Ga naar inhoud

Rook jij ?(3 Vragen)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 322
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

En het wordt godzijdank alleen maar duurder, nog ff en

dan kunnen alleen miljonairs nog een shaggy draaien. :P

en dat is dus weer heel dom ;)

laat die mensen er lekker zelf voor kiezen joh en...

als heel Nederland stopt met roken worden andere dingen ultra duur! Heb ik al eens uitgelegd, het is dit jaar wéér bewezen. Er zijn dit jaar echt heel erg veel mensn gestopt met roken, nu komt er niet meer genoeg binnen en wordt roken dit jaar nog duurder...

Ik vind het een beetje dom...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rook af en toe... Ik noem mezelf een "feest of gezelligheidsroker" Op een fuif of als ik uit ben rook ik wel eens... Ik rook dan meestal Samson of Van Nelle shag of Pall MAal sigaretten of Marlboro!

Maar onthoudt: Roken bevordert de impotentie... ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rook niet en zal het ook nooit van mijn leven gaan doen want het is allemaal hartstikke smerig en ook omdat het gewoon heel erg slecht is.

Op mijn werk maakte ik trouwens ook mee dat er een bericht binnenkwam dat er binnenkort een controle zal plaatsvinden en als de inspectie dan constateert dat er geen rookvrije werkplekken zijn kunnen ze een flinke boete krijgen maar ze zijn van plan om lekker gewoon door te gaan met roken omdat 95% daar toch rookt en als de inspectie langskomt denken ze het allemaal met de stichting rokersbelangen op te kunnen lossen. Waar ik me nu dus echt heel kwaad om kan maken is dat het grootste deel van de werknemers (wat dus rookt) geen rekening wil houden met een enkele niet-roker zoals mij en gewoon lekker doorgaan met roken omdat de meerderheid dat toch ook al doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik rook niet en zal het ook nooit van mijn leven gaan doen want het is allemaal hartstikke smerig en ook omdat het gewoon heel erg slecht is.

Op mijn werk maakte ik trouwens ook mee dat er een bericht binnenkwam dat er binnenkort een controle zal plaatsvinden en als de inspectie dan constateert dat er geen rookvrije werkplekken zijn kunnen ze een flinke boete krijgen maar ze zijn van plan om lekker gewoon door te gaan met roken omdat 95% daar toch rookt en als de inspectie langskomt denken ze het allemaal met de stichting rokersbelangen op te kunnen lossen. Waar ik me nu dus echt heel kwaad om kan maken is dat het grootste deel van de werknemers (wat dus rookt) geen rekening wil houden met een enkele niet-roker zoals mij en gewoon lekker doorgaan met roken omdat de meerderheid dat toch ook al doet.

Das idd erg ASO-ciaal, en iets d'r van zeggen staat ook zo lullig hé!? MAar ja, overweeg eens met je baas erover te praten.. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Das idd erg ASO-ciaal, en iets d'r van zeggen staat ook zo lullig hé!? MAar ja, overweeg eens met je baas erover te praten.. :)

Tja... ik zou het kunnen overwegen maar het punt is dat die zelf ook rookt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik snap niet wat iedereen tegen roken heeft? Tuurlijk is het slecht voor je en het is niet leuk als iemand naast je staat te roken. Ik zal eens vertellen wat ik er allemaal van vind voor zover het iemand interesseert

Ten eerste roken jullie van mij mee dus zouden jullie mee moeten betalen aan mn pakje! *)

Ten tweede stinkt drank ook en is dat niet echt een argument. Dat meeroken slecht voor je is is weer een ander verhaal

Ten derde worden de niet-rokers er allemaal beter van want een pakje sigaretten bestaat uit weet ik hoeveel % accijns. Dit gaat de staatskas in waardoor er meer geld voor andere zaken te besteden is.

Ten vierde draagt het bij aan de werkgelegenheid (denk aan transport, fabricage) en dat is meer dan welkom is deze donkere economische dagen!

Ten vijfde zou als de sigaretten afgeschaft zouden worden, alles stiekem gebeuren en nu kan je het nog in de hand houden. Ook zit iedereen dan te trillen van de stress als ze er ineens moeten stoppen. Nederland zit al vol genoeg met stresskippen, zenuwpezen. Het zal het gehalte burn-outs dus ook ongelofelijk doen stijgen.

Ten zesde helpt roken bij het afslanken. Er is via onderzoek bewezen dat het roken de eetlust vermindert. Mensen die stoppen met roken worden ineens gezetter en dat komt doordat de eetlust terugkomt en een ieder zich vol gaat vreten om het roken te vergeten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Koeiestaart, ik vind het best dat mensen roken, maar er zijn mensen die er helemaal niet tegen kunnen door bijv. astma (ik heb dat ook) en ik vind het dan echt asociaal om te gaan roken.

