Ga naar inhoud

WK Voetbal 2014


Aanbevolen berichten

Die penalty was volledig onterecht :P

Er gebeurde helemaal niets!

 

Overigens oogt Brazilië zeer onzeker en zwak.

Ik denk dat, mocht Nederland de poule uitkomen en (theoretisch gezien) Brazilië treffen, ze nog een aardige kans zouden kunnen maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Boeiende openingswedstrijd, maar bij Kroatië zat ook werkelijk alles tegen, op dat eigen doelpunt van de Brazilianen na dan.

 

De onterechte penalty, Neymar die twee keer scoorde, maar daarvoor ontsnapte aan rood, een aanval die afgefloten werd wegens hands, wat het niet was.....

 

Benieuwd of we die Japanse scheidsrechter nog terug gaan zien dit toernooi.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wow! Wat een uitslag en wat een start voor Oranje! Dit had ik echt totaal niet verwacht, mijn voorspelling lijkt helemaal nergens op.

Ik had er totaal geen vertrouwen in, maar wat is het toch heerlijk als dit dan gebeurt. *O*_O_*O*_O_*O*

 

Natuurlijk gingen er de eerste helft ook flink wat dingen mis, maar nu is het gewoon genieten geblazen. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

@TMP; helemaal eens. Brazilië, Spanje, Uruguay, Portugal, Argentinië en zelfs België... allemaal getipt als hoogwaardig en allemaal komen ze zwak over of gaan zwaar onderuit dit toernooi. Op basis van de eerste ronde springen Nederland en Duitsland er met ruime overwinningscijfers bovenuit.

Ik roep de afgelopen paar toernooien al dat Duitsland 'm gaat winnen en het werd steeds minimaal halve finale. Ook op basis van het huidige beeld blijf ik bij Duitsland als favoriet. Duitsland heeft al meerdere jaren op alle fronten (technisch, mentaal, stabiel, kwaliteit, blabla) grote kansen. Nederland begint nu wederom geweldig... maar dat is een groot verschil met een toernooi winnen. Hopelijk blijven ze iedere wedstrijd afzonderlijk zien.

Landen die (nog) niet uitblinken maar we niet moeten uitvlakken als het op overwinningskansen aankomt: Frankrijk en Italië.

Link naar bericht
Delen op andere sites

6 punten uit twee wedstrijden, goede start voor Nederland. Het was echter niet al te overtuigend tegen Australië.

 

Komt wellicht ook doordat de scheidsrechter zeer partijdig was;

  • onterechte penalty
  • niet gegeven corners
  • een onterechte gele kaart (en dus rood) voor van Persie
  • iedere keer als een Australiër ging liggen was het overtreding Nederland en een vrije trap Australië, maar andersom niet

Ik ben er ook niet rauwig om dat Australië ook al uitgeschakeld is.

 

"Probleem is alleen dat Nederland en Chili nu als eerste poule uit moet maken wie 1e en wie 2e wordt en dan nog niet weten wie je treft in de achtste finale.

Ik ga op dit moment van Brazilië uit (en dat lijkt mij een gunstigere tegenstander dan Mexico).

En één en ander hangt natuurlijk af van de wedstrijd die over een half uur begint; bij geen gelijkspel is de verliezer ook (als 3e land) uitgeschakeld

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik erger me ook aan de arbitrage, maar ik vind soms ook dat Nederland wat slimmer met bepaalde situaties moet omgaan. Bij de penalty tegen Spanje werd er nauwelijks geprotesteerd, terwijl je weet dat het massaal onder druk zetten van de scheids je later in de wedstrijd kan helpen. Zelfde geldt voor veel andere discutabele beslissingen, die schaapachtig werden aanvaard in beide wedstrijden. Je zal vroeg of laat toch ook eens wat geluk moeten hebben in bepaalde wedstrijden door een (onterecht) gunstig uitgevallen arbitraire beslissing, want kampioenen hebben haast altijd wel ergens mazzel gehad.

 

Verder maakt Chili wel een sterke indruk dit wk. Hopelijk spelen we gelijk tegen ze en ontlopen we Brazilië vroeg in de knockoutfase.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al met al is het best een leuk toernooi aan het worden. Favoriet Spanje zoals gezegd er al uit, een outsider als Costa Rica door en Italië dat ook nog tussen hoop en vrees (Suarez) leeft.

