel wat piranhaplanten, zag je ze niet als je het topic gelezen had maar niet had gereageerd. Ze staan nu weer overal. Ook in het forumoverzicht staan nieuwe, rode piranhaplanten.

 

Zoals altijd: tips, opmerkingen, klachten, complimenten: laat het me weten!

 

NB: Het is mogelijk dat de fontkiezer niet (goed) werkt in IE8 en ouder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ziet er weer prima uit!

 

Het valt me op dat de font Tienne op schermen met een hoge ppi vrij slecht leesbaar is, maar voor titels is het wel een optie. Nobile lees prima weg!

 

Tienne is optioneel. Nobile is de nieuwe standaard en iets groter dan het vorige standaardfont (dat zal wel iets van Arial/Verdana geweest zijn). Ik heb namelijk ook een klacht binnengekregen dat het font te klein was geworden ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een aantal wijzigingen:

 

Alle piranhaplants zijn terug. Op verzoek, maar ook zou er bijna een actiegroep worden gestart als ze niet terug kwamen. Zag je voorheen wel wat piranhaplanten, zag je ze niet als je het topic gelezen had maar niet had gereageerd. Ze staan nu weer overal. Ook in het forumoverzicht staan nieuwe, rode piranhaplanten.

 

En er lag ook al een strijdlied klaar over Kwekkertjes die plat moesten vanwege een nieuw uitzicht.  :+

 

Ach, ik ben blij dat ze weer terug zijn, geeft toch een bepaalde Retroforumsfeer weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...