Nadelen:

- Het stinkt

- Het is duur (maar dat moet een roker zelf weten)

- Het is ongezond (heel veel drank ook ja....)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Koeiestaart, ik vind het best dat mensen roken, maar er zijn mensen die er helemaal niet tegen kunnen door bijv. astma (ik heb dat ook) en ik vind het dan echt asociaal om te gaan roken.

Nadelen:

- Het stinkt

- Het is duur (maar dat moet een roker zelf weten)

- Het is ongezond (heel veel drank ook ja....)

Maar als je goed gelezen hebt, zeg ik ook niet dat het niet slecht is! Ik zeg alleen dat het argument van stinken niet echt overtuigend is. Daarna zeg ik dat het een ander verhaal is dat het slecht voor je is en voor de medestaanders. Ik ben het ook volledig met je eens, dat sommige mensen er echt niet tegen kunnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is gewoon vreselijk slecht spul, ik zou me schamen als ik directeur was van de Marlboro of wie dan ook.

Gemiddeld word een vrouw 80, een familielid die veel rookte werd 66. Voor de rest leefde ze kerngezond. Voordat de sigaretten er waren ging het ook gewoon goed dus we hebben ze echt niet nodig.

Heb nog nooit iemand gezien die zei: ''wat fijn dat ik ben gaan roken''. Ik hoor alleen maar ''begin er niet aan''. Voldoende redenen dacht ik zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is gewoon vreselijk slecht spul, ik zou me schamen als ik directeur was van de Marlboro of wie dan ook.

Gemiddeld word een vrouw 80, een familielid die veel rookte werd 66. Voor de rest leefde ze kerngezond. Voordat de sigaretten er waren ging het ook gewoon goed dus we hebben ze echt niet nodig.

Heb nog nooit iemand gezien die zei: ''wat fijn dat ik ben gaan roken''. Ik hoor alleen maar ''begin er niet aan''. Voldoende redenen dacht ik zo.

Dan ben ik voor jou de eerste waarschijnlijk. Ik ben blij (niet trots) dat ik rook, omdat het me helpt tegen stress, ik vind het e c h t lekker om 's ochtends met een bakkie koffie een sigaret te roken, en er gaat niets boven het bevredigen van een behoefte. Het geeft me een voldaan gevoel!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan ben ik voor jou de eerste waarschijnlijk. Ik ben blij (niet trots) dat ik rook, omdat het me helpt tegen stress, ik vind het e c h t lekker om 's ochtends met een bakkie koffie een sigaret te roken, en er gaat niets boven het bevredigen van een behoefte. Het geeft me een voldaan gevoel!

Beetje rare manier, roken tegen de stress :{.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als je goed gelezen had was dat e e n van de redenen, niet DE reden

Ik ga er verder ook niet op in, zo lang je me er niet mee irriteert maakt het mij niets uit. Maarja, misschien zie je later de nadelen er wel van in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De grootste roker is trouwens een van de redenen dat we zowiezo hier met zn allen discussieren over roken!

*japie* Ik snap er niets van Baas

*b2* Wat Zeggie?

Ik heb het over Adriaan, de grootste kettingroker onder ons allemaal. Ik las laatst een brief van Adriaan op zn site, waarin hij het over roken had.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee hoor, dit topic bestond eerder dan de rokersbrief van Aad. Of bedoel je dat niet? ;)

Nee dat bedoel ik niet :) maar zowiezo was dit topic idd eerder! want dit topic is gestart in mei 2004 als ik het goed heb, en de brief over roken van Adriaan was van 31-8

Maar bedoelde dat wat zowiezo op dit forum zitten door Adriaan, en die was toevallig kettingroker

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee dat bedoel ik niet :) maar zowiezo was dit topic idd eerder! want dit topic is gestart in mei 2004 als ik het goed heb, en de brief over roken van Adriaan was van 31-8

Maar bedoelde dat wat zowiezo op dit forum zitten door Adriaan, en die was toevallig kettingroker

Maar die is toevallig gestopt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee dat bedoel ik niet :) maar zowiezo was dit topic idd eerder! want dit topic is gestart in mei 2004 als ik het goed heb, en de brief over roken van Adriaan was van 31-8

Maar bedoelde dat wat zowiezo op dit forum zitten door Adriaan, en die was toevallig kettingroker

Maar Adriaan was er niet trots op en had er verschrikkelijke spijt van... En je hebt het resultaat gezien bij Adriaan! Zit jij d'r ook op te w8en dat je zoiets overkomt? Je kan beter voorkomen dan genezen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar Adriaan was er niet trots op en had er verschrikkelijke spijt van... En je hebt het resultaat gezien bij Adriaan! Zit jij d'r ook op te w8en dat je zoiets overkomt? Je kan beter voorkomen dan genezen!

