Ga naar inhoud

Retro Game Experience 2014 - 12, 13 & 14 september


Aanbevolen berichten

RGE2014.png

 

RETRO GAME EXPERIENCE IN BEELD EN GELUID 
 
Pong, Outrun, Ms Pac-Man, Donkey Kong en Mario Bros. Gaat jouw game bloed sneller stromen bij het horen van deze namen? Kom dan in het tweede weekend van september naar Beeld en Geluid! 
 
Op 12, 13 en 14 september zijn deze en nog veel meer gameklassiekers drie dagen lang te zien én te spelen. Beeld en Geluid verandert dan een weekend lang in een waar retro game-paradijs met enorme aantallen consoles, home computers en een grote collectie klassieke arcadekasten.
 
Na het succes van de eerste editie in 2013 is de Retro Game Experience met een dag verlengd en is er nog veel meer te doen en te zien. Vaders, opgegroeid in de 80's met de Atari spelcomputer of de Nintendo NES zullen hun hart ophalen in dit tijdelijke retro game paradijs. Neem je kind aan de hand en laat hem kennis maken met de top games uit jouw tijd als Duck Hunt en Tetris
 
Tijdens het weekend staan er films op het programma, is een overzichtstentoonstelling van Nintendo & LucasArts te zien, zijn er workshops en lezingen en kun je meedoen aan de Pac-Man Highscore competitie. Doe een dansje met de beste Chiptune dj's of laat je eigen retro game collectie op waarde schatten door de aanwezige experts van Magix Buttons
 
Een groot succes was vorig jaar was de nagebouwde arcadehal met een uitgebreid overzicht van de grootste arcade klassiekers uit de jaren 70, 80 en 90. Van de allereerste videogame Computer Space tot de echte jaren negentig klassieker Terminator II. En ook dit jaar staan ze weer te stralen in hun tijdelijke arcadeparadijs. 
 
Alle onderdelen van de Retro Game Experience in Beeld en Geluid zijn toegankelijk met een toegangskaartje voor de experience. Kijk voor een compleet overzicht van het programma, tijden en prijzen op https://www.beeldengeluid.nl/retrogames
 
aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
De gamelist is helemaal rond, dit weekend worden oa de 65 arcadekasten opgehaald:
 
ARCADEGAMES:

Berzerk
Carnevil
Darius Burst
Discs of Tron
Centipede
Chabudai Gaeshi
Crazy Climber Cocktail
Crazy Kong
Capcom Mini Cutes
Defender
Donkey Kong
Donkey Kong JR
Fix It Felix
Frogger
Galaga
Galaxian
Gorf
Gravitar
Gyruss
Guides Missile
vs. Super Mario Bros
House of the dead 2
House of the dead 4
Hyper Olympic
Initial D 5
Joust running Robotron
Keyboardmania
Lunar Lander
Magical Spot Cocktail
Mario Bros
Mario Cart Grand Prix 2
Missile Command
Ms. Pac-Man
Neo-Geo
Nintendo Duel Vs. System
Otomedius
Pac-Man (2x)
Parodius
Playchoice 10
Pong Tournament Tabble
Pop'n music
Sci sitdown
Space Invaders
Space Zap Cocktail
Spy Hunter
Star Wars
Tekken 5
Terminator 2
The Bishi Bashi
The Simpsons
Vanguard
Vewlix (2x)
Virtua Fighter
Wizard of Wor
Xevious

DEMOPODS:

Dreamcast
Xbox
N64
Playstation 2
Gamecube
Sega Master System
Sega Mega Drive
Playstation I
Gameboy
Gameboy Advance SP
SNES
NES

HOME-COMPUTERS:

Amiga 500
Amiga 1200
Amiga CD32
Apple II GS
Atari 800
C16
C Vic 20
MSX
Sharp X68000
Mattel Aquarius
Schneider CPC 464
Atari ST
Fujitsu FM Towns
Spectrum
TRS 80 Colour II
C64
6 Windows pc's
CONSOLES
Snes
N64
Nes
Mega Drive
Neo Geo/Neo Geo CD
Saturn
GameCube
Dreamcast
Jaguar
Turbo Grafx
Mega CD
3DO
PSX
Atari 2600

+17 consoles die worden aangesloten op grote schermen
aangepast door Gyruss
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

https://www.youtube.com/watch?v=n4qcPxW_iB8&list=UUi2wrnihJ5O-FMZ6FG9y9nwDit komt van een ander forum

Het filmpje is niet van mij en het is geen reclame. Wil die gasten alleen de credits geven.

Het filmpje gaat over de roadshow. In dit geval de antiques game roadshow.

Tijdens het retro game experience waren er allemaal presentaties en shows in theater 1.

Deze shows kan ik nergens weer vinden op YouTube en ook hier niet.