 

De enige ploeg die tot nu toe echt overtuigd heeft is Duitsland, toch wel een grote kanshebber op de eindzege denk ik!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Al met al is het best een leuk toernooi aan het worden. Favoriet Spanje zoals gezegd er al uit, een outsider als Costa Rica door en Italië dat ook nog tussen hoop en vrees (Suarez) leeft.

 

De enige ploeg die tot nu toe echt overtuigd heeft is Duitsland, toch wel een grote kanshebber op de eindzege denk ik!

 

Ja, en dat laatste valt nu toch ook wel een beetje tegen, want ze spelen gelijk tegen Ghana...

Het kunnen nog leuke eindrondes gaan worden ;)

 

Het is te hopen dat Nederland aan de rechterkant van het schema komt, want naar verwachting gaan landen als Brailië, Frankrijk, Italie/Uruguay en Duitsland allemaal naar de linkerkant en die wil je liever niet zo snel tegenkomen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voordat het WK begon was ik niet zo enthousiast. Maar Spanje - Nederland was zo verdomd bevredigd dat ik sinds die wedstrijd constant hiermee bezig ben :D Oh wat krijg ik een heerlijk nationalistisch gevoel ervan dat we elk land overwinnen. Tegen Mexico was het spannend, maar als je zo snel een wedstrijd kan ombuigen... Ik heb voor het eerst sinds jaren weer vertrouwen in de titel. We worden wereldkampioen!

JUICHEN!

En Robben is echt mijn man van het WK. Ik heb me vaak geërgerd hoe vaak hij geblesseerd was. Maar nu hij fit is... _O_

aangepast door Deemster
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooie kwartfinales straks. Uiteraard Nederland, maar ik kijk ook echt uit naar de andere drie. Brazilië kan het nog wel eens lastig gaan krijgen tegen Colombia.

 

Eigenlijk wel jammer dat Nederland - België niet de finale kan worden, was wel heel tof geweest :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zag vanmorgen in een reportage van het nieuws dat de Belgen denken wel even Argentinië weg te zetten, dan tegen Nederland uit te komen en daarvan te winnen en dan vervolgens ook nog te hopen Duitsland in de finale te treffen en te winnen van ze...

 

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ze wakker worden uit hun mooie droom :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh oh oh ik trok het niet meer tijdens de penalties :') Ik was tijdens de penalties wel één van de weinigen in de huiskamer die zei dat we het zouden redden. We hadden die dag ervoor (?) ook een potje geld bij elkaar gelegd, en die heb ik gewonnen door de uitslag van Brazilië - Colombia juist te voorspellen :P

 

Heerlijke tijd dit. Ik weet zeker dat we woensdag doorgaan, en heb ook veel hoop dat we wereldkampioen worden :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Echt balen, maar ik ben ontzettend trots op Oranje _O_

 

Vind de uitspraak van Louis van Gaal wel vreemd, dat hij "ongeschonden het WK wil verlaten" .

 

Alsof penalties verliezen ongeschonden is :')

 

Ik ga vanavond toch maar de troostfinale kijken :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je kijkt naar het lage verwachtingspatroon is dit natuurlijk super. Ergens blijft het 'knagen' dat gevoel van de gemiste finale, maar als je ziet hoe matig Nederland in de laatste oefenwedstrijden was....

 

Benieuwd of Guus er ook weer zo'n eenheid van weet te maken. Vanaf september wacht de weg naar Frankrijk 2016 alweer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duitsland is zeker de terechte kampioen.

Ik had ook wel gehoopt dat dit team een keer de titel zou pakken ;).

Duitsland is momenteel gewoon 1 van de beste, zo niet het beste team van de wereld.

 

Overigens, de beste keeper van het toernooi vind ik ook flauwekul.

Dat wordt waarschijnlijk nu Neuer en andere genomineerden waren Sergio Romero en Navas.

Sorry, maar ik vind persoonlijk toch echt dat Ochoa (Mexico) die eer verdient!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...