Ga naar inhoud

E-mu Sound Engine


Aanbevolen berichten

Ik bezit al wat Roland modules voor games, maar deze wil ik ook ERG graag hebben :D

 

Het is eigenlijk een Creative Wave Blaster 1 + DSP met effecten zoals Reverb en Chorus, in een module.

 

De Wave Blaster 1 heeft een erg bijzonder geluid.

 

Het heeft geluiden van verschillende modules die NIET General Midi compatible zijn:

 

- E-mu Proteus 1 (pop/rock)

- E-mu Proteus 2 (orchestral)

- E-mu Proteus 3 (world instruments)

 

En dan ook nog custom instruments.

 

Wie o wie?

%21B%2BeCK%21gEGk~%24%28KGrHqJ%2C%21lcEy

De E-mu Proteus synthesizers zijn onder andere gebruikt voor filmsoundtracks, gamesoundtracks (Myst) maar ook door grote artiesten zoals Vangelis en de Pet Shop Boys.

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks DJ! Ja, helaas heeft Ebay de optie verwijderd om een 'Gezocht' advertentie te maken... Ik heb ook al een advertentie op Marktplaats gezet, maar volgens mij is dit ding best zeldzaam.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Thanks voor de tip PeterNY! Ik heb vandaag meteen al een reactie gehad op marktplaats van iemand die hem heeft staan. 

 

Hopelijk gaat de koop door, dan ga ik lekker opnames maken van game-muziek (Ook op aanvraag) :D

 

Ik kan hem kopen voor € 150, ik denk dat dat wel een redelijke prijs is. Het is niet een Rolandje waar er honderden van op E-Bay staan...

 

Een oude review over de eerste General Midi module uit de USA: http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/dec95/emusoundengine.html

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, wat denk je? Ik was afgelopen weekend een half uur onderweg naar Terneuzen, dus ik zocht even zijn adres op in het telefoonboek. Toch maar even het telefoonnummer bellen, en er bleek een totaal andere man te wonen die van niets wist. De oplichter op marktplaats hoopte gewoon dat ik het te ver vond rijden, en dat ik het geld op zijn rekening zou storten.

Ik moest het storten op naam van 'C. Rook'. Ironisch, want een crook was het :P

 

Zijn rekeningnummer was trouwens: 4293319

Link naar bericht
Delen op andere sites

Meestal plukken ze een afbeelding van internet af om je lekker te maken. Ze gebruiken ook een 06 nummer (wegwerp). Ik heb toendertijd uiteindelijk mijn geld terug gekregen omdat ik contact op nam met de vader. Ik heb toendertijd ook officieel aangifte gedaan. Aangezien je er niet bent ingelopen zou ik er verder geen tijd in steken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gepost (aangepast)

Ik kreeg (gisteren, geloof ik) een mailtje binnen van marktplaats dat de betreffende user is verbannen. Kennelijk heeft hij het oplichten vaker geprobeerd :')

Zijn username bleek 'koosdruivenbast' te zijn :P

Ah, Google vindt meer: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=19610.0

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...