Dus bij deze de antiques game roadshow. In deze show die je kunt vergelijken met kunst en kitsch worden games op waarde geschat door steven saunders (gamekings).

dit gedeelte van de retro game experience word nergens anders belicht. Hoop dat jullie het waarderen.

aangepast door Gamepal
Link naar bericht
Delen op andere sites

We hebben daar weldegelijk gedraaid, Ross en ik. Ik heb zelfs zowat languit over die gesprekstafel gehangen toen The Wizard zonder ondertiteling aan het draaien was in Theater 1 en er welgeteld 0 personen in de zaal aan het kijken waren. Heel leuk fragmentje geworden, maar naar ik begrepen heb kwalitatief niet goed genoeg om in de report op te nemen. En random shots van een lege zaal zijn ook raar :P

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Credits geven is heel iets anders dan reclame.

Als jullie een exclusief filmpje laten zien willen jullie toch ook dat je er credits voor krijgt en dat je naam vernoemd word.

 

Of is het meer in de trend van niet alleen deze website vermelden. Ik dat geval kan ik vermelden dat ik niet alleen op .www.retroplayer.nl actief ben maar ook op :

www.assembler.com www.xgn.nl www.nintendoage.com www.partflock.nl etc. etc.

Zoals de meeste mensen ben ik actief op meerdere retro forums. Jij shopt toch ook niet alleen bij de jumbo maar ook bij andere supermarkten.

Dus niet zo krampachtig doen a.u.b. door links te verwijderen, zo behoud je de leden van extra content.

 

Het enigste waar ik wel reclame voor maak is de retro game experience zelf ! Wat een vette beurs is dat zeg ! veel beter als kalk of deurne . Reseller alert!

 

Dus nogmaals exclusieve content van de retro game experience.

Geen enkel forum belicht de shows in theater 1 dus bij deze.

Gewoon de volgende keer deze shows ook volgen dan post ik jullie links  :-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is gewoon niet de manier van het 'onder de aandacht brengen'. De mensen waar jij filmpjes van post zijn commerciëel en hebben al meermalen bewezen complete schijt aan de community te hebben. Retroforum is vrij van reclame, geen adsense ofzo te vinden hier. Geen banners. Geen bots.

Als een commerciële partij dan dingen wil aanprijzen en wij vragen alleen een linkje terug en dat is al te veel gevraagd? Dan gaan wij ook geen content meer plaatsen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pardon ? Ik hoop dat je je uitspraken kunt toelichten djkoelkast anders zal dit wel eens onder het kopje smaad kunnen vallen. Maar goed het is aan de dr retro en steven saunders die je ''beschuldigd'' of ze stappen willen ondernemen en niet aan mij.

 

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt op een forum. Ik plaats een linkje van exclusieve content van een retro beurs en het word constant aangepast.

Blijkbaar mogen jullie leden niets van andere forums zien. Erg jammer.

aangepast door Gamepal
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap niet waarom je zo vijandig doet. Smaad? Doe normaal joh, stappen ondernemen, waartegen?

Het is heel aardig dat je 'exclusieve content' plaatst, maar we hebben een prachtige reportage gemaakt en daar worden alle facetten van de Retro Game Experience 2014 die belangrijk zijn belicht. De commerciële zaken hebben we niet meegenomen en willen we hier ook niet plaatsen. Lijkt mij toch niet zo raar.

Als die mensen reclame willen maken kunnen ze contact opnemen. Heeft verder niets met andere fora te maken, maar het voegt verder niets toe behalve reclame en dat zie ik gewoon niet zitten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waarom mogen leden van jullie forum geen exclusieve content zien ? Het is ontzettend jammer dat dit topic zo ontspoord en dat je berichten aanpast.

Het enigste wat ik wou is exclusief materiaal van de retro game experience, wat niet eens van mij is onder de aandacht brengen.

Je opmerkingen over commercie en dergelijke raken kant nog wal en vallen naar mij mening onder smaad.

Graag je reactie hierop met voorbeelden waaruit blijkt dat deze mensen commercieel zijn en waarom ze schijt hebben aan de community !!!

Zelfs een omschrijving wat geen link is word verwijderd ? 

aangepast door Gamepal
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben vorig jaar uitgebreid aandacht besteed aan de commerciële deelnemers op de Retro Game Experience. Dit heeft echter naar ons idee niet het gewenste resultaat opgeleverd en daarom hebben we besloten er dit jaar geen aandacht aan te besteden. 

We zitten gewoon niet te wachten op gameshops die hier wel reclame komen maken maar niets voor ons terug doen, lijkt mij niet zo heel moeilijk.

Forumleden mogen heus exclusieve content zien (die niet zo exclusief is want het staat openbaar op Youtube), maar dit zijn gewoon commerciële filmpjes.

 

Even wat anders, ik heb nog een vraag voor je open staan in dit topic: http://www.retroforum.nl/topic/4270-sportfreaks/#entry134369

 

Voor de rest discussie gesloten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...