Dat zeg ik toch niet? Ik relateer dit helemaal niet met mezelf, ik vind het wel nuttig om het hier te plaatsen omdat dit toch over roken gaat. En ik wist ook al dat hij gestopt was (veel te laat).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Beetje rare manier, roken tegen de stress :{.

ALS ik een keer rook doe ik dat ook alleen om te kalmeren

Dan pak ik een sigaar, vind ik heerlijk, en dan wordt ik altijd rustiger... Ik weet niet hoe het komt, maar dat is zo...

Ikzelf rook heel weinig, ik weet hoe veel nadelen er zijn, ik rook ook minder dan 1x per week, maar af en toe dan rook ik graag een klein dun sigaartje...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ALS ik een keer rook doe ik dat ook alleen om te kalmeren

Dan pak ik een sigaar, vind ik heerlijk, en dan wordt ik altijd rustiger... Ik weet niet hoe het komt, maar dat is zo...

Ikzelf rook heel weinig, ik weet hoe veel nadelen er zijn, ik rook ook minder dan 1x per week, maar af en toe dan rook ik graag een klein dun sigaartje...

In ieder geval beter als een pakje per dag hoor... Kost je echt veel lijkt me. En dat kick je niet zo snel af denk ik...

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In ieder geval beter als een pakje per dag hoor... Kost je echt veel lijkt me. En dat kick je niet zo snel af denk ik...

Lukas.

Ja ik doe nog wel langer dan een maand met een doosje van nog geen €5,-... dat scheelt

Daarbij ben ik er nie afhankelijk van...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja ik doe nog wel langer dan een maand met een doosje van nog geen €5,-... dat scheelt

Daarbij ben ik er nie afhankelijk van...

Nee, idd... Dan is het nog wel te doen. Ik rook ook af en toe een sigaartje, gewoon een sprietje of iets dergelijks. Dat is best lekker op z'n tijd en ik doe het meer voor de gezelligheid. In m'n eentje zal je mij niet aan een sigaar of sigaret zien zitten. Als ik uit ga ook wel eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, idd... Dan is het nog wel te doen. Ik rook ook af en toe een sigaartje, gewoon een sprietje of iets dergelijks. Dat is best lekker op z'n tijd en ik doe het meer voor de gezelligheid. In m'n eentje zal je mij niet aan een sigaar of sigaret zien zitten. Als ik uit ga ook wel eens.

Zo denk ik er ook over, al geeft het mij geen voldoening dat ik nu stoer ben of iets dergelijks...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rook niet en daar ben ik oh zo trots op en het zal ook nooit gebeuren, er zijn daar genoeg redenen voor en van mij mogen ze de sigaretten zo duur mogelijk maken en op alle openbare gelegenheden( behalve uitgaansgelegenheden dat zou absurd zijn) verbieden, toch raar dat mensen verslaafd kunnen raken aan iets wat dodelijk kan zijn, ja tuurlijk niet altijd ik ken ook mensen die roken als een ketter en de 90 zijn gepaseerd maar toch, roken is gewoon slecht, een joint op zijn tijd is goed en leuk een sigaartje ook( ook al hebben Amerikaanse onderzoekers geconstateerd dat de eerste sigaret of sigaar al het menselijk lichaam doet veranderen maar dat zal wel)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik rook niet en daar ben ik oh zo trots op en het zal ook nooit gebeuren, er zijn daar genoeg redenen voor en van mij mogen ze de sigaretten zo duur mogelijk maken en op alle openbare gelegenheden( behalve uitgaansgelegenheden dat zou absurd zijn) verbieden, toch raar dat mensen verslaafd kunnen raken aan iets wat dodelijk kan zijn, ja tuurlijk niet altijd ik ken ook mensen die roken als een ketter en de 90 zijn gepaseerd maar toch, roken is gewoon slecht, een joint op zijn tijd is goed en leuk een sigaartje ook( ook al hebben Amerikaanse onderzoekers geconstateerd dat de eerste sigaret of sigaar al het menselijk lichaam doet veranderen maar dat zal wel)

Ja die Amerikaanse onderzoekers... Ik denk dat iedereen toch weel een keer zo'n ding in z'n mond heeft gehad

Ik rook nooit geen sigaret

Een joint of sigaar op zijn tijd ^O^

Maarja... ik vind dat een beetje overdreven van die Amerikanen.

