Ga naar inhoud

Nederlandse intro Superworm Jim


Aanbevolen berichten

  • 1 year later...

Heeft iemand deze misschien ergens kunnen vinden? Op Internet loopt het spoor dood. De Engelse intro is wel makkelijk te vinden. 

Sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb die op een cassettebandje. Kwestie van plakken onder de Engelse video.

Zaten een paar erg goede afleveringen tussen, ik heb daar vroeger erg om gelachen.

 

Trouwens Albert de 5e Musketier is ook niet te vinden in het Nederlands, die heb ik op datzelfde cassettebandje. Alleen de intros dan dus he. Maar beter dan niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die namen kende ik toen niet, hoewel ik wel doorhad dat X uit serie 1 vaak dezelfde stem was als Y uit serie 2. Maar het was best een grappige serie.

 

In het Engels is het wel te vinden maar van taal wisselen is gewoon erg vreemd (probeer de Engelse versie van Ovide maar eens, dat voelt gewoon ontzettend raar).

 

Misschien met die database in de toekomst... Al is die natuurlijk niet bedoeld om dubieuze handel te stimuleren, ik neem aan dat mensen individueel banden aan elkaar mogen lenen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nederlandse introthemes, sommige van die series zijn vandaag de dag nog steeds onvindbaar online :D

Oakey Doke (KRO Kindertijd), De Transilvaanse Enge Dierenwinkel (Volgens mij AVRO, kwam tijdens AllesKits), Mijn Dierenplank (KRO Kindertijd), en dan waren er ook nog enkele eerdere dubs van Nickelodeon-series bij de KRO (Rocket Power, waarin Reggie ineens Esther heette) maar ook The Wild Thornberry's wat op Zappelin 'Expeditie Bereklauw' heette en As Told by Ginger wat 'Volgens Ginger' heette, bij de NCRV. Is al gewoon 14 jaar geleden, op z'n minst.

Bizar. Overigens erg benieuwd naar die cassetteband-opnames! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Misschien moet ik dat bandje toch eens overzetten. :)

 

Ik heb dat al vaker gehad, dingen die op de Nederlandse TV waren in de laatste 25 jaar die je dan toch nergens meer terug kan vinden. Professor Poopsnagle bijvoorbeeld en Secret Valley is maar gedeeltelijk gelukt met heel veel moeite.

 

Deze eeuw hadden we ook nog wel eens Dead Last op TV, in een langere versie dan de Amerikanen. Wil ik ook nog steeds vinden. Ik ga nog eens een verlanglijstje maken, dan hoef ik niet elke keer losse oproepen te plaatsen waar toch niks van komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het bandje is overgezet. Het zou nog een goeie prijsvraag zijn om te kijken wie ze allemaal kon identificeren! Maar Remco is hier al maanden niet meer geweest, dus...

Trouwens ik weet ook niet of het handig was geweest om hier allerlei materiaal te gaan posten, ook al is het maar van een cassettebandje, je weet nooit of er geen last mee komt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels werkt hij weer ^O^

 

Albert _O_

Ja, voorlopig, omdat ik protesteerde tegen de blokkering! Maar NBC Universal zal 'm zo wel weer verwijderen.

 

Ook heb ik geleerd dat mijn cassettebandjes blijkbaar 2% te snel afspelen, want ik moest ze een heel klein beetje vertragen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of te langzaam opgenomen ooit ;)

Ik nam ook vaak TV op op cassette, grappig :D

Ja, thuis hadden we ook nog allerlei spul van de bandrecorder maar dat is ooit achter mijn rug om weggegooid. :(

 

Veel mensen deden dat voor er normale videorecorders waren; de Engelsen hebben bv. geluid van alle verloren Doctor Who-afleveringen dus al vanaf 1964! Ik heb één keer een (andere) opname aan de BBC teruggegeven waar ze beeld bij hadden maar geen geluid, dus dat kwam perfect van pas. :) Sindsdien houd ik het voor GB een beetje in de gaten of er nog wat opduikt.

 

Ik geloof dat er ook diverse delen JZNZ zo bestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een paar bandrecorderbanden met van Duin-shows. Ik weet nog niet of daar ook verwijderde tussenzitten, want jawel, ook hier missen een aantal van bij de archieven.

 

Dat zag ik laatst ook, zocht een show uit het midden van de jaren tachtig op en kon hem niet terugvinden. Ik vraag me wel af of ze in die tijd bij Van den Ende al niet wat eigen kopietjes op professionele dragers opzij gelegd zouden hebben. Handig om eventueel eens een compilatie te maken of een keuze te maken voor een commerciële release... dat soort dingen. Plus de vraag of die programma's met alle mogelijke rechten aan de omroep verkocht werden dan wel dat die ze slechts een of meerdere keren mocht uitzenden. In dat laatste geval is het natuurlijk helemaal handig om je eigen opnames te hebben.

 

Helaas lijkt er niet zoveel bekend te zijn over wat al dan niet (nog) aanwezig is bij vrije producenten...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het vergaarbakprincipe van B&G is op zich interessant, maar als er een hoop blijft hangen bij productiehuizen en dergelijke omdat het nationale archief niet alles kan/wil opnemen, dan is dat wel jammer natuurlijk. Terwijl het net een soort 'verzekering' zou kunnen zijn tegen de onzekere situatie van archiefjes die vaak maar bewaard blijven zolang de bedrijfjes of privépersonen die ze bezitten nog actief zijn.