Trouwens: Van elke sigaret schijnt je 10 minuten korter te leven :? Alsof je die paar minuten iets interesseert... Mij in ieder geval niet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Ik ben vandaag precies ??n maand gestopt met roken. Ik heb in totaal ongeveer 3 jaar gerookt. Ik heb al verschillende pogingen gedaan om te stoppen, maar dit keer heb ik al een persoonlijk record gevestigd.

Wat vinden jullie van roken? Roken jullie? Rook je veel, of ben je een gezelligheidsroker? Waar heb je een hekel aan bij rokers? Vertel het hier!

Ik rook sowieso niet. Ik heb astma (niet zo heel veel/vaak last meer van, maar toch). Verder lijkt het me gewoon niet lekker en het stinkt enorm. Ik kan me best vergissen. Ik heb het immers nooit geprobeerd, maar het lijkt me meer verslavend dan echt lekker. Ik irriteer me al genoeg dat ik na een avondje stappen stinkend van de rook thuiskom. Verder kost het ook flink wat geld als je een pakje per dag rookt (of nog meer).

Mijn vrienden roken over het algemeen ook niet. Laatst wel van eentje gehoord dat hij een paar sigaretten gerookt had. Kreeg echter meer de indruk dat hij rookte omdat iedereen het deed, dan dat hij het echt lekker vond. Moet hij verder ook zelf weten natuurlijk.

Ik heb verder niks tegen rokers, zou ook onzin zijn. Zal het alleen zelf niet doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik rook ook niet, heb het nooit gedaan en heb er ook geen behoefte aan het te proberen. Tenminste...in de actieve zin.

Passief rook ik genoeg :P.

Sigaretten en/of sigaren vind ik stinken en ik heb verder ook niets tegen die mensen die wel roken. Alleen vind ik wel dat de mensen die roken wel een klein beetje rekening kunnen houden met de mensen die niet roken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij uitgaansgelegenheden enzo stoor ik me er totaal niet aan.

Wel als je bijv. ergens zit te eten en er zit er achter je eentje te stinken...

Of als ze op stations rookzones hebben gemaakt, jij gaat 80 km verderop staan en er staat alsnog zo'n etterbak naast je te stinken

Of als je bij de Albert Heijn werkt en je baas je haast ontslaat als je tussendoor even rookt (met werkkleding ook aan) bij de achterdeur, terwijl hij zelf wel 2x per uur staat te paffen

Een beetje de bekende frustraties :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoorde van een vriend van mij. Die was van de zomer in een discotheek in Italie. Het was een grote disco van 3 etages hoog. Hij kwam binnen en stond op de begane grond een sigaretje te roken. Iedereen stond hem raar aan te staren. Toen kwam hij erachter dat je op de begane grond niet mocht roken, op de andere 2 verdiepingen wel.

Dat vind ik best apart. Had ik nog nooit eerder gehoord. Ik zou niet raar opkijken als ze dat in sommige disco's in Nederland ook gaan invoeren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik blijf erbij dat een sigaartje lekker is :+

Maar inderdaad rekening houden met de rest en verder ongeveer ??n per week, of nog minder.

100% eens. Ik vind sigaren ook zeker niet stinken, wat ik bij sigaretten wel heb. Denk wel niet zoveel als jij, 5x per jaar ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sigaren vind ik erg lekker, k heb nu knakjes van Olifant en die zijn erg lekker, pijp roken lijkt mij ook wel lekker, maar heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Sigaretten, wel gedaan niet lekker, en blowen t zelfde.

ik vind sigaren en pijp ook wel lekker ruiken

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het nog steeds allemaal even vies en mij zul je dan ook nooit met enig rookwaar betrappen. Ook in mijn huis wordt er (uitgezonderd het balkon) niet gerookt.

Net als wonderer kan ik me nog wel vinden in gezelligheidsrokers, dus als er op feesten of andere speciale gelegenheden wordt gerookt hoor je mij echt niet klagen, maar toch heb ik niet graag dat het dan in mijn buurt gebeurt.

Waar ik nog het minst goed tegenkan is als goede bekenden of vrienden die je jarenlang als niet-roker hebt gekend toch ineens gaan roken, meestal vanwege groepsdruk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Ik ben een paar weekjes terug, na 1,5 maand, weer begonnen met roken...:{

Ik weet het is dom, maar ik kan het gewoon niet laten. Voor iedereen die wel eens een sigaretje zou willen proberen: Doe het niet!!!

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...