 

Je ziet gelijkaardige dingen in Groot-Brittannië - met het British Film Institute - en in Vlaanderen zijn ze nu het VIAA op poten aan het zetten, wat zo'n beetje een instelling naar B&G-model zou moeten worden. (Doorgedreven kerktorenmentaliteit heeft ervoor gezorgd dat er blijkbaar geen gezamenlijk archief mag komen voor Vlaanderen en Wallonië, wat natuurlijk volkomen belachelijk is.)

 

Ergens op de site van het VIAA staat te lezen dat ze onlangs een openbare aanbesteding hebben uitgeschreven voor het digitaliseren van bepaalde dragers. (Doorgedreven liberale mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat er blijkbaar niet gedigitaliseerd mag worden door eigen ambtenaren, wat een al even idiote beslissing is.) Als je dan ziet dat er een aparte aanbesteding gekomen is voor het omzetten van een exact omschreven aantal VCR- en Betamaxbanden, dan schud je even met je hoofd. Dus er gaan helemaal nooit meer banden van die systemen opduiken? Of als iemand over twee jaar met een collectie interessante VCR-bandjes komt, dan gaan ze opnieuw zo'n aanbesteding uitschrijven? Slaat natuurlijk helemaal nergens op. (Heb ik trouwens ook niet eens ergens gelezen dat B&G een collectie van een paar duizend VCR-bandjes heeft staan die ze ooit nog eens willen kopiëren, of haal ik dingen door elkaar?)

 

Nee, ik geloof niet dat we op die manier een nationaal/regionaal archief krijgen dat de nodige flexibiliteit heeft om opnames op te nemen wanneer die worden aangereikt. Typisch zoiets waarbij je tegen de 'professionals' zou willen zeggen: nu allemaal een maandje wegblijven, dan zal ik het met m'n vriendjes wel even goed doen. Tja.

aangepast door Koen
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...
  • 3 years later...
  • 4 weeks later...

4x VHS van ca 45 minuten per stuk als ik het goed begrijp? Wow... dat had best veel compacter en dus goedkoper gekund qua distributie toch? ;). Los daarvan; als er zoveel fysieke exemplaren in allerlei volumes zijn geproduceerd en verspreid zou je toch zeggen dat er best veel meer van moet kunnen opduiken toch? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 hours ago, MarsM said:

4x VHS van ca 45 minuten per stuk als ik het goed begrijp? Wow... dat had best veel compacter en dus goedkoper gekund qua distributie toch? ;). Los daarvan; als er zoveel fysieke exemplaren in allerlei volumes zijn geproduceerd en verspreid zou je toch zeggen dat er best veel meer van moet kunnen opduiken toch? 

Het doel was duidelijk niet om zoveel mogelijk afleveringen op zo weinig mogelijk banden te krijgen. Volgens mij ging het trouwens altijd zo met tekenfilms op VHS. Waren er geen banden van De tovenaar van Oz met één aflevering per band?

 

Ik weet niet zeker of de andere delen ook echt zijn uitgebracht. Ik doe al jaren mijn best om afleveringen in het Nederlands te vinden. Als je ouwe stapels VHS banden zien met kinderfilms, kijk ze even door zou ik zeggen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20-2-2020 om 00:50, MarsM zei:

4x VHS van ca 45 minuten per stuk als ik het goed begrijp? Wow... dat had best veel compacter en dus goedkoper gekund qua distributie toch? ;). Los daarvan; als er zoveel fysieke exemplaren in allerlei volumes zijn geproduceerd en verspreid zou je toch zeggen dat er best veel meer van moet kunnen opduiken toch? 

Samson; 2 afleveringen en 2 clipjes per tape. Bassie en Adriaan-liedjesbanden van 45 minuten per stuk. In de 90s dacht men dat een kind geen aandachtsspanne langer dan 45-90 minuten had. Én zag men guldentekens in de ogen (Flodder serie 1 werd ook per 2 afleveringen op koopvideo uitgebracht).

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Spiny Norman ik houd het in het oog!

 

@samba-boy die commerciële gedachten zijn natuurlijk van allen tijden en ik ken deze voorbeelden inderdaad (mede één van de hoofdzaken dat de meeste Basic-Bassie en Adriaan fans nog wel de ‘volledige’ Klaris Kroon en Stad versies kunnen bemachtigen maar enkel de verknipte/ingekorte versies van de Schatkaart), maar het is en blijft toch wel lachwekkend. Toen al werd blijkbaar al door de producenten de markt bedacht met bijbehorende ‘omdat de consument hier behoefte aan heeft’-kletspraat. Alsof je geen 6 afleveringen op één tape kon plaatsen en de ouders de band na 45 minuten zelf uit kunnen zetten en later weer kunnen door laten afspelen. Commerciële bullshit en qua distributie niets minder dan onhandig. Disney-films duren ook al sinds de jaren 50 minimaal anderhalf uur en die zijn altijd populair geweest.

 

Maar goed, ik hi-Jack weer een topic, sorry! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...
  • 1 